“Vreemdelingenhaat”

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: “Vreemdelingenhaat”

Bericht door vegan-revolution » 14 jul 2017 18:10

Erik schreef:Maar daarover iets zeggen maakt dat je al heel snel het stempel vreemdelingenhater, islamofoob, racist en noem maar op krijgt toebedeeld.
Ja, en dat ervaar ik als een trieste ontwikkeling. De nuance lijkt in dat verband regelmatig volkomen zoek.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 14 jul 2017 19:45

Erik schreef:Ik val wat laat in de discussie maar wil toch even reageren op een uitspraak in het begin van dit topic.]
Nee Erik, je komt precies op tijd, want de discussie was ontspoort. Uiteraard gaat het om de vraag in hoeverre vreemdelingen te duchten zijn en in hoeverre niet. Het zijn daarbij niet op de eerste plaats de ongewapende immigranten (vluchteling of niet) die het gevaar vormen, maar hun gewapende nageslacht. (de geradicaliseerden).

En uiteraard speelt in deze tijd de vraag of de Islam op zich gevaarlijk is. Ik denk dat sommige vormen dat niet zijn maar sommige zeker wel. Misschien niet zo gevaarlijk als de westerse kolonialisten uit het verleden, maar zeker niet onschuldig. De idee dat je iemand vanwege zijn (on)geloof mag doden is bepaald kwalijk en moet zeker bestreden worden. De idee dat je de afkeer van jouw lijfboekje voor bepaalde groepen 1 of 2-duizend jaar geleden, mag botvieren op de opvolgers van die groepen nu is zonder meer waanzinnig en heeft al tot veel onheil geleid.

Op de vraag of we grote groepen mogen uitsluiten vanwege enkele gevaarlijke individuën kan ik kort zij: Nee, dat mogen we niet. Op die grond zou je ook op geslacht magen discrimineren (vrouwen zijn feitelijk iets minder gevaarlijk). Ik denk dat je radikaliseing moet tegengaan, en een goed begin is het uitzetten van haatpredikers (nadat ze haat gepredikt hebben, je kunt iemand niet straffen voor een fout die hij nog niet heeft gemaakt), want die versterken dat proces. Ook discriminatie van onschuldigen versterkt dat proces.

Ik wens niet te spreken over vreemdelingenhaat maar over angst (al dan niet terecht of proportioneel) voor vreemdelingen en over voorzichtigheid dienaangaande. Ik wens niet te spreken over Islamofobie (tenzij iemand volstrekt in paniek raakt vanwege een vrouw met hoofddoekje) maar over al dan niet propotionele vrees voor de Islam als doctrine. Alhoewel haar verschijningsvormen verschillend zijn is de Islam in geen enkele vorm compleet onschuldig. Het heilig verklaren van bepaalde dingen is nóóit onschuldig maar altijd een potentiëel gevaar. Zeker als het boek wat je heilig verklaart samengestelt is uit redevoeringen van een aanvoerder in oorlogstijd. Heilig verklaren betekent meestal het bestrijden van al het andere, en dat willen we nu juist niet. Met racisme heeft het slechts in zoverre te maken, dat het ook (mede) wordt gevoed door de angst voor het onbekende. Maar de meeste moslims zijn niet zwart. De “black muslims” zijn wellicht zelfs de minst gevaarlijke soort. Mohammed Ali placht wel te slaan (in de ring) maar pleegde geen aanslagen.

De Islam, onderdrukt meestal vrouwen en homosexuelen. Dringt zich vaak op aan anderen en is in veel gevallen geweldadig gebleken. Inderdaad heeft het Christendom in het verleden nauwelijks een betere staat van dienst, al is ze tegenwoordig wat meer gedomesticeerd door het verlichtingsdenken. Maar we moeten rationeel blijven. De Islam is geen serieuze bedreiging (meer) voor onze westerse samenleving als zodanig maar dat wil niet zeggen dat ze geen kwaad kan. We moeten voorzichtig blijven en ons hoofd koel houden. Veroordelen wat fout is, maar niet ten koste van – relatief - onschuldigen.

