Verkiezingen US

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

dikkemick
Ontoombaar

Re: Verkiezingen US

Bericht door dikkemick » 11 nov 2016 11:42

https://en.wikipedia.org/wiki/Religious ... ted_States" onclick="window.open(this.href);return false;
45. Donald Trump – Presbyterian

Toch niet helemaal zuiver op de reli-graat?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 11 nov 2016 11:58

Zijn christelijke vicepresident heeft zich de zolen onder zijn schoenen vandaan gelopen om de evangelicans binnenboord te krijgen en te houden.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 11 nov 2016 13:53

Nog een analyse, met Jimmy Dore die Michael Moore hierover aan het woord laat, over wat er gebeurde in de "Rust Belt" van de Verenigde Staten en welke invloed dit had op de uitslag van de presidentsverkiezingen :

Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 11 nov 2016 15:14

Met toespraken zoals deze won Donald Trump de presidentsverkiezing :

Wat je er ook van mag denken, het is zeker leerzaam om te zien hoe hij dit aanpakt.

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 11 nov 2016 15:20

Ik ben ook wel benieuwd hoe de Amerikanen gaan reageren als opeens alle buitenlandse auto's duizenden dollar's duurder worden, omdat er invoerrechten moet worden betaald. Dat is het enige wat je kan doen om de eigen autoindustrie weer op gang te krijgen.
En dan komt het volgende effect, want opeens gaat het buitenland ook invoerrechten vragen op de spullen uit de vs. Dus zakt een deel van de export weg.
Zelfde voor de kolenmijnen. Die zijn dicht omdat het te duur is geworden. Wie gaat die extra kosten betalen?
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 11 nov 2016 15:37

Weet je wat nou het hele punt is dat volgens mij doorgaans gemist wordt? Dat het soms helemaal niet gaat om welke argumenten nou logisch en/of zinnig zijn, maar om hoe mensen door een bepaald beleid emotioneel gefrustreerd raken en hoe zij puur op basis dáárvan hun stem uitbrengen.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 11 nov 2016 15:53

Bonjour schreef:Ik ben ook wel benieuwd hoe de Amerikanen gaan reageren als opeens alle buitenlandse auto's duizenden dollar's duurder worden, omdat er invoerrechten moet worden betaald. Dat is het enige wat je kan doen om de eigen autoindustrie weer op gang te krijgen.
En dan komt het volgende effect, want opeens gaat het buitenland ook invoerrechten vragen op de spullen uit de vs. Dus zakt een deel van de export weg.
Zelfde voor de kolenmijnen. Die zijn dicht omdat het te duur is geworden. Wie gaat die extra kosten betalen?

Dat zal wel meevallen. De Amerikaanse economie is verreweg de grootste ter wereld; die van China (nummer 2) is nog niet eens de helft. Iedereen wil erg graag exporteren naar Amerika, met juist landen als China voorop. Dat is ook het probleem voor de Amerikanen, ze kunnen niet concurreren met landen als China, waardoor Amerikanen worden ontslagen omdat de staalfabriek failliet gaat, terwijl de arbeider ziet dat tegenover hem een winkelcentrum wordt gebouwd van goodkoop chinees staal. Landen als China willen veel blijven exporteren, dus zullen ze niet zo snel een barrière opwerpen. Anders zakt hun export in elkaar. Dat is nu eenmaal het recht van de sterkste en grootste.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 11 nov 2016 15:57

Er spelen nog meer zaken mee. Er stemden 200. 000 mensen meer op Hillary dan op Donald, maar door het verouderde kiessysteem doet dat er niet toe. Maar dan nog: Miljoenen stemden op nog andere kandidaten. Zij hebben feitelijk niet eens echt meegekozen. De media (5 netwerken die allen afhankelijk zijn van reclame inkomsten) zijn zeker medeschuldig. Zij stellen zich neutraal op, ook ten opzichte van aperte leugens en vermijden inhoudelijke zaken,. Zie "the young turks" op youtube voor meer over de corporate media.
Ik wens u alle goeds

