“Vreemdelingenhaat”

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Petra
Banned

Re: “Vreemdelingenhaat”

Bericht door Petra » 18 jul 2017 03:43

vegan-revolution schreef:De islam strookt niet met de UVRM. Vandaar dat islamitische landen de UVRM verworpen hebben en als tegenhanger daarvan 'islamitische mensenrechten" hebben opgesteld. En zo blijf je altijd gelazer houden met dat islamitische gedoe.
Geen enkele religie strookt met de UVRM, zoals ik al stelde.
Vandaar dat in NL de SGP gedwongen vrouwen moet opnemen. En zo houd je altijd gelazer met ELK gelovig gedoe.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 18 jul 2017 03:52

Petra schreef:Geen enkele religie strookt met de UVRM, zoals ik al stelde.
Waarschijnlijk veel religies niet in ieder geval. Voor "geen enkele" zou ik mijn handen niet in het vuur durven steken.

Hoe dan ook, alleen islamieten moesten persé met een alternatief voor de UVRM te komen. Aanhangers van andere religies hebben zoiets niet gepresteerd. Dus daarmee is de islam de enige uitzondering.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Petra
Banned

Bericht door Petra » 18 jul 2017 04:01

vegan-revolution schreef:
Petra schreef:Geen enkele religie strookt met de UVRM, zoals ik al stelde.
Waarschijnlijk veel religies niet in ieder geval. Voor "geen enkele" zou ik mijn handen niet in het vuur durven steken.

Hoe dan ook, alleen islamieten moesten persé met een alternatief voor de UVRM te komen. Aanhangers van andere religies hebben zoiets niet gepresteerd. Dus daarmee is de islam de enige uitzondering.
Je generaliseert.
Pakistan, het grootste islamitische zelfstandige land ten tijde van 1948, tekende wel.

Het Internationaal verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten (BUPO) en het Internationaal verdrag inzake economische, sociale en culturele rechten (IVESCR), beide gebaseerd op de UVRM, zijn door 26 respectievelijk 28 staten met een moslim-meerderheidsbevolking geratificeerd.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 18 jul 2017 04:21

Petra schreef:Je generaliseert.
Pakistan, het grootste islamitische zelfstandige land ten tijde van 1948, tekende wel.

Het Internationaal verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten (BUPO) en het Internationaal verdrag inzake economische, sociale en culturele rechten (IVESCR), beide gebaseerd op de UVRM, zijn door 26 respectievelijk 28 staten met een moslim-meerderheidsbevolking geratificeerd.
Ik generaliseer niet, want dat neemt nog steeds niet weg dat er alleen voor de islam een alternatief naar voren is geschoven. Dat er tussen moslimlanden wat dat betreft verschillen zijn in opstelling staat daar los van.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 18 jul 2017 04:33

Gelieve svp bij het onderwerp te blijven. Dat wil zeggen de angst voor vreemdelingen en de vraag in hoeverre deze terecht is. een en ander uiteraard in het kader van de politiek. Volgens mij beginnen we af te dwalen.
Ik wens u alle goeds

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 11 sep 2017 22:36

Ik vrees dat de vreemdelingen die hier komen met een islamitische achtergrond niet zo’n groot probleem zou hoeven te zijn als ze zich zouden kunnen aanpassen.
Het aanpassen zou makkelijker zijn als ze niet hoefde te vrezen voor geweld van extremisten als ze al teveel geïntegreerd raken. Eenmaal moslim, altijd moslim, of dood. Het is als bij een sekte. Als je die verlaat, ben je het contact met de familie kwijt. Als moslim mag je dan ook nog vrezen voor je leven.

De ouderen zien mogelijk dat de jeugd wel meer wil aanpassen, maar dat vinden ze niets, omdat ze hun waarden en normen ook in het land dat hun vrij laat leven, aan de jeugd wil opdringen.
Volgens mij worden door die ouderen de imams uitgenodigd, met de bedoeling de jeugd weer op hun spoor te brengen.
De mensen die hun eigen land ontvlucht zijn, zijn vergeten waarom. Toch houden ze vast aan die normen en waarden.

