Vrouwen in topfuncties.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Vrouwen in topfuncties.

Bericht door Maria » 12 aug 2019 11:33

appelfflap schreef:
12 aug 2019 11:06
Maria schreef:
12 aug 2019 10:26
ieder geslacht zich in zijn kindheid spiegelt aan zijn zelfde geslacht (vader, moeder, de oudere) en zo toch weer de rolverdeling nog heel lang in stand gehouden wordt.
is dat zo?

dt jongens meer risico nemen en meer van snelheid houden is dan iets cultureels aangeleerd dat ze van papa hebben overgenomen
dat is de vise nu
Wiens visie is dat?
Ik begrijp deze redenatie niet.
Dit is voor mij geen logische conclusie.
vandaag is er ook zoiets als de gender-paradox
hoe meer gelijkheid hoe meer de biologische verschillen tussen de geslachten zich uiten, bv in Scandinavië
Mee eens.
Men leert van veranderingen.
Herstel: Je kunt ervan leren.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 12 aug 2019 11:42

appelfflap schreef:
12 aug 2019 08:18
jij weet perfect waarom er op dit forum bijna geen vrouwen zijn
net zoals je perfect weet waarom er op een brei- en naaiforum heel weinig mannen te vinden zullen zijn.
Waarom zijn de meeste kleermakers en waren vroeger door eeuwen heen kleermakers mannen?
Nog een vraagje:
Weet jij waarom geitenbreiers altijd mannen zijn? :D

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 12 aug 2019 11:58

Maria schreef:
12 aug 2019 11:33
Wiens visie is dat?
dat elk verschil tussen de geslachten cultureel en aangeleerd is?
dat het hele verschil tussen geslachten, het modewoord is gender, een constructie zou zijn?
sommig beweren zelfs dat uw geslacht, wat er tussen de beentjes hangt of zit, ook iets sociaals of cultureels zou zijn
stap de lgtb-werled in en ge zult deze visie vaak genoeg tegengekomen

geitenbreiers? wa is dat?
kleermakers? vroeger mochten vrouwen niet werken en bestonden fora niet?

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 12 aug 2019 12:14

Mooie illustratie.
What is a monkeys favourite toy? - Horizon: Is your Brain Male or Female - BBC Two

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 12 aug 2019 12:20

appelfflap schreef:
12 aug 2019 11:58
Maria schreef:
12 aug 2019 11:33
Wiens visie is dat?
dat elk verschil tussen de geslachten cultureel en aangeleerd is?
Je schreef:
appelfflap schreef:
12 aug 2019 11:06
dt jongens meer risico nemen en meer van snelheid houden is dan iets cultureels aangeleerd dat ze van papa hebben overgenomen
dat is de vise nu
En ben je het daarmee eens of niet en waarom?

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 12 aug 2019 12:43

ik ben het er niet mee eens dat elk verschil tussen jongens en meisjes of mannen en vrouwen aangeleerd en louter sociaal of cultureel zou zijn.
dat zelfs uw sexualiteit los zou staan vd biologie (bv transgenders)

vrouwen zijn, over het algemeen, in andere dingen geïnteresseerd als mannen, en vice vers natuurlijk
daar is niets mis mee
elke vrouw heeft toegang tot dit forum en dat zou moeten volstaan qua gelijkheid. Dat vrouwen geen/minder zin hebben is nu eenmaal de aard vh forum

ik heb toegang tot elk babyforum maar het interesseert me niet of je uw kleine nu om de 3 of om de 4u borstvoeding meot geven.

dbdb521
Forum fan

Bericht door dbdb521 » 12 aug 2019 12:53

Maria schreef:
Jammer.
Zwart wit denken, waarbij geen rekening wordt gehouden met enerzijds de verschillende en anderzijds de overlappende aspecten van eigenschappen.
Want mannen en vrouwen zijn absoluut niet gelijk, maar wel gelijkwaardig.
Wel zijn er veel meer gelijkenissen dan voorheen vaak werd gedacht.
Ik heb het over gedragsverschillen tussen mannen en vrouwen en jij hebt het over én gedragsverschillen én over gelijkwaardigheid. Dit zijn twee totaal verschillende dingen die niets met elkaar te maken hebben.

Dit is hoe ik over gelijkwaardigheid denk: Voor mij is artikel 1 van de grondwet van het Koninkrijk der Nederlanden heilig. Niemand mag op geen enkele grond gediscrimineerd worden.

