We hebben over dit onderwerp een artikel op de site staan, met een bloemlezing uit Mein Kampf (om één of andere reden wil ik steeds 'koran' schrijven), en toespraken, waaruit duidelijk blijkt dat hij zichzelf als christen beschouwde, maar in dat artikel wordt tevens gesteld dat de misdaden van Hitler niet op het bordje van iedere willekeurige christen mag worden geschoven. Ik citeer: 'Het moge duidelijk zijn dat Hitler zichzelf als een christen beschouwde. Betekent dit dat we de gruwelijke gevolgen van Hitlers daden op het conto van de christenheid kunnen schrijven? Neen, uiteraard niet. De christenen kunnen vele argumenten aandragen om aan te tonen dat Hitler de bijbel volledig uit zijn verband rukte. Maar wat de gelovigen niet kunnen en mogen doen is de leugen verspreiden dat Hitler een atheïst was.'Marinus schreef: Mijn punt is dat wat hij ook geloofde dat niets zegt over de rest van die groep.
Nogmaals. Ik zal nooit het argument 'Hitler geloofde in Jezus', uit de kast halen om daarmee te bewijzen dat 'alle christenen vuile mensen zijn. Het overdonderende bewijs dat Hitler religieus was, is dan slechts bedoeld om de onwaarheid dat hij een atheíst zou zijn, te weerleggen. Meer niet.
Als jij citaten hebt waarin Hitler laat blijken dat hij atheïst was, dan wil ik ze graag zien. Ik heb evangelisten namelijk al vaak zien leuren met iedere keer dezelfde citaten, en daaruit bleek slechts dat hij de buik vol had van de kerken. Maar dat maakt iemand niet tot atheïst. In dezelfde table talks, heb ik ooit opgezocht, veroordeelt hij het atheïsme op niet te misverstane wijze.(idd ik heb de aanwijzingen dat ie atheist zou zijn uit de tabletalks; moet ik ze nog citeren of geloof je het wel?).
Als ik het goed heb zijn de table talks informele gesprekken waarbij slechts één notulist bij aanwezig was, die dit alles uit zijn geheugen heeft opgediept.
Wie doet dit dan?Het heeft geen zin dit monster aan een groep toe te schrijven.
Vriendelijke groet.
PS. Ik heb nog even een oude discussie opgezocht met enkele citaten uit de table talks. http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 9984#49984