Verkiezingen VS 2020

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

dikkemick
Ontoombaar

Re: Verkiezingen VS 2020

Bericht door dikkemick » 29 feb 2020 09:41

60(!) miljard dollar. Dat is de schatting naar de totale waarde van Bloomberg. De ene miljardair die de andere uitkoopt, door de Amerikanen een rad voor ogen te draaien? Wat is dit voor land? Waarom trappen Amerikanen hier in? Mensen laten zich lokken door etentjes, giften en vage beloften.
Wat een kostelijke zonde van al dat geld!
Zou een dergelijke geldwolf nu echt in het witte huis komen (Ja, ik weet het, er zit er al 1, maar zijn Amerikanen blind?)

Nu geen idee meer welke kant het opgaat. Eerder gaf ik Trump de komende 4 jaar, maar dan neem ik geen enkele Amerikaan meer serieus. Maar met Bloomberg heb ik wat dit volk betreft ook mijn ernstige twijfels. En het mooie: Ook in Nederland ga ik me ergeren aan de verkiezingscampagnes. (partij)programma's doen niet meer ter zake, het gaat om uitstraling en vage beloften/coalities etc.
Ben nog steeds groot voorstander van democratie en stemmen op je favoriete partij, maar dit bederft wel enorm de pret.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 29 feb 2020 13:06

Veel senaatsleden in de VS zijn miljonair, politiek is een dure hobby in de VS.
Based on 2009 data, there are currently 66 in the Senate and 179 in the House (among current voting members). So while just 1 percent of Americans are millionaires, 66 percent of senators are millionaires, as are 41 percent of House members.
https://www.cbsnews.com/news/why-is-con ... ires-club/
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 01 mar 2020 16:06

Beeld Len Munnik - Trouw
7 februari 2020
.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 02 mar 2020 03:13

Het bijzondere is dat er veel meer gereistreerde Democraten zijn dan Republikijnen. Dus is de Ezel groter dan de olifant. De Olifant heeft echter zijn ziel kado gedaan aan Donald Trump. De Ezel verkoopt hem wellicht aan Mike Bloomberg.
Ik wens u alle goeds

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 02 mar 2020 17:47

Peter van Velzen schreef:
02 mar 2020 03:13
Het bijzondere is dat er veel meer gereistreerde Democraten zijn dan Republikijnen. Dus is de Ezel groter dan de olifant. De Olifant heeft echter zijn ziel kado gedaan aan Donald Trump. De Ezel verkoopt hem wellicht aan Mike Bloomberg.
Als Bernie Sanders de democratische kandidatuur wint, zal hij zeker verliezen van Trump, want hij is veel te links voor de doorsnee Amerikanen. De democraten moeten om te kunnen winnen op de rechtervleugel spelen.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 03 mar 2020 04:30

collegavanerik schreef:
02 mar 2020 17:47
Als Bernie Sanders de democratische kandidatuur wint, zal hij zeker verliezen van Trump, want hij is veel te links voor de doorsnee Amerikanen. De democraten moeten om te kunnen winnen op de rechtervleugel spelen.
Opinie-onderzoeken hebben uitgewezen dat Sanders juist met grotere cijfers van Trump zou winnen dat de andere kandidaten. Verder blijkt dat er voor vrijwel al zijn plannen een meerderheid is te vinden. De gevestige orde en de commerciële media blijven echter hardnekkig het tegendeel beweren, In hun inkomensklasse zijn Sanders en zijn plannen inderdaad minder populair.
Ik wens u alle goeds

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 03 mar 2020 07:30

03 mar 2020 04:30
collegavanerik schreef:
02 mar 2020 17:47
Opinie-onderzoeken hebben uitgewezen dat Sanders juist met grotere cijfers van Trump zou winnen dat de andere kandidaten. Verder blijkt dat er voor vrijwel al zijn plannen een meerderheid is te vinden. De gevestige orde en de commerciële media blijven echter hardnekkig het tegendeel beweren, In hun inkomensklasse zijn Sanders en zijn plannen inderdaad minder populair.
Inderdaad, je hebt gelijk, maar Biden maakt een grotere kans dan Sanders.
https://www.realclearpolitics.com/epoll ... -6247.html
Afbeelding Hebr 6:

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 04 mar 2020 01:39

collegavanerik schreef:
03 mar 2020 07:30
Inderdaad, je hebt gelijk, maar Biden maakt een grotere kans dan Sanders.
https://www.realclearpolitics.com/epoll ... -6247.html
Wat is jouw argumentatie voor die bewering?
Ik wens u alle goeds

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 04 mar 2020 07:25

Klik klik klik
Afbeelding Hebr 6:

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 04 mar 2020 20:39

De "gematigden" die voor de Democraten uit de race om het presidentschap stapten scharen zich unaniem achter (senile?) Joe Biden. Ik vermoed dat het zo bijna onmogelijk wordt dat Bernie Sanders de nominatie voor uitdager van Donald Trump namens de Democraten in de wacht gaat slepen. Er zal in mijn beleving een klein wonder nodig zijn om Bernie Sanders al die tegenstand te laten overwinnen. Het is vechten tegen de bierkaai.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 05 mar 2020 02:39

Ook miljardair Bloomberg is gestopt! Blijk je toch het presidentschap niet te kunnen kopen.

Bloomberg pompte de afgelopen weken honderden miljoenen dollars in zijn eigen campagne. Wat een ongelooflijke zonde van al dat geld.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 05 mar 2020 04:02

Hoe zit het met Joe Biden? Soms lijkt het erop dat Joe Biden ze niet allemaal goed op een rijtje heeft. Of dat de stemmers in de voorverkiezingen voor de Democraten in significante mate iets kan schelen? Gezien hoe Super Tuesday verliep lijkt het er tot nu toe op van niet. Hier een analyse over wat er mis zou kunnen zijn met Joe Biden :

Why Joe Biden Will LOSE To Trump

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 05 mar 2020 06:54

In een debat zal Trump de vloer aanvegen met Biden, want dan kan hij lekker op de man spelen, wat zijn vaste tactiek is. Als Sanders de Democratische kandidaat wordt verwacht ik meer inhoudelijk vuurwerk want Sanders is goed gebekt, beter dan Hillary Clinton, zijn vorige tegenstander. Maar Sanders kan geen president worden want Amerikanen willen geen sociaal-demeocraat als president, dat vinden ze te veel op communisme lijken, maar misschien vergis ik me.
Afbeelding Hebr 6:

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 05 mar 2020 10:16

collegavanerik schreef:
04 mar 2020 07:25
Klik klik klik
Waar moet ik de derde keer klikken?
In de februari-polls zie ik geen ondersteuning van jouw veronderstelling.
Ik wens u alle goeds

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 06 mar 2020 03:44

Afgezien van de vraag of Joe Biden ze wel allemaal op een rijtje heeft is een vraag hoe integer de man is. Daarover deze beschouwing :

Compilation Of Biden’s Public Lies & Plagiarism

Plaats reactie