Moslimterrorisme is een zeer recent verschijnsel en we moeten voorkomen dat het groeit. Tot nu toe is het minder dodelijk geweest dan het “inheemse” terrorisme in Europa in de tweede helft van de 20e eeuw, maar niets garandeert dat dit zo blijft. Dus als je je zorgen maakt deel ik die. Maar we moeten het gevaar niet veel groter afschilderen dan het is. Dat leidt slechts tot contraproductieve paniekreacties.

Ook de discriminerende neiging van de Islam,moeten we bestrijden, Even hard, zo niet harder dan de fundamentalistische dominees in de VS. Alle mensen dienen gelijke rechten te hebben. Dus óók vrouwen en homo’s. Het is treurig dat ik ze ook maar moet noemen. Dat dienen we ten alle tijden te blijven uitdragen. Niet de zogenaamde Judeo-Christelijke waarden, maar de seculier humanistische waarden, Die wel! Met alles wat daar bij hoort.
Ik wens u alle goeds

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 14 jul 2017 21:49

Peter, je hebt heel veel woorden gebruikt maar geen oplossing voor het probleem gegeven.

Hoe scheid je het kaf van het koren, bij voorkeur aan de grens?
Hoe scheid je het kaf van het koren binnen de landsgrenzen?
Hoe bestrijd je een kwaadaardige religieuze basis zonder goedwillenden geweld aan te doen?

Vreemdelingenhaat wordt gevoed door het kaf wat keer op keer zijn zieke stempel drukt op de samenleving door bloedige aanslagen en haatprediking, en de nietszeggende onnodige discussies over religieuze (op dit moment vooral islamitische) rechten.
Waarom moet toch iedere keer weer die nadruk gelegd worden op die zogenaamde vrijheid van keuze vanuit vooral islamitische hoek dat de moderne moslima's bijvoorbeeld dat hoofddoekje uit vrije wil dragen, het populaire woordje knuffel......, gematigde moslims etc. etc.
Het gaat niet over mensen die zich als NEDERLANDER zien maar als een selecte groep met eigen cultuur temidden van in hun ogen onverdraagzame vreemdelingenhaters.
Ze leven op hun eigen eiland binnen de landsgrenzen.
Als je er zo de nadruk op legt dat je als gelijke behandeld wilt worden gedraag je dan ook als zodanig.
Als ik bijvoorbeeld de wekelijkse column lees in de krant van een moslima dan gaat die 9 van de 10 keer over islam vs niet islam. WAAROM is dat?
Zo maak je van jezelf een vreemdeling, sterker nog een op den duur ongewenste vreemdeling.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 15 jul 2017 06:24

Beste Erik, ik heb inderdaad geen oplossing gegeven voor het probleem van de angst voor vreemdelingen. Ik heb geen kant en klare oplossing in huis. Een van de dingen die we kunnen doen, is het juiste perspectief behouden. Vreemdelingen kunnen een gevaar vormen, maar dat gevaar is doorgaans slechts beperkt in omvang. We doen er daarom goed aan het gevaar in haar juiste proporties te zien. Niet te overdrijven maar ook niet te bagatelliseren.

Het is inderdaad vrijwel ondoenlijk om het gevaar aan de grens tegen te houden. We moeten daarom – in Europees verband - afspraken maken om gevaarlijke lieden – en dat zijn vooral de haatpredikers – aan te pakken wanneer wij ze kunnen herkennen, dus ook nadat ze de grens al gepasseerd zijn. Het mag niet zo zijn dat men ongestraft kan zeggen: “homoseksuelen moeten met hun hoofd naar beneden van een hoog gebouw worden afgegooid”. Als de huidige wetgeving dergelijke oproepen tot moord, toestaat op grond van de waanzin van jouw geloof, moet de huidige wetgeving worden aangepast. Iemand mag wél voorstellen om de doodstraf in te voeren, voor desnoods je neus snuiten, maar je mag niet zeggen “trek de neussnuiters aan hun oren”. Het eerste is een mening en een politieke stellingname en dat mag, hoe walgelijk en waanzinnig de stellingname ook is. Het tweede – hoewel minder radicaal – is een oproep tot geweld en dat moet niet mogen. En zeker niet een voorrecht zijn van hen die geloven in onbewezen zaken.

