Het gevaar Wilders

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: Het gevaar Wilders

Bericht door vegan-revolution » 15 feb 2017 13:12

Socratoteles schreef:Maar laten we dit niet onder het kleed vegen:
Aangezien het hier om moskeeën gaat is het uitstekend mogelijk om hier een lijst van te maken. Er bestaat echter geen goede registratie van wat moslims allemaal aan rottigheid uithalen, behalve bij uiterst extreme gevallen zoals bij de moord op Theo van Gogh. Het is bovendien taboe om te registreren wat de levensovertuiging is van iemand die een misdaad pleegt. Op die manier maak je het onmogelijk om (min of meer) objectief na te gaan hoe groot het gevaar is dat vanuit moslimgemeenschappen te duchten valt.

Natuurlijk moet je dergelijke acties rondom moskeeën veroordelen, maar die acties kunnen deels evengoed ook door moslims zijn uitgevoerd. Je hoort immers nog wel eens dat moslims elkaar onderling ook het leven zuur kunnen maken.

In het buitenland zijn er duidelijke voorbeelden van aanslagen op moskeeën die gepleegd zijn door moslims, zoals bijvoorbeeld hier : Zeker 27 doden bij aanslag op moskee in Koeweit-Stad. Hoe dat wat dat betreft precies in Nederland zit weet ik niet.

In zoverre de acties door niet-moslims zijn uitgevoerd is het misschien mogelijk om te onderzoeken wat de motieven van voorkomende daders zijn. Er zouden bijvoorbeeld wel eens homoseksuelen bij kunnen zijn die door een groep moslims in elkaar is geslagen. Maar goed, geweld moet je niet met geweld vergelden, tenzij dat noodzakelijk is om erger en grootschaliger geweld op termijn te kunnen vermijden (bijvoorbeeld door terroristen die op het punt staan om een zware aanslag te plegen te kunnen overmeesteren).

Een bijkomende moeilijkheid is daarbij nog dat slechts ongeveer een kwart van alle misdrijven wordt opgelost als ik tenminste afga op dit artikel : Minder misdrijven opgelost
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 15 feb 2017 13:43

@Vegan-Revolution.

Bij deze reactie van jou moet ik toch een beetje denken aan de reclame van het gesprek tussen 2 mensen die alleen de kop van een krantenbericht tegen elkaar herhalen.
"Lijsttrekkers grote partijen jagen naarstig op zwevende kiezer".

Welnu.
Als jet het rapport daadwerkelijk in kijkt in plaats van alleen de kop leest, dan zie je dat de oplossingspercentages van geweldsmisdrijven waarbij een wapen is gebruikt (want daar heb je het over) al jaren tussen de 80 en 90 % schommelen. https://www.wodc.nl/binaries/cr2011-hoo ... -72753.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Om in de stijl van het spotje te blijven: Meer weten ? Lees dan verder.
Niet alle misdrijven zijn gelijk, zoals jij 'voedsel' ook onderscheidt in vlees en groenten.
Zomaar even een zijsprong die ik even moest maken...

Laatst gewijzigd door Dat beloof ik op 15 feb 2017 14:15, 2 keer totaal gewijzigd.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 15 feb 2017 13:49

Dat beloof ik schreef:Welnu.
Als jet het rapport daadwerkelijk in kijkt in plaats van alleen de kop leest, dan zie je dat de oplossingspercentages van geweldsmisdrijven waarbij een wapen is gebruikt (want daar heb je het over) al jaren tussen de 80 en 90 % schommelen. https://www.wodc.nl/binaries/cr2011-hoo ... -72753.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij ging het bij die lijst met moskeeën die Socratoteles gaf niet vooral om het gebruik van wapens maar vooral om brandstichting .....

Dus waar je hier mee komt is niet van toepassing.

Uit het bericht Brabantse politie lost relatief weinig zaken op haal ik :
Brandstichting/ontploffing wordt landelijk gezien in 18 procent van de gevallen opgelost.
Nog minder dus dan een kwart .....

