Wij tegen Zij

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Petra
Banned

Re: Wij tegen Zij

Bericht door Petra » 17 aug 2019 22:29

dbdb521 schreef:
17 aug 2019 16:43
Ik heb twee vragen aan jullie:
  • 1) Denken jullie dat ik naïef ben en een blind vertrouwen heb in de mensheid door te geloven dat er een oplossing is voor wij/zij-denken voor alle mensen op onze planeet?
  • 2) Denken jullie dat er een vreedzame en geweldloze oplossing bestaat voor wij/zij-denken voor alle mensen op onze planeet?
1)
Blind vertrouwen. Hoop doet leven.
Je mot toch wat. Anders kun je net zo goed maar meteen in je kist gaan liggen.

2)
Ik richt mijn wij/zij blik op Azië (Hong Kong, Taiwan)
China is IMO de grootste wereldmacht. En ben vooral benieuwd hoe anderen erop reageren.
Veel malloten op de hoge zetels (bijzonder vrouwonvriendelijk). Krankzinnige wereld. Dus mwaaaaaaahhhhhhh die paar prikjes van jou gaat de wereld niet van omvallen. Van deze mensen trouwens denk ik ook niet.
Ik heb het gekke idee dat ze niet zo heel veel in te brengen hebben. Dat het meer een tijdelijke 'face' is die een tijdelijk stukje algemene staat van de mensheid laat zien. En die met vallen en opstaan, actie\reactie, twee stappen vooruit en weer wat stapjes terug,,, haar maatschappelijke gezicht laat zien.
Knettergek wij mensheid. Maar jah... een andere is er niet. :lol:
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 18 aug 2019 07:29

Er is een waarschijnlijk wel oplossing en die zal grotendeels niet geweldadig zijn, maar of we hem ook zullen weten te realiseren is een andere vraag, Het gaat niet vanzelf. We zullen er aan moeten werken,
Ik wens u alle goeds

dbdb521
Forum fan

Bericht door dbdb521 » 18 aug 2019 08:40

Petra schreef:
17 aug 2019 22:29
1) Blind vertrouwen. Hoop doet leven.
Ik blijf hopen dat er een vreedzame oplossing is voor wij/zij-denken.
Maria schreef:
17 aug 2019 18:23
Misschien eerst eens overdenken wat je nu eigenlijk zou willen, wat in jouw geval wensgedachten zijn en wat en of dat realistisch is. Dat kan heel veel teleurstelling en frustratie voorkomen.
Dank voor je advies.

Aan alle mensen op dit forum:

Ik wens jullie alle goeds. Ik neem nu echt pauze van forummen en sluit mij later graag weer aan bij gezelligere onderwerpen. Want dat ik veel van jullie kan leren is mij duidelijk geworden.
Ik wens elk mens een gelukkig en vreedzaam leven. De Nederlandse grondwet is mijn leidraad. Ik wil met geradicaliseerde mensen in gesprek gaan met als doel om hen te de-radicaliseren. Geradicaliseerde mensen zijn namelijk nog steeds voor rede vatbaar.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 18 aug 2019 10:19

Dan zal ik nu het topic sluiten.
Dat was al eerder het plan.
Dan verdwijnen deze berichten naar de achtergrond.
Verdere posts en nieuwe gedachten over dit thema kunnen in een nieuw topic.
Voor het onderwerp China en/of Hong Kong kan een nieuw topic worden geopend met ev. een link naar de berichten hier.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Gesloten