Post-Trump periode.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: Post-Trump periode.

Bericht door Labyrint » 03 apr 2021 07:56

Peter is jouw interpretatie op Trump mogelijk wat gekleurd omdat je zo'n enorme bloedhekel aan hem hebt? Bij de bestorming werden ze zowat binnen gelaten. Althans zo zag het tafereel eruit.
De beveiliging daar achter een paar simpele dranghekken stelde geen moer voor en er was nauwelijks politie om ze 'tegen te houden'. Alsof het "mocht" gebeuren.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 03 apr 2021 09:25

Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 03 apr 2021 09:43

Van dit artikel moest ik destijds ook even slikken.
White People Are ‘Genetic Defects’ Says BLM Leader Who Mulled How Whites Could Be ‘Wiped Out’

Wat een verbinding en liefde.

Mensen zijn er stekeblind voor. We worden allemaal tegen elkaar opgezet als bevolkingsgroepen. Dat is handig voor de politiek. BLM word de hemel ingeprezen. Het moet averechts werken in een geslaagde "Ordo Ab Chao".
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 03 apr 2021 17:15

Ivar schreef:
02 apr 2021 19:00
Mullog schreef:
02 apr 2021 07:38
Er is wetgeving goedgekeurd die het verbied om mensen die in lijn voor een stemlokaal staan te wachten verbiedt om bijvoorbeeld water te geven, het stemmen per post wordt moeilijker gemaakt, identificatie moet met een rijbewijs en nog wel meer van dat soort maatregelen die vooral de mogelijkheden van de zwarte stemmers raken. Een soort van Gerrymandering maar dan niet door de grenzen van de districten aan te passen maar bevolkingsgroepen te belemmeren.
Politieke maatregelen hebben vaak een disproportionele invloed op bepaalde bevolkingsgroepen (dat is ook wat ik heb beargumenteerd in het kiesleeftijd-topic en de werkgever-discussie), maar vals spelen impliceert een doelbewuste zet om mensen te benadelen.
Misschien is het niet een doelbewuste keuze om mensen te benadelen maar eerder een doelbewuste keuze om zichzelf te bevoordelen.

Republikeinen Georgia nemen een wet aan die het vooral zwarten moeilijker maakt om te stemmen, uit de Volkskrant maakt dat duidelijk. Hieronder uit dit artikel
De Republikeinen gaan nog een stap verder dan alleen het bemoeilijken van het stemmen zelf: ze willen ook ná het stemmen meer controle over de uitslag hebben. Dankzij de nieuwe wet mogen ze straks lokale, gekozen verkiezingsfunctionarissen vervangen door eigen interimmanagers en kunnen ze de voorzitter van de kiescommissie (op dit moment Raffensperger, die in januari dwarslag toen Trump hem vroeg extra stemmen ‘te vinden’), vervangen door een medestander.
Dat er nergens (grootschalige) stembusfraude is gepleegd doet er niet toe. Het Republikeinse argument is consequent: onze kiezers geloven dat er fraude is gepleegd, dus moeten wij daar wat aan doen.

Beperken van de opkomst
Maar dat komt dus neer op het beperken van de opkomst. Zoals Trump het zelf zei, in een uitzending op Fox News vorig jaar: als het te makkelijk wordt om te stemmen ‘krijg je een opkomst waardoor in dit land nooit meer een Republikein zal worden gekozen’
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 03 apr 2021 17:31

Labyrint schreef:
03 apr 2021 09:43
Van dit artikel moest ik destijds ook even slikken.
White People Are ‘Genetic Defects’ Says BLM Leader Who Mulled How Whites Could Be ‘Wiped Out’

Wat een verbinding en liefde.