Verder moeten we – denk ik- een dialoog openen met de godgelovigen en het thema “heilige” boeken aansnijden. We moet pleiten voor ontheiliging. Het mag niet zo zijn dat we ons beoordelingsvermogen aan de kant zetten op grond van een tekst van 1- of 2-duizend jaar geleden. We moeten handelen met de kennis van nu en niet op grond van het oordeel van iemand die nog niet beschikken kon over die kennis. Dat wordt een zware kluif, want de gelovigen zijn zeer gehecht aan hun “heilige” boeken. Wij moeten echten blijven aandringen op een rationele benadering van elk moreel thema, en geen dogma’s accepteren. Als iemand goede redenen heeft om een oude bewering te aanvaarden, dan mag dat natuurlijk, maar de reden moet niet zijn. “omdat het zo geschreven staat”. Men heeft weliswaar het juridisch recht om dat te doen, maar we zijn moreel verplicht om dat desalniettemin niet te doen.

De angst voor vreemdelingen wordt door meerdere zaken gevoed, en elk van die zaken is de moeite waar om te bestrijden. Men hoeft zich wat mij betreft niet als Nederlander te zien. Sterker nog in zou willen pleiten voor de visie dat wij allen wereldburgers zijn. Ook zij die zich uitsluitend als Nederlander zien, leven op een eigen eiland binnen de huidige wereld.

Of je van jezelf een ongewenste vreemdeling maakt door de tegenstellingen tussen islam en niet-Islam te bespreken betwijfel ik. Jij kunt dat vrijelijk doen, zonder ook maar het risico om als vreemdeling te worden gezien. (ik ben toevallig wel een vreemdeling: Een Farang) Dus moet een moslim dat ook kunnen. Maar het is inderdaad beter als wij trachten om het niet al te veel over de verschillen te hebben, maar vooral op zoek te gaan naar overeenkomsten.

Ik weet, dit zijn geen pasklare oplossingen. Het zijn slechts grove schetsen van de richting waarin ik denk dat we moeten zoeken, naar manieren om het probleem verder terug te dringen.
Ik wens u alle goeds

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 15 jul 2017 09:31

Peter schreef: Verder moeten we – denk ik- een dialoog openen met de godgelovigen en het thema “heilige” boeken aansnijden. We moet pleiten voor ontheiliging.
=D> =D> =D>
en
SUCCES!
Want voor ons is 'heilig' vreemd en vinden wij dit vreemdelingen (met soms de daarbij behorende haat), wij zijn voor deze mensen vreemdelingen die wel wat meer ontzag voor het heilige bijgebracht zou mogen worden. Deze botsing is volgens mij te groot. We begrijpen elkaar niet. En eerlijk is eerlijk, mensen gebruiken de 'heilige boeken' niet slechts om aanslagen te rechtvaardigen of haat te prediken.
De mensheid in haar geheel moet groeien en verstandiger worden. Aan het christendom zie je dat dit eeuwen tijd in beslag neemt. Islam loopt hier nog wat achteraan te hobbelen. En heeft dit geloof een bijkomend nadeel dat de koran gereciteerd dient te worden en dus eigenlijk niet voor herinterpretatie vatbaar is.
En ga moslims maar vertellen dat engel Djibril dit nooit aan Mohammed opgedragen heeft.

We hebben nog een heel lange weg te gaan Peter. Er zijn makkelijker dialogen denkbaar.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 15 jul 2017 11:00

Peter van Velzen schreef: Verder moeten we – denk ik- een dialoog openen met de godgelovigen en het thema “heilige” boeken aansnijden. We moet pleiten voor ontheiliging. Het mag niet zo zijn dat we ons beoordelingsvermogen aan de kant zetten op grond van een tekst van 1- of 2-duizend jaar geleden.
Een pleidooi om de menselijke moraal in de 21e eeuw hoger te stellen dan de moraal van god. De koran ontheiligen en toch moslim blijven is zoiets als voetballen zonder bal.
Sterker nog in zou willen pleiten voor de visie dat wij allen wereldburgers zijn. Ook zij die zich uitsluitend als Nederlander zien, leven op een eigen eiland binnen de huidige wereld.
Een pleidooi om iets anders te voelen dan vrijwel iedereen op de wereld voelt. Lijkt mij niet haalbaar.

