Mohammed in de bijbel

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: Mohammed in de bijbel

Bericht door Cluny »

Oem-Imran schreef: Waar twee vechten hebben beide schuld laat dat duidelijk zijn.
Hoeft helemaal niet.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

kijk maar b.v naar darfur heb zelf docu`s genoeg gezien op tv waar christenen aan geven wat ze de moslims hebben aangedaan,maar wat vaak naar voren komt is dat de moslims die hard terug slaan het nieuws halen en worden de christenen als arme stakkers weg gezet.

maar ja hoeft niet altijd zo te zijn,kijk maar b.v naar de palastijnen die vreselijke onrecht aan gedaan wordt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Toch, als 2 vechten hoeven ze beiden niet schuld te hebben.
Jij bent een gebakken lucht mitrailleur. Bijna al jouw beweringen zijn oppervlakkig, moslimoppertunistisch en bijna altijd ook feitelijk onjuist.
Gewoon wat termen erin gooien zoals islamofobie, moslimhaat, de gruweldaden van moslims altijd bedekken met onzin, linken naar moslimcreacrap en mafkezen met foute kleren en foute moslimbabbelverhaaltjes.
Darfur is precies het plaatje waar de islam realistisch wordt uitgetekend.
Op welk aantal staat de teller van de verkrachtingen door de moslimmilities daar?
De islam in Afrika. Janjaweed.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Oem-Imran:
Graag wil ik van je alle bijbelse teksten zien waarin duidelijk wordt verwezen naar Mohammed, daar gaat dit topic tenslotte over (wat je zelf hebt geopend).

Graag weer on-topic!

Admin Lanier
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

heb geen bijbel in huis,maar ga mijn best doen.
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

hier alvast wat

Ah'med is een andere naam voor de profeet Moh'ammed r. Ah'med is een vorm van het zelfstandig naamwoord van uitstekendheid. Moh'ammed of Moeh'ammad stamt af van de lijdende vorm van het deelwoord “ Mah'moed ” (wat ook een naam is van de profeet r), wat betekent: degene in wie de beste prijzenswaardige eigenschappen zo uitstekend zijn verenigd, dat er geen ruimte over is voor enige toevoeging of verbetering. En inderdaad was Moh'ammed ibn ‘Abdoellah r de meest perfecte mens die ooit geleefd heeft en die ooit zal leven.

Islaam & Christendom---Moh'ammed in de Bijbel---De profeet van Deut. 18:18

De profeet van Deuteronomium 18:18

In de tijd van Jezus (vrede zij met hem) waren de joden aan het wachten op de komst van de profeet, aangekondigd in Deuteronomium 18:18. De joden hebben zelf geen kandidaat aangesteld voor dit profeetschap. Het was Jezus (vrede zij met hem) die door christenen als deze profeet gezien werd. In de tijd van Jezus (vrede zij met hem) waren ze nog steeds aan het wachten op de beloofde profeet. Het bewijs hiervoor is te vinden in Johannes 1:19-22: “…Wie zijt gij… …Wat dan? Zijt gij Elia?… …Zijt gij de profeet?…”

De joden waren aan het wachten op drie profeten; de Messias, Elia en de profeet uit Deuteronomium 18:18. Voordat de Messias zou komen, moest Elia komen. Volgens christenen is Jezus (vrede zij met hem) de Messias. In de Bijbel lezen we dat Johannes de Doper (de profeet Yah'ya) (vrede zij met hem) de Elia is: “…Toen begrepen de discipelen, dat Hij over Johannes de Doper tot hen gesproken had…” (Matteüs 17:10-13)

Hier lezen we dat Jezus (vrede zij met hem) zegt, dat Johannes (vrede zij met hem) de Elia is. Toen gingen de discipelen naar Johannes (vrede zij met hem) om te vragen of dat klopte, of hij de Elia is. In Johannes 1:20 lezen we wat Johannes (vrede zij met hem) over zichzelf zegt: “…Ik ben de Christus niet. En zij vroegen hem: Wat dan? Zijt gij Elia? En hij zeide: Ik ben het niet. Zijt gij de profeet? En hij antwoordde: Neen…”

