Het gevaar Wilders

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

gerard_m
Bevlogen

Re: Het gevaar Wilders

Bericht door gerard_m » 07 mar 2017 18:16

Dat aspect speelt alleen bij vluchtelingen en vluchtelingen zijn niet degenen die de meeste problemen veroozaken.
Een opmerkelijke en onjuiste stelling.

Ik citeer:
4.460 „incidenten” met asielzoekers telde de politie vorig jaar. Daarvan rukte ze 1.115 keer uit voor overlast, 377 keer voor mishandeling, 255 keer voor diefstal, 55 keer voor een zedenmisdrijf – vaak binnen het asielzoekerscentrum (azc). Het COA registreerde vorig jaar 8.149 „incidenten”, waarvan 2.394 agressieve acties en 369 zelfdestructieve acties. Dit alles op een populatie die in een jaar tijd groeide van 24.467 personen tot 47.276.
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/02/01/ge ... 8-a1385818" onclick="window.open(this.href);return false;

Opvang in de regio zal dus zeker bijdragen aan minder criminaliteit.
Iemand die inclusief denkt, houdt ook met de belangen van "de regio" en die van de vluchtelingen zelf rekening.
Dat ben ik zeer met je eens. Ik denk alleen dat het huidige beleid niet sociaal is voor de (echte) vluchtelingen.

Wat we nu doen is hele dure opvang organiseren voor de sterksten (overmatig veel jonge mannen) die Nederland weten te bereiken. Met datzelfde geld kun je méér mensen helpen in de regio, én komt het geld meer terecht bij de zwakkeren. Dus niet minder geld voor opvang (eerder meer) maar wel ophouden met dat geld besteden aan alleen de mensen die een verre reis naar Nederland weten te maken. Met als bijkomend voordeel dat je het draagvlak voor hulp aan zwakkeren niet verder uitholt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 08 mar 2017 06:04

In heel Nederland waren er in 2014, 97.015 geregistreerde geweldsmisdrijven, Bij een bevolking die groeide van 16.900.726 naar 16.979.120 (gemiddeld 16.939.923 is dat één op de 175 inwoners. Bij een groep die steeg van 24.467 naar 47.276 (gemiddled (35.871) kun je dan inderdaad slechts 204 geregistreerde geweldsmisdrijven verwachten. Je hebt dus gelijk dat de manier waarop deze lieden nu worden opgevangen niet bepaald erg gunstig is. Omdat het (waarschijnlijk) vaak om geschillen tussen jongeren van verschillende herkomst gaat zou opvang per regio inderdaad wel eens beter kunnen zijn. Vooral voor de vluchtelingen zelf. (met name de jongemannen). Ik denk echter niet dat dit veel verschil zal uitmaken voor de totale misdaadcijfers. Maar - omdat ikzelf heb gezegd dat we de gevolgen voor de vluchtelingen zelf moeten meetellen - kan ik niet anders dan toegeven dat we iets niet goed doen.
Ik wens u alle goeds

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 08 mar 2017 10:47

Peter, niet zo vaak geven mensen op een forum iets toe.
Ik kan alleen maar heel veel waardering hebben voor je laatste post.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 08 mar 2017 11:40

mooi filmpje van lubach over wilders

lubach scoort hier wel wat puntjes....
Martim Cymbron -

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 08 mar 2017 16:24

Met het programma Lubach op zondag is de politieke satire weer terug. Kees van Kooten noemt zijn navolger in dit artikel 'een humoralist', een mengvorm van humor en moraal . Volgens de 75-jarige Van Kooten heeft Lubach helemaal zijn draai gevonden ‘als een type dat geen type is’.
Bron
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 08 mar 2017 22:28

gerard_m schreef:Peter, niet zo vaak geven mensen op een forum iets toe.
Ik kan alleen maar heel veel waardering hebben voor je laatste post.
Ik sluit mij daarbij aan.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 09 mar 2017 09:12

Juich niet te vroeg :) Dat we het er over eens zijn dat we iets niet goed doen, wil nog niet zeggen dat we het eens zijn over wat we beter kunnen doen. Ook De universiteit van Nederland is van mening dat we iets niet goed doen, maar wat Politiek Geograaf Henk van Houtem verkeerd vindt , vinden de meeeste politici juist goed.

Uiteraard betrof onze insteek, de AZC's die alle vluchtelingen uit diverse streken bij elkaar zetten, Van Houtem's kritiek betreft het Visum-beleid.
Ik wens u alle goeds

gezondverstand
Geregelde verschijning

Bericht door gezondverstand » 15 mar 2017 16:11

Zo moet NL dat [..........] aanpakken! =D> voor de telegraaf :!:

Anderhalf scherm afbeelding verkleind met sizedimage=50. Scheldtekst verwijderd. Forumregels E1, Maria

Plaats reactie