Fileleed

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Re: Fileleed

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 22 apr 2020 12:31

dikkemick schreef:
22 apr 2020 12:00
En je buurvrouw heeft de 2e auto weer nodig en de buurkinderen kunnen ook absoluut niet op de fiets of met OV. En zo vervallen we straks weer in dezelfde ellende.
Dat vrees ik ook.
Alles lijkt er op gericht te zijn zo snel als mogelijk weer op de zelfde voet door te gaan.

Met een dikke kans dat er binnen wat jaren, er een echt kwaadaardige ziekte toeslaat.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 22 apr 2020 16:31

dikkemick schreef:
TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
22 apr 2020 11:56

Mijn buurman werkt thuis, maar heel veel werk wat hij niet vanuit thuis kan doen hoopt zich nu op,
Dat wordt straks hard werken voor mijn buurman.
En je buurvrouw heeft de 2e auto weer nodig en de buurkinderen kunnen ook absoluut niet op de fiets of met OV. En zo vervallen we straks weer in dezelfde ellende.
Hoezo ellende? Ik vermaak me heerlijk in m'n auto, met de stoelverwarming aan, de stuurverwarming aan, muziekje op en tevens de massage functie van m'n stoel aan! Voel ik me schuldig? Welnee, ik heb er toch voor betaald en betaal er toch nog steeds voor toch?!
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 22 apr 2020 16:34

22 apr 2020 12:31

Alles lijkt er op gericht te zijn zo snel als mogelijk weer op de zelfde voet door te gaan.

Met een dikke kans dat er binnen wat jaren, er een echt kwaadaardige ziekte toeslaat.
Gebaseerd op ons huidige autogebruik? Wat mag dat wel voor kwaadaardige ziekte zijn dan?
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 22 apr 2020 17:11

lost and not found yet! schreef:
22 apr 2020 16:34

Gebaseerd op ons huidige autogebruik? Wat mag dat wel voor kwaadaardige ziekte zijn dan?
Door deze mentaliteit gaat de wereld naar de sodemieter.

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 22 apr 2020 19:41

22 apr 2020 17:11

Welke mentaliteit bedoel je eigenlijk?

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 22 apr 2020 19:45

22 apr 2020 19:41
22 apr 2020 17:11

Welke mentaliteit bedoel je eigenlijk?
Einde gesprek.
Met zuigers ga ik niet in discussie.

Nieuwton

Bericht door Nieuwton » 22 apr 2020 20:45

dikkemick schreef:

Mijn buurman werkt thuis, maar heel veel werk wat hij niet vanuit thuis kan doen hoopt zich nu op,
als het geen ellende was kan het niet weer ellende worden. Mensen werken veel thuis nu idd, maar grotendeels van de mensen vind dit niet fijn!
concentreren is thuis moeilijk, vooral als je ook nog een gezin hebt!

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 22 apr 2020 21:01

Een groot deel van de mensen vind het heel fijn om een deel van de week thuis te werken en kan dat ook, zo blijkt de laatste weken.
Niet iedereen natuurlijk, maar een groot deel van de mensen ervaart voordelen bijv.
- beter concentreren dan in een drukke kantoortuin
- geen reistijd meer
- besparing van OV kosten / benzine
- je dag makkelijker kunnen indelen (bv de hond even uitlaten tijdens je pauze)

Veel mensen leren inmiddels versneld hun weg hierin te vinden en de techniek te gebruiken die erbij helpt. Conservatieve bazen die het tegenhielden moeten nu toch om. Deze tijd is daarmee een unieke kans om daar waar het kan het thuiswerken (deels) in stand te houden.

Als de mensen die nu thuis werken dat 1 a 2 dagen per week blijven doen, is de verkeersdrukte minder dan tijdens de zomervakantie en heb je nagenoeg geen files meer. Als we vervolgens de asfaltplannen schrappen die hierdoor niet meer nodig zijn (en overigens sowieso niet tegen files helpen), dan houden we miljarden over die we de komende tijd erg goed kunnen besteden, bijvoorbeeld in de zorg.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 23 apr 2020 02:32

22 apr 2020 16:31
dikkemick schreef:

Hoezo ellende? Ik vermaak me heerlijk in m'n auto, met de stoelverwarming aan, de stuurverwarming aan, muziekje op en tevens de massage functie van m'n stoel aan! Voel ik me schuldig? Welnee, ik heb er toch voor betaald en betaal er toch nog steeds voor toch?!
De ellende van het jachten en jagen en energieverspilling en het in beslag nemen van steeds meer ecologische ruimte door de mens ten kostte van andere levensvormen denk ik.
Ik wens u alle goeds

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 24 apr 2020 19:45

22 apr 2020 16:31

Een stukje betaal je zelf. De maatschappelijke kosten en de ecologische schade betalen anderen voor je.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 24 apr 2020 20:32

Ik hoop toch een beetje dat lanfy sarcastisch reageerde om mij te prikken.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 28 apr 2020 14:03

dikkemick schreef:
24 apr 2020 20:32
Ik hoop toch een beetje dat lanfy sarcastisch reageerde om mij te prikken.
:D

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 19 mei 2020 08:51

https://www.nu.nl/auto/6051999/langere- ... -pakt.html

De verwachting is dat een groot aantal van de mensen die normaliter met het ov reizen, er nu voor zal kiezen om toch de auto te pakken. Op die manier komen ze met zo min mogelijk anderen in contact.

"Mensen zullen overstappen op een manier van transport die het risico op besmetting zo laag mogelijk houdt", schreef adviesbureau McKinsey eerder deze maand. "Mensen met een eigen auto zullen deze meer gaan gebruiken."

OP naar het oude normaal!!!
Probleem is dat mensen zich uitstekend amuseren in de file. Werken, bellen, muziek, ontbijten...alles kan in de auto. Grootste probleem is de file-veroorzaker die doorbetaald krijgt om stil te staan in de file. De vrachtwagens... Maar goed, misschien wordt hier in den Haag ook naar gekeken, want ik vrees dat het wederom de spuigaten weer gaat uitlopen.

Meer thuiswerken
(brom)fiets/scooter (met vergoeding vanuit werkgever)
Geen reiskosten vergoeding als je met auto komt en dichter dan 20 Km. bij je werk woont.
Verschoven werktijden
Vracht-spitsverbod
Mama en papa niet op dezelfde tijden werken (en zich misschien weer iets meer met de opvoeding van de kinderen bezig houden)

Zomaar enkele opties waarvan de grootgebruiker al direct zal zeggen: "Is niks voor mij, want IK....!"

Nog even dus en het is weer dagelijks nieuws: De fileberichtgeving.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 19 mei 2020 09:27

dikkemick post_id=575135 time=1589871107 user_id=5251
Meer thuiswerken
(brom)fiets/scooter (met vergoeding vanuit werkgever)
Geen reiskosten vergoeding als je met auto komt en dichter dan 20 Km. bij je werk woont.
Verschoven werktijden

Sprak vandaag een werkgever die verwacht dat er bij hun organisatie 50 procent in de flexibele schil op toerbeurt blijft thuiswerken (kantoorplekken kosten ook geld). Als dit breder doorgevoerd wordt zal de bezetting van de wegen afnemen en dit scheelt naast file ook dan overbodig geworden miljardeninvesteringen in het wegen. Deze centjes kunnen dan aan zorg, onderwijs en welzijn besteed worden Kortom iedereen blij behalve de asfaltplakkers.
Dichter dan 20 km klinkt leuk maar als de medewerker, zoals bij ons vervolgens bedrijven/ clienten bezoekt is de auto nodig. In ons geval vaak testmateriaal wat niet zo op je fiets of in het OV mee gaat nemen.
Werktijden verschuiven? Ook dit is niet eenvoudig als vader of moeder op tijd de kinderen moet voederen van/naar opvang school moet brengen. Ik begin vrijwillig 2 uur eerder dan de rest omdat ik dan filevrij rijden kan en op rustige tijd naar de sportschool (als dit weer open is :( )
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 19 mei 2020 09:37

doctorwho schreef:
19 mei 2020 09:27
Dichter dan 20 km klinkt leuk maar als de medewerker, zoals bij ons vervolgens bedrijven/ clienten bezoekt is de auto nodig. In ons geval vaak testmateriaal wat niet zo op je fiets of in het OV mee gaat nemen.
Over wat voor testmateriaal gaat het dan?

Ik moet ook wekelijks een vrachtje afleveren dat niet gewoon op de fiets kan maar het lukt best met een fietskar of bakfiets.

Het is best mogelijk dat dat niet altijd een optie is. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat die overweging niet eens gemaakt lijkt te worden.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Plaats reactie