Verkiezingen VS 2020

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Chinaman
Diehard

Re: Verkiezingen VS 2020

Bericht door Chinaman » 17 okt 2020 07:05

Amerikaanse moslims...

Dat doet me denken aan Farrakhan en mensen zoals Rapper,acteur film producent Ice Cube...

Farrakhan word tegenwoordig veel gecensureerd, en ICE Cube heeft onlangs gesprekken gehad met de pro trump groep en de pro Biden groep.

Beiden hebben niet openlijk Trump
Of Biden “endorsed”
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 17 okt 2020 07:44

Joe Biden....
8-Year-Olds Should Be Allowed to Decide They’re Transgender.
Ik denk niet dat ie zich hiermee populair in de usa mee maakt, en zijn eigen ruiten is in aan het gooien #-o

Hij had beter iets kunnen zeggen dat ie het uit de taboesfeer wil halen of zoiets...
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 17 okt 2020 07:46

Chinaman schreef:
17 okt 2020 07:44
Joe Biden....
8-Year-Olds Should Be Allowed to Decide They’re Transgender.
Ik denk niet dat ie zich hiermee populair in de usa mee maakt, en zijn eigen ruiten is in aan het gooien #-o

Hij had beter iets kunnen zeggen dat ie het uit de taboesfeer wil halen of zoiets...
kindermishandeling toelaten is ni slim nee

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 17 okt 2020 08:53

Als je met dit soort loze kreten een verkiezing moet winnen...
Triest.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 17 okt 2020 12:39

Nou, de uitspraak van Biden lijkt in context heel wat genuanceerder dan de rechtse pro-Trump media doen geloven.

https://www.cnsnews.com/article/nationa ... ld-be-zero
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 17 okt 2020 15:35

Peter van Velzen schreef:
17 okt 2020 06:47
In 2017 bedroeg het aantal volwassen moslims ongeveer 1% van dat van de totale kiesgerechtigde bevolking in 2016. Ik denk niet dat Joe Biden hun stemmen nodig zal hebben.
Peter, ik doelde niet op een mogelijk doorslaggevende rol van de stemmen van moslims voor Biden. Zeker vergeleken met de meeste andere westerse landen is de moslimbevolking als aandeel van de totale bevolking in de VS relatief gering. Ik doelde juist op het sentiment dat bij het niet-islamitische deel van het electoraat kan meespelen bij een beeld van Joe Biden als "vriend van de islam". Bij sommige kiezers zal dat goed vallen maar bij andere kiezers juist niet.

Sommige kiezers zullen met lede ogen hebben aangezien hoe het islamitische aandeel der bevolking in bijvoorbeeld buurland Canada zich ontwikkelde :

In het jaar 2000 was het aandeel van de islamitische bevolking in zowel de VS als Canada nog ongeveer 0,9%. In de VS is dat met 1,1% nu niet heel veel meer, maar in Canada is dat aandeel inmiddels gestegen naar 5,5%.

Het kan natuurlijk zijn dat het aandeel van de islamitische bevolking op een gegeven moment dermate groot wordt dat dit wél een doorslaggevende rol bij verkiezingen gaat spelen, waardoor bijvoorbeeld het vestigen van een anti-islamitisch bewind of een bewind dat sterk restrictief is ten aanzien van moslimimmigratie in de praktijk onmogelijk wordt.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 17 okt 2020 16:25

vegan-revolution schreef:
17 okt 2020 15:35
ik doelde niet op een mogelijk doorslaggevende rol van de stemmen van moslims voor Biden. Zeker vergeleken met de meeste andere westerse landen is de moslimbevolking als aandeel van de totale bevolking in de VS relatief gering. Ik doelde juist op het sentiment dat bij het niet-islamitische deel van het electoraat kan meespelen bij een beeld van Joe Biden als "vriend van de islam". Bij sommige kiezers zal dat goed vallen maar bij andere kiezers juist niet.
Hier geef je vooral uitdrukking aan je eigen je eigen sentiment.
Beloven "discriminerende anti-islamitische wetgeving van Donald Trump" in te trekken betekent helemaal niet dat je een "vriend van Islam" bent. Op basis hiervan dit stempel op iemand drukken is al even dwaas als de kop "8-Year-Olds Should Be Allowed to Decide They’re Transgender" op basis van wat Joe Biden betoogde.