Stel dat 49 jongens en 1 meisje interesse hebben in een ICT-opleiding, dan moedig ik 49 jongens en 1 meisje aan om hun interesses te volgen en met de ICT-opleiding aan de slag te gaan.

Stel dat 49 jongens en 1 meisje zich zouden aanmelden voor een ICT-opleiding, maar er zijn slechts 10 leerplaatsen beschikbaar en er moet geloot worden. Dan wil ik dat 49 jongens en 1 meisje allemaal dezelfde kans van 1 op 5 hebben om kans te maken op een leerplaats.

Maar op het moment dat iemand dingen gaat zeggen als: Er zitten te veel (witte) jongens op een ICT-opleiding, dan spreek ik mij daar tegen uit. Die persoon is dan ideologisch bezig door dit soort dingen te zeggen. Laten we gewoon iedereen aanmoedigen om zijn of haar eigen interesses na te volgen en iedereen precies dezelfde kansen bieden.
Maria schreef:
Zijn actiefilms in het algemeen een afspiegeling van de werkelijkheid?
Zwaard-vechtende vrouwen die vechten tegen mannen zijn zeker geen afspiegeling van de werkelijkheid (een uitzondering daargelaten), maar dit soort actiefilms worden vaak wel gemaakt met als doel om mensen het idee te geven dat vrouwen net als mannen (kunnen) zijn. Er zit een hoop ideologische bekeringsdrang achter dit soort films.
Maria schreef:
Genderneutraal is niet gelijk aan gendergelijkheid.
Binnen moderne zienswijzen is indoctrinatie met culturele rollenpatronen uit den boze en wordt gepromoot een kind te begeleiden in zijn eigen aard en natuur en interesses.
Jongens willen elkaar gewoon af en toe even een stomp op elkaars kop geven om aan te tonen dat ze elkaar beu zijn.

Dit gaat zo: "Nokken nu! Stomp! Klaar!"

Daarna is het vaak weer goed en spelen jongens weer rustig verder. Ik heb zo vaak gezien dat vrouwelijke leerkrachten van jongens verwachten dat ze hun gezonde vechtlust opkroppen en jongens aanmoedigen om "over hun problemen te gaan praten". Vaak gebeurt dit met als doel om het culturele genderneutrale rolpatroon bij jongens af te dwingen. Op deze manier met jongens omgaan, gebeurt zeker niet met het doel om een jongen te begeleiden in zijn eigen aard en natuur.
Maria schreef:
Binnen genderneutraal kan er geen rollenpatroon zijn, daar dat laatste uitgaat van een specifieke aangeleerde rol vs. een andere.
Bij het genderneutrale rolpatroon (zeker bij scholen in Zweden) moeten jongens zich meer als meisjes gedragen (praat over je gevoelens, laten we samenwerken en niet concurreren) en meisjes moeten zich meer als jongens gedragen (jullie kunnen ook stoer zijn).
Maria schreef:
Hoeveel mannen ken jij die thuis zijn voor de kinderen of een deeltijdbaan hebben, terwijl de vrouw voltijds werkt?
Op een dating-site is een man bij voorbaat kansloos als hij aangeeft dat hij werkloos is en er van droomt om voltijd voor de kinderen te gaan zorgen. Vrouwen willen over het algemeen een man die meer dan hen verdient. Veel vrouwen beoordelen mannen op hun carriére. Weinig mannen beoordelen vrouwen op hun carriére.

Dit is niet cultureel, maar komt voort uit een evolutionair ontwikkeld gedragspatroon waarbij vrouwen nu eenmaal meer overlevingskansen hebben als ze een man aan de haak slaan die veel "resources" (middelen) aan haar en haar kinderen kan geven.
Ik wens elk mens een gelukkig en vreedzaam leven. De Nederlandse grondwet is mijn leidraad. Ik wil met geradicaliseerde mensen in gesprek gaan met als doel om hen te de-radicaliseren. Geradicaliseerde mensen zijn namelijk nog steeds voor rede vatbaar.

