Even voorstellen

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Yours
Ervaren pen

Re: Even voorstellen

Bericht door Yours » 24 jun 2020 15:34

Dag Roosje en vriend,

Het wachttoren genootschap maakt uit eigen belang meer kapot dan julie lief is: jehova’s getuigen scheiden (omdat hun god dit zou willen) mensen van elkaar waardoor Liefde vernietigd wordt.
De naam van zo’n od die dat bewerkstelligt, verdient niet eens een kleine letter.

Kan je vriend wat dat betreft niet inzien dat jullie relatie op buitengewoon sterke pijlers rust?
En dat er uiteindelijk geen krachtiger basis in het leven kan bestaan dan jullie Liefde voor elkaar?

Ik wens jullie samen veel geluk toe en je vriend veel wijsheid en kracht om zich van dit zelfzuchtige instituut los te maken.

Vriendelijke groeten,

Yours
Laatst gewijzigd door Yours op 24 jun 2020 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter een ongelovige die vrede brengt dan een gelovige die angst, haat, dood en verderf zaait.
(I am) Yours

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 24 jun 2020 15:35

Roosje1987 schreef:
24 jun 2020 13:42
Maar dat is het hele punt hij worsteld enorm met zijn gevoelens en zegt ook dat het een allerdaagse strijd is wat hij aan het voeren is...
Als ik dan zeg waarom doe je het dan zegt hij omdat jehova dat van mij eist...ja dan ben ik uitgepraat.
Hij is zichzelf compleet verloren...en ik zie en merk dat hij ook hieronder leid maar kan naar eigen zeggen niet anders kiezen omdst hij bang is voor de gevolgen...
Hij houdt zich vast aan het beeld wat gecreëerd ja van een paradijs...
Wat naar MIJN mening een beetje ver gezocht is.
Ik wil niemand kwetsen hiermee en heb respect voor iedereen ongeacht wat die persoon geloofd of is...maar als het je totale leven zo beïnvloed en dat het je van binnen kapot maakt kun je mij niet wijs maken dat het iets goeds is...
Maar dat is mijn mening...
Misschien is de site van ex-jg Ilona Schomper iets voor je
https://ex-jg.jimdosite.com/contact/
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Roosje1987

Bericht door Roosje1987 » 24 jun 2020 15:52

Peter van Velzen schreef:
24 jun 2020 03:50
Wat ik tegen je ontrouwe vriend zou willen zeggen is een citaat uit de bijbel:
Mattheus 19 vers 5 en 6. Hij zal het ongetwijfeld in zijn wachttorenversie kunnen vinden.
In mijn ogen doet hij precies wat Jezus volgens de Evangelist daar afkