Keiharde maatregelen tegen zinloos geweld.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

MZP
Forum fan

Re: Knieschijfschieten

Bericht door MZP » 03 dec 2022 14:34

dikkemick schreef:
03 dec 2022 14:16
Ja....de politie!
En wat betreft blijvend letsel? Clausule opnemen in de verzekeringsvoorwaarden. Als je gewond bent geraakt tijden rellen, GEEN uitkering.
Doet een beetje denken aan hardliner Ronald Reagan, met zijn -War on drugs-.
Dat is ook exact wat daarmee veroorzaakt werd, compleet met automatische wapens.
Echt iets opgelost heeft dat ook niet.

Plus het risico dat, een politiemens is ook maar een mens, dat je de verkeerde treft.
* happens

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick » 03 dec 2022 15:15

MZP schreef:
03 dec 2022 14:34
dikkemick schreef:
03 dec 2022 14:16
Ja....de politie!
En wat betreft blijvend letsel? Clausule opnemen in de verzekeringsvoorwaarden. Als je gewond bent geraakt tijden rellen, GEEN uitkering.
Doet een beetje denken aan hardliner Ronald Reagan, met zijn -War on drugs-.
Dat is ook exact wat daarmee veroorzaakt werd, compleet met automatische wapens.
Echt iets opgelost heeft dat ook niet.

Plus het risico dat, een politiemens is ook maar een mens, dat je de verkeerde treft.
Er moet iets ondernomen worden! En dan niet, als je door rood rijdt, dat je doodgeschoten wordt, maar dit soort massale vernielingen kan en mag niet meer!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

MZP
Forum fan

Bericht door MZP » 03 dec 2022 17:58

* happens

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 04 dec 2022 10:28

gerard_m schreef:
03 dec 2022 11:58
In alle eerlijkheid: voetbalrellen komen al tientallen jaren voor en zijn geen fenomeen van Marokkanen.

Marokkanen zijn wel oververtegenwoordigd in criminaliteit en overlast.
Veel te lang al is dat een politiek incorrecte uitspraak, daar gaat het al erg lang fout: het niet benoemen van een probleem. Waarom hebben we dan geen probleem met Vietnamezen of (recent) Oekraïners ? Wat maakt Marokkanen anders?

Ik denk niet dat het een Marokkanen probleem is, maar speelt bij groepen die geen enkele loyaliteit hebben met het land waar ze naartoe zijn gegaan. Dit hangt m.i. samen met cultuur en religie. Islam leert loyaliteit naar mede moslims en niet bepaald respect en gelijkwaardigheid richting ongelovigen, laat staan homoseksuelen of vrouwen.
Deze factoren werken integratie tegen.
Ik denk dat de factor "gastarbeider" een veel grotere rol speelt met bijhorende racisme en sociale achteruitstelling.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen » 05 dec 2022 15:31

Het is al zo oud als de weg naar Constantinopel!

Ik wens u alle goeds

TIBERIUS CLAUDIUS
Bevlogen

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 05 dec 2022 16:00

Peter van Velzen schreef:
05 dec 2022 15:31
Het is al zo oud als de weg naar Constantinopel!

Waarom schreeuwt die man zo?
Denkt hij soms dat we doof zijn?

Zijn kennis lijkt me wat beperkt:
De Vier kleuren waren al vrij snel samengetrokken tot twee kleuren.
(Keizer Nero was voor de Witten)

Over dat bloedbad ken ik een ander verhaal:
Het was traditie dat de menigte de Keizer toejuichte als hij plaats nam.
Dat was wat verwaterd en het werd soms zelfs onvriendelijk.

Op een keer riepen ze iets in de geest van:
"He ouwe zak, wat zie je er weer rot uit, je bent zeker weer goed dronken geweest!!"