dbdb521
Forum fan

Bericht door dbdb521 » 12 aug 2019 12:56

appelfflap schreef:
12 aug 2019 12:43
ik heb toegang tot elk babyforum maar het interesseert me niet of je uw kleine nu om de 3 of om de 4u borstvoeding meot geven.
Ik vind dit best een interessant gespreksonderwerp dat ik zou kunnen bespreken op een baby-forum zonder mij "one of the girls" te voelen. Maar ik ben mij er van bewust dat ik één van de weinige mannen zal zijn tussen heel veel vrouwen.
Ik wens elk mens een gelukkig en vreedzaam leven. De Nederlandse grondwet is mijn leidraad. Ik wil met geradicaliseerde mensen in gesprek gaan met als doel om hen te de-radicaliseren. Geradicaliseerde mensen zijn namelijk nog steeds voor rede vatbaar.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 12 aug 2019 14:09

dbdb521 schreef:
12 aug 2019 12:53
Maria schreef:
Jammer.
Zwart wit denken, waarbij geen rekening wordt gehouden met enerzijds de verschillende en anderzijds de overlappende aspecten van eigenschappen.
Want mannen en vrouwen zijn absoluut niet gelijk, maar wel gelijkwaardig.
Wel zijn er veel meer gelijkenissen dan voorheen vaak werd gedacht.
Ik heb het over gedragsverschillen tussen mannen en vrouwen en jij hebt het over én gedragsverschillen én over gelijkwaardigheid. Dit zijn twee totaal verschillende dingen die niets met elkaar te maken hebben.
Dit is waarop ik hier reageerde.
viewtopic.php?p=566200#p566200
dbdb521 schreef:
12 aug 2019 07:26
Het is mij er met de pap-lepel ingegoten dat jongens en meisjes en mannen en vrouwen hetzelfde zijn en kunnen. Daarbij wordt ook in de media heel sterk de mening verspreid dat mannen en vrouwen hetzelfde zijn.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 12 aug 2019 14:26

dbdb521 schreef:
Maria schreef:
Binnen genderneutraal kan er geen rollenpatroon zijn, daar dat laatste uitgaat van een specifieke aangeleerde rol vs. een andere.
Bij het genderneutrale rolpatroon (zeker bij scholen in Zweden) moeten jongens zich meer als meisjes gedragen (praat over je gevoelens, laten we samenwerken en niet concurreren) en meisjes moeten zich meer als jongens gedragen (jullie kunnen ook stoer zijn).
Heb je daar een bron voor, dat dit ook letterlijk zo gaat of stel jij je dat zo voor, dat het zo zou kunnen gaan?

Of worden kinderen gewoon in gelijke mate gestimuleerd rekening te houden met elkaar, hun gevoelens te uiten en assertief te zijn?
Ieder individu op zijn eigen wijze.
dbdb521 schreef:
Maria schreef:
Hoeveel mannen ken jij die thuis zijn voor de kinderen of een deeltijdbaan hebben, terwijl de vrouw voltijds werkt?
Op een dating-site is een man bij voorbaat kansloos als hij aangeeft dat hij werkloos is en er van droomt om voltijd voor de kinderen te gaan zorgen. Vrouwen willen over het algemeen een man die meer dan hen verdient. Veel vrouwen beoordelen mannen op hun carriére. Weinig mannen beoordelen vrouwen op hun carriére.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Graag alsnog.

Maar wat is het nu?
Eerder schreef je dit, waar ik het dus niet mee eens was,
Maria schreef:
11 aug 2019 23:29
Jij schreef dit.
Ik kan dat niet zo zien.
dbdb521 schreef:
11 aug 2019 20:49
Maar tegenwoordig is er voor alle mannen en alle vrouwen de volledige vrijheid om te kiezen wat ze leuk vinden en het resultaat is overduidelijk. Het argument van de rolpatronen is dus overduidelijk ontkracht.
Degene die iets stelt zal dat moeten aantonen.

dbdb521
Forum fan

Bericht door dbdb521 » 12 aug 2019 17:49

Maria schreef:
12 aug 2019 14:26
dbdb521 schreef:
Heb je daar een bron voor, dat dit ook letterlijk zo gaat of stel jij je dat zo voor, dat het zo zou kunnen gaan?
Ik heb de laatste jaren veel documentaires gekeken over het onderwerp en het op deze manier behandelen van jongens en meisjes valt op.
Maria schreef:
Of worden kinderen gewoon in gelijke mate gestimuleerd rekening te houden met elkaar, hun gevoelens te uiten en assertief te zijn?
Scholen in het Koninkrijk Zweden die zich "genderneutraal" noemen, kun je het beste vergelijken met religieuze scholen.
Maria schreef:
dbdb521 schreef:
Maria schreef:
Graag alsnog.
Ik ken persoonlijk geen mannen die voor de kinderen zorgen thuis terwijl hun vrouw kostwinner is. Ze zijn er wel degelijk. Maar ze zijn de uitzondering en zeker niet de regel.