En waarom is het erg om je Nederlander of Thai te voelen?
Ik weet, dit zijn geen pasklare oplossingen.
Zeker niet. Dat begint al met onwetendheid die je toont, zoals je uitspraak "moslimterrorisme is een recent verschijnsel" Naar de huidige maatstaven was de stichter van de islam, Mohammed, een moslimterrorist. Dat kun je gewoon naslaan in islamitische bronnen (hadith). Dat maakt uitroeiing van moslim terrorisme onwaarschijnlijk.

Ik waardeer zeer het idealisme dat uit je berichten spreekt, maar idealisme zonder realisme brengt geen oplossingen.

Terug naar "vreemdelingenhaat": het bestrijden ervan zou moeten gaan over de oorzaken.
Ik denk dat het verschijnsel nauwelijks voorkomt in West Europa, maar wanneer je grote groepen mensen binnenhaalt, benadeel je andere groepen die er al waren. Dan is het niet vreemd dat zij minder blij zijn met dat beleid. Een dorpje waar een asielzoekerscentrum opent met voornamelijk jonge mannen, een bijstandsmoeder die wacht op een huis terwijl huizen aan nieuwkomers worden toegewezen, een econoom die becijfert dat voor een fractie van het geld veel meer mensen geholpen kunnen worden in de regio, een vrouw die haar buurt ziet veranderen en voor hoer wordt uitgescholden omdat ze alleen op straat loopt.

Deze mensen vreemdelingenhaters noemen is zoiets als de Sioux en de Blackfoot van vreemdelingenhaat betichten toen ze zich verzetten tegen de komst van de Europeanen.
Dit zijn geen vreemdelingenhaters maar mensen die (net als de immigranten) een goed bestaan willen en dit bedreigt zien.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 15 jul 2017 13:03

gerard_m schreef: Ik waardeer zeer het idealisme dat uit je berichten spreekt, maar idealisme zonder realisme brengt geen oplossingen.
Dat valt niet te ontkennen.
Hoe zou jij het oplossen?
En dan op een realistische wijze.
Want jouw verdere reactie hier lezend kan ik alleen maar het volgende bedenken:

Elk gesprek heeft een eigen inhoud en een eigen doel.
Ik meen dat Peter het hier heeft over pogingen en mogelijkheden het tij te keren.
Zijn inbreng van een positieve bijdrage om naar oplossingen te gaan denken.
Dat kan best heel anders zijn dan jij zou willen.
Dat is waar je op kunt reageren en in meedenken of betere ideeën aanreiken, als Peters ideeën je niet toereikend genoeg lijken.
Terug naar "vreemdelingenhaat": het bestrijden ervan zou moeten gaan over de oorzaken.....
Lijkt me ook zeer belangrijk.
Echter de oorzaken zijn ondertussen genoegzaam bekend.
Maar als het daar bij blijft zal er weinig veranderen.
Nu verder met jouw voorstel voor een methode om het probleem te bestrijden.

Wat jij zegt is helemaal waar.
Maar in dit stukje communicatie is het alleen maar een "nee" tegen wat Peter zegt en daar blijft het dan bij, als het gaat om vooruit denken.
De kwestie is niet hoeveel je voor de zoveelste keer kunt vertellen, waarom het niet werkt vanuit jouw kennis van islam. Hoe vaak je het ook herhaalt, het levert slechts een niet nieuwe inkijk in het probleem.

Een adequaat antwoord op Peter's woorden zou niet moeten zijn alleen het afwijzen/afkraken ervan, maar zeker dan ook direct daarop hoe jij, vanuit jouw kennis, een keerpunt denk te kunnen maken.
Wat zou jij doen om het tijd te keren?
En waarom?

Al het andere is slechts herhaling en in cirkeltjes ronddraaien, als je daarin niet ook kunt innoveren.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 15 jul 2017 13:24

Waarom mag een mens zich geen Nederlander, Duitser, Marokkaan of Thai voelen?
Het punt is dat hij ook moet bedenken dat de ander ook zo zijn gedachten heeft over de eigen identiteit.
Je hoeft niet hetzelfde te zijn, als je de ander ook maar in zijn eer en in zijn recht laat.

Waarom niet ieder het zijne laten?
Ik ben een dorpse Brabander en mijn echtgenoot een stadse Hagenees.
Dat hoeft toch geen strijd op te leveren?

