Zo waarlijk helpe mij .... en dat beloof ik

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Moderator

Zo waarlijk helpe mij .... en dat beloof ik

Bericht door PietV. » 24 mar 2017 14:50

Het gaat niet om één van de gewaardeerde deelnemers van freethinker, maar de eed in de Tweede Kamer. Ik heb niet gekeken maar de media besteden er aandacht aan. Bijvoorbeeld: Baudet gebruikt de godsdienstige variant en Hiddema de neutrale. En zo duiken er een paar verschillen op. Hebben jullie opvallende zaken gesignaleerd? Is de verhouding tussen de twee in overeenstemming met de secularisatie. Of zit de kamer vol met christenen, cultuurchristenen en moslims. Is het een inbreuk op de scheiding kerk-staat?
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Bonjour
Moderator

Re: Zo waarlijk helpe mij .... en dat beloof ik

Bericht door Bonjour » 24 mar 2017 14:55

Je moet je ook nog afvragen of er schijnheiligen, sorry schijn-christenen tussen zitten. Het heeft wellicht electoraal voordeel om te doen dat je christen ben. Ik vraag me bv nog altijd af waar Obama staat.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Dat beloof ik
Bevlogen

Re: Zo waarlijk helpe mij .... en dat beloof ik

Bericht door Dat beloof ik » 24 mar 2017 16:03

Wat ooit als eed is begonnen, is nu een ceremonieel stukje geworden, het officiële begin van het Kamerlidmaatschap. Als kamerleden er daadwerkelijk op zouden worden afgerekend, bleef er na 4 jaar niemand meer over. Dan doel ik op dit stukje
Ik zweer (verklaar en beloof), dat ik, om iets in dit ambt te doen of te laten, rechtstreeks noch middellijk enige belofte heb aangenomen of zal aannemen.
.

Daar wordt nooit iemand op afgerekend, en dus stelt het niets voor.

Alleen degenen die zichzelf christelijk vinden, komen nog in de buurt van oorspronkelijke bedoeling van wat daarna komt in de tweede kamer: het inroepen van hulp van onzichtbare wezens in de lucht bij het aanvaarden met het Kamerlidmaatschap.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Plaats reactie