Ik denk overigens dat we van mening verschillen over hoe we het beste de leefwijze van homo sapiens kunnen bestuderen. Jij schijnt veel waarde toe te kennen aan onderzoeken op de wetenschappelijke methode en ik meer aan waarnemingen.

Persoonlijk denk ik dat de wetenschappelijke methode ons weinig zal kunnen vertellen over de leefwijze van homo sapiens. De reden voor mijn aanname is dat mensen zelden eerlijk zijn als je hen vragen stelt over hun voorkeuren. Mensen zijn vaak geneigd om een antwoord te geven dat door anderen als positief wordt ervaren zodat ze geen gezichtsverlies lijden. Dit maakt wetenschappelijk onderzoek bij voorbaat al onbetrouwbaar voor het onderwerp dat we nu bespreken.

Daarom denk ik dat het op grote schaal wetenschappelijk onderzoeken van mannelijke en vrouwelijke gedragspatronen vrij weinig inzicht zal geven in hoe mannen en vrouwen zich gedragen. Beter kun je ze gewoon een lange tijd waarnemen in hun natuurlijke leefomgeving en gewoon beschrijven wat je ziet.

Ik neem vaak waar dat vrouwen geen man kiezen die minder dan hen zelf verdienen (een uitzondering daargelaten). Als ik vaak genoeg dezelfde waarneming doe, is er sprake van een patroon. Persoonlijk vind ik dit soort waargenomen patronen waardevoller dan wetenschappelijke onderzoeken over het onderwerp dat we nu bespreken.
Maria schreef:
Maar wat is het nu?
Maria schreef:
Jij schreef dit.
Ik kan dat niet zo zien.
dbdb521 schreef:
11 aug 2019 20:49
Maar tegenwoordig is er voor alle mannen en alle vrouwen de volledige vrijheid om te kiezen wat ze leuk vinden en het resultaat is overduidelijk. Het argument van de rolpatronen is dus overduidelijk ontkracht.
Zoals ik net toelichtte, hecht ik meer waarde aan het langdurig waarnemen van mensen in hun natuurlijke leefomgeving dan aan wetenschappelijke onderzoeken wanneer het gaat om gedragspatronen van homo sapiens. Het is een overduidelijke waarneming dat mannelijke en vrouwelijke voorkeuren hetzelfde blijven ongeacht sterk aanwezige culturele rolpatronen.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 12 aug 2019 18:50

dbdb521 schreef:
12 aug 2019 17:49
Maria schreef:
Scholen in het Koninkrijk Zweden die zich "genderneutraal" noemen, kun je het beste vergelijken met religieuze scholen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag, maar roept alleen weer opnieuw vragen op.
Maria schreef:
dbdb521 schreef:
Graag alsnog.
Ik ken persoonlijk geen mannen die voor de kinderen zorgen thuis terwijl hun vrouw kostwinner is. Ze zijn er wel degelijk. Maar ze zijn de uitzondering en zeker niet de regel.
Natuurlijk vermoedde ik dat wel, want zo is de situatie nu eenmaal nog steeds.
Het rollenpatroon zit er nog diep ingebakken.
Ik denk overigens dat we van mening verschillen over hoe we het beste de leefwijze van homo sapiens kunnen bestuderen. Jij schijnt veel waarde toe te kennen aan onderzoeken op de wetenschappelijke methode en ik meer aan waarnemingen.
Alle wetenschap is gebaseerd op waarnemingen.
Waarnemingen die je met alleen je eigen zintuigen doet zijn subjectief.
Pas als je op een wetenschappelijke manier heel veel waarnemingen in verschillende soorten contexten en volgordes zet, kun een heel klein beetje een bepaalde lijn gaan zien.
Zonder dat zijn het op het persoonlijke vlak slechts meningen, die gebaseerd zijn op............weet ik niet.
Het is dan jouw mening.
Waarom zou ik die overnemen of überhaupt aandacht aan besteden? :)
Persoonlijk denk ik dat de wetenschappelijke methode ons weinig zal kunnen vertellen over de leefwijze van homo sapiens. De reden voor mijn aanname is dat mensen zelden eerlijk zijn als je hen vragen stelt over hun voorkeuren. Mensen zijn vaak geneigd om een antwoord te geven dat door anderen als positief wordt ervaren zodat ze geen gezichtsverlies lijden. Dit maakt wetenschappelijk onderzoek bij voorbaat al onbetrouwbaar voor het onderwerp dat we nu bespreken.
Verdiep je eens in de wetenschappelijke methoden.
En vergelijk dan nog eens opnieuw de uitkomsten van jouw eigen anekdotische ervaringen.