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 11 nov 2016 16:03

En hoe gaat Trump dan de banen terugkrijgen in de VS in de staalfabrieken als er zoveel goedkoop Chinees staal de markt is?
En wat doet dat met de prijs waarvan je een winkelcentrum bouwt?
En wat doet dat met de prijzen in de supermarkt?
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 11 nov 2016 18:27

vegan-revolution schreef:Weet je wat nou het hele punt is dat volgens mij doorgaans gemist wordt? Dat het soms helemaal niet gaat om welke argumenten nou logisch en/of zinnig zijn, maar om hoe mensen door een bepaald beleid emotioneel gefrustreerd raken en hoe zij puur op basis dáárvan hun stem uitbrengen.
Dat klopt wellicht.
Sam Harris concludeert dat illegale immigratie en vrees voor islam en jihad-terrorisme het beslissende punt en vaak de enige reden is geweest waarom mensen op Trump stemden. Hij maakt het verwijt aan links dat het die dingen niet serieus heeft genomen en grote bezorgdheid daarover telkens bestempeld heeft als 'racisme':
https://www.youtube.com/watch?v=f27qaDQ1uG8" onclick="window.open(this.href);return false;
In feite hetzelfde verhaal als wat we in Europa zien.
Born OK the first time

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 11 nov 2016 18:45

Bonjour schreef:En hoe gaat Trump dan de banen terugkrijgen in de VS in de staalfabrieken als er zoveel goedkoop Chinees staal de markt is?
En wat doet dat met de prijs waarvan je een winkelcentrum bouwt?
En wat doet dat met de prijzen in de supermarkt?
Ja, dát is nou populisme. Je roept maar en of het kan zal misschien nog wel blijken...
Zéker met zo'n losgeslagen kanon... eh.. sorry.. tuinslang. :(
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Dirkstem

Bericht door Dirkstem » 11 nov 2016 19:41

Uit de reacties op dit forum maak ik op dat niet iedereen even blij is met het feit van Trump is gekozen als President van de VS. Bij deze zal ik alvast zeggen dat ik ook geen supporter ben van Trump (Hij ontkent namelijk de klimaatverandering, iets wat ik totaal niet begrijp en waar ik veel waarde aan hecht!).

Maar vinden jullie niet dat de westerse 'onpartijdige' media niet de kant heeft gekozen van Hillary Clinton? Persoonlijk heb ik me verschillende keren zitten ergeren over hoe er een kant werd gekozen (in de Nederlandse media). Zowel de NOS als RTL Nieuws zouden onpartijdig moeten zijn, maar hebben door het berichten op Facebook en in het uitzendingen laten blijken dit niet te kunnen (of willen?). Ze zullen dit natuurlijk niet bevestigen en hebben dit nergens (verwacht ik) letterlijk uitgesproken, maar dit blijkt vaak uit kleine puntjes.
- Misschien niet het beste voorbeeld, maar: nu wordt er al gezegd dat er meerdere mishandelingen plaats zijn gevonden van Trump-aanhangers tegen latino's, homo's, vrouwen etc. Maar de Clinton-aanhangers (in het filmpje Afro-Amerikanen) die 'onschuldige' (wat er vooraf was gebeurt staat niet op beeld, maar doet er eigenlijk niet toe voor mijn argument) Trump-stemmers mishandelen wordt niet aan de man gebracht. Nogmaals, dit is wellicht niet het beste voorbeeld en, indien het gewenst is, zal ik een andere voorbeeld zoeken/toelichten.

Voor de duidelijkheid, ik ben geen Trump-supporter, maar vinden jullie niet dat wij niet een éénzijdig beeld hebben gekregen van de verkiezingen?

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 11 nov 2016 20:03

De media zagen een man, die nooit en te nimmer 'president kon worden'.
Meer hoeft er niet over gemeld te worden.
Hij werd het tóch 8-[
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 11 nov 2016 20:13

Dirkstem schreef: Voor de duidelijkheid, ik ben geen Trump-supporter, maar vinden jullie niet dat wij niet een éénzijdig beeld hebben gekregen van de verkiezingen?
Ik ben geen Trumpfan maar het beeld dat de Vlaamse VRt de laatste maanden heeft opgehangen is 100% eenzijdig gekleurd ten voordele van Clinton.
zelfs na de verkiezing gaat dit nog verder

de Vlaamse vrt, ook vtm, probeert gewoon te bepalen hoe de Vlaming moet denken over de 2 kandidaten
het ergste? het werkt gewoon en de meeste hier vinden zichzelf goed en objectief geïnformeerd over wat er in de VS gebeurde.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 11 nov 2016 23:36

Trump wil het dumpen van chinees staal tegengaan. En wat zegt vandaag de EU? Dat willen wij ook! Zelfs Nederland die allergisch is voor het woord protectionisme is om. Er komen maatregelen. Toeval?

Plaats reactie