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 15 feb 2017 14:06

Ik reageerde op jouw post, niet die van de lijst met moskeeën.
Je had het naar mijn indruk over geweldszaken en koppelde daar een algemeen oplossingspercentage aan, dat niet klopt.

Verder gebeurt er inderdaad heel wat bij moskee, maar lang niet alleen brandstichtingen. Ik lees ook over aangetroffen varkensoren, varkenskoppen, een geschroeide koran pagina. Poepoe. Deze mensen zouden zich ook eens kunnen afvragen hoe het nu komt dat er zoveel mensen boos op ze zijn.
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 15 feb 2017 14:51

Labyrint schreef:
lanier schreef:Wilders daalt in de peilingen. Schijnt te komen omdat kiezers niet op een partij willen stemmen die toch niet gaat regeren.
Je vergeet FVD en VNL die stemmen weghaalt.
Tweede Kamerverkiezingen 2017 Peilingen
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 15 feb 2017 15:13

lanier schreef:Wilders daalt in de peilingen. Schijnt te komen omdat kiezers niet op een partij willen stemmen die toch niet gaat regeren.
Misschien daarnaast het Trump-effect? Daar is het een puinhoop nu.
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles » 15 feb 2017 15:14

Dat beloof ik schreef:Poepoe. Deze mensen zouden zich ook eens kunnen afvragen hoe het nu komt dat er zoveel mensen boos op ze zijn.
Voor de duidelijkheid, bedoel je hiermee dat Nederlandse moslims de aanslagen eigenlijk aan zichzelf te wijten hebben? Gezien de hetze die al jarenlang tegen de Islamitische/allochtone minderheid wordt gevoerd, alsof het de bron van elk probleem in Nederland is, lijkt het mij maar al te duidelijk waar dit vandaan komt.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 15 feb 2017 15:36

Maria schreef:
Labyrint schreef:
Ja?
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 15 feb 2017 16:05

Socratoteles schreef:
Dat beloof ik schreef:Poepoe. Deze mensen zouden zich ook eens kunnen afvragen hoe het nu komt dat er zoveel mensen boos op ze zijn.
Voor de duidelijkheid, bedoel je hiermee dat Nederlandse moslims de aanslagen eigenlijk aan zichzelf te wijten hebben? Gezien de hetze die al jarenlang tegen de Islamitische/allochtone minderheid wordt gevoerd, alsof het de bron van elk probleem in Nederland is, lijkt het mij maar al te duidelijk waar dit vandaan komt.
Nee, dat zeg ik niet en je legt me woorden in de mond die ik niet heb gebruikt.
De 'aanslagen' (in sommige gevallen een veel te groot woord) zijn niet goed te praten.
Ik stel alleen dat de moslims zich, naast het wijzen op de 'aanslagen', ook zouden kunnen afvragen hoe het nu komt dat zoveel mensen boos op ze zijn.

Ik ben er van overtuigd dat de meerderheid van de Duitsers het eigenlijk niet eens was met Hitler, en de meerderheid van de Russen ook niet met Stalin, en de meerderheid van de Italianen niet met Mussolini, en de meerderheid van de Japanners etc, als ze hadden geweten wat hun leiders werkelijk dachten.
Toch was het in al die gevallen mogelijk dat een minderheid kon zorgen voor tientallen miljoenen doden.
Met moslims is dat ook zo. Alleen zijn er nu (nog) geen tientallen miljoenen doden, dus daar is de mogelijkheid nog aanwezig dat de zwijgende meerderheid opstaat. En zich keert tegen de gewelddadige minderheid die er met hun dagelijkse échte aanslagen voor zorgt dat alle moslims het doelwit worden acties zoals het neerleggen van varkensoortjes, het kapotgooien van ruiten en dergelijke zaken.
(Star Trek, seizoen 1)