Wie zegt nu de waarheid? Ze zijn beide profeten van God. Jezus (vrede zij met hem) zegt dat Johannes (vrede zij met hem) de Elia is, en Johannes (vrede zij met hem) zegt zelf dat hij het niet is. Dus één van hen spreekt niet de waarheid! Maar dit is niet het probleem van de moslims, maar van de christenen, dat moeten ze zelf oplossen. Hier zien we dat Johannes (vrede zij met hem) zegt, dat hij de Christus niet is. Dat klopt, want Jezus (vrede zij met hem) is de Christus. Maar nu komt dus het vreemde. Volgens Jezus (vrede zij met hem) was Johannes (vrede zij met hem) de Elia. Maar volgens Johannes (vrede zij met hem) is hij het niet. Dat maakt Jezus (vrede zij met hem) een leugenaar (volgens de Bijbel)! Wat belangrijk is, is dat Johannes de Doper (vrede zij met hem) niet de Elia is. Dan stellen ze hem een derde vraag: “…Zijt gij de profeet?…" En Johannes u zegt: “…neen…”

Ze stelden hem drie vragen: (1) Zijt gij Christus? Hij zegt nee, ik ben het niet. (2) Zijt gij Elia? Hij zegt nee, ik ben het niet. (3) Zijt gij de profeet? Hij zegt nee, ik ben het niet.

En met ‘de profeet' wordt bedoeld, de profeet in Deuteronomium 18:18. In de Bijbel staat bij ‘de profeet' een -d-. Als we kijken waar naar toe de -d- verwijst, dan zien we dat het verwijst naar Deuteronomium 18:18. En wij hebben nu kunnen zien dat deze profeet niet Jezus (vrede zij met hem) is, maar Moh'ammed (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem). We ontkennen Jezus (vrede zij met hem) niet. Wij moslims geloven dat hij één van de grote profeten van God is. Wij geloven in zijn wonderbaarlijke geboorte. Wij geloven dat hij de Messias was. Wij geloven dat hij de dode tot leven wekte, met de toestemming van God. Wij geloven dat hij de melaatsen en de blinden genas, met de toestemming van Allah de Verhevene. We bestrijden ook niet alle profetieën in het Oude Testament over de komst van Jezus (vrede zij met hem). Maar waar wij over praten, is dat de profetie in Deuteronomium 18:18 niet verwijst naar de komst van Jezus (vrede zij met hem), maar dat dit verwijst naar de komst van Moh'ammed (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem).

Jezus (vrede zij met hem) gaf zijn volk een test. Hij zegt dat er vele valse profeten en valse christenen zouden komen die grote wonderen zouden verrichten. Maar als valse profeten wonderen kunnen verrichten, hoe kan men dan de valse profeet onderscheiden van de ware profeet? Jezus (vrede zij met hem) zegt in Matteüs 7:15-18: “…Wacht u voor de valse profeten, die in schapenvacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels? Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort. Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen…”

Wij moslims zijn geen uitzondering op alle andere gemeenschappen. Ook wij hebben zwarte schapen in onze gemeenschap. Er zal best wel een ‘moslim' zijn die elke hindoe of christen onder de tafel drinkt, of een ‘moslim' die steelt of een andere wet overtreed. Maar, en ik ben trots om het volgende te zeggen, dat wij moslims het laagste percentage alcoholisten hebben, het laagste percentage zelfdoding, de minste gok- en drugsverslaafden, de laagste criminaliteit, het laagste scheidingspercentage en wij hebben het hoogste liefdadigheidspercentage.

Met wat God ons gegeven heeft, zijn wij de meest liefdadige mensen, de meest gastvrije mensen, de meest sobere mensen. Nogmaals, wij hebben onze zwarte schapen. Onder de moslims zijn er ook criminelen, alcoholisten, verkrachters etc. Maar er is geen één gemeenschap die zulk lage percentages heeft dan de moslims. Op dit moment zijn er meer dan een miljard moslims in de wereld. En dit aantal neemt nog steeds toe. Ook de kennis, de wetenschap en al het goede uit de Edele Qor-aan, heeft een enorme goede invloed gehad op onze huidige kennis van heel veel zaken. Ook heeft het een zeer goede invloed op de gehele samenleving, met “vrede” als kern. Dus al met al kunnen we concluderen dat de vruchten van de boodschap van Moh'ammed (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) en al wat deze Zegel der Profeten achter heeft gelaten, goed is. Dus van een ware profeet.

We hebben nu naar aanleiding van één vers uit de Bijbel, Deuteronomium 18:18, gezien dat de komst van Moh'ammed (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) aangekondigd wordt. Lees nu maar eens Handelingen 3:22-23: “…Mozes toch heeft gezegd: De Here God zal u een profeet doen opstaan uit uw broeders, gelijk mij: naar hem zult gij horen in alles wat hij tot u spreken zal…”

En Handelingen 7:37: “…Mozes, die tot de kinderen Israëls gezegd heeft: Een profeet gelijk mij zal God u uit uw broeders doen opstaan…” Deze verzen onderstrepen Deuteronomium 18:18.

