Ivar stelt zich voor

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Ivar
Forum fan

Ivar stelt zich voor

Bericht door Ivar » 27 mar 2021 07:33

Gegroet, vrijdenkers!

Ik ben hier terecht gekomen via de zoekterm "filosofie forum", en klikte op de link vanwege de omschrijving "Filosofie & psychologie". Ik bekeek de website en zag daar een aantal artikelen (o.a. van Devious, uit 2007) waar ik mij erg in kon vinden. Ik heb de categorieën en de Actieve onderwerpen op het forum bekeken, waaronder de Regels en algemene informatie, en op basis daarvan besloten om een account aan te maken.

Mijn leven op het internet begon in 1995 via een discussieplatform op een eigen server in Zweden, waar ik toen werkte als vertaler Engels-Nederlands voor de Bhaktivedanta Book Trust. Yep, ik ben een voormalige Hare Krishna (van mijn 18e tot mijn 23e, tussen september 1993 en januari 1999). Daarover zal ik elders op het forum uitwijden. Vanaf 2004 was ik actief op een ander forum, namelijk het Monster Magnet forum, en van 2007 tot 2009 op het Psychonaut Forum, waar ik admin was. Uit de namen van die twee forums kun je afleiden dat ik een interesse had in psychedelica.

De afgelopen 10 jaar was ik vooral actief op facebook, tot dit door de algoritmes en buitensporige censuur steeds frustrerender werd. Om nog maar te zwijgen over de complottheorieën en anti-vax onzin... Vorige week heb ik de knoop doorgehakt en mijn account permanent gedeactiveerd. Ik heb geen andere social media (enkel een youtube account).

Naast de onderwerpen die ik hierboven al heb genoemd, ben ik erg geïnteresseerd in archeologie en geschiedenis. Ik heb me uitgebreid verdiept in het Romeinse Rijk en alle revoluties in Europa en die op het Amerikaanse continent.

Mijn tuin is een voedselbos. Mijn huisdieren zijn een kat, twee konijnen en zeven kippen.

Ik vind etymologie zeer interessant. Onlangs ben ik Zweeds en Oudnoords gaan leren.

Ik kan me vooral vinden in het gedachtengoed van Schopenhauer, Nietzsche en Leibniz. Wat me fascineert is de wiskundige aard van het bestaan.

Politiek gezien ben ik politiek incorrect, maar niet met een bepaalde partij of ideologie verbonden.

Ik kijk geen televisie. Wel kijk ik soms rapportages, documentaires of series die op televisie zijn geweest.

Wat muziek betreft ben ik vooral een liefhebber van progressive rock (Genesis, Yes, Marillion, Opeth, Porcupine Tree, King Gizzard & The Lizard Wizard) en metal (Slipknot etc.). Maar luister ook graag naar Kate Bush, Björk en ja, zelfs Taylor Swift. Tijdens werk en studie luister ik het liefst naar instrumentale muziek (Gandalf, Hariprasad Chaurasia, Desert Dwellers) en soms ambient en psytrance.

Opgegroeid in Bathmen en Zeist. Na vele omzwervingen (Ardennen, Antwerpen, Amsterdam, Lelystad...) alweer enkele jaren gevestigd in provincie Groningen.

Ik geloof niet meer in Sinterklaas. Wat de paashaas betreft ben ik agnostisch. Daarom wens ik jullie hierbij alvast een vrolijk pasen!
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren." ~ Aristoteles

dikkemick
Ontoombaar

Re: Ivar stelt zich voor

Bericht door dikkemick » 27 mar 2021 08:50

Welkom. Een intrigerende inleiding.

"Ik geloof niet meer in Sinterklaas" Die zul je hier toch echt moeten gaan verdedigen!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 27 mar 2021 10:39

Ivar schreef:
27 mar 2021 07:33
Psychonaut Forum
De Hollandse Psychonaut?

Welkom!
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 27 mar 2021 11:23

welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Ivar
Forum fan

Bericht door Ivar » 27 mar 2021 11:34

Fenomeen schreef:
27 mar 2021 10:39
De Hollandse Psychonaut?
Nee, al had ik ook op dat forum (DHP) een account. Ben destijds eens naar een DHP meeting geweest en heb regelmatig leden ontmoet bij de bijeenkomsten van Stichting OPEN en/of feestjes op Ruigoord en/of in smartshop Kokopelli Conscious Dreams.

Het Psychonaut Forum was grotendeels Engelstalig. Het was opgezet en werd beheerd door online smartshop Azarius. Het forum is enkele jaren geleden verkocht en nu geheel Franstalig.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren." ~ Aristoteles

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 27 mar 2021 11:38

Conscious Dreams en Azarius ken ik uiteraard. :wink:
Wat fora betreft lees er een aantal, maar ik doe niet actief mee.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 27 mar 2021 11:54

Welkom Ivar.
Uitgebreide interesse gebieden.
Ook gevarieerd.
Waarvan we vwb. een aantal misschien wel aansluiting vinden.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 27 mar 2021 11:55

Welkom!
Born OK the first time

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 28 mar 2021 03:23

Welkom Ivar.
Je ben al aardig begonnen!
Ik wens u alle goeds

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 05 apr 2021 15:05

Ivar schreef:
27 mar 2021 07:33
(..)

Ik geloof niet meer in Sinterklaas. Wat de paashaas betreft ben ik agnostisch. Daarom wens ik jullie hierbij alvast een vrolijk pasen!
:) Welkom Ivar. Je bent kleurrijk in mijn ogen.
Alles is tijdelijk. Dat blijkt steeds weer. Dat is Universeel...

MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV » 07 apr 2021 10:42

Welkom Ivar. Heb al iets van je gelezen in filosofie hoekje. Zeker stof voor diepgaande discussies.
Deeltjes die uit het niets in het vacuüm de wereld inkomen en weer uitgaan zijn voor mij mogelijke kandidaten van een interactie tussen het virtuele (een denkwereld) en het reële (de materiële wereld). (Maarten Vergucht)

Plaats reactie