pluspraktijk fysio

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

3 uur
Geregelde verschijning

pluspraktijk fysio

Bericht door 3 uur » 10 feb 2015 17:42

Een jaar of 20 geleden ben ik aan mijn rug geopereerd en heb nog steeds klachten waarvoor ik regelmatig bij de fysiotherapeut terecht kom. Mijn partner heeft al jaren de diagnose artrose en ook al jaren onder behandeling bij de fysio. Er zitten hier in de buurt 2 praktijken, waarvan 1 meerdere vestigingen in meerdere dorpen heeft, steeds verder uitbreidt en als eerste hier in de regio status Pluspraktijk heeft gekregen. De huisartsen sturen mensen met klachten die door fysio verholpen zouden kunnen worden standaard door naar de grootste in de regio.
Via goede vrienden zijn wij sinds kort zo'n 20 km verderop bij een andere praktijk terecht gekomen. Omdat behandelingen in de buurt niet voldoende hielpen, probeer je wat. Dit is een kleine praktijk waar we via de "gewone" fysiotherapeut terecht zijn gekomen bij een manueel therapeut. Deze man met 35 jaar ervaring heeft in enkele maanden meer bereikt dan de jaren er voor bij de andere praktijk. Natuurlijk blijf ik de gevolgen van mijn blessure en de operatie voelen en daarmee ook mijn beperkingen houden, maar de pijn wordt veel meer onderdrukt. ook mijn partner heeft voordeel aan de nieuwe aanpak. Klein voorbeeldje, ze pakt nu dingen op van de grond, wat 3 jaar onmogelijk was.

Het verschil zit in de aanpak, massage in plaats van de loopband, fiets of roeitrainer. Van de basis uit werken, eerst het bekken recht, dan pas verder het lichaam voor behandeling. Onze vrienden van wie wij de tip kregen zijn beiden ook onder behandeling bij deze praktijk. Hij had in zoverre zijn rug kapot dat ze deze met platen hebben vastgezet, zij heeft reuma/fibromyalgie/artrose.

Omdat de, voor ons, wonderdokter patiënten wil behandelen, daarvoor ruim de tijd neemt en nog een paar jaar moet tot zijn pensioen, heeft/neemt hij niet de tijd/moeite om veel administratieve handelingen te doen. Hij houdt gewoon zijn afspraken bij in een geschreven agenda, de behandelingen op ouderwetse geschreven kaarten en wil niet voor de laatste paar jaar op cursus om dit allemaal te leren om dit alles via de computer te doen. Het gevolg is dat de zorgverzekering dan de laagste vergoeding aan deze man toekent. Vooral Achmea, wie zit er niet bij, heeft een dikke vinger in de pap wat betreft die regels.

Jammer dat kwaliteit en vakmanschap ten onder moet gaan aan theorie en administratieve handelingen.

Plaats reactie