Astrologie volgens Kiwiwoman

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Kiwiwoman

Astrologie volgens Kiwiwoman

Bericht door Kiwiwoman »

Zie voor het voorgaande de topic: 2012, het einde van de wereld?

Ik heb deze topic niet gestart, voel ook geen behoefte om er verder iets aan toe te voegen.

Rereformed schreef:
Juist je intelligentie niet gebruiken is jezelf beperken.
Ik heb het niet over OF OF, ik heb het over EN EN.
hij heeft ze via de intelligentie gewogen en te licht bevonden
DE intellgentie? Zoals ik al schreef:
Wist je trouwens dat niemand meer alles kan weten, wat er te weten valt?
We zijn alleen al DAARDOOR beperkt. Iedereen.
Kochimodo schreef:
Serieus? Ik wist niet eens dat er een voorspelling was dat 2012 iets bijzonders zou gebeuren.
Zie je?

Nog een quote van Rereformd:
Tegen de herfst van 2008 zal Amerika niet langer de wereldmacht zijn, of haar verval zal dan reeds begonnen zijn
Ben je niet op de hoogte van het feit, dat Amerika de grootste schuld ooit heeft? Dat zij het hoogste percentage armoede heeft? Ik noem dat ook verval en als wereldmacht stelt ze sinds nine eleven ook weinig meer voor. De angst viert hoogtij.

Ik denk trouwens, dat jullie astrologie ook afdoen als zweverig? Hebben jullie deze moeder van alle wetenschap bestudeerd? Denk je, dat je, als je dat niet gedaan hebt, er een oordeel over kunt vellen via DE intelligentie?. (Sorry, dat ik een beetje sarcastisch word. Dat heeft onwetendheid en daaruitvolgend de houding van negatie altijd op me. :oops: )
Laatst gewijzigd door Kiwiwoman op 29 aug 2008 05:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Kiwiwoman schreef:
Ik denk trouwens, dat jullie astrologie ook afdoen als zweverig? Hebben jullie deze moeder van alle wetenschap bestudeerd? Denk je, dat je, als je dat niet gedaan hebt, er een oordeel over kunt vellen via DE intelligentie?. (Sorry, dat ik een beetje sarcastisch word. Dat heeft onwetendheid en daaruitvolgend de houding van negatie altijd op me. :oops: )
Astrologie is niet de moeder aller wetenschappen.
Astrologie is de lulligste aller bijgeloven.
Lees je eigen (wekelijkse) horoscoop er maar op na.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Kiwiwoman schreef:Rereformed schreef:
Juist je intelligentie niet gebruiken is jezelf beperken.
Ik heb het niet over OF OF, ik heb het over EN EN.
Ten eerste: zoals gezegd heeft het gebruik van gevoelens om het einde van de wereld te verwachten geen enkele zin. Ze doen in deze zaak eenvoudig niet ter zake.
Ten tweede: er is tot nu toe geen spatje intelligentie opgemerkt in de verwachting dat 2012 'het einde van de wereld' betekent. Het laatste zul je dus moeten aantonen.

Let wel: jij noemde Jasper een beetje arrogant. Dan moet je zoiets hard maken. De opmerking dat het theoretisch best wel mogelijk is dat er zich een elfje in iemands achtertuin bevindt leidt eenvoudig niet tot de conclusie dat het uitspreken dat het bizar is in elven te geloven niet gerechtvaardigd zou zijn.
Kiwiwoman schreef:
hij heeft ze via de intelligentie gewogen en te licht bevonden
DE intellgentie? Zoals ik al schreef:
Wist je trouwens dat niemand meer alles kan weten, wat er te weten valt?
We zijn alleen al DAARDOOR beperkt. Iedereen.
Kochimodo schreef:
Serieus? Ik wist niet eens dat er een voorspelling was dat 2012 iets bijzonders zou gebeuren.
Zie je?
Uiteraard kunnen we niet alles weten. Maar via onze intelligentie kunnen we een heleboel nieuws wat we horen meteen uitsluiten als met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid behorend tot het rijk der fabelen. Niemand heeft bijvoorbeeld ooit geopperd dat op de planeet Granalyxy er een psegoflek bevindt. Indien ik dat nu zou beweren dan zou jij onmiddellijk kunnen zeggen dat ik maar wat raaskal. Indien je dit niet doet dan noem ik je onwetend en goedgelovig. (Je bent je er bijvoorbeeld niet van bewust dat ik Granalyxy en Psegoflek zo even uit mijn goochelhoed van fantasie tover).
Nog een quote van Rereformed:
Tegen de herfst van 2008 zal Amerika niet langer de wereldmacht zijn, of haar verval zal dan reeds begonnen zijn
Ben je niet op de hoogte van het feit, dat Amerika de grootste schuld ooit heeft? Dat zij het hoogste percentage armoede heeft? Ik noem dat ook verval en als wereldmacht stelt ze sinds nine eleven ook weinig meer voor. De angst viert hoogtij.

