standpunten Forum voor Democratie

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Ronaldus67
Forum fan

Re: standpunten Forum voor Democratie

Bericht door Ronaldus67 » 19 dec 2020 19:25

lanier schreef:
19 dec 2020 18:06
De LPF en Forum vielen uiteen, was dat zijn schuld?
Inmiddels is hij 8 jaar actief in Leefbaar Rotterdam en daar is het een stabiele partij.
Volgens eerste peiling gisteren bij Beau staan ze op 1 a 2 zetels.
Daarnaast is er wel degelijk een gat tussen VVD en PVV op rechts.
Eerdmans heeft een fatsoenlijke uitstraling. Maar is hij gewoonweg niet een politieke opportunist? Een ordinaire politieke gelukszoeker? Wat had hij überhaupt in de buurt van Baudet te zoeken? Er hing al langere tijd een zweem van extremisme rondom Baudet. Het zou geloofwaardiger van Eerdmans zijn geweest wanneer hij van meet af aan het zogenaamde gat op rechts met een nieuwe partij had opgevuld, in plaats van eerst een poosje mee te liften op de op springen staande partij van een ontspoorde Baudet. Dat FvD vroeg of laat zou ontploffen zag je van mijlenver aankomen. Dat moet Eerdmans toch ook hebben gezien?
I sat by the ocean.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 20 dec 2020 03:34

dikkemick schreef:
19 dec 2020 16:51
Ach, kom op. Zijn er nog mensen die deze partijen überhaupt serieus nemen? Hoeveel partijen heeft Eerdmans al versleten? Waar sta je dan nog voor?
4: CDA, LPF, Leefbaar Rotterdam en FvD. DIt wordt zijn 5e.
Ik wens u alle goeds

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 20 dec 2020 03:35

dikkemick schreef:
19 dec 2020 16:51
Ach, kom op. Zijn er nog mensen die deze partijen überhaupt serieus nemen? Hoeveel partijen heeft Eerdmans al versleten? Waar sta je dan nog voor?
4: CDA, LPF, Leefbaar Rotterdam en FvD. DIt wordt zijn 5e. CDA lijkt me de eerste de beste :)
Ik wens u alle goeds

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 20 dec 2020 09:46

Leefbaar Rotterdam is geen landelijke partij, die kun je wat zijn huidige ambities zijn niet meerekenen.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 21 dec 2020 19:00

Lijkt me desondanks een pluchegeil baasje.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 05 jan 2021 11:51

Hiddema toch weer geen lijstduwer.
Dat laat hij weten in een verklaring. Hiddema stapte uit de Tweede Kamer toen de partij verwikkeld raakte in een affaire over antisemitische en racistische appjes van FvD-jongeren. In een brief aan Kamervoorzitter Arib verklaarde hij zichzelf ’politiek arbeidsongeschikt’.

Onlangs gaf Hiddema aan toch wel te willen terugkeren als lijstduwer. Daarbij sloot hij zelfs niet uit dat hij opnieuw voor FvD de Tweede Kamer in zou gaan. Voor het sterk vermagerde FvD was de terugkeer van het stemmenkanon een geschenk uit de hemel. Maar Hiddema wil toch niet. „Grote leider, ik geef het op”, laat hij in een verklaring weten aan Baudet.
Klinkt dit laatste nu ironisch of sarcastisch?
Hij zegt zich nog wel te kunnen verweren tegen de beschuldiging dat FvD antisemitisch en racistisch is. Want dat is volgens Hiddema niet zo. Wel vindt hij de ’welhaast religieuze gedrevenheid tegen het coronabeleid politiek irrelevant’.
Uiteraard zal hij dit moeten zeggen, want hoe zou anders een niet-racist zich ooit zo hebben kunnen inzetten voor een partij.

Nu wel een definitief afscheid?
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Ronaldus67
Forum fan

Bericht door Ronaldus67 » 05 jan 2021 15:19

Maria schreef:
05 jan 2021 11:51
Hoe het ook zij; heel stabiel komt het allemaal niet over. En dit is dan meteen het understatement van het jaar.

Hiddema zit er veel te emotioneel in. En dat is binnen de politiek meestal niet zo verstandig.
Hij had zich aanvankelijk nog afgesloten voor Baudet. Maar toen laatsgenoemde onophoudelijk op de ramen van Hiddema bleef tikken, deed hij uiteindelijk toch maar open. Tja en toen.......
NOS schreef:"Als ik hem weer zie, word ik zo week als was."
https://nos.nl/artikel/2361888-nu-baude ... orden.html

Gezien het laatste citaat kan morgen alles dus zomaar weer anders zijn.
I sat by the ocean.

