nine eleven

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: Toegepaste Islamwaanzin(en hoe niet-moslims daarmee omgaan)

Bericht door Labyrint » 07 sep 2017 11:39

pallieter schreef:
07 sep 2017 11:01
En tientallen miljoenen ingenieurs bevestigen het feit dat torens invallen wanneer ze in brand staan, op exact die wijze dat er gebeurd is op 11 september 2001.
En die moeten als ik de lezing goed begrijp allemaal met z'n tientallen miljoenen vanaf een eigen axioma de weggelaten, weggehaalde, weg-verscheepte, en of genegeerde bewijzen, getuigenverklaringen zien te weerleggen die Richard Gage aanreikt.

De groeten maar weer.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 07 sep 2017 11:55

Labyrint schreef:
07 sep 2017 11:39

En die moeten als ik de lezing goed begrijp allemaal met z'n tientallen miljoenen vanaf een eigen axioma de weggelaten, weggehaalde, weg-verscheepte, en of genegeerde bewijzen, getuigenverklaringen zien te weerleggen die Richard Gage aanreikt.

De groeten maar weer.

Nee hoor, die paar zogenaamde experten verzinnen wat bewijzen, getuigverklaringen en andere lulkoek die dan weer ad infinitum weerlegd worden door die tientallen miljoenen echte experten.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 07 sep 2017 12:01

Leuke one-liner. En "no true Scotsman" Maar het zou leuker zijn met wat ingenieuze argumenten tegen de uiteenzettingen van Richard Gage te komen. Weggelaten bewijzen en genegeerde bewijzen zijn er legio genoemd in de lezing

Building 7 bijvoorbeeld.

Klopt niets van de officiële verklaring
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

pallieter
Bevlogen

Re: nine eleven

Bericht door pallieter » 07 sep 2017 12:35

Labyrinth,

Ik heb jou dit al gegeven.

Je vertikt gewoon om het nog maar te lezen.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 07 sep 2017 12:51

Dat ging over mevrouw Judy Wood (die ik niet kende en waar Richard Gage het niet mee eens is) en wie zegt dat ik dat niet al deels heb gelezen en zelfs heb opgeslagen? Verder vertik jij ook het een en ander. Je roept alleen maar ad infinitum dat jij gelijk hebt. En al de andere experts die het niet eens zijn met het verordende axioma waar jij je berekeningen op baseert daarvan roep je dat dat geen experts zijn.

En juist daarvoor moet je bij die experts zijn om die vervolgens te weerleggen. Niet bij mij natuurlijk. :D Ik denk zelf na het zien van de lezing van Richard Gage en al de bewijzen die gewoon maar worden genegeerd en verzwegen etc. etc. dat de officiële uitleg lijkt op die van laten we zeggen: "creationisten"

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 07 sep 2017 13:03

Nee hoor, lees de linkjes maar eens. Zijn er een stuk of 7.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 07 sep 2017 13:12

Gaat het over Gage? Of werken we gewoon een verordend Axioma af terwijl we aan Gage en vele tegensputteraars voorbij gaan. Ik zou graag tegen zijn argumenten argumenten willen zien. Richard Gage heeft ernstige kritiek op NIST. En daarvoor zal je de lezing en het gehele relaas en de beweringen van Gage toch echt een keer moeten zien en aanhoren. Anders heeft het niet veel zin door te gaan met oneliners en grappen over Yoda Merkel of Kim's Deathstar en meer van je grappen.

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 07 sep 2017 13:26

Mooie rationalwiki pagina die alle theorietjes weerlegt met volledige referenties.
https://rationalwiki.org/wiki/9-11

Mooie van popular mechanics over building 7
http://www.popularmechanics.com/technol ... 4/4278874/

Zelf Chomski legt het hier eens zeer duidelijk uit als niet expert.
http://www.openculture.com/2013/10/noam ... thers.html

En nog een paar zeer duidelijke sites:
http://www.slate.com/articles/news_and_ ... facts.html
https://www.metabunk.org/debunked-ae911 ... sis.t1727/
https://www.skeptic.com/eskeptic/11-09-07/

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 07 sep 2017 14:22

Ik heb al even gekeken heb de linkjes direct opgeslagen om eens verder door te zoeken maar ik zoek vooral de argumenten tegen Gage. Van deze lezing. Tegen zijn bewijsvoering. Ik heb gezocht op -- Richard Gage debunked -- maar kom geen indrukwekkende zaken tegen. Hij krijgt weinig serieuze response tegen de beweringen. Het is meer een nooit stoppende ruzie tussen de experts.

De linken.

Inderdaad kan ik als totale leek natuurlijk zelf geen argumenten voor al deze uitleg te berde brengen. Het heeft ook geen zin om dunning kruger te spelen met formules die ik niet begrijp dus kan me alleen maar neerleggen tussen 2 kampen aangaande building 7

Maar samengevat is building 7 waterpas rechtstandig in vrije val zonder enige weerstand van onderliggende verdiepingen ingezakt vanwege de brandende meubels.

Tja als de "echte experts" dat zeggen. Er zijn miljoenen in gestoken. Wat hebben Gage en zijn organisatie dan nog te vertellen?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 07 sep 2017 14:35

Wat het leuke is aan dit argument is dat een echte samenzwering nooit zo'n domme fout zou hebben gemaakt. Waarom zouden ze building 7 ondermijnen? Het was totaal overbodig voor welk politiek plan dan ook. Was er misschien een samenzwering binnen de samenzwering, met als oogmerk de samenzwering zichtbaar te maken?
Ik wens u alle goeds

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 07 sep 2017 14:44

Labyrint schreef:
07 sep 2017 14:22

Maar samengevat is building 7 waterpas rechtstandig in vrije val zonder enige weerstand van onderliggende verdiepingen ingezakt vanwege de brandende meubels.

Tja als de "echte experts" dat zeggen. Er zijn miljoenen in gestoken. Wat hebben Gage en zijn organisatie dan nog te vertellen?
The final report describes how debris from the collapse of WTC 1 ignited fires on at least 10 floors of WTC 7 at the western half of the south face. Fires on Floors 7 through 9 and 11 through 13 burned out of control, because the water supply to the automatic sprinkler system had failed. The primary and backup water supply to the sprinkler systems for the lower floors relied on the city's water supply. Those water lines were damaged by the collapse of WTC 1 and 2. These uncontrolled fires in WTC 7 eventually spread to the northeast part of the building, where the collapse began.

After 7 hours of uncontrolled fires, a steel girder on Floor 13 lost its connection to one of the 81 columns supporting the building. Floor 13 collapsed, beginning a cascade of floor failures to Floor 5. Column 79, no longer supported by a girder, buckled, triggering a rapid succession of structural failures that moved from east to west. All 23 central columns, followed by the exterior columns, failed in what's known as a "progressive collapse"--that is, local damage that spreads from one structural element to another, eventually resulting in the collapse of the entire structure.

The report determines that the actual culprit in the collapse was the combustion of ordinary building furnishings: "These uncontrolled fires had characteristics similar to those that have occurred previously in tall buildings." If the sprinkler system in WTC 7 had been working, it is likely that "the fires in WTC 7 would have been controlled and the collapse prevented." The report also suggests that current engineering standards for coping with fire-induced thermal expansion need to be re-examined, particularly for buildings like WTC 7 that have long, unsupported floor spans. A key factor in the collapse, NIST concluded, was the failure of structural "connections that were designed to resist gravity loads, but not thermally induced lateral loads." According to Sunder: "For the first time we have shown that fire can induce a progressive collapse."

Spurred by conspiracy theorists' questions, investigators did look specifically at the possibility that explosives were involved. "Hypothetical blast events did not play a role in the collapse of WTC 7," the report states, adding that investigators "found no evidence whose explanation required invocation of a blast event." Moreover, the smallest charge capable of initiating column failure "would have resulted in a sound level of 130 dB [decibels] to 140 dB at a distance of at least half a mile." Witnesses did not report hearing such a loud noise, nor is one audible on recordings of the collapse.
En dat is perfect waarom mijn studiebureau nooit zulke overspanningen maakt en waarom wij nooit met stalen structuren werken die niet behandeld zijn met brandwerende coatings. En een brand van meubilair geeft rookgassen vrij die ontbranden en temperaturen geven van 1200 graden, heter dan diesel of kerosine branden.

Laatst gewijzigd door pallieter op 07 sep 2017 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 07 sep 2017 14:50

Peter van Velzen schreef:
07 sep 2017 14:35
Waarom zouden ze building 7 ondermijnen? Het was totaal overbodig voor welk politiek plan dan ook. Was er misschien een samenzwering binnen de samenzwering, met als oogmerk de samenzwering zichtbaar te maken
Geen idee. Op een dag stuitte ik op deze lezing. Aan Gage heb je dus misschien meer met dat soort vragen. En hij heeft over de motieven gespeculeerd. Ergens halverwege.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 07 sep 2017 14:57

pallieter schreef:
07 sep 2017 14:44
Labyrint schreef:

Het is erg recent dat stuk. Ik ben daarom dus benieuwd naar de response van de andere experts

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 07 sep 2017 15:53

Het is erg recent dat stuk. Ik ben daarom dus benieuwd naar de response van de andere experts
https://www.nist.gov/topics/disaster-fa ... ster-study
https://www.nist.gov/topics/disaster-fa ... nd-reports

Nee hoor, laatste finaal rapport is van 2008.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 07 sep 2017 16:34

Labyrint schreef:
Ik heb gezocht op -- Richard Gage debunked -- maar kom geen indrukwekkende zaken tegen. Hij krijgt weinig serieuze response tegen de beweringen. Het is meer een nooit stoppende ruzie tussen de experts.
Bewijs maar dat Gage geen gelijk heeft. Niet net zoiets als "Bewijs maar creationist A geen gelijk heeft" ?
En dan moet natuurlijk nog bewezen worden dat creationist B t/m Z geen gelijk hebben? Zo werkt het toch niet in de wetenschap?
Kennelijk maakt Gage weinig indruk op de grote meerderheid der experts.

Was er ook niet zoiets als een "Stephen list"?
Labyrint schreef:
Er zijn miljoenen in gestoken. Wat hebben Gage en zijn organisatie dan nog te vertellen?
Is dat niet net zoiets als "mijn therapie wordt niet serieus genomen, het wordt geboycot door het grote geld van de farmaceuten"?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Plaats reactie