1.4 miljard

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Bevlogen

Re: 1.4 miljard

Bericht door ChaimNimsky » 15 dec 2017 08:05

Barthilomeus schreef:
11 dec 2017 01:32
Beter onderwijs maakt een land ook aantrekkelijker voor ondernemingen.
Investeren in innovatie & kennis lijkt me een goed plan vanwege meerdere redenen. Allereerst: indien we nationaal het kennisniveau kunnen opschroeven, worden we automatisch aantrekkelijker voor investeerders.
Ten tweede heeft ook Bonjour een sterk punt: de meerderheid van de Nederlanders wil juist dat de grote bedrijven meer belasting gaan betalen. Een democratische regering zou naar haar burgers moeten luisteren in plaats van zich slaafs neer te vleien aan de voeten van een klein groepje semi-chanterende multinationals.
En tenslotte omdat ik het persoonlijk helemaal heb gehad met dat empathieloze zooitje dat de wereld uitbuit. Ik honger nog liever dood in de straat als een vrij mens dan dat ik braaf voor knevelarij buig. Ieder zinnig alternatief is wat mij betreft bijzonder welkom.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 15 dec 2017 08:58

Bijzonder ook hoe een stemming over een amendement "Nederland is een belasting paradijs" in de EU het net niet gehaald heeft. En dan moet dit om de multi's binnen te houden.
Ik vind dat ze weg mogen gaan en dan gaan we weer eens wat campagne voeren voor bedrijven die dichterbij produceren. Ik denk dat we daar sowieso naar toe moeten ivm duurzaamheid.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

LonelyThinker
Ervaren pen

Bericht door LonelyThinker » 15 dec 2017 10:14

ChaimNimsky schreef:
15 dec 2017 07:28
Wat ik vooral storend vind, is dat mensen zich niet kunnen verzetten tegen de multinationals & zich daarom maar keren tegen de 'lastige' bedelaars, de 'gelukzoekende' asielzoekers & de 'luie' werklozen.
Mensen kúnnen zich verzetten tegen de multinationals, door de producten niet meer te kopen! Maar de meeste mensen lijken het allemaal wel prima te vinden en denken dat het "allemaal zo'n vaart niet zal lopen"! Het is de schuld van de mensen zelf die er met hun ogen dicht intuinen. Hoewel je het ze niet kwalijk kan nemen, omdat je je namelijk in gigantisch grote groepen moet organiseren. En misschien gebeurt dat pas als het water tot de lippen gestegen is. Ik zag dit al tien jaar aankomen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige was...

Ik ben het trouwens volkomen met je eens.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 15 dec 2017 10:17

LonelyThinker schreef:
15 dec 2017 10:14
Mensen kúnnen zich verzetten tegen de multinationals, door de producten niet meer te kopen!
als het enige alternatief een andere multinational is, dan moet je het dus zonder die producten stellen. Of dat altijd doenljik is, is een andere vraag,
Ik wens u alle goeds

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 15 dec 2017 10:24

LonelyThinker schreef:
Mensen kúnnen zich verzetten tegen de multinationals, door de producten niet meer te kopen!
Vervelend genoeg zijn bijna alle producten die worden aangeboden direct of indirect van multinationals.
Ook zijn die multinationals op allerlei manieren met elkaar verbonden.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

LonelyThinker
Ervaren pen

Bericht door LonelyThinker » 15 dec 2017 10:26

Peter van Velzen schreef:
15 dec 2017 10:17
LonelyThinker schreef:
als het enige alternatief een andere multinational is, dan moet je het dus zonder die producten stellen. Of dat altijd doenljik is, is een andere vraag,
TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
15 dec 2017 10:24
LonelyThinker schreef:
Vervelend genoeg zijn bijna alle producten die worden aangeboden direct of indirect van multinationals.
Ook zijn die multinationals op allerlei manieren met elkaar verbonden.
Helemaal waar, en dat wijt ik toch aan de onverschilligheid van de burger, die veel beter had moeten opletten.

Ik bedoel, zelfs nu stemmen ze nog voor het overgrote deel VVD - waarschijnlijk uit eigenbelang - en dat eigenbelang richt ons ten gronde. Maar goed, wie is 'ons'? 'Wij niet!', hoor je ze denken.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 15 dec 2017 13:52

LonelyThinker schreef:
15 dec 2017 10:26
Ik bedoel, zelfs nu stemmen ze nog voor het overgrote deel VVD - waarschijnlijk uit eigenbelang - en dat eigenbelang richt ons ten gronde. Maar goed, wie is 'ons'? 'Wij niet!', hoor je ze denken.
Volgens mij stemt driekwart van de bevolking niet op de VVD maar de meeste mensen stemmen evenmin op de partij die jij of ik de beste (of althans de minst slechte) vinden. Dat is het grootste probleem met een parlementaire democratie. Al die mensen die het niet met ons eens zijn. En dat zal altijd zo blijven.
Ik wens u alle goeds

Plaats reactie