Vrouwen in topfuncties.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

dbdb521
Forum fan

Re: Vrouwen in topfuncties.

Bericht door dbdb521 » 09 aug 2019 08:44

dbdb521 schreef:
07 aug 2019 22:45
doctorwho schreef:
07 aug 2019 07:58
Zodra er een Old Girls Network gelijk aan the Old Boys Network komt wordt het speelveld alvast gelijker.
Zodra het er komt... Maar we wachten en wachten en wachten... Zoals ik al zei: ideologisch wensdenken
Even wat zelf-kritiek: Door jou te beschuldigen van ideologisch wensdenken doe ik precies hetzelfde als iemand die een ander voor "facist" uitmaakt. Het haalt het rationele uit de discussie.
Ik wens elk mens een gelukkig en vreedzaam leven. De Nederlandse grondwet is mijn leidraad. Ik wil met geradicaliseerde mensen in gesprek gaan met als doel om hen te de-radicaliseren. Geradicaliseerde mensen zijn namelijk nog steeds voor rede vatbaar.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 09 aug 2019 09:03

Bonjour schreef:
09 aug 2019 08:40
Kitty: Laatst ingelogd: do mei 02, 2019
Kitty is dus een stuk stiller als vroeger.

Maar er is een geval bekend van een moderator die er alles voor over had om meer vrouwen op het forum te krijgen. Helaas werd hij/zij daarna onuitstaanbaar.
Sja, met een admin die allergisch zegt te zijn voor bazige vrouwen schiet het ook niet op hè, [-X maar je bent heus de enige niet met dat euvel hoor.
Jij noemt het allergie maar ik denk dat angst een beter woord zou zijn.
Wel meer mannen voelen zich geïntimideerd door sterke vrouwen.
https://business-bubbles.com/nl/zijn-vr ... werkvloer/
Mannelijke werknemers blijken zich namelijk vaker bedreigd te voelen door hun vrouwelijke baas
De conclusie? Mannen voelen zich bedreigd in hun mannelijkheid
P.S.
Een mod die onuitstaanbaar werd is best te begrijpen hoor.
Geef mensen die doorgaans weinig power hebben een piepje macht over anderen en ze flippen de pan uit. Moet ik altijd aan denken als ik de tasjescontroleurs bij de douane zo imposant zie doen. :lol:
Laatst gewijzigd door Petra op 09 aug 2019 09:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 09 aug 2019 09:05

https://www.ad.nl/economie/bazige-en-aa ... ~a23bdc86/
Het dilemma is bekend: vrouwen die dominant, prestatiegericht en zelfverzekerd overkomen (en dus 'mannelijk' gedrag vertonen) worden vaak minder aardig gevonden en dus gepasseerd voor een hoge positie. Maar als ze zachtaardig en begripvol zijn, worden ze vaak als minder competent ingeschat.
Vooroordelen
Gaan we in het huidige tempo door, dan duurt het nog 170 jaar voordat er echt gelijkheid is
Jasmien Khattab, promovenda
,,Het gaat hier puur om onze vooroordelen. Onderzoeken naar de resultaten van managers laten geen verschillen tussen mannen en vrouwen zien. We stellen gewoon ingewikkelde eisen aan vrouwen'', concludeert Khattab.

Zo wordt het voor hen knap lastig om hun talenten van de werkvloer en tot in de top tot bloei te laten komen. ,,Gaan we in het huidige tempo door, dan duurt het nog 170 jaar voordat er echt gelijkheid is. Zonde van al het talent. Als we weten dat die vooroordelen bestaan, moeten we ze aanpakken'', vindt Khattab.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 09 aug 2019 09:22

Petra schreef:
09 aug 2019 09:03
...
Amateurpsycholoog
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 09 aug 2019 09:56

Bonjour schreef:
09 aug 2019 09:22
Petra schreef:
...
Amateurpsycholoog
Foei Bonjour [-X
Op dit forum word je geacht je mening te onderbouwen, dat is wat anders dan wat loze kreten roeptoeteren.

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 09 aug 2019 10:05

Petra schreef:
09 aug 2019 09:56
Op dit forum word je geacht je meninkje te onderbouwen, dat is wat anders dan wat loze kreten roeptoeteren.
Op dit forum mag je geen vete's blijven voeren.
Op dit forum dien je te lezen
Petra schreef:
Jij noemt het allergie maar ik denk dat angst een beter woord zou zijn.
Nee. Het is allergie. Een eigenschap van een bazige vrouw is dat ze haar mening doordrijft zonder argumenten goed te benoemen. Zouden die er zijn hoefde ze niet bazig te doen.
Mijn probleem is dat ik snel herken dat een vrouw haar zin doordrijft en totaal geen zin heb door zo'n type geïntimideerd te worden.
Petra schreef:
Een mod die onuitstaanbaar werd is best te begrijpen hoor.
Ja, maar jij laat in je reactie niet merken dat je er iets van begrijpt. Want deze mod was al een tijdje mod voordat hij onuitstaanbaar werd. Dus moet je het ergens anders in zoeken.
Maar jij wil graag alle input gebruiken om je vete door te vechten. Liever niet lezen en verder vechten.

Dus pas op. Dit forum gaat zo niet leuk worden en jij hebt niet het knopje om mij eraf te gooien en ik heb wel het knopje om jou eraf te gooien.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 09 aug 2019 10:24

Bonjour schreef:
09 aug 2019 10:05
Petra schreef:
09 aug 2019 09:56
Op dit forum word je geacht je meninkje te onderbouwen, dat is wat anders dan wat loze kreten roeptoeteren.
Op dit forum mag je geen vete's blijven voeren.
Op dit forum dien je te lezen
Huh, wat haal je er nou weer allemaal bij. :shock:
Man hou toch op, ik dacht dat je een grapje maakte, had er geen idee van dat je jezelf bedoelde met onuitstaanbaar.

Er zijn weinig vrouwen op dit forum. Er zijn weinig vrouwen aan de top. Dat heeft niks met vetes te maken maar zijn overduidelijke feiten.
Gooi die stomme vete gedachten overboord en lees die artikelen, gewoon op inhoud. Zijn IMO prima artikelen hoor.

P.S.
Vetes vind ik stom, daar doe ik niet aan.
Maar ik zal wel altijd weerwoord geven en blijven strijden tegen vooroordelen, racisme, discriminatie, rechtsongelijkheid etc. etc.
Wat dat betreft is er aan mij niks veranderd aan hoe ik hier op dag 1 binnenkwam.
Als je daar op tegen bent hoor ik graag waarom.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 09 aug 2019 13:55

99% vd discussies op fora zijn zuivere mannelijke hanengevechten.
perfect logisch dat vrouwen daar weg blijven

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 10 aug 2019 08:58

appelfflap schreef:
09 aug 2019 13:55
99% vd discussies op fora zijn zuivere mannelijke hanengevechten.
perfect logisch dat vrouwen daar weg blijven
:lol: :lol: :lol:
Daarom zit ik hier; ik heb nogal een zwak voor hanerige haantjes.
'T probleem is alleen dat ik zo amechtig naar adem snak als ik te lang moet dompelen.

Maar verhip, je brengt me wel op een idee om meer vrouwen te trekken.

dbdb521
Forum fan

Bericht door dbdb521 » 10 aug 2019 12:17

Petra schreef:
10 aug 2019 08:58
Je zult als vrouw op eigen kracht meer vrouwen moeten aantrekken tot dit forum. Maar als uiteindelijk blijkt dat er niet genoeg vrouwen te vinden zijn die dezelfde interesses hebben als de mannen op dit forum, dan moet je niet de mannen als zondebok aanwijzen voor dat er te weinig vrouwen op dit forum zitten.

Wat geldt voor dit forum geldt ook voor de politiek.
Ik wens elk mens een gelukkig en vreedzaam leven. De Nederlandse grondwet is mijn leidraad. Ik wil met geradicaliseerde mensen in gesprek gaan met als doel om hen te de-radicaliseren. Geradicaliseerde mensen zijn namelijk nog steeds voor rede vatbaar.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 11 aug 2019 12:01

dbdb521 schreef:
10 aug 2019 12:17
Petra schreef:
10 aug 2019 08:58
Je zult als vrouw op eigen kracht meer vrouwen moeten aantrekken tot dit forum. Maar als uiteindelijk blijkt dat er niet genoeg vrouwen te vinden zijn die dezelfde interesses hebben als de mannen op dit forum, dan moet je niet de mannen als zondebok aanwijzen voor dat er te weinig vrouwen op dit forum zitten.

Wat geldt voor dit forum geldt ook voor de politiek.

Die potentiële vrouwen moeten van jou dan wel dezelfde interesses hebben als de reeds aanwezige en toonaangevende mannen
Hebben ze andere interesses...dan is dat helaas pindakaas.
En dat geldt ook in de politiek.
Lang leve het old boys network system.
Mag ik even schuddebuiken van het lachen! :lol:

dbdb521
Forum fan

Bericht door dbdb521 » 11 aug 2019 18:06

Petra schreef:
11 aug 2019 12:01
Die potentiële vrouwen moeten van jou dan wel dezelfde interesses hebben als de reeds aanwezige en toonaangevende mannen
Hebben ze andere interesses...dan is dat helaas pindakaas.
En dat geldt ook in de politiek.
Lang leve het old boys network system.
Mag ik even schuddebuiken van het lachen! :lol:
Hoe kun je een forum als deze in stand houden met vrouwen die geen interesse hebben in de hier besproken onderwerpen? Als je vrouwen op dit forum zou neerzetten die geen interesse hebben in de hier besproken onderwerpen en je zou ze laten praten over hun eigen interesses, dan zou dit vrijdenkersforum vanzelf veranderen in bijvoorbeeld een kinderkleding- of een schoenenforum.

Als je mensen de volledige vrijheid geeft om hun eigen interesses te volgen, dan zul je er al snel achter komen dat er meer mannen op dit soort forums zitten en meer vrouwen op kinderkleding- of schoenenforums.

Veel vrouwen vinden de onderwerpen die we hier bespreken gewoon niet interessant en daarom vind je hen hier niet. Veel mannen vinden deze onderwerpen wel interessant en daarom vind je hen wel hier. Daarom worden de onderwerpen die we hier bespreken ook wel mannenonderwerpen genoemd en kinderkleding- en schoenengesprekken vrouwenonderwerpen.

Logisch toch?

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 11 aug 2019 20:09

dbdb521 schreef:
11 aug 2019 18:06
Daarom worden de onderwerpen die we hier bespreken ook wel mannenonderwerpen genoemd en kinderkleding- en schoenengesprekken vrouwenonderwerpen.

Logisch toch?
Tjemig, ik ga me nu toch echt een freak voelen bij dit soort uitspraken. :alien:
Ben ik dan zo'n uitzondering? =P~
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 11 aug 2019 20:34

Maria schreef:
11 aug 2019 20:09
yep

hoeveel mannen zitten er op een forum over jaloersheid, baby's ed?

dbdb521
Forum fan

Bericht door dbdb521 » 11 aug 2019 20:49

Maria schreef:
11 aug 2019 20:09
dbdb521 schreef:
11 aug 2019 18:06
Daarom worden de onderwerpen die we hier bespreken ook wel mannenonderwerpen genoemd en kinderkleding- en schoenengesprekken vrouwenonderwerpen.

Logisch toch?
Tjemig, ik ga me nu toch echt een freak voelen bij dit soort uitspraken. :alien:
Over het algemeen zul je in het MBO-onderwijs gemiddeld 1 vrouw per 50 mannen vinden in een ICT-klas en 1 man per 50 vrouwen in een verpleging-en-verzorgingsklas.

Honderd jaar geleden zou je nog het argument kunnen inbrengen dat mannen van techniek houden en vrouwen van verzorgen omdat er sterke rolpatronen aanwezig waren in de cultuur en dat mannen en vrouwen door gebrek aan keuze-vrijheid beïnvloed werden in hun interesse-keuzes.

Maar tegenwoordig is er voor alle mannen en alle vrouwen de volledige vrijheid om te kiezen wat ze leuk vinden en het resultaat is overduidelijk. Het argument van de rolpatronen is dus overduidelijk ontkracht.

Niemand dwingt mannen om op vrijdenkersforums te zitten en niemand dwingt vrouwen om op baby-forums te zitten. Het is het resultaat van volledige keuze-vrijheid.

Plaats reactie