Mensen zijn er stekeblind voor. We worden allemaal tegen elkaar opgezet als bevolkingsgroepen. Dat is handig voor de politiek. BLM word de hemel ingeprezen. Het moet averechts werken in een geslaagde "Ordo Ab Chao".
de vijand ontmenselijken
wel een heel tolerant groepje blijkbaar
na ontmenselijking zla wel geweld volgen zeker?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 04 apr 2021 02:49

Labyrint schreef:
03 apr 2021 07:56
Peter is jouw interpretatie op Trump mogelijk wat gekleurd omdat je zo'n enorme bloedhekel aan hem hebt? Bij de bestorming werden ze zowat binnen gelaten. Althans zo zag het tafereel eruit.
De beveiliging daar achter een paar simpele dranghekken stelde geen moer voor en er was nauwelijks politie om ze 'tegen te houden'. Alsof het "mocht" gebeuren.
Wat het eerste betreft. Ik heb geen hekel aab Trump, ik vindt hem volkomen ongeschikt voor de functie van oresident van het machtigste land ter wereld, maar dat oordeel is niet gebaseerd op mijn politiek mening. Ook vanuit republikeinse visie was hij niet erg competent. Maar hij was wel erg goed in stemmen vergaren, En dus hebben ze hem gesteund, Helaas is dat iets watje met een narcist niet zou moeten doen,'

Zoals ik al heb gezegd waren er verschillende taferelen. sommige stroken met wat hij er over beweerde . Andere niet.
Zijn b.wering dat de bestormers geen ("zero") gevaar vormden word alleen al weerlegd door het feIt dat er ter plekke een politieman omgekomen is. Inderdaad waren er ook taferelen die jouw Iverdenking dthet "mocht gebeuren" niet onwaarscijinlijk maken,

Er hebben ook twee agenten zelfmoord gepleegd, Dat ga ik de bestormers niet verwijten, zolang ik geen idee heb waarom. Misschien voelden ze zich schuldig dat ze het lieten gebeuren. Misschien voelden ze zich schuldig omtrent de omgekomen vrouw of hun collega. Misschien iets heel anders, dat ik niet eens kan verzinnen.
Ik wens u alle goeds

TIBERIUS CLAUDIUS
Bevlogen

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 04 apr 2021 10:48

lanier schreef:
31 jan 2021 11:56
Inmiddels is de strijd ook op de scholen losgebarsten. Ouders zijn soms agressief en eisen dat de leerkracht Trump niet van leugens beticht. Andere ouders willen dat juist wel. Ik ben benieuwd hoe dit verhaal later in de Amerikaanse geschiedenisboeken wordt verteld. De meeste leerkrachten zullen zich nu wel op de vlakte houden.
Misschien zouden we het nog niet zo lang ingevoerde systeem om veel aandacht te geven aan het hedendaagse eens moeten heroverwegen.
Het begint nu veel te lijken dat men een geloof uitdraagt in de klas.

Dan kun je dit soort toestanden verwachten.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 04 apr 2021 11:09

Peter van Velzen schreef:
04 apr 2021 02:49
Zoals ik al heb gezegd waren er verschillende taferelen. sommige stroken met wat hij er over beweerde . Andere niet.
Zijn b.wering dat de bestormers geen ("zero") gevaar vormden word alleen al weerlegd door het feIt dat er ter plekke een politieman omgekomen is. Inderdaad waren er ook taferelen die jouw Iverdenking dthet "mocht gebeuren" niet onwaarscijinlijk maken,

Er hebben ook twee agenten zelfmoord gepleegd, Dat ga ik de bestormers niet verwijten, zolang ik geen idee heb waarom. Misschien voelden ze zich schuldig dat ze het lieten gebeuren. Misschien voelden ze zich schuldig omtrent de omgekomen vrouw of hun collega. Misschien iets heel anders, dat ik niet eens kan verzinnen.
Wat je er zelf ook van vind. Ik weet niet wat ik er zelf van moet denken of geloven laat staan weten dus houd me volledig afzijdig in vraagtekens, maar het waren verdachte verkiezingen en vreemde omstandigheden. Biden lijkt me ook niet een geweldig president. Laat ik het daar maar op houden.

Enne .... kan iemand er nu eens een keer voor zorgen dat ik hier wordt uitgeschreven van FT.

viewtopic.php?p=587408#p587408

Heel veel dank, :)

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 20 apr 2021 16:20

Biden ziet gewoon wat nodig is, stoort zich niet aan gekrakeel en probeert die dingen gedaan te krijgen.

Wát een opluchting. :idea:
Alles is tijdelijk. Dat blijkt steeds weer. Dat is Universeel...