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 15 feb 2017 16:13

Socratoteles schreef:Als een dergelijke lijst van aanslagen door moslims gepleegd zou zijn in Nederland, dan stond het land op z'n kop.
Zeer eenzijdig lijstje. De bekladding van de metro is vandalisme, de bekladding van een moskee is een aanslag.
Tel alle misdaden, aanslagen en vandalisme gepleegd door moslims bij elkaar op, en je krijgt eenzelfde selectieve lijst die aanzienlijk langer is. Voegt allemaal erg weinig toe.
Maar het gebrek aan politieke wil om moslims in bescherming te nemen tegen déze aanslagen stemt me bepaald niet gerust.
Dit is wel weer erg tendentieus. Moskeeën worden gewoon beschermd als dat nodig is, er wordt geen enkel onderscheid gemaakt ten nadele van moskeeën.
Want de neiging om andere bevolkingsgroepen als "Untermenschen" te behandelen ligt ook diep verankerd in onze cultuur.
Ik zie dat niet. In elk geval niet méér dan in andere culturen het geval is. In tegenstelling tot vrijwel alle islamitische landen, ligt gelijkheid hier zelfs vast in de grondwet, toch ook een product van onze cultuur.
Niet-moslims volgen ook geen profeet of heilig boek dat ongelijke behandeling aan hen voorschrijft.

Je kunt ook stellen dat verzet tegen een moskee, om welke reden dan ook, direct in het hoekje "racisme" en "xenofobie" wordt geplaatst. Dat mensen hun gevoelens dan op een andere manier gaan uiten, is fout, maar wel te begrijpen.

Opmerkelijk op dit onderwerp is de polarisatie. De een noemt het een hetze, de ander een taboe.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 15 feb 2017 16:13

Labyrint schreef:
Maria schreef:
Labyrint schreef:
Ja?
Heb je de tabellen vanaf half december bekeken?
Hoeveel stemmen en zetels verliest PVV aan FVD en VNL?
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 15 feb 2017 16:31

Maria schreef: Heb je de tabellen vanaf half december bekeken?
Hoeveel stemmen en zetels verliest PVV aan FVD en VNL?
Ja tuurlijk gelezen maar het is nog geen 15 Maart he? Dat bedoel ik. Het zijn maar peilinkjes. Dat veranderd steeds en is niet erg betrouwbaar. Zeker niet in de laagte. Ik volg Twitter ook nog en de vele discussie's onder wijfelende PVVers, VNL en FVD

---------------------------
Aan de rest. Treurig die aanslagen en incidenten bij die moskeeën. Zwaar straffen deze aanslagplegers!

Zie het grote plaatje. Je moet het kunnen zien over een lange periode van mislukte integratie en het laten verloederen van probleem wijken. Het is al zo'n 40 jaar (!) bezig en de islamitische-instroom integreert zéér moeizaam.

Chinezen tot, Portugezen, Italianen en alles wat daar tussenin zit doen het allemaal een heel stuk beter. Hoe komt dat? Vermoeden: Ze hebben geen last van een ideologisch heilig griezel boek en zien Nederlanders - zonder - immigratie - achtergrond (vrede zij met ons) gewoon als gelijken en visa versa. Ook de turken (deden) het lange tijd beter dan de Marokkanen en andere zich in dikke lappen verschuilende maatschappij ontduikende Noord-Afrikanen. Het is blijkbaar een soort sociologisch probleem. Het wil niet aarden in onze Nederlandse cultuur en is Oost-Indisch doof voor democratische waarden tenzij er politiek bedreven moet worden om de Islam of Erdogan te promoten. Nu zijn we in een periode beland waarin Nederlanders - zonder - immigratie - achtergrond (vrede zij met ons) worden beheerst door een soort linkse gedachtenpolitie om de gemiddelde Nederlander - zonder - immigratie - achtergrond (vrede zij met ons) een volkomen misplaatst opgelegd schuldgevoel op te leggen. Je mag en kan niet meer alles zeggen of benoemen. Denk is hier ook een soort van breekijzer gebleken. Nu lachen we daar een beetje om. Over 10 jaar piepen we misschien wel anders als Nederlanders - zonder - immigratie - achtergrond (vrede zij met ons)

"Het is druk in Nederland". (Pim)

PS: In de tijd dat ik dit schreef zal er vast wel weer ergens een moskee zijn afgebouwd en een kerk gesloten.