Ik neem vaak waar dat vrouwen geen man kiezen die minder dan hen zelf verdienen (een uitzondering daargelaten). Als ik vaak genoeg dezelfde waarneming doe, is er sprake van een patroon. Persoonlijk vind ik dit soort waargenomen patronen waardevoller dan wetenschappelijke onderzoeken over het onderwerp dat we nu bespreken.
Waarom denk je dat een wetenschapper tot andere conclusies zou komen over de praktijk van alledag?
Maria schreef:
Maar wat is het nu?
Maria schreef:
Jij schreef dit.
Ik kan dat niet zo zien.

Zoals ik net toelichtte, hecht ik meer waarde aan het langdurig waarnemen van mensen in hun natuurlijke leefomgeving dan aan wetenschappelijke onderzoeken wanneer het gaat om gedragspatronen van homo sapiens. Het is een overduidelijke waarneming dat mannelijke en vrouwelijke voorkeuren hetzelfde blijven ongeacht sterk aanwezige culturele rolpatronen.
De voorkeuren blijven hetzelfde om dat de rollenpatronen (nog) niet zijn veranderd.
Daar waar dat wel het geval is, zal een partnerschap beslissen voor de meest praktische oplossing.
Wie kan er het gemakkelijkst een baan krijgen en wie kan ook freelance werken?
Beslissingen hangen dan meer af van praktische waarden dan van ingebakken rollenpatronen.
De vraag: En wie van de 2 opvoeders is het meest bereid thuis te blijven? wordt zo in een heel ander licht bezien.

Maar je mist de clou van ik bedoel te zeggen. Je spreekt jezelf tegen.
Eerder schreef je: Het argument van de rolpatronen is dus overduidelijk ontkracht.
En daarna en nu weer vervallen de homosapiens vlg. jou weer in hun rollenpatronen.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 12 aug 2019 20:02

Maria schreef:
12 aug 2019 18:50
maar is dat erg?
ik vind het niet erg dat een jongen eerder in chemie, techniek elektriciteit en voetbal geïnteresseerd is en een vrouw eerder in verzorging.

ik vind het eerder een probleem dat we beroepen zoals de chemie waardevoller en hoger inschatten als een verpleegster.
en het valt op dat er geen campagnes zijn om meer mannen verpleegster te laten worden.
wel zijn er campagnes om meisjes toch richting techniek te duwen, waarom?

zegt dat niet eerder iets over hoe wij als maatschappij naar die jobs kijken?

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 12 aug 2019 20:24

appelfflap schreef:
12 aug 2019 20:02
Maria schreef:
maar is dat erg?
Nee, niet zolang dit zo is vanuit een natuurlijke behoefte en en eigen wens.
Ook al is het zo gegroeid aan de hand van een scheve situatie.
En overeenstemming met je naaste/partner is ook wel zo plezierig.
ik vind het eerder een probleem dat we beroepen zoals de chemie waardevoller en hoger inschatten als een verpleegster.
en het valt op dat er geen campagnes zijn om meer mannen verpleegster te laten worden.
wel zijn er campagnes om meisjes toch richting techniek te duwen, waarom?
Valt wel op ja.
zegt dat niet eerder iets over hoe wij als maatschappij naar die jobs kijken?
De buitenstaander weet het beste. :evil3:

dbdb521
Forum fan

Bericht door dbdb521 » 12 aug 2019 22:47

Maria schreef:
dbdb521 schreef:
12 aug 2019 17:49
Maria schreef:
Dat is geen antwoord op mijn vraag, maar roept alleen weer opnieuw vragen op.
Hoe meer vragen ik bij je oproep, hoe meer we elkaar gaan vragen en hoe meer we ontdekken. Vraag je vragen en ik zal ze proberen te beantwoorden.

Ik zal een nieuwe poging wagen bij je vraag hierboven: Natuurlijk wordt er in scholen rekening gehouden met elk kind als individu op zijn eigen wijze. Maar de nadruk ligt bij sommige scholen wel heel sterk op het willen opdringen van het culturele genderneutrale rolpatroon.