Het blijkt dus dat Joe Biden 1) goed bij zijn hoofd is en 2) zich niet verschuilt achter een politiek doordachte retoriek waar men niets wijzer van wordt en alle kanten mee op kan draaien en 3) alle lof verdient voor het hooghouden van de humanistische waarde dat iedereen voor de wet gelijk is en recht heeft om te zijn wie hij/zij is.
Born OK the first time

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 17 okt 2020 17:08

Rereformed schreef:
17 okt 2020 16:25
vegan-revolution schreef:
17 okt 2020 15:35
ik doelde niet op een mogelijk doorslaggevende rol van de stemmen van moslims voor Biden. Zeker vergeleken met de meeste andere westerse landen is de moslimbevolking als aandeel van de totale bevolking in de VS relatief gering. Ik doelde juist op het sentiment dat bij het niet-islamitische deel van het electoraat kan meespelen bij een beeld van Joe Biden als "vriend van de islam". Bij sommige kiezers zal dat goed vallen maar bij andere kiezers juist niet.
Hier geef je vooral uitdrukking aan je eigen je eigen sentiment.
Beloven "discriminerende anti-islamitische wetgeving van Donald Trump" in te trekken betekent helemaal niet dat je een "vriend van Islam" bent. Op basis hiervan dit stempel op iemand drukken is al even dwaas als de kop "8-Year-Olds Should Be Allowed to Decide They’re Transgender" op basis van wat Joe Biden betoogde.

Het blijkt dus dat Joe Biden 1) goed bij zijn hoofd is en 2) alle lof verdient voor het hooghouden van de humanistische waarde dat iedereen voor de wet gelijk is en recht heeft om te zijn wie hij/zij is.
Precies.

Iedere anti islamiet bekeren tot de democraten zal toch niet zijn doelstelling zijn, want ook hij weet best wel hoe diep de angst voor islamieten erin kan zitten bij sommige mensen, ook al is het maar een paar procent.
Evenals hij weet, dat hij de conservatieve geest van veel mensen niet kan veranderen.

Al bereikt hij iedereen maar, die niet meedoet met anti islamitische sentimenten en alles wat het hoogste woord voert, als het gaat om puur sentimenten van de dag.
Als hij maar mensen, die bovenstaande begrijpen en onderschrijven en eerder niet gingen stemmen, nu naar de stembus kan trekken.
Omdat zij zich niet willen vereenzelvigen met de bekrompen geest, die de laatste tijd over de US waart en de wereld over gaat, als zijnde typisch Amerikaans.

Laat degenen, die het hart op de goede plaatst hebben zitten en dat ook durven te uiten, zich maar hard gaan schamen en hun consequenties nemen en gaan stemmen.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 17 okt 2020 18:53

Rereformed schreef:
17 okt 2020 16:25
Beloven "discriminerende anti-islamitische wetgeving van Donald Trump" in te trekken betekent helemaal niet dat je een "vriend van Islam" bent.
Dat betekent het inderdaad niet. Maar dat beeld kan ontstaan, hoe dwaas het ook is. Dat is waar ik het over had. En dwazen hebben ook stemrecht. Dus kán het wel degelijk meespelen bij de verkiezingen.

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 17 okt 2020 23:18

Wat wérkelijk een zeer slechte indruk maakt, is dat Chris Wallace van Foxnews nu publiekelijk zegt dat het verhaaltje over de harde schijf met Hunter Bidens emails een ongeloofwaardig ongeverifieerd relaas is (klik) en dat Dr. Fauci in het openbaar heeft verklaard dat een Trump-advertentie zijn woorden uit de context heeft gerukt en waarschuwt dit niet weer te doen (bron: CNN & The Benjamin Dixon Show). De politieke wanhoop springt van Trumps campagne team af en dat valt op.

Wat evenmin goed is voor Trump, is dat het aantal covid-19 besmettingen weer in record-tempo aan het toenemen is in vooral de rode staten onder het dwaze presidentiële beleid van Don Sinaasappel. (bron: NBCnews)
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 18 okt 2020 02:04

ChaimNimsky schreef:
17 okt 2020 23:18
Wat wérkelijk een zeer slechte indruk maakt, is dat Chris Wallace van Foxnews nu publiekelijk zegt dat het verhaaltje over de harde schijf met Hunter Bidens emails een ongeloofwaardig ongeverifieerd relaas is
Ongeverifieerd zeker.