Ik moet steeds denken aan het feit dat veel mensen niet voorbij de ontwikkeling van hun peuter en kleuterjaren zijn gekomen.
De eerste jaren van ons leven leven we op ons eigen eilandje, het enige wat bewoonbaar en veilig is.
Alles rondom ons heen is dan "het andere".
Het bestaat niet dat dat andere weleens exact zo'n zelfde mensje zou kunnen zijn, die jouw als heel vreemd ziet.

De innocente baby heeft dan nog het pré, dat hij zolang hij gezond en fit is, nieuwsgierig naar het andere en niet dat het alles wat hij niet kent al bij voorbaat haat, omdat het ten allen tijde gevaar betekent.
Dat komt pas als de oudere net even te vaak op angstige of autoritaire toon "pas op" heeft gezegd.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 15 jul 2017 13:33

Maria schreef:Ik moet steeds denken aan het feit dat veel mensen niet voorbij de ontwikkeling van hun peuter en kleuterjaren zijn gekomen.
Je denkt toch zeker niet dat veel mensen hier op dit forum daaraan voldoen?

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 15 jul 2017 13:36

Maar ook ik denk niet dat wij het zijn die de boeken kunnen ontheiligen.
Dat is wat gelovigen zelf moeten doen.
En dat kan alleen als ze hun gekleurde bril afzetten en de hele zaak nog eens doorlezen alsof ze een kind van 10 jaar zijn zonder enige kennis van wat zij aan zullen treffen.

Wat wij wel kunnen doen is rationele vragen stellen en rationele antwoorden vragen.
Mensen proberen te stimuleren zelf na te denken, met het risico dat zij niet serieus genomen worden door ons, als ze daar niet op zijn minst pogingen toe doen.

Daarom mogen we best keihard hardop zeggen in zo'n soort gesprek, dat als zij dat niet willen, wij ook niet de behoefte hebben hun boek serieus te nemen.
Dat wil niet zeggen, dat je ermee moet gaan spotten, maar wel dat je gewoon serieus kun zeggen dat je geen bal van hun geloof begrijpt.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 15 jul 2017 13:40

vegan-revolution schreef:
Maria schreef:Ik moet steeds denken aan het feit dat veel mensen niet voorbij de ontwikkeling van hun peuter en kleuterjaren zijn gekomen.
Sorry.
Ik begrijp even niet welke richting ik op moet denken.
Zeker niet door de toevoeging van "mensen op dit forum".

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 15 jul 2017 14:06

Peter van Velzen schreef: Op de vraag of we grote groepen mogen uitsluiten vanwege enkele gevaarlijke individuën kan ik kort zij: Nee, dat mogen we niet.
.....
De Islam, onderdrukt meestal vrouwen en homosexuelen. Dringt zich vaak op aan anderen en is in veel gevallen geweldadig gebleken.
Dit zijn nogal tegengestelde zaken Peter.

De zaken in elkaar schuivend, krijg je deze vraag.
Moeten we grote groepen uitsluiten, waarvan we weten ze vrouwen onderdrukken en dat ze mensen die niet heteroseksueel zijn, niet accepteren ?
Ik denk dat we deze mogelijkheid zeker moeten overwegen, ook vanwege de volgende punten.

De Nationeel Coordinator Terrorisme waarschuwt al langer voor de duizenden (dus geen enkeling) Is aanhangers onder hen: https://www.nrc.nl/nieuws/2014/06/30/aa ... n-a1423999" onclick="window.open(this.href);return false;

En wat te denken van dit onderzoek in GB: http://tora-yeshua.nl/2016/05/13677/" onclick="window.open(this.href);return false; Honderdduizend aanhangers, 2/3 waarschuw de politie niet bij een radicaliserend persoon en ze vinden Engeland zo mooi omdat je daar alles kunt doen wat je wil.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 15 jul 2017 14:24

Maria schreef:
Sorry.
Je stelt een aantal vragen die aan leden van dit forum gericht lijken te zijn, waarna je bovenstaande zin er aan toevoegt. Dat geeft een rare indruk, mijns inziens, hoewel je het ongetwijfeld niet zo bedoeld zult hebben.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 15 jul 2017 15:17

