Verkiezingen VS 2020

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door vegan-revolution » 05 feb 2020 07:04

Dit gaat de Democraten niet helpen tegen Donald Trump :

Chaos bij voorverkiezing Iowa is 'gigantische blamage' voor Democraten

Daaruit :
Donald Trump kreeg 97 procent van de stemmen. "De beste uitslag ooit", twitterde hij. Ook merkt Trump tevreden op dat "de Democratische Partij er een zooitje van heeft gemaakt".
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 05 feb 2020 08:58

vegan-revolution schreef:
05 feb 2020 07:04
Dit gaat de Democraten niet helpen tegen Donald Trump :
Idd. is deze start niet een schoolvoorbeeld van hoe het zou moeten zijn.
Wat zijn er toch veel domme mensen.

Verder uit deze link:
App is boosdoener
De Democratische Partij in Iowa had op voorhand beloofd de uitslag van de voorverkiezingen transparanter te maken. Omdat hier het systeem ingewikkeld is, met meer dan 1600 zogeheten caucus-bijeenkomsten en twee stemrondes, wilden partijbestuurders meer gegevens vrijgeven. Niet alleen de einduitslag, maar ook het aantal stemmen voor elke kandidaat in de eerste en tweede ronde.

Daarvoor was een speciale app ontwikkeld, en die haperde gisteravond. Afgelopen weken werd de app diverse keren getest en ook toen al ging het regelmatig mis, hoorde Van der Horst via een van de organisatoren van zo'n caucus-bijeenkomst. Toch is besloten om de app wel te gebruiken.
En wat we er wel even moeten bijvertellen, maar dat toch de invloed heel groot kan uitpakken.
Elke vier jaar is er discussie over het startschot van de voorverkiezingen in Iowa. De uitslag krijgt bovenmatig veel aandacht; bovendien vinden critici het caucus-systeem veel te ingewikkeld. Ook is de opkomst met 15 à 16 procent iedere keer relatief laag. "Ik vermoed, juist omdat het zo is mis gegaan, dat de discussie gevoerd zal worden waarom Iowa altijd de eerste is", zegt Van der Horst. En over de vraag of dat wel zo moet blijven.
Wie zijn dat dan, die 15 a 16 %, die toch altijd gaan stemmen?
En is dat een afspiegeling van een totale bevolking?
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 06 feb 2020 05:44

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 06 feb 2020 11:52

Trump zit nog 4 jaar.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 06 feb 2020 14:26

Ik zou niet eens verbaasd zijn als de gek nog 4 jaar zit. Dat volk daar.... :roll:
Ik zou zelfs niet verbaasd zijn als hij zou proberen de ambtstermijn nog meer te verlengen.
Zie ook de Chinese president. En Putin deed het ook handig. Erdogan..
Het is allemaal een zielige zooi naar mijn gevoel. Macht... maaacht..... maaaaaacht.. boem.
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 06 feb 2020 23:36

Geheel uitgesloten dat Bernie Sanders op zijn 79ˢᵗᵉ het Witte Huis verovert is het zeker niet.

En hij zou het daar dan nog tot zijn 87ˢᵗᵉ kunnen volhouden.

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 06 feb 2020 23:55

Gerard R. schreef:
06 feb 2020 14:26
Ik zou niet eens verbaasd zijn als de gek nog 4 jaar zit. Dat volk daar.... :roll:
Ik zou zelfs niet verbaasd zijn als hij zou proberen de ambtstermijn nog meer te verlengen.
Zie ook de Chinese president. En Putin deed het ook handig. Erdogan..
Het is allemaal een zielige zooi naar mijn gevoel. Macht... maaacht..... maaaaaacht.. boem.
Van het volk daar moet je het maar hebben! En Trump zit zeker nog 4 jaar! Volg je het nieuws niet? Jammer! Zielige zooi is waar we zelf op gestemd hebben! Maar besef je dat niet??
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

vegan-revolution
Superposter

Verkiezingen VS 2020

Bericht door vegan-revolution » 07 feb 2020 12:17

De voorverkiezingen in Iowa lijken pas vandaag afgerond te gaan worden (of misschien zelfs vandaag nog niet) in de staat Iowa wegens het voorverkiezingsdebacle van de Democraten in deze staat.

Een interessante kijk hierop vanuit de "Jimmy Dore Show" :

dikkemick
Ontoombaar

Re: Verkiezingen VS 2020

Bericht door dikkemick » 07 feb 2020 12:56

Is iets of iemand nog wel betrouwbaar? Van Trump weten we inmiddels dat het een pathologische leugenaar is, maar het lijkt schering en inslag!
Philip K. Dick

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 07 feb 2020 18:10

De man met de moeilijk uit te spreken achternaam Buttigieg en Bernie Sanders lijken het voortouw te nemen. Ik hoop dat Sanders dit keer aan het langste eind trekt. De vorige keer met Hillary werd er driftig geschoven met genomineerden in zijn nadeel. Buttigieg daar weet ik niet veel van. Maar als getrouwde homo kan hij in het puriteinse Amerika veel staten afschrijven. Progressieve jongeren zullen op hem kunnen stemmen maar de vraag is of dit genoeg is.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 07 feb 2020 18:15

PietV. schreef:
07 feb 2020 18:10
Ik hoop dat Sanders dit keer aan het langste eind trekt.
78 jaar, pas een hartaanval achter de rug. Dat moet je toch ook niet willen.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 07 feb 2020 20:01

Dat Buttigieg homoseksueel geaard is, is uiteraard geen bezwaar. Bezwaarlijk zouden wel zijn ideeën en/of houding kunnen zijn.

En als de ideeën van Buttigieg veel minder gunstig zijn dan die van Sanders dan heb ik toch veel liever Sanders hoe oud hij ook is.

Voor mij spreekt in het nadeel van Sanders dat hij gevaarlijke islamitische ideeën en uitwassen te weinig op de korrel neemt, hoewel hij daarin niet verschilt van zijn medestrevers bij de Democraten voor het presidentschap.

Afgezien daarvan lijken de ideeën van Sanders niet heel erg verkeerd. Sanders pleit in ieder geval voor betere leefomstandigheden voor veel Amerikanen die aan de onderkant van de welzijnsschaal zitten. Dat is op zichzelf goed wat mij betreft.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 07 feb 2020 21:04

07 feb 2020 20:01
Dat Buttigieg homoseksueel geaard is, is uiteraard geen bezwaar.
We hebben het hier toch wel over hetzelfde christelijke Amerika? Bijna 80% is christelijk. Ik heb geen idee hoeveel hiervan anti-gay is.
Philip K. Dick

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 07 feb 2020 22:49

dikkemick schreef:
07 feb 2020 21:04
07 feb 2020 20:01
Dat Buttigieg homoseksueel geaard is, is uiteraard geen bezwaar.
We hebben het hier toch wel over hetzelfde christelijke Amerika? Bijna 80% is christelijk. Ik heb geen idee hoeveel hiervan anti-gay is.
Trump in ieder geval. Ik geef Buttigieg weinig kans, mede doordat hij homoseksueel geaard is.
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 08 feb 2020 01:40

Het belangrijkste is voor de rest van de wereld of de VS alsmaar overal wil bombarderen (en daarnee terrorisme aan te wakkeren) of dat het drastische maatregelen wil nemen om de klimaatverandering te beperken Wat dat betreft is Sanders de beste keus, Dat hij oud is hoeft geen bezwaar te zijn als hij een goede vice-president kiest. DAT is wat hem betreft mijn enige zorg.
Ik wens u alle goeds

Plaats reactie