lost and not found yet! schreef: ↑08 aug 2019 22:17
Meen je dit nou echt serieus? Even teruglezen dan. Begin bijvoorbeeld met de openings post.
Ik bedoelde te vragen of je een bepaald voorbeeld hebt die jij persoonlijk interessant vindt. Ik kan er zelf uiteraard honderden voordragen.
lost and not found yet! schreef: ↑08 aug 2019 22:15
Maar hoe moet, in dit geval bijvoorbeeld Israel, het niet individuele "wij" gevoel in stand houden zonder de apartheidsmuur als bescherming?
Mag ik je vragen of je zelf Joods bent? Gezien je locatie die je aangeeft in je profiel.
Ik begrijp heel goed waarom Joden de machtsorganisatie Staat Israël hebben opgezet en een apartheidsmuur hebben gebouwd. De buitenwereld die Joden als "de ander" beschouwd is vijandig en iedereen wilt veilig zijn.
Arabieren zijn zeker niet verdraagzaam ten opzichte van Joden. De zes-daagse-oorlog waarin Arabieren "de Joodse ander" uit hun territorium probeerden te verdrijven, zegt genoeg over de noodzaak voor Joden om een eigen machtsorganisatie op te zetten en hun toch al niet grote territorium af te bakenen.
Je kunt niet objectief over dit onderwerp praten. Je kunt er alleen een niet-objectieve mening over vormen.
Er is geen verschil tussen de Zweedse mensen bij NordFront die zich bedreigd voelen door de komst van een miljoen buitenstaanders en de Arabieren die zich bedreigd voelden door de komst van miljoenen Joden. Zweedse mensen bij NordFront maken zich zorgen dat de buitenstaanders voor een islamitische versie van Israël in Noord Europa zullen zorgen en daarom willen ze nu alvast hun zes-daagse-oorlog voeren voordat de buitenstaanders te sterk worden. Ze willen niet net zoals de Palestijnen een minderheid worden in hun eigen leefomgeving. Ook voor Zweedse mensen is de niet-witte buitenwereld die hen als "de ander" beschouwd vijandig. Werp een eerlijke blik op Zuid-Afrika om te zien hoe witte mensen als minderheid behandeld worden.
Ik heb urenlang naar video's gekeken waarin Palestijnen vertellen over de kwaadaardige Joden en ik heb urenlang gekeken naar video's waarin Joden vertellen over de kwaadaardige Palestijnen. Ik begrijp beide niet-objectieve meningen.
Ik denk dat het niet mogelijk is voor de diersoort homo sapiens om zonder apartheidsmuren te leven op onze planeet. We zijn daar als in het wild levende diersoort te primitief voor.
Persoonlijk word ik liever vermoord door iemand die mij als "de ander" ziet, dan dat ik mij zelf ook als een primitief wild dier gedraag door zelf ook een apartheidsmuur te bouwen. Maar je mag mijn woorden in twijfel trekken, want ik schrijf dit momenteel vanuit mijn comfortabele en veilige woonkamer. Aanhoudende onveiligheid kan een knop omzetten bij mensen waardoor ze alle rationaliteit verliezen.
Ik vrees dat haatvolle wraak door Arabieren de prijs zal zijn die Joden zullen moeten betalen als ze hun apartheidsmuur afbreken en hun wapens weggooien.
Ik verwacht niet van Joden dat ze hun apartheidsmuur afbreken en ik verwacht ook niet van de Zweedse mensen bij NordFront dat ze hun streven naar een eigen territorium en een eigen apartheidsmuur staken.
Wel keur ik wij/zij-gedrag en bij Joden en bij Arabieren en bij de Zweedse mensen bij NordFront af. Ik heb een pesthekel aan wij/zij-gedrag.
Het beste wat we denk ik kunnen bereiken (ook al zullen er altijd apartheidsmuren blijven bestaan), is dat we elkaar zoveel mogelijk met rust laten. Dit houdt in dat Arabieren de Joden hun synagoges laten bouwen en dat Joden de Arabieren hun moskeeën laten bouwen.
Maar dit geldt dus ook voor mijn etnische groep. Ik heb er vrede mee dat vijf keer per dag de islamitische gebedsoproep luid door Amsterdam galmt, dat vrouwen hier in boerka's lopen, dat er op elke straathoek een moskee staat en dat Turken geen Nederlands spreken en hun kinderen naar Turkse streng-islamitische scholen sturen.
Zolang Turken en Marokkanen maar hetzelfde respect naar mijn etnische groep tonen. Dat is de enige voorwaarde die ik stel.
Of iedereen spant zich in om er wat van te maken of niemand spant zich in.
Ik wens elk mens een gelukkig en vreedzaam leven. De Nederlandse grondwet is mijn leidraad. Ik wil met geradicaliseerde mensen in gesprek gaan met als doel om hen te de-radicaliseren. Geradicaliseerde mensen zijn namelijk nog steeds voor rede vatbaar.