Hier het bewuste video-fragment : Chris Wallace reacts to Hunter Biden story: 'I'm suspicious of it'

Merk ook op dat hier de rol van Facebook en Twitter ter sprake komt.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 18 okt 2020 15:38

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/13/ur ... n-a4015792
Sommigen zijn maar op de natgeregende stoeprand gaan zitten, anderen waren zo vooruitziend een campingstoeltje mee te brengen. Op de eerste dag dat in de zuidelijke staat Georgia vroeg gestemd kon worden voor de Amerikaanse presidents- en Congresverkiezingen, klaagden kiezers maandag vele uren in de rij te hebben moeten staan. In Texas, waar dinsdag het vroege stemmen begon, vormden zich ook lange rijen kiezers.
Niet te geloven...
Wat ís er toch met dat land (begonnen met Bush/Gore, Bush geforceerd 'gekozen' in Florida volgens mij...)?
Het lijkt verdorie wel een onderontwikkeld land. Daar zie je dat soort zaken ook voortdurend.
Nou ja, dat zal dan wel 'de Democratie' in dat bijna twee partijen-land zijn.
Ik kan mij voorstellen, dat je dat niet in andere (vaak Arabische en andere arme) landen kan invoeren.
Wil men daar niet.
--

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 18 okt 2020 16:42

Ik hoorde gisteren in een reportage dat er van alles wordt gedaan om stemmen moeilijk te maken, vooral voor zwarte (democraten???) stemmers.
Veel stembureaus, vooral in zwarte wijken, worden gesloten. Veel kiezers, met name zwarte, worden uit het register geschreven "wegens verhuizing", wat helemaal niet waar blijkt.
Gevolg is urenlang in de rij staan als je toch wilt stemmen, of je stem wordt geweigerd omdat je niet meer geregistreerd staat.

Je zou toch verwachten dat er meer stembureaus open gaan naarmate de wachtrijen langer worden, maar dat is misschien West-Europees gedacht.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 18 okt 2020 17:02

Vilaine schreef:
18 okt 2020 16:42
Je zou toch verwachten dat er meer stembureaus open gaan naarmate de wachtrijen langer worden, maar dat is misschien West-Europees gedacht.
https://www.youtube.com/watch?v=36DYJLU_Bq8

Het gaat hier om fascistische politiek van de Republikeinen:

-Abbott’s order limited drop-off locations to one per county—even Harris County, which has 4.7 million people—which CNN notes could result in Texans having to travel an hour in some locations to drop off their ballot.

-A district court overturned the proclamation Friday in a preliminary injunction, saying that the order unjustly burdened voters.

-A three-judge panel of the 5th Circuit Court of Appeals, all of whom were nominated by President Donald Trump, then overturned that decision and upheld Abbott’s proclamation, ruling that his order “is part of an expansion of absentee voting in Texas, not a restriction of it.”

-The judges argued that the district judge “vastly overstated” the burden the order would put on voters and echoed Trump’s arguments about mail-in voting being more susceptible to fraud, which is in actuality exceedingly rare.
https://www.forbes.com/sites/alisondurk ... d06c246c68

Zie ook hier voor meer Republikeinse sabotage van de verkiezing.
Born OK the first time

Ronaldus67
Forum fan

Bericht door Ronaldus67 » 18 okt 2020 19:39

Vilaine schreef:
18 okt 2020 16:42
Ik hoorde gisteren in een reportage dat er van alles wordt gedaan om stemmen moeilijk te maken, vooral voor zwarte (democraten???) stemmers.
Veel stembureaus, vooral in zwarte wijken, worden gesloten. Veel kiezers, met name zwarte, worden uit het register geschreven "wegens verhuizing", wat helemaal niet waar blijkt.
Gevolg is urenlang in de rij staan als je toch wilt stemmen, of je stem wordt geweigerd omdat je niet meer geregistreerd staat.

Klopt, ik zag deze reportage ook. Dit is momenteel met name in Georgia het geval.
Daar heeft men zogenaamd de kiezerslijst opgeschoond, waardoor zo'n 200.000 kiezers ten onrechte van deze lijst zijn geschrapt. Ook zijn er de laatste jaren om onduidelijke redenen honderden stemlokalen (in Zuidelijke staten) gesloten.

Kiezers staan nu soms meer dan 10 uur in de rij. Behoorlijk verontrustend allemaal. Je zou deze beelden eerder in Wit-Rusland verwachten.
I sat by the ocean.

Plaats reactie