Word zo negatief als je maar kan worden, en blijf maar flink intelligentie en ratio aanvallen. Doe het net zo lang totdat je alles wat rationele mensen te bieden hebben uit ze gepeurd hebt. Indien rationaliteit wat waard is zal ze in ieder debat wat je aangaat gezond denken aanbieden en je laten zien dat je op minder stevige grond staat.
Maar je gaat hier bewust off-topic. Op deze manier debatteren we niet. Blijf hier enkel gericht op voorspellingen van het einde van de wereld. Voor je nieuwe vraag moet je een nieuw topic beginnen.
Born OK the first time
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Ik kom geregeld op de planeet Granalyxy, en ik kan bevestigen dat er geen psegofleks voorkomen. Die komen namelijk van Culbidouz.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Kiwiwoman

Bericht door Kiwiwoman »

Maar je gaat hier bewust off-topic. Op deze manier debatteren we niet. Blijf hier enkel gericht op voorspellingen van het einde van de wereld. Voor je nieuwe vraag moet je een nieuw topic beginnen.
Ho ho, IK begon niet over Amerika en zeker niet over de Olympische Spelen!
Hahahahaha, leuk, hieruit blijkt dat je er geen bal vanaf weet.

By the way, sorry, dat ik het woord arrogant heb gebruikt. Het moet "onwetend" zijn. Want als blijkt, dat iemand een mening debiteert, waaruit blijkt, dat hij of zij er nog nooit over gehoord heeft en het direct afkapt als zijnde zweverig, kan ik me niet voorstellen, dat deze persoon er ook echt over nagedacht heeft. Intelligentie en ratio kunnen niet bestaan zonder kennis. Tja, als dan de kennis niet aanwezig is....

Kun je, als je ergens niets vanaf weet, er een mening over hebben? (zal ik hier een topic van maken?)

Ja, ja, ja? De aarde is plat. Hihihihi

Wanneer komt je boek over de planeet Granalyxy met die psegoflek uit, Rereformed? Of maak je er een film over? The Prophet wil er een rol in spelen, heb ik het idee! hahahahaha

Dankjulliewel lui, ik heb weer heerlijk gelachen! :D
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Kiwiwoman schreef: Ik denk trouwens, dat jullie astrologie ook afdoen als zweverig? Hebben jullie deze moeder van alle wetenschap bestudeerd? Denk je, dat je, als je dat niet gedaan hebt, er een oordeel over kunt vellen via DE intelligentie?. (Sorry, dat ik een beetje sarcastisch word. Dat heeft onwetendheid en daaruitvolgend de houding van negatie altijd op me. :oops: )
Niet als zweverig maar wel als baarlijke nonsense. Het idee dat door ons geziene afbeeldingen bestaande uit objecten die niets met elkaar van doen hebben enige invloed zou hebben op je levensloop en voorspellende waarde kent is van de gekke. O ja hier spreekt een ingelezen ex astrologie gelovige.
Welke astrologie bedoel je overigens de griekse, chinese, babylonische of azteekse :wink:
http://www.skepsis.nl/astro-smit.html
http://www.skepsis.nl/sterren.html
http://www.skepsis.nl/moment.html
http://www.skepsis.nl/bedrijfsastrologie.html
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Kiwiwoman schreef:
Hahahahaha, leuk, hieruit blijkt dat je er geen bal vanaf weet.
Er is geen reden om te lachen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Kiwiwoman schreef:Dankjulliewel lui, ik heb weer heerlijk gelachen! :D
De kritiek op je eerdere posts is niet gedaan uit onwetendheid. Je claim dat
de astrologie de "moeder van alle wetenschappen" zou zijn, duidt m.i. wel op
een gebrek aan kennis. Astrologie is een pseudowetenschap, dat is al lang en breed aangetoond, zie de links van de Doctor.