Dat vond de Keizer niet leuk en stuurde zijn lijfwacht de tribunes op en toen rolden er heel wat koppen. :lol:
Zoveel koppen tegelijk waren er zelfs niet gerold toen het Colloseum op zijn hoogte punt stond.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick » 05 dec 2022 16:15

Ik had en heb het steeds over enkele goed gerichte tikken, NADAT gewaarschuwd is de arena te verlaten. Blijf je volharden in je vernielzucht, mag de ME overgaan tot "vernielen".
Als je immers zo stoer bent aale signalen te negeren, moet leren op de blaren te gaan zitten. Neem verantwoordelijkheid voor je (wan)daden. Pas dan ben je een echte stoere hooligan.
Philip K. Dick

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 05 dec 2022 22:10

dikkemick schreef:
05 dec 2022 16:15
Ik had en heb het steeds over enkele goed gerichte tikken, NADAT gewaarschuwd is de arena te verlaten. Blijf je volharden in je vernielzucht, mag de ME overgaan tot "vernielen".
Als je immers zo stoer bent aale signalen te negeren, moet leren op de blaren te gaan zitten. Neem verantwoordelijkheid voor je (wan)daden. Pas dan ben je een echte stoere hooligan.
klinkt heel stoer maar hoever wil je daarin gaan?
enke goed gerichte tikken kun je heel ruim interpreteren als je van slecht wil bent
je moet de oorzaken aanpakken, het verhaal is altijd en overal hetzelfde

je kunt het ook omdraaien
behandel die groep als gelijkwaardig en hun kinderen breken de boel misschien niet af. je weet wel, al die dingen als discriminatie en racisme
dat zou er wel eens kunnen voor zorgen dat ze minder in de religieuze onzin kruipen, dat zou mooi meegenomen zijn

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick » 05 dec 2022 23:17

Vroeger als kind nooit een corrigerende tik gehad?
Wat nou als blijkt dat de multiculturele samenleving mislukt is? De waarden en tradities liggen ver uiteen.
Philip K. Dick

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 06 dec 2022 00:10

dikkemick schreef:
05 dec 2022 23:17
Vroeger als kind nooit een corrigerende tik gehad?
Yep en ik heb ook meegemaakt hoe de corrigerende tikken van dE rijkswacht waren
Wat nou als blijkt dat de multiculturele samenleving mislukt is? De waarden en tradities liggen ver uiteen.
Die samenleving is een feit, daar kun je niets meer aan doen en de klok terugdraaien gaat ook niet

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick » 06 dec 2022 06:29

Begrijp ik, maar hoe maak je een eenheid van dergelijke samenlevingen?
Philip K. Dick

Mullog
Diehard

Bericht door Mullog » 06 dec 2022 06:59

dikkemick schreef:
...
Hoezo mislukt, De Indische rijsttafel op de Nationale Inventaris Immaterieel Erfgoed Koninkrijk Nederland. Meer of beter multi-culti kun je het volgens mij niet krijgen.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick » 06 dec 2022 08:24

Mullog schreef:
06 dec 2022 06:59
dikkemick schreef:
...
Hoezo mislukt, De Indische rijsttafel op de Nationale Inventaris Immaterieel Erfgoed Koninkrijk Nederland. Meer of beter multi-culti kun je het volgens mij niet krijgen.
Daar heb je een punt.
Maar normen en waarden en geloofsovertuigingen en inderdaad gelijke kansen liggen nog steeds, na zoveel jaren te ver uiteen. Willen of kunnen we niet?
Philip K. Dick

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 06 dec 2022 12:37

dikkemick schreef:
06 dec 2022 08:24
Maar normen en waarden en geloofsovertuigingen en inderdaad gelijke kansen liggen nog steeds, na zoveel jaren te ver uiteen. Willen of kunnen we niet?
maar bij de extremisten zullen die dingen altijd te ver uiteen liggen.
je zult aan de ene kant altijd idioten hebben die zaventem willen opblazen en aan de andere kant idioten die de gaskamers terug willen invoeren.
Hoe hou je die groepen zo klein mogelijk dat ze irrelevant zijn?

teveel jongeren zijn gaan meevechten met IS en als partijen als het vlaams belang afklokken rond de 25%, stilaan in heel europa, bij een verkiezing dan is er een heel groot probleem.
moest ik de oplossing hebben dan win ik vlotjes de nobelprijs, dat zit er niet in vrees ik

het vervelende is dat de parallellen met de geschiedenis er redelijk dik op liggen.
Een oorlog, een enorme economische malaise, mensen die zich uitgesloten voelen (al dan niet terecht) en extreem-rechtse partijen die daar politieke munt uitslaan;

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick » 06 dec 2022 14:11

ALS het dan een kleine groep betreft, heb ik nog steeds geen moeite met die knuppel op de knieschijf (NAdat er gewaarschuwd is!)
Zij die het verdommen zich enigszins aan te passen worden op aangepaste wijze 'opgevoed'.
Philip K. Dick

Gesloten