Sommige scholen laten jongens en meisjes allebei verplicht met auto's en met poppen spelen. Dit is overduidelijk het willen opdringen van het culturele genderneutrale rolpatroon. Beter plaats je gewoon een bak met auto's en poppen in de klas en laat je jongens en meisjes zelf kiezen wat ze willen pakken en bemoei je je er gewoon niet mee.
Maria schreef:
Natuurlijk vermoedde ik dat wel, want zo is de situatie nu eenmaal nog steeds.
Er is hier niet sprake van een cultureel rollenpatroon maar een biologisch rollenpatroon. Hoe sterk je kinderen ook probeert te hersenspoelen met culturele rollenpatronen, het is onmogelijk om het biologische rollenpatroon te omzeilen.
Maria schreef:
Alle wetenschap is gebaseerd op waarnemingen.
Waarnemingen die je met alleen je eigen zintuigen doet zijn subjectief.
Pas als je op een wetenschappelijke manier heel veel waarnemingen in verschillende soorten contexten en volgordes zet, kun een heel klein beetje een bepaalde lijn gaan zien.
Je verspilt echt je tijd als je op een beschaafde wetenschappelijke manier het wij/zij-denken bij mensen wilt besturen door mensen uit te nodigen in je onderzoekskantoor en hen aan de hand van een vragenlijst en interviews vragen gaat stellen.

Beter kun je gewoon Mein Kampf een paar keer lezen en wat Servische oorlogsmuziekvideo's bekijken waarin gezongen wordt over het uitmoorden van de vijand.

Een andere goede manier is door te kijken of je mensen van verschillende wij-groepen tegen elkaar op kunt zetten. Dit wordt ook wel stoken genoemd. Dit gaat heel makkelijk. Gewoon mensen een beetje opfokken en daarna aantekeningen in je waarnemingenlogboek maken over de reactie die je hebt weten uit te lokken. Het is onethisch, maar wel veel betrouwbaarder dan beschaafd wetenschappelijk onderzoek. Dit is ook hoe Frans de Waal de chimpansee-wereld in kaart heeft gebracht.

(Ik weet overigens heel goed mijn grenzen te stellen bij stoken en nadat ik klaar ben met stoken maak ik mensen ook altijd duidelijk dat ik dit doe omdat ik mensen in hun natuurlijke leefomgeving probeer te bestuderen. Mensen hebben hier altijd begrip voor en ze hebben door hun gesprek met mij ook weer wat geleerd over hun eigen dierlijke instincten waardoor ze weer wat rationeler zijn geworden.)

Precies hetzelfde geldt voor het onderzoeken van gedragspatronen bij mannen en vrouwen.
Maria schreef:
Zonder dat zijn het op het persoonlijke vlak slechts meningen, die gebaseerd zijn op............weet ik niet.
Het is dan jouw mening.
Waarom zou ik die overnemen of überhaupt aandacht aan besteden? :)
Doe mij een plezier en neem mijn mening niet over. Het is zo saai als mensen allemaal ja-knikkers bij elkaar zijn. Dan leer je niets van elkaar. Hoe meer je met mij van mening verschilt, hoe meer je mij dwingt om duidelijk te onderbouwen wat ik bedoel. Ik kan waarschijnlijk meer van jou leren, dan andersom.
Maria schreef:
Verdiep je eens in de wetenschappelijke methoden.
En vergelijk dan nog eens opnieuw de uitkomsten van jouw eigen anekdotische ervaringen.
Hoe zou jij het bestuderen van wij/zij-gedrag en man-vrouw-verschillen aanpakken met een wetenschappelijke methode? Kun je een paar voorbeelden geven? Ik vraag dit uit oprechte interesse.
Maria schreef:
Waarom denk je dat een wetenschapper tot andere conclusies zou komen over de praktijk van alledag?
Op het gebied van menselijk gedrag ben ik niet overtuigd van de betrouwbaarheid van beschaafd wetenschappelijk onderzoek omdat mensen toch niet eerlijk zullen zijn wanneer je hen vragen stelt. Je moet mensen juist in moeilijke, vervelende en extreme situaties plaatsen en dan gewoon beschrijven wat je ziet. Dit levert je de betrouwbaarste onderzoeksdata op. Het beste onderzoek is een onethisch onderzoek. Daarom zijn plaatsen waar oorlog heerst ook zulke goede plaatsen om mensen in hun natuurlijke leefomgeving te bestuderen. Je zult echt alle waarde aan ethiek moeten kunnen loslaten als je mensen als wilde dieren wilt leren kennen.

Ik wil wel benadrukken dat ik zeer goed ben in het inschatten van grenzen. Ik ben waarschijnlijk één van de meest vredelievende personen die je in je leven zult tegenkomen en ik zal nooit iets doen dat een mens schade toebrengt.

Plaats reactie