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 21 apr 2021 05:07

Gerard R. schreef:
20 apr 2021 16:20
Biden ziet gewoon wat nodig is, stoort zich niet aan gekrakeel en probeert die dingen gedaan te krijgen.

Helaas in de Senaat spannen vele senatoren zich nog steeds in om hem te dwarsbomen.
Ik wens u alle goeds

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 21 apr 2021 08:14

21 apr 2021 05:07
Gerard R. schreef:

Helaas in de Senaat spannen vele senatoren zich nog steeds in om hem te dwarsbomen.
Ja, dat blijft. Als een republikein links wil, gaat een democraat rechts, of andersom natuurlijk. Zegt de 1 'zwart', roept de ander automatisch 'wit'. Compromissen sluiten (of een soort middenweg vinden) lijkt bijna onmogelijk.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

TIBERIUS CLAUDIUS
Bevlogen

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 21 apr 2021 09:16

Gerard R. schreef:

Dat hebben ze van de Democraten geleerd.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 21 apr 2021 14:07

Gerard R. schreef:

Dat is normaal in politiek, Peter.
Ondertussen weinig gegooi met modder. Daar is geen tijd voor en er is geen zin in wellicht.
Alles is tijdelijk. Dat blijkt steeds weer. Dat is Universeel...

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 22 apr 2021 03:08

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
21 apr 2021 09:16
Pëter schreef: Helaas in de Senaat spannen vele senatoren zich nog steeds in om hem te dwarsbomen.
Dat hebben ze van de Democraten geleerd.
Vo;gens mij begon het pas echt tijdens Obama's regeerperiode met McConnel. Die heeft niets hoeven leren, Hij heeft het dwarsliggen toen zowat uitgevonden. Maar er zijn ook democratische senatoren die Biden tegenwerken, ik had dan ook geen partij genoemd. Alleen voor mlitaire uitgeven krijg je beide partijen altijd mee, zover ik weet.
Ik wens u alle goeds

Ivar
Forum fan

Bericht door Ivar » 30 apr 2021 14:25

03 apr 2021 04:32
Je hebt duidelijk niet goed opgelet, Wat erin 1980 gebeurde had er neits meee te maken. Binnen een week nadat hij zogezegd David Duke had "denounced" beweerde Trump niet eens te weten wie de man was. Kan uiteraard dementie zijn, maar evengoed een alledaagse leugen om het fascistoide del van zijn aanhang niet te veel voor het hoofd te stoten,
In de zin waarop je reageerde had ik al de meest redelijke uitleg gegeven (zonder onnodige speculatie over dementie of leugens): "En ja, Trump was niet bekend met de exacte denkbeelden van David Duke."

Aanvulllende uitleg: David Duke is al tientallen jaren een bekende naam in Amerika. Allereerst vanwege zijn controversiële activiteiten in de jaren zeventig en later vanwege zijn poging om gouverneur van Louisiana te worden. Trump's uitspraken zijn op basis daarvan te verklaren: 1) Trump heeft van Duke gehoord, en 2) hij weet niet wat tegenwoordig zijn exacte standpunten zijn.
gelukkig niet met vuurwapens - aan, iets dat Antifa en Black lives matter betogers nooit gedaan hebben.
De Black Bloc activisten van Antifa maken wel degelijk gebruik van objecten die ten doel hebben te verwonden, te doden en te verwoesten. En er zijn door hun toedoen al vele mensen gedood of verminkt, en de schade door hun brandstichting en vandalisme loopt in de miljarden (alleen al in 2020 wordt de schade geschat op 2 miljard).

Dat je Antifa verdedigt staat in mijn optiek gelijk aan iemand die gewelddadige neo-nazi's verdedigt (types die actief op jacht gaan naar homo's of immigranten om die in elkaar te slaan of vermoorden). Ik verdedig hier uitsluitend gematigde Amerikanen. Ik beschouw de overgrote meerderheid van de Trump aanhangers als gematigde patriotten. Jij wilt ze het label "fascist" opplakken en roept daarmee indirect op tot geweld. Immers: elke "fascist" is een legitiem doelwit voor "preventief geweld" door de Antifa strijdkrachten.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren." ~ Aristoteles

Plaats reactie