Politicus van het Jaar

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Maria
Moderator

Politicus van het Jaar

Bericht door Maria » 19 dec 2018 11:28

Op wat voor basis wordt de politicus van het jaar gekozen?
Is dit reëel om te verwachten van het Nederlandse publiek, wat zijn info moet hebben vanuit de media?
Wat zegt deze uitslag over de media en wat zegt dit over het publiek en de kiezers die hun stem hebben laten horen?

COLUMN in het AD van Özcan Akyol
De laatste drie winnaars van de titel ‘Politicus van het Jaar’, georganiseerd door EénVandaag, zijn Geert Wilders (PVV), Thierry Baudet (FVD) en Klaas Dijkhoff (VVD).

Het enige wat de burger van hen heeft gezien, is dat ze makkelijk de media weten te bespelen met krachttaal, onheilspellende vergezichten en totaal onhaalbare kletspraat. Kortom: een doorzichtige flirt met de onderbuik van boze en verontruste mensen.

De laureaten bewijzen dat politiek inderdaad is veranderd in een plat woordenspel, een vorm van entertainment in het parlement, waarbij het helemaal geen biet uitmaakt of iemand daadwerkelijk iets bereikt, als hij de anderen verbaal maar de loef kan afsteken.

Wie het meest getapt overkomt kan zich al kronen tot oppermees­ter van het hele gezelschap

Toegegeven: op dat front troefde het trio alle linkse collegaatjes moeiteloos af, want in het progressieve kamp heerst ideeënarmoede en worstelen de fractievoorzitters met hun imago. Bij de PvdA weten ze nog steeds niet waarvoor ze staan, GroenLinks heeft een leider die alle overzeese helden imiteert en D66 schoof een robot naar voren als leider, bij wie het altijd spannend is of hij wel de juiste software-update heeft gehad voor een media-optreden.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Mcmadtasty
Ervaren pen

Re: Politicus van het Jaar

Bericht door Mcmadtasty » 19 dec 2018 23:29

ik vindt het wel grappig om op een andere manier naar dit soort berichtgevingen te kijken.
Ik ga me dan afvragen wat voor effecten het heeft om een dergelijk activiteit te hebben. Welke baten denkt men te behalen?
Is het relevant om te weten of tracht men mij te manipuleren en waarom.
Voor je het doorhebt, is er een compleet complotscenario, nu maar hopen dat het niet op waarheid berust.......... :D
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.
In lack'ech, ik ben een andere jij, jij bent een andere ik.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 19 dec 2018 23:38

Maria schreef:
19 dec 2018 11:28
Op wat voor basis wordt de politicus van het jaar gekozen?

Ik stem al jaren mee en koos dit jaar Sigrid Kaag. Beetje een protest stem omdat het meestal mannen zijn.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sigrid_Kaag
Kaag studeerde vanaf 1980 in Utrecht[2]. Ze haalde haar bachelor Midden-Oostenstudies aan de Amerikaanse Universiteit in Caïro.[3][4] Ze behaalde een mastertitel in internationale betrekkingen aan de Universiteit van Exeter en aan St Antony's College in Oxford. Ook studeerde Kaag aan de Franse École nationale d'administration (ENA)[5] en volgde zij de leergang Buitenlandse Betrekkingen aan Instituut Clingendael.[6]

Ze werkte voor het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken en later bij Koninklijke Shell te Londen. Sinds 1994 werkt zij voor de Verenigde Naties. Van 2007 tot 2010 was ze regionaal directeur Midden-Oosten/Noord-Afrika voor het VN-kinderfonds UNICEF. Van 2010 tot 2013 was Kaag assistent-secretaris-generaal bij het VN-Ontwikkelingsprogramma (UNDP). Van oktober 2013 tot september 2014 leidde zij de ontwapeningsmissie die leidde tot de vernietiging van de chemische wapens in Syrië.[7] De ontwapeningsmissie ondernam de VN samen met de Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens (OPCW). Voor haar werk in Syrië werd Kaag persoonlijk bedankt door de Amerikaanse president Barack Obama. Vanaf december 2014 tot haar ministerschap was Kaag Special Coordinator van de Verenigde Naties in Libanon (UNSCOL).

In 2016 is aan haar de Carnegie Wateler Vredesprijs toegekend.[8]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sigrid_Kaag
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 20 dec 2018 06:50

Mcmadtasty schreef:
19 dec 2018 23:29
Voor je het doorhebt, is er een compleet complotscenario, nu maar hopen dat het niet op waarheid berust.......... :D
Is dat waar je nu aan denkt?
Zou kunnen in een tijd dat sterke uitspraken door de ene groep, die argwanend bekeken worden door de andere groep, altijd nog dit soort theorieën als wapen in kan zetten.
Het zou natuurlijk ook best de afspiegeling kunnen zijn van de werkelijkheid.
Net zo beangstigend, maar wel reëel.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 20 dec 2018 06:57

Op zoek naar Sigrid Kaag kwam ik deze Joop van Han van der Horst 1-10-2018 tegen.
Met dezelfde namen bij elkaar geplaatst.
De verbazing over Sigrid Kaag
Kleineer de fans van Baudet of Wilders nooit. Zij stemmen op deze politici omdat ze in hen en hun boodschap geloven. Hun rancune is eindelijk gehoord. Ze hebben hun verlossers gevonden

Hier en daar heerst verbazing over de Abel Herzberg-lezing van Sigrid Kaag. Hoe kan iemand die zo’n loepzuiver, sluitend en trefzeker betoog houdt tegen angst en haat tóch deel uitmaken van een rechtsdragend kabinet als Rutte III?