Ik ga nog even Opsporing Verzocht van gisterenavond terug kijken
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 15 feb 2017 17:01

Dat beloof ik schreef:Ik reageerde op jouw post, niet die van de lijst met moskeeën. Je had het naar mijn indruk over geweldszaken en koppelde daar een algemeen oplossingspercentage aan, dat niet klopt.
Ik begrijp de verwarring. Ik haalde het buitenlandse voorbeeld alleen maar aan om te laten zien dat ook moslims dingen bij moskeëen uithalen, niet alleen niet-moslims. Dat het in dit buitenlandse voorbeeld een delict met wapens was, was hier irrelevant.
Dat beloof ik schreef:Verder gebeurt er inderdaad heel wat bij moskee, maar lang niet alleen brandstichtingen.
Inderdaad. En door wie is dan in veel gevallen dus een grote onopgeloste vraag.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 15 feb 2017 17:13

En o ja Polen. Die doen het toch ook allemaal heel prima! Niets mis mee. Al heb ik wel het idee dat werkgevers in bvb de bouwsector en logistiek, kassenbouw en in de zorg e.d. toch wel iets meer werkeloze Nederlanders aan werk zouden moeten helpen.

Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles » 15 feb 2017 17:53

Dat beloof ik schreef:
Socratoteles schreef:
Nee, dat zeg ik niet en je legt me woorden in de mond die ik niet heb gebruikt.
Gelukkig.
De 'aanslagen' (in sommige gevallen een veel te groot woord) zijn niet goed te praten.
Ik stel alleen dat de moslims zich, naast het wijzen op de 'aanslagen', ook zouden kunnen afvragen hoe het nu komt dat zoveel mensen boos op ze zijn.
Tja, en joden zouden zich hetzelfde kunnen afvragen wanneer er een reeks synagogen in vlammen opgaan. Zij zijn een zwijgende meerderheid die zich niet genoeg verzet tegen de huidige illegale praktijken van Israel, zou je kunnen redeneren. Maar dat lijkt me niet de meest constructieve reactie in een tijd waarin de bewuste minderheid zich vogelvrij verklaard voelt.
Ik ben er van overtuigd dat de meerderheid van de Duitsers het eigenlijk niet eens was met Hitler, en de meerderheid van de Russen ook niet met Stalin, en de meerderheid van de Italianen niet met Mussolini, en de meerderheid van de Japanners etc, als ze hadden geweten wat hun leiders werkelijk dachten.
Toch was het in al die gevallen mogelijk dat een minderheid kon zorgen voor tientallen miljoenen doden. Met moslims is dat ook zo.
Dat was alleen mogelijk omdat die minderheden alle macht naar zich toe konden trekken. Die vergelijking gaat voor moslims in Nederland volkomen mank: ze hebben geen politieke invloed van betekenis, ze hebben geen culturele invloed van betekenis, ze hebben geen militaire invloed van betekenis - en het enige lid van 'de grootste partij in de peilingen' bepleit in interviews hun deportatie.
Alleen zijn er nu (nog) geen tientallen miljoenen doden, dus daar is de mogelijkheid nog aanwezig dat de zwijgende meerderheid opstaat. En zich keert tegen de gewelddadige minderheid die er met hun dagelijkse échte aanslagen voor zorgt dat alle moslims het doelwit worden acties zoals het neerleggen van varkensoortjes, het kapotgooien van ruiten en dergelijke zaken.
Tja. Jij denkt dat Nederlandse moslims deel uitmaken van de zwijgende meerderheid van een Islam die verantwoordelijk is voor de slachtoffers van burgeroorlogen in het Midden-Oosten. Islamitische terroristen denken dat jij deel uitmaakt van de zwijgende meerderheid van een westerse coalitie die daar verantwoordelijk voor is, via illegale oorlogen en desastreus buitenland-beleid. In beide gevallen worden onschuldige burgers mede-verantwoordelijk gehouden voor misdaden die zij nooit zelf begaan hebben, en zo worden aanslagen gerationaliseerd.

Plaats reactie