Maar er is nog veel en veel meer. Eén voorbeeld is bijvoorbeeld het volgende; Jezus (vrede zij met hem) zegt in Johannes 16:5-15: “…Want indien ik niet heenga, kan de Trooster niet tot u komen, maar indien ik heenga, zal ik hem tot u zenden. En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel… en …doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen…”

Deze omschrijving slaat precies op de profeet Moh'ammed (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem), want hij sprak niet uit zichzelf maar wat aan hem geopenbaard werd door de engel Djibriel (Gabriël) (vrede zij met hem). Hij (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) heeft de mensheid geleid naar de volle waarheid aangezien hij de laatste profeet was en met hem werd de religie van Allah vervolmaakt en hij heeft de toekomst verkondigd.

Het woord “Trooster” in de Nederlandse vertaling van de Bijbel, komt van “parakleet” of “paracleet” en dit is afkomstig van het Griekse woord “paraklètos”, wat eerder “verdediger” of “iemand die erbij geroepen wordt (om een ander te helpen)” betekent, in plaats van “Trooster”. Onze geleerden stellen dat paraklètos een interpretatie is voor periclytos en dit is in de originele tekst over wat Jezus (vrede zij met hem) gezegd heeft een voorspelling van de komst van onze profeet Ah'mad (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) bij naam. Zelfs al lezen we “paraklètos”, dan slaat het op de profeet Moh'ammed (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem), die “…een barmhartigheid voor de werelden…” (Soerat Al-Anbiyaa-e (21), aayah 107) is en over wie is gezegd: “…voor de gelovigen is hij liefdevol en barmhartig…” (Soerat At-Tawbah (9), aayah 128)

Christenen beschouwen de term “Trooster” als een verwijzing naar de “Heilige Geest” of “Geest van de waarheid”. Zo wordt dit door de christenen foutief uitgelegd en gebruikt als verdediging van hun standpunt. De bevooroordeelde persoon zal hier genoegen mee nemen, maar de zoeker naar de Waarheid zal verder kijken of dit wel klopt en hij zal ontdekken dat de toekomstige “Trooster” echter niet de Heilige Geest kan zijn, daar de Heilige Geest er al was in de tijd van Jezus (vrede zij met hem) en hem hielp en leidde en verschillende personen raakten vervuld met de Heilige Geest. We lezen dit onder andere in Marcus 1:10: “…En terstond, toen Hij uit het water opsteeg, zag Hij de hemelen scheuren en de Geest als een duif op Zich nederdalen…”

En in Lucas 1:15 lezen we over Johannes (Yah'ya (vrede zij met hem)): “…Want hij zal groot zijn voor de Here en wijn en sterke drank zal hij niet drinken en met de heilige Geest zal hij vervuld raken…”

En in Handelingen 10:38: “…Jezus van Nazaret, hoe God Hem met de heilige Geest en met kracht heeft gezalfd…”

Jezus (vrede zij met hem) heeft echter verklaard dat de “Trooster” niet kan komen voordat hij de wereld verlaten heeft, met andere woorden; de term “Trooster” slaat niet op de Heilige Geest, wat in de Islaam een andere benaming is voor de engel Djibriel (vrede zij met hem), maar dit verwijst naar de komst van een nieuwe profeet, de laatste profeet die de waarheid (religie) zal vervolmaken en dit is Moh'ammed (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem).

In ieder geval, het Griekse woord paraklètos of “Trooster”, is een gemakkelijke verbastering van periclytos, wat bijna een letterlijke vertaling is van “Moh'ammed” of “Ah'mad”.

Een ander voorbeeld is het volgende vers: “…Of het boek wordt gegeven aan iemand die niet lezen kan, terwijl men zegt: Lees dit eens; maar hij antwoord: Ik kan niet lezen…” (Jesaja 29:12)