Dat is helemaal niet zo vreemd. In haar lezing heeft minister Kaag het over de sinistere kant van de hedendaagse politiek, over de grenzen die de marskramers van de haat en de afgrenzing steeds weer weten te verleggen.
...........
Daar gaat het helemaal niet om. De strijd wordt gevoerd tegen een politiek die mensen aanduidt als vergif, die het kwaad in de samenleving in verband brengt met afkomst en huidskleur, die stemmen lokt met leugenachtige verhalen over een mythisch verleden toen alles nog wit en overzichtelijk was, met dom chauvinisme en onwetenschappelijke insinuaties. En tot wie nu over Erdogan begint of Poetin: ja Erdogan óók. Poetin net zo goed. Die horen in hetzelfde rijtje thuis als Wilders, Baudet en steeds meer ook Klaas Dijkhoff. De politiek van de rancune en de haat blijft immers niet tot Europa en Amerika beperkt. Die zie je overal ter wereld de kop opsteken. Kijk naar de vergiftigde politieke verhoudingen in landen als Brazilië met de kwaadaardige fabulant Bolsonaro of India met de hindoe-chauvinist Modi aan het roer.

Gewenning aan de leerstellingen van haat en rancune is momenteel de grootste bedreiging van de vrijheid in de wereld. Het wordt inderdaad tijd dat de krachten van de beschaving hun stem luid en duidelijk laten horen. Van links en rechts. “Wees niet stil, wij zijn met velen”.

Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger » 20 dec 2018 08:59

Maria schreef:
20 dec 2018 06:50
Precies, dit. Nederland is helemaal niet zo ruimdenkend als vaak beweerd wordt. Ja, misschien op maatschappelijke thema's zoals euthanasie en het homohuwelijk. Maar dan heb je het wel zo ongeveer gehad. Het is veelzeggend dat er politici worden gekozen van partijen die de economie kapot hebben gemaakt (VVD) en politici die buitenlanders daarvan de schuld geven (PVV en FVD). Hoe treurig ook, het is een afspiegeling van het conservatisme, de onwetendheid en de onderbuikgevoelens van de gemiddelde Nederlandse kiezer. Volkomen representatief, ben ik bang.
"Strange new trend at the office. People putting names on food in the company fridge. Today I had a tuna sandwich named Kevin." - Some E-cards

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 20 dec 2018 09:33

Maria schreef:
20 dec 2018 06:50
Mcmadtasty schreef:
19 dec 2018 23:29
Is dat waar je nu aan denkt?
Zou kunnen in een tijd dat sterke uitspraken door de ene groep, die argwanend bekeken worden door de andere groep, altijd nog dit soort theorieën als wapen in kan zetten.
Ik acht een bepaalde theorie voor mogelijk wat betreft het absolute controle en macht verwerven over de mensheid in de huidige situatie.
politiek is daar een belangrijke factor is.
waarom bijvoorbeeld zo'n programma.
Om mensen te beïnvloeden in hun keuze. Voorwerk verrichten om mensen te laten kiezen.
Het systeem dat gehanteerd wordt is dat dat wat we doen vastgelegd wordt in een politieke keuze. Deze bepaald wat we doen. Op het moment dat je het stemgedrag van mensen weet te beïnvloeden, mensen betrokken houdt bij het politieke spel, verwerf je met het stemsysteem het voordeel dat je in plaats van 16 miljoen mensen nog maar de meerderheid 150 mensen hoeft te bespelen door te zorgen dat zij de juiste keuzes gaan maken. Doordat geld mogelijkheden schept zorg je ervoor dat geld op de juiste plekken komt zodat er een situatie ontstaat waarin je de keuzemogelijkheden kunt overzien waarin je 150 poppetjes naar wellust in kunt laten bewegen.
Het mooiste is dat wanneer je de mensen in het systeem laat geloven, zij dit systeem zelf in stand houdt door elkaar te gaan corrigeren.
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.
In lack'ech, ik ben een andere jij, jij bent een andere ik.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 20 dec 2018 10:51

Ik stem FVD dus uit deze doos geen sigaar voor mijzelf.

Dan blijft over als mijn persoonlijke objectieve keuze.

Ronald v Raak SP
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Petra
Banned

Bericht door Petra » 21 dec 2018 11:06

Labyrint schreef:
20 dec 2018 10:51

Ronald v Raak SP
:(
https://www.parlementairemonitor.nl/935 ... thsuajbrys

Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 24 dec 2018 06:04

@Petra

Sorry wat? :)

Labyrint schreef:
20 dec 2018 10:51

Ronald v Raak SP
Oh en Martin Bosma als goede 2e jeuze
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Plaats reactie