Maria schreef:
vegan-revolution schreef: Je denkt toch zeker niet dat veel mensen hier op dit forum daaraan voldoen?
Sorry.
Je stelt een aantal vragen die aan leden van dit forum gericht lijken te zijn, waarna je bovenstaande zin er aan toevoegt. Dat geeft een rare indruk, mijns inziens, hoewel je het ongetwijfeld niet zo bedoeld zult hebben.
In antwoord op wat Gerard al schreef, herhaal ik zijn vraag ........
gerard_m schreef:
Peter van Velzen schreef: Sterker nog in zou willen pleiten voor de visie dat wij allen wereldburgers zijn. Ook zij die zich uitsluitend als Nederlander zien, leven op een eigen eiland binnen de huidige wereld.
Een pleidooi om iets anders te voelen dan vrijwel iedereen op de wereld voelt. Lijkt mij niet haalbaar.

En waarom is het erg om je Nederlander of Thai te voelen?
en breid die nog wat uit als reactie op wat Peter oorspronkelijk schrijft, wat door Gerard wat extreem een richting op wordt getrokken, die Peter mi. helemaal niet bedoelt.
Mi. een wat vreemde vraag aan Peter, als je ook zijn persoonlijke topic regelmatig een keer onder ogen hebt gehad.
Dan zou hij absoluut niet gelukkig kunnen zijn met zijn prachtige Thaise familie met ook een heel eigen cultuur.
Maria schreef:Waarom mag een mens zich geen Nederlander, Duitser, Marokkaan of Thai voelen?
Het punt is dat hij ook moet bedenken dat de ander ook zo zijn gedachten heeft over de eigen identiteit.
Je hoeft niet hetzelfde te zijn, als je de ander ook maar in zijn eer en in zijn recht laat.
Met een retorische vraag, die me absoluut niet abnormaal lijkt.
Maria schreef:Waarom niet ieder het zijne laten?
Ik ben een dorpse Brabander en mijn echtgenoot een stadse Hagenees.
Dat hoeft toch geen strijd op te leveren?
Als ik dan mijn gedachte even de vrije loop laat gaan over hoe ik soms denk over mensen met haatgedachten naar vreemdelingen toe en hoe dat zou komen dat dit zo verschillend is bij diverse mensen, waarom zou dat dan specifiek naar mensen op dit forum gaan?
We hebben het toch steeds in het algemeen over mensen uit Verweggistan, die een stuk dichterbij zijn gekomen en de afweer daartegen binnen zowat heel Europa?

Misschien zijn er idd. helemaal geen mensen op dit Forum, die zich aangesproken moeten voelen.
Misschien ook wel.
Dat kan.
Wie de schoen past, die trekt hem aan.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 15 jul 2017 15:42

Dat beloof ik schreef:
Peter van Velzen schreef: Op de vraag of we grote groepen mogen uitsluiten vanwege enkele gevaarlijke individuën kan ik kort zij: Nee, dat mogen we niet.
.....
De Islam, onderdrukt meestal vrouwen en homosexuelen. Dringt zich vaak op aan anderen en is in veel gevallen geweldadig gebleken.
Dit zijn nogal tegengestelde zaken Peter.

De zaken in elkaar schuivend, krijg je deze vraag.
Moeten we grote groepen uitsluiten, waarvan we weten ze vrouwen onderdrukken en dat ze mensen die niet heteroseksueel zijn, niet accepteren ?
Liever:
Moeten we grote groepen uitsluiten, waarvan we weten ze een religie aanhangen die in beginsel regels heeft, die het onderdrukken van vrouwen in de hand werkt en dat ze van mensen die niet heteroseksueel zijn, niet accepteren dat ze hun geaardheid praktiseren.

Daarmee gezegd hebbende, dat we grote groepen mensen niet mogen uitsluiten, maar de gevolgen van het naleven van deze onderdelen van dit soort leer, voorschriften of cultuur absoluut geen ruimte zullen mogen geven binnen onze cultuur.
Niet door van huis uit Nederlanders en niet van nieuwe Nederlanders.

En met al onze middelen zullen moeten bestrijden.
En dat is wat er mankeert.
Onze eigen grondwet en diverse artikelen worden met handen en voeten getreden en officieel gedoogd, zelfs uitzonderingen en aanpassingen worden er gemaakt, die absoluut onwettelijk zijn.

Plaats reactie