Moh'ammed (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) was veertig jaar oud toen de zon van het profeetschap op kwam. Toen zijn kracht qua uithoudingsvermogen en het vermogen om de zware last van de Openbaring op zich te nemen volledig ontwikkeld waren door voortdurende gebeden en diepe overdenkingen in afzondering, verscheen de engel Djibriel (Gabriël) (vrede zij met hem) voor hem en zei tegen hem: “Lees.” De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) antwoordde: “Ik kan niet lezen.” De engel (vrede zij met hem) greep hem en liet hem weer los en zei weer: “Lees.” De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) antwoordde voor de tweede keer: “Ik kan niet lezen.” De engel (vrede zij met hem) greep hem weer stevig vast en liet hem weer gaan en zei: “Lees.” Toen de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) voor de derde keer antwoordde dat hij niet kon lezen, greep hij hem voor de derde keer op dezelfde manier stevig vast. Vervolgens liet hij de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) weer los en zei: “Lees voor! In de naam van jouw Heer, Die heeft geschapen. Hij heeft de mens geschapen van een bloedklomp. Lees voor! En jouw Heer is de Meest Edele. De gene Die onderwezen heeft met de pen. Hij heeft de mens onderwezen wat hij niet wist.” (Soerat Al-‘Alaq (96), aayah 1-5)

Dit waren de eerste verzen van de Qor-aan die aan de profeet Moh'ammed (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) geopenbaard waren en op deze manier begon zijn profeetschap.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Verwijderd. Graag on-topic

Admin Lanier
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Samsa schreef: De rest van de islamitische wereld komt geen zinnig onderzoek vandaan, de enige reden dat academici daar gaan werken is simpel: je lult een paar jaar met die lui mee en je hebt genoeg geld om een mooi zwembad aan te leggen daarna.
Zoals Keith_L._Moore?
He has also worked at the King Abdulaziz University in Jeddah, Saudi Arabia
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Ja of Maurice Bucaille natuurlijk :lol:. Want je de persoonlijke mening van een wetenschapper die anderhalf miljoen zakgeld heeft gekregen van een Saudische sjeik is natuurlijk erg veel waard, dat snap je.

Zelfs de meeste moslimgeleerden vonden z'n werk op het zwakzinnige af maar ja dat doet er niet toe want hij zegt iets wat ze graag willen horen. Als iemand anders de koran zo zou verkrachten als Bucaille dan zou het blasfemie zijn maar moslims willen gewoon heel graag horen dat er wetenschap in staat. Vooral moslims die zelf niet veel verder zijn gekomen dan een E&M profiel op 5 havo.
Anoniem

Bericht door Anoniem »

hmmm.. dus niemand van jullie, klunzen. die een serieuze, inhoudelijke en theologische discussie aan durft? Telleurstellend, maar had ook niet anders verwacht eigenlijk..
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Anoniem schreef:hmmm.. dus niemand van jullie, klunzen. die een serieuze, inhoudelijke en theologische discussie aan durft? Telleurstellend, maar had ook niet anders verwacht eigenlijk..
De discussie is inhoudelijk, maar deze bevalt jou niet.
Anoniem

Bericht door Anoniem »

Wie heeft er op mijn post gereageerd dan? Lees maar op pagina 1. IK kom hier aan met theologische feiten en vervolgens wordt er niet gereageerd. Nee, men praat liever over bloemmetjes en bijtjes.. Het is uw wil, uw keuze, uw graf en uw uiteindelijke verantwoording aan uw ENIGE schepper. Ik ben dol theologische discussies, maar ik merk dat er vrij weinig hier mee kunnen komen, dus niet gek dat men mijn inhoudelijke posten ontwijkt, desnoods met onzinnigheden.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Anoniem schreef:Wie heeft er op mijn post gereageerd dan? Lees maar op pagina 1. IK kom hier aan met theologische feiten en vervolgens wordt er niet gereageerd. Nee, men praat liever over bloemmetjes en bijtjes.. Het is uw wil, uw keuze, uw graf en uw uiteindelijke verantwoording aan uw ENIGE schepper. Ik ben dol theologische discussies, maar ik merk dat er vrij weinig hier mee kunnen komen, dus niet gek dat men mijn inhoudelijke posten ontwijkt, desnoods met onzinnigheden.
Er is geen schepper.
Klaar!
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Anoniem schreef:theologische feiten
Contradictio in terminis? Je hebt niets aangetoond, alleen wat vage bijbelteksten naar je eigen ideologie uitgelegd. Je hebt niets hard gemaakt, alleen heel veel aan wishful thinking en inlegkunde gedaan.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Anoniem

Bericht door Anoniem »

In dat geval ben je vrij, en heb je een heel forum voor je eigen, om aan te tonen dat het slechts inlegkunde was en meer van je onzinnige claims te beagrumenteren en te bewijzen. Of moeten we jou op je woord vertrouwen omdat jij het bent?
Plaats reactie