En als je dan nog serieus ingaat op een grapje ("kijk je wekelijkse horoscoop er maar op na") en vervolgens de critici gaat uitlachen, getuigt van een arrogantie waar geen enkele grond voor is.

De Psegofleks zouden er schande van spreken.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Kiwiwoman schreef:
Ho ho, IK begon niet over Amerika en zeker niet over de Olympische Spelen!
Kiwiwoman, Amerika was een integraal onderdeel van een voorspelling over het einde van de wereld. Dat behoort dus tot het topic. Dat iemand een grapje erbij maakt dat strikt genomen off-topic gaat is iets heel anders dan het topic op de meest bewuste wijze off-topic te laten gaan.
By the way, sorry, dat ik het woord arrogant heb gebruikt. Het moet "onwetend" zijn.
Ook hier draai je opeens weer om als een windvaan. Je hebt wel degelijk de hele tijd arrogant bedoeld. En het woord opeens veranderen in 'onwetend' gaat niet op. Zoals ik heb opgemerkt spreekt Jasper (of iemand anders) een oordeel van 'bizar' uit over een geloof wanneer men heeft opgemerkt dat er geen enkele rationele grond en aannemelijkheid bestaat om zo'n geloof te onderhouden. Zoals The Prophet hierboven mij duidelijk probeert te maken zouden jij en ik iets moeten weten over de planeet Culbidouz en wil hij me nieuwe informatie geven over de planeet Granalyxy.
Nu vraag ik jou om een heel direkt om antwoord: moet ik hem serieus nemen, of mag ik meteen zeggen dat hij er een bizar geloof op nahoudt? Wanneer ik dat laatste doe spreekt niet mijn onwetendheid, maar juist het omgekeerde: het totaal van weten wat ik in mijn gehele leven heb opgedaan doet mij meteen die conclusie trekken. Het is juist de onwetende mens die hieraan geloof schenkt.
Want als blijkt, dat iemand een mening debiteert, waaruit blijkt, dat hij of zij er nog nooit over gehoord heeft en het direct afkapt als zijnde zweverig, kan ik me niet voorstellen, dat deze persoon er ook echt over nagedacht heeft.... Tja, als dan de kennis niet aanwezig is....
Wat gedetailleerde voorspellingen betreft aangaande een tijdstip wanneer de wereld ten einde komt hoeft men echt niet op de hoogte te zijn van alle details van de voorspelling. De praktijk van het leven heeft ons mensen namelijk geleerd dat gedetailleerde voorspellingen aangaande de toekomst niet gegeven kunnen worden en er enkel een reusachtig reservoir van onzinvoorspellingen voorhanden is. Op dezelfde manier als de praktijk van ons leven ons leert dat het nutteloos is te proberen met een flinke sprong op het dak van een huis te springen. Iemand die denkt dat hij/zij immuun is voor de zwaartekracht noemen wij bizar.
Intelligentie en ratio kunnen niet bestaan zonder kennis.
Kun je, als je ergens niets vanaf weet, er een mening over hebben? (zal ik hier een topic van maken?)
Maak er maar een topic van. Maar laten we hier on-topic blijven: ieder jaar zijn er weer nieuwe voorspellingen voor het einde van de wereld, al millennia lang. Waarom zou men zich van iedere voorspelling op de hoogte moeten stellen, wanneer het principe van voorspellen al is afgehandeld?
Wanneer komt je boek over de planeet Granalyxy met die psegoflek uit, Rereformed? Of maak je er een film over? The Prophet wil er een rol in spelen, heb ik het idee! hahahahaha

Zeg, hé, een beetje respect voor mijn esoterische overtuigingen! :wink: Ik adviseer je om een open mind te houden aangaande deze zaak. Vanuit Granalyxy wordt in ieder geval een zeer hoog bewustzijn uitgezonden, of de Psegoflek hiervoor nu verantwoordelijk is of niet. Als je je er maar voor open stelt zul jij het ook ervaren, en misschien nog wel grotere bliss dan ik heb ervaren (ik heb namelijk last van tegenspartelen, een soort muur van onbegrip voor dit soort dingen, jij bent ontvankelijker voor het opvangen van de positieve energie). Het kan inderdaad zo zijn dat ik de invloed van Culbidouz onderschat heb, maar een beeeeetje arrogant om over al deze dingen maar smalend te lachen. :lol:
Born OK the first time
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