Pas als ze door krijgen, dat ze met het hier creëren van een zelfde cultuur als die ze ontvlucht zijn, ze mogelijk weer in een zelfde situatie komen, heb je kans dat ze hun waarden en normen iets gaan bijstellen. Dat gaat echter heel veel tijd kosten. Tot die tijd, zullen op bepaalde plaatsen deze mensen best wat overlast kunnen veroorzaken. Ik denk echter dat ze dan gevaarlijker zijn voor elkaar dan voor de andere Nederlanders.

Als je overigens wel ontzettend vele tijd steekt in je godsdienstleer loop je het risico voor de gewone schoolvakken minder goed te scoren. Ook dat kan je op achterstand zetten als je werk gaat zoeken. Als je zelfs geen werk kunt krijgen, zou je wel eens kunnen denken dat je ergens om gediscrimineerd wordt (bijvoorbeeld je geloof). Dat zou voor sommige wel eens een aanzet kunnen zijn om te komen tot extremisme.
voorlopig laat ik het hierbij.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 12 sep 2017 05:03

Het is een veel gemaakte denkfout. De meeste problemen met moslims betreffen niet vluchtelingen maar tweede generatie allochtonen. Die zijn hier opgegroeid maar identificeren zich met de islam - niet die uit het land van hun ouders - maar uit Saudie Arabië. Wie alle moslims over een kam scheert zal de oorzaak van de problemen die ze hebben (en wij met hun) nooit begrijpen.
Ik wens u alle goeds

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 12 sep 2017 09:08

Peter van Velzen schreef:
12 sep 2017 05:03
Wie alle moslims over een kam scheert zal de oorzaak van de problemen die ze hebben (en wij met hun) nooit begrijpen.
=D> =D> =D>
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 12 sep 2017 09:14

De vraag is of dat geen denkfout is. Wellicht geldt dat voor de 2de generatie van de moslims, die als arbeiders hier gekomen zijn. En de vraag is of dat toch niet te maken heeft met de 1ste generatie, die zich altijd heeft vastgehouden aan de eigen cultuur. Het was toch maar tijdelijk dat ze hier waren? Ik ken overigens ook vele moslims, die wel geïntegreerd zijn en kinderen hebben met goede opleiding en goed posities.
Vluchtelingen zijn vooral jonge mannen, slecht opgeleid, weinig bereid tot studeren, de taal leren en werken (zie de verschillende onderzoeken in m.n. Duitsland en Zweden). Zij vormen m.i. het probleem. Door de grote aantallen kunnen ze bij elkaar klitten en elkaar beïnvloeden in de fobie t.o.v. de westerse samenleving, waar alles wat ze om zich heen zien haram is en hun verzet daartegen.
Voor hen zijn wij de vreemdelingen, die ze haten.

Voorlichting in Australië hoe slecht hun gastland wel is:
https://www.facebook.com/tofsydney/vide ... 779272398/
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 12 sep 2017 09:24

Vilaine schreef:
12 sep 2017 09:14

Vluchtelingen zijn vooral jonge mannen, slecht opgeleid, weinig bereid tot studeren, de taal leren en werken (zie de verschillende onderzoeken in m.n. Duitsland en Zweden). Zij vormen m.i. het probleem. Door de grote aantallen kunnen ze bij elkaar klitten en elkaar beïnvloeden in de fobie t.o.v. de westerse samenleving, waar alles wat ze om zich heen zien haram is en hun verzet daartegen.
Voor hen zijn wij de vreemdelingen, die ze haten.

Voorlichting in Australië hoe slecht hun gastland wel is:
https://www.facebook.com/tofsydney/vide ... 779272398/
Tot nu toe hebben de vluchtelingen minder problemen opgeleverd dan de 2e generatie jongeren, Maar uiteraard kan zoiets nog komen. . .
Niet dat er nu nooit problemen zijn met vluchtelingen maar ze zijn vooralsnog minder,
Ik wens u alle goeds

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 12 sep 2017 09:38

Ik denk dat elke groep zijn eigen problemen met zich mee brengt, die je niet zomaar met elkaar kun vergelijken.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Plaats reactie