BdO
Forum fan

Bericht door BdO » 05 jan 2021 18:00

Ronaldus67 schreef:
05 jan 2021 15:19
Maria schreef:
05 jan 2021 11:51
Hoe het ook zij; heel stabiel komt het allemaal niet over. En dit is dan meteen het understatement van het jaar.

Hiddema zit er veel te emotioneel in. En dat is binnen de politiek meestal niet zo verstandig.
Hij had zich aanvankelijk nog afgesloten voor Baudet. Maar toen laatsgenoemde onophoudelijk op de ramen van Hiddema bleef tikken, deed hij uiteindelijk toch maar open. Tja en toen.......
NOS schreef:"Als ik hem weer zie, word ik zo week als was."
https://nos.nl/artikel/2361888-nu-baude ... orden.html
Gossie...... jongens, dit gaat toch echt helemaal nergens mee over....
Ronaldus67 schreef:
05 jan 2021 15:19
Gezien het laatste citaat kan morgen alles dus zomaar weer anders zijn.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 06 jan 2021 00:43

BdO schreef:
05 jan 2021 18:00
Gossie...... jongens, dit gaat toch echt helemaal nergens mee over....
Niet over standpunten in elk geval.
Ik wens u alle goeds

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 26 feb 2021 20:59

Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 27 feb 2021 10:35

En ook met bovenstaande komt Baudet weer weg.
Kunnen Engel en Baudet overigens de handen niet ineen slaan. Qua karakter matchen ze 100% volgens mij.
Philip K. Dick

BdO
Forum fan

Bericht door BdO » 27 feb 2021 10:35

Democratie is dat het volk wil wat Thierry wil. Of dat het volk zich laat overeenkomstig zijn wil laat manipuleren, dat is ook goed. En als het volk iets anders wil dan Thierry, dan is dat corruptie en misleiding.

BdO
Forum fan

Bericht door BdO » 27 feb 2021 10:42

dikkemick schreef:
27 feb 2021 10:35
En ook met bovenstaande komt Baudet weer weg.
Kunnen Engel en Baudet overigens de handen niet ineen slaan. Qua karakter matchen ze 100% volgens mij.
100% matchende karakters kunnen wel eens 300% botsen. Dat is bij Thierry eigenlijk altijd het geval. Mached het, dan botst het ook. Botst het niet, dan matched het ook niet.
Wilders is ook zo'n figuur, maar die snapt dat tenminste van zichzelf, en kan het einzelgängerschap aan. Thierry niet. Die is toch niet iets te veel afhankelijk van de adoratie van de onderdanen.

Dit is ook wat dit soort partijen relatief ongevaarlijk maakt. Ze bestaan uit één narcistische leider die niet kan samenwerken met een hele muppetshow er onder.

Niet dat het links lukt om samen te werken overigens. En als de VVD als laatste meerderheidspartij verdwijnt dan komen we nog in een situatie waarbij de formateur meer macht heeft dan de kiezer. Ik vraag me wel eens af of daar over na wordt gedacht. Als er 5 partijen zijn met 10 zetels, en 1 partij heeft er 11 vanwege een restzeteltje of zo, en de rest is nog kleiner, hoe kom je dan tot een eerlijk formatieproces? Ironisch genoeg is dat de tegenovergestelde situatie van de VS. Twee partijen zijn te weinig, maar hoe voorkom je dat er zoiets als te veel ontstaat?

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 27 feb 2021 10:54

Ach, uiteindelijk maakt het voor een heel groot deel van Nederland niet eens zo veel uit, wie in de regering komen. Lees net een artikel in het AD hoe en wanneer mensen hun stem uitbrengen.
Velen bepalen IN het stemhokje pas op wie ze gaan stemmen. Zeer velen hebben zich een aantal jaren terug laten beïnvloeden door het feit dat Roemer uit een flesje met een rietje dronk! Dat was zo beeldbepalend dat veel SP-stemmers destijds zijn overgetapt. Rutte daarentegen heeft dat als geen ander door,. Wat beeldvorming kan betekenen. En...het werkt!
Dus wat ik me afvraag: Hoeveel stemgerechtigden stemmen werkelijk bewust op de inhoud van een partij>?
Philip K. Dick

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 27 feb 2021 10:57

Daarmee leg je de vinger precies op de zwakke plek van de democratie en snap je waarom Trump gekozen is. Kennedy ook trouwens.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Plaats reactie