Kiwiwoman schreef:Ik denk trouwens, dat jullie astrologie ook afdoen als zweverig? Hebben jullie deze moeder van alle wetenschap bestudeerd? Denk je, dat je, als je dat niet gedaan hebt, er een oordeel over kunt vellen via DE intelligentie?. (Sorry, dat ik een beetje sarcastisch word. Dat heeft onwetendheid en daaruitvolgend de houding van negatie altijd op me. :oops: )
Astrologie "de moeder van alle wetenschap"?? :lol: :lol:

Kiwiwoman, je weet blijkbaar niet wat wetenschap precies is en hoe het werkt. Dat kan ik je niet kwalijk nemen, want niet iedereen weet dat, maar het zou goed zijn als je je hier eens in verdiept.

Er is trouwens al een ander topic op het forum: Astrologie, een wetenschap?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

Rereformed schreef:Vanuit Granalyxy wordt in ieder geval een zeer hoog bewustzijn uitgezonden, of de Psegoflek hiervoor nu verantwoordelijk is of niet.
Geniet er nog maar van zolang het duurt.. Je moet weten, het aantal auto's dat in mijn straat geparkeerd staat, de plaats waar ze staan en de onderlinge afstand ertussen, correleert precies met de toekomstige gebeurtenissen op Granalyxy. Toen ik vanochtend wakker werd en een snelle blik naar buiten wierp, zag ik het al: kwade dagen liggen in het verschiet voor de Psegoflek. Nu valt zoiets nooit op de dag precies te voorspellen, dat heeft te maken met meetonzekerheiden in o.a. variatie in profieldiepte van de autobanden enzo, heel ingewikkeld en wetenschappelijk allemaal; daar zal ik je niet mee lastigvallen. Maar rond 2009 valt het doek voor deze planeet, dat kan ik je wel zeggen..
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Kiwiwoman schreef:]Ho ho, IK begon niet over Amerika en zeker niet over de Olympische Spelen!
Ik wel en dat was imo geheel on topic aangezien ik een linkje maakte van een voorspelling mbt 2008 naar de voorspelling mbt 2012. Dus............ :evil3:

En de groeten van de planeet Anublinka en haar bewoners de Shoehopniels.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Socratoteles schreef:Maar rond 2009 valt het doek voor deze planeet, dat kan ik je wel zeggen..
In dat geval ziet het er ook somber uit voor het lot van onze planeet na 2009, want de stroom van hoger bewustzijn houdt dan op. Maar misschien is er nog hoop: als ik me concentreer op de Psegoflek denk ik goed ermee te kunnen communiceren. Ik zal de Psegoflek dus met intense waarschuwende energie ervan op de hoogte brengen, wellicht kan het dan tóch voorkomen worden. Er rust nu blijkbaar een buitengewoon zware verantwoordelijkheid op m'n schouders. Ik zal wat meer astanga joga oefeningen moeten gaan doen en wat langer per dag op m'n hoofd moeten gaan staan.
Born OK the first time
Kiwiwoman

Bericht door Kiwiwoman »

ingelezen ex astrologie gelovige
Ingelezen is onvoldoende. Gelovige heeft niets met astrologie te maken. Die wekelijkse horoscopen is rubbish en heeft totaal niets met astrologie te maken.

Ik heb die skepsis sites maar even niet gelezen. Heb ik ook weinig tijd voor. Waar ik wel tijd voor heb, is de studie zelf. En het is buiten kijf, dat een geboorteplaatje potenties in zich draagt, die het een mens gemakkelijker maken zich in een bepaalde richting te ontwikkelen. Ook karakter laat zich weten.

Tevens is de invloed van ons zonnestelsel op elkaars planeten ook duidelijk. Ook de aarde krijgt zijn deel. Te zien met bepaalde hoeken die planeten en de zon en maan met elkaar maken, die bijv. overstromingen en aardbevingen veroorzaken. Ook electriciteit wordt beinvloed door ons zonnestelsel en nog veel meer, want we behoren tot dat zonnestelsel, niet?

By the way: we zijn van de topic af, hoor, mag dat wel? :D
Kiwiwoman

Bericht door Kiwiwoman »

Hee, ik zag niet, dat er nog meer commentaar geleverd was, sorry! Ik kom erop terug. Ik moet nu weer even werken. 8)
Plaats reactie