standpunten Forum voor Democratie

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Dat beloof ik
Bevlogen

Re: standpunten Forum voor Democratie

Bericht door Dat beloof ik » 21 jun 2018 12:25

Rereformed schreef:
21 jun 2018 11:04
Dat beloof ik schreef:
21 jun 2018 08:49
Het is fantastisch dat Bach ook in China wordt gespeeld.
Maar het wordt geen onderdeel van de Chinese cultuur.
Net zo min 'afrikaniseert' Europa.
Dat doet het wel. Om je heen zie je dat overal. Afgelopen decennia zijn in de meeste Nederlandse (middel) grote steden wijken veranderd in Marokkaanse wijken.
Waar ik 25 jaar geleden bij mijn schoonmoeder met de kinderwagen door de straat liep, wordt het kind dat toen in de kinderwagen lag, nu nageroepen met 'hoer' als ze in haar normale kleren alleen op straat loopt.
Jawel, Europa Afrikaniseert (of Arabiseert, wat voor term je er ook aan wil geven).
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 21 jun 2018 12:37

Dat beloof ik schreef:
21 jun 2018 12:25
Rereformed schreef:
21 jun 2018 11:04
Dat beloof ik schreef:
21 jun 2018 08:49
Het is fantastisch dat Bach ook in China wordt gespeeld.
Maar het wordt geen onderdeel van de Chinese cultuur.
...
Jawel, Europa Afrikaniseert (of Arabiseert, wat voor term je er ook aan wil geven).
Zijn Afrika en Azië niet aan het europeaniseren en heeft de lokale bevolking, of een deel daarvan, daar niet net zoveel problemen mee als wij :?:
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 22 jun 2018 04:11

Dat beloof ik schreef:
Dat beloof ik schreef:
Dat doet het wel. Om je heen zie je dat overal. Afgelopen decennia zijn in de meeste Nederlandse (middel) grote steden wijken veranderd in Marokkaanse wijken.
Waar ik 25 jaar geleden bij mijn schoonmoeder met de kinderwagen door de straat liep, wordt het kind dat toen in de kinderwagen lag, nu nageroepen met 'hoer' als ze in haar normale kleren alleen op straat loopt.
Hoe vaak heb je dat al meegemaakt? Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt. Als het gebeurd - en dat zal best voorkomen - draagt de betreffende vrouw waarschijnlijk kleding die mijn moeder nooit en te nimmer zou hebben durven dragen. In het Europa van mijn jeugd, zouden zelfs tippelaarsters er waarschijnlijk niet mee over straat zijn gegaan. Europa is namelijk heel sterk veranderd sinds die tijd, Afrika en het midden Oosten trouwens ook. Wat we de scheldschoffies verwijten is niet dat ze de Europese tradities niet omarmen, maar dat ze de moderne ontwikkelingen niet omarmen.

Het blijft natuurlijk verkeerd om vrouwen voor hoer uit te maken wanneer ze niet bereid zijn om voor geld met je te neuken, maar houdt svp wel rekening met het feit dat de westerse wereld een snelle ontwikkeling heeft doorgemaakt. Ik denk dat ook het FvD dat niet goed beseft. Wij islamiseren en afrikaniseren allerminst, maar wij veranderen in hoog tempo.
(quote gerepareerd)
Ik wens u alle goeds

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 22 jun 2018 09:54

Peter van Velzen schreef:
22 jun 2018 04:11
In het Europa van mijn jeugd, zouden zelfs tippelaarsters er waarschijnlijk niet mee over straat zijn gegaan. Europa is namelijk heel sterk veranderd sinds die tijd
Ik heb ook wel eens gewandeld door sommige straten van het Europa van mijn jeugd. Ik ben ooit met mijn ouders naar het (Europese) Denemarken geweest. Ik heb toen niet op die tippelaars gelet moet ik bekennen dus de Europese veranderingen zijn mij niet opgevallen.

edit: O ja. Ze heten hier en daar tegenwoordig Kech's En dat is dan weer wel een verandering in Europees verband geloof ik.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 22 jun 2018 10:31

Peter van Velzen schreef:
22 jun 2018 04:11

Het blijft natuurlijk verkeerd om vrouwen voor hoer uit te maken wanneer ze niet bereid zijn om voor geld met je te neuken, maar houdt svp wel rekening met het feit dat de westerse wereld een snelle ontwikkeling heeft doorgemaakt. Ik denk dat ook het FvD dat niet goed beseft. Wij islamiseren en afrikaniseren allerminst, maar wij veranderen in hoog tempo.
(quote gerepareerd)
Toen ik klein was ging mijn moeder (en andere vrouwen) niet zonder hoofdoek de straat op en zaten de vrouwen nog apart in de kerk. En wij woonden niet in de biblebelt. Eind jaren vijftig begon dat snel te veranderen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 22 jun 2018 10:36

Is deze discussie niet vooral semantiek?

Ook als we het "moderniteit" noemen in plaats van "Europese cultuur" kan het iets zijn dat we waardevol vinden en willen beschermen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 23 jun 2018 02:49

gerard_m schreef:
22 jun 2018 10:36
Is deze discussie niet vooral semantiek?

Ook als we het "moderniteit" noemen in plaats van "Europese cultuur" kan het iets zijn dat we waardevol vinden en willen beschermen.
Het is individuele vrijheid en die willen we zeker beschermen. Maar die is in vele gevallen nog niet zo heel oud. He is overigens niet sexy kleding die we waardevol vinden, maar de vrijheid om daarvoor te kiezen of niet. Maar men kan ook (nog steeds) kiezen voor een hoofddoek. Dat mag ook, Mijn moeder droeg die trouwens alleen om te voorkomen dat haar kapsel zou verwaaien.
Ik wens u alle goeds

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 25 jun 2018 23:16

Uit het partijprogramna:
Het geld dat we hieraan besteden zou veel effectiever en zinvoller kunnen worden besteed door opvang in de regio. Mocht asiel in ons land toch (om wat voor reden dan ook) noodzakelijk zijn, dan moet dat niet meer leiden tot een permanente verblijfsvergunning – maar slechts tot tijdelijke opvang voor zolang het nodig is. Het doel is terugkeer naar het land van herkomst zodra de situatie dat weer toelaat.

Opvang in de regio. Het klinkt fantastisch maar er zitten nogal wat haken en ogen aan. Sommige Europese leiders willen dat Noord-Afrikaanse landen vluchtelingen opvangen. Maar om welke landen gaat het dan? Libië is geen optie, dat is een wetteloos land waar vluchtelingen als slaaf worden verkocht. De Libische kustwacht krijgt betaald per vluchteling die ze weer terugbrengen naar eigen land. Met als gevolg dat sommige vluchtelingen al 5 keer op een boot zijn gezet en bij terugkomst worden opgesloten en moeten wachten op de volgende poging om naar Europa te varen. Kassa!
Egypte en Algerije zijn geen democratieën. Als Europa wil dat daar vluchtelinge worden opgevangen zijn we ook deels verantwoordelijk voor hun. Je kunt dan te maken krijgen met juridische gevolgen als een asielzoeker een misdrijf begaat en vervolgens de doodstraf krijgt.
Marokko heeft zelf al de nodige problemen en is instabiel.
Tunesië ziet de bui al hangen en heeft maatregelen getroffen om de opvang van vluchtelingen te stabiliseren. Daar willen ze echt niet nog meer opvangen omdat de andere landen niet voldoen.
Vervolgens moet je dan kijken naar de tweede lijn landen zoals Niger. Dat land krijgt 1 miljard voor de opvang van vluchtelingen. Maar desondanks stijgen de prijzen en belastingen en begint de bevolking te morren. Zij zien geen voordeel in de opvang. Ook Niger is instabiel en daarom vatbaar voor extremisme. Met als gevolg dat groeperingen zoals A Qaida groeien. Als ze niet oppassen gaat het daar ook fout. Vluchtelingen worden er wel tegen gehouden op de hoofdwegen maar dan nemen ze meer risico door door de Sahara te reizen. Met als gevolg veel doden omdat ze verdwalen.
Ik weet niet hoe FvD hiermee om denkt te moeten gaan, zou het graag willen weten. Klinkt leuk hoor 'opvang in de regio', maar zo makkelijk is het niet.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 22 sep 2018 00:14

Baudet doet weer eens van zich spreken:
https://nos.nl/l/2251498

Meneer wil niet meedoen aan het debat omdat het beneden zijn waardigheid is. Ik denk eerder dat hij nog met zijn bezoek aan RTL Late Night van de week in zijn maag zit. Daar werd hij gefileerd door Jesse Klaver, door een econoom, en door een politiek verslaggever. Het was niet zijn avond. Hij kwam niet uit de verf over klimaatverandering, en probeerde nog wat zieltjes te winnen door te beginnen over de vluchtelingenproblematiek. Man wat was het slecht. Op het eind zat hij gefrustreerd met zijn armen over elkaar naar de 3 soulzangeressen te kijken, terwijl Klaver swingde op de muziek en zijn feestje vierde. Ik ben geen fan van Klaver maar dat pakte hij wel die avond professioneel aan. Dit moet mij niet te vaak overkomen moet Baudet gedacht hebben, dus dat debat doen we maar niet :D Iets wat tekenend is voor menig populist... goed in preken en zendelingsdrift. Populisten zijn de nieuwe profeten, goed in het verkondigen van een boodschap in éénrichtigingsverkeer. Niet luisteren, wel verkondigen. Natuurlijk doe je dan niet mee in een debat. FvD is een schande voor de democratie!

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 22 sep 2018 10:07

lanier schreef:
22 sep 2018 00:14
Baudet
Drama queen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 22 sep 2018 22:09

lanier schreef:
25 jun 2018 23:16
Opvang in de regio. Het klinkt fantastisch maar er zitten nogal wat haken en ogen aan.
hoeveel geld geeft de EU aan dictator Erdogan?
Egypte kan het geld goed gebruiken en is gegarandeerd een pak goedkoper

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 23 sep 2018 03:27

appelfflap schreef:
22 sep 2018 22:09
hoeveel geld geeft de EU aan dictator Erdogan?
Egypte kan het geld goed gebruiken en is gegarandeerd een pak goedkoper
De weg tussen Syrië en Egypte is geblokkeerd. . . .
Ik wens u alle goeds

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 23 sep 2018 08:45

Van nu.nl:
https://www.nu.nl/politiek/5473685/rutt ... redirect=1
Baudet had gehoopt dat Rutte nog van gedachte zou veranderen op een aantal punten, maar hij telt dat er van de 37 moties maar één wordt overgenomen door de regering. Een wanvertoning, vindt de FvD-leider.

Rutte begint te lachen. "Zet de camera's even uit", zegt de premier grappend. Want blijkbaar snapt Baudet de gewoonte van de Kamer niet. Veel moties krijgen 'oordeel Kamer'. Rutte: "Dat betekent eigenlijk: we zijn het eens met de inhoud. Dit is een pijnlijk moment, dus ik ga gauw even door."
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 12 feb 2019 05:48

Ik lass gisteren dat FVD in de peilingen nu al op 17 zetels staat. :) Geweldig!
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 12 feb 2019 11:31

Want?

Plaats reactie