Krankzinnige bureaucratie

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Mullog
Ervaren pen

Krankzinnige bureaucratie

Bericht door Mullog » 10 okt 2020 08:49

Ik heb ooit het topic Postcode perikelen gemaakt om vast te leggen wat mij en onze buurt overkomen is toen een of andere bureaucraat besloot onze postcode te veranderen. Dat topic is wat mij betreft klaar, we hebben het overleefd en kunnen door met ons leven. In een van de laatste post's begon Fenomeen over gehannes met Ziggo waarop ik suggereerde
Misschien zou er een topic moeten komen van persoonlijke gevechten of belevenissen van forumleden in de wereld van ambtenarij, bureaucratie, dienstverleners, webwinkels en alle organisaties, processen en procedures in het dagelijks leven die alleen lijken te bestaan om mensen te pesten, te frustreren en in basis tot geweld aan te zetten.
Dat was 2 dagen geleden. Ik word op mijn wenken bediend... en daarom dit topic, waar ik iedereen uitnodig om zijn of haar persoonlijke en
/of voorbijkomende ellende van anderen te posten.

Aline Barnhoorn heeft in 2008 haar huis antraciet geschilderd; Nu blijkt dat niet te mogen
Aline Barnhoorn woont al sinds 1998 in het spoorweghuisje aan de Zonstraat in Utrecht. Na verschillende renovaties besloot zij in 2008 de buitenmuur te schilderen in de kleur antraciet. Nu, twaalf jaar later, moet Barnhoorn van de gemeente het huis terugbrengen naar de originele staat.
In het voorjaar van 2020 ontving Barnhoorn namelijk een brief van de gemeente Utrecht. Daarin stond onder andere dat het huis een monument is en een status heeft van beschermd stadsgezicht. De uiterlijke wijzigingen moeten daarom ongedaan gemaakt worden. Naast een andere kleur voor de buitenmuur had Barnhoorn ook zonnepanelen op het dak laten leggen.
De gemeente zegt in een reactie de betrokkenheid van de buurt te begrijpen. “Dit pand is echter beschermd stadsgezicht en een monument. De toegebrachte wijzigingen mogen vanwege die status niet. We hebben de eigenaar daarom verzocht de wijzigingen ongedaan te maken.”
Reactie van een anonieme dame in Hart van Nederland waar ik dit geval vandaan heb,
Waar gaat dit over? Dat ze zich met iets belangrijks bezig gaan houden!!!
En gelijk heeft ze, het huisje ziet er keurig, goed onderhouden, uit en past in de "nieuwe" staat prima in het stadsgezicht.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

dikkemick
Ontoombaar

Re: Krankzinnige bureaucratie

Bericht door dikkemick » 10 okt 2020 08:53

Heette dat programma niet: "Geld over de balk" o.i.d? Allemaal bureaucratische geldverslindende mislukte projecten.
Boekentip: Chris van der Heijden, "te goed geregeld". Nederland is gewoon een enorm bureaucratisch land. Laat alleen maar een rijbewijs
of paspoort vervangen bij een gemeente en het is duidelijk wat hier bedoeld wordt.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 10 okt 2020 09:15

in BLegie heeft men zo belachelijk veel diensten en bureaus opgericht die zich met corona bezighouden dat de nieuwe regering dan maar een nieuwe dient heeft opgericht.
en dienst die er moet voor zorgen dat al die andere diensten beter samenwerken :)

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 10 okt 2020 16:09

Het Ziggo abonnement is in orde nu.
Alleen hebben ze nu geen beeld meer op beide tv's...
Wordt vervolgd.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 10 okt 2020 16:57

dikkemick schreef:
10 okt 2020 08:53
Heette dat programma niet: "Geld over de balk" o.i.d? Allemaal bureaucratische geldverslindende mislukte projecten.
Boekentip: Chris van der Heijden, "te goed geregeld". Nederland is gewoon een enorm bureaucratisch land. Laat alleen maar een rijbewijs
of paspoort vervangen bij een gemeente en het is duidelijk wat hier bedoeld wordt.
best niet ziek of gehandicapt worden
de gemiddelde levertijd voor een rolstoel is in belgie en Nederland tussen de 8 en 10 maanden.
ALs je er ene zonder tussenkomst vd overheid besteld is die er op 5 weken :)

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 10 okt 2020 18:11

Fenomeen schreef:
10 okt 2020 16:09
Het Ziggo abonnement is in orde nu.
Alleen hebben ze nu geen beeld meer op beide tv's...
Wordt vervolgd.
Kijk, dat vind ik nu leuk :D

Ik ben ooit bij Ziggo weggegaan omdat wij voor € 200 of daaromtrent een recorder bij ze gekocht hadden om te kunnen opnemen. Het ding begaf het naar één jaar. De Ziggo oplossing was een nieuwe kopen. Mijn oplossing was overstappen naar xs4all die toen net begonnen waren met TV, internet en bellen in een. Ziggo probeerde het toen nog met een aanbod dat ik gratis een nieuwe recorder kreeg onder de voorwaarde dat ik alles in 1 bij Ziggo zou nemen. Een aanbod dat ik beleefd heb afgeslagen.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Plaats reactie