Rome. Dat waren nog eens tijden.

Moderator: Moderators
Rome. Dat waren nog eens tijden.
De romeinen klagen nu over de betweterige Germanen, die er de dienst uitmaken. Echter, niemand wordt bezet, iedere landsregering koos zelf voor de EG. Alleen de brtieen willen weer weg. Althans er stemde er meer voor de Brexit dan tegen. Het heeft ons geen windeieren gelegd. Als je met de VS vergelijkt hebben we onze economische achterstand vrijwel geheel ingelopen. In mijn jeugd waren die vier maal zo rijk als wij.
Ja mensen zoeken altijd automatisch "grenzen" tegenover elkaar naarmate iets te snel (of te groot) groeit naar beider zin. De wereld bestaat uit honingraten. Dat is wat steviger. Hoe zou dat toch komen? Laten we dan met een randje Rusland beginnen te glimlachen naar ze. Misschien krikt de vriendschappelijke handel weer wat op.
kunnen wij dan ook zo'n mooie Buk raket kopen?Laten we dan met een randje Rusland beginnen te glimlachen naar ze. Misschien krikt de vriendschappelijke handel weer wat op
Ja ja snap ik. Moeilijke kwestie. Toch zul je naar mijn idee (wie de daders ook zijn) met elkaar als regeringen de beste weg moeten vinden om op deze planeet (want door de overbevolking en de wetenschap dat de hele wereld waar dan ook bestookt kan worden met de meest afschuwelijke wapens kun je het beste spreken van planeet) naast elkaar te leven en handel te drijven. Of Rusland er achter zit? Of toch Oekraïne? De onderste steen is nog niet boven hoorde ik bij Pauw gisteren want men heeft nog steeds geen voldoende bewijzen heb ik begrepen. Niet dat ik daar ook maar enig idee van heb. Het neemt niet weg dat we met Rusland een goede band moeten zien te betrachten voor de komende generaties na ons.
Andersom! Rusland moet met ons een goede band kweken door te stoppen met liegen.Het neemt niet weg dat we met Rusland een goede band moeten zien te betrachten
Prima maar mag ik misschien nog even antwoorden op wat je zegt
Daarmee ben ik het oneens. Ik weiger zo eenzijdig te denken. Kan ik ook niet meer sinds ik Cafe Weltschmerz volg met o.a. Karel van Wolveren of Wierd Duk. Of Willem Middelkoop, Arnold Karstens voor het Midden Oosten nieuws. We hebben namelijk alleen maar leugenaars als wereldleiders. Je zult ermee moeten dealen. Wachten tot Rusland -- stopt met liegen -- (ook een wens van Alxander Pechtold en Halbe Zijlstra) en ze eindelijk een voorbeeld zullen nemen aan het -- meer dan voorbeeldige -- (E.U. vriendelijke) Oekraïne heeft geen zin. We hebben zelf een regering die voortdurend liegt. En bijna openlijk. Zo'n Bilderberg Ollongren die je bijna ziet denken. "Ja ik belazer de boel maar wat wil je eraan doen dan?" De USA liegt al decennia lang, verkoopt wel aan vele vele vele en nog eens vele miljarden meer dan BUK-raketjes, voert 'door ons gesteunde' proxi-oorlogen onder valse voorwendselen, bewapend zowel de 1 als de andere partij, en ploegt het hele Midden Oosten al decennia om onder steeds maar weer valse voorwendselen. En heeft over de gehele wereld militaire basissen en "Full Spectrum Dominance". Vorige week stond de haven van Antwerpen VOL met Amerikaanse tanks richting Oost Europa. En die juichen we zeker toe. Omdat we toevallig een keer bevrijd zijn.
Rutte heeft ook een kleiner landje.Bonjour schreef: ↑26 mei 2018 20:14Ik denk dat de ene wereldleider toch wel wat meer liegt dan de andere. En de ene moord wat meer dan de andere. Of ze bemoeien zich wat meer met de media dan de andere. Of ze zetten de wettelijke macht een beetje meer aan de kant als de andere.
Erdogan en Poetin scoren toch wel anders dan Rutte.
ALs je naar het Bruto Binnenlands Product kijkt scheelt het nauwelijks. In 2000 was de Nederlandse economie nog groter dan de Russische. Inmiddels heeft ook Turkije ons ingehaald, maar het verschil is minimaal.Gershom schreef: ↑27 mei 2018 18:41Rutte heeft ook een kleiner landje.Bonjour schreef: ↑26 mei 2018 20:14Ik denk dat de ene wereldleider toch wel wat meer liegt dan de andere. En de ene moord wat meer dan de andere. Of ze bemoeien zich wat meer met de media dan de andere. Of ze zetten de wettelijke macht een beetje meer aan de kant als de andere.
Erdogan en Poetin scoren toch wel anders dan Rutte.
ik vond dit wel treffend.
Zijn regeerstijl schetst een beeld van een machtsmens vol zelfverheerlijking, die zijn politieke omzichtigheid is kwijtgeraakt. En dat terwijl Erdogan ooit als kordate hervormer aan zijn ambtstermijn begon. Hij schafte de doodstraf af (en wil die nu weer invoeren), versterkte de vrije meningsuiting en probeerde de situatie van de Koerdische minderheid te verbeteren.
In de loop van zijn carrière heeft de Turkse president Erdogan een gedaanteverwisseling ondergaan.
Waarom is hij zo veranderd? Historicus John Dalberg-Acton (1834-1902) zou misschien geantwoord hebben dat het aan de macht zelf ligt. Aan het einde van de 19de eeuw deed hij de onsterfelijke uitspraak ‘Power tends to corrupt, and absolute power corrupts absolutely’ (macht maakt corrupt en absolute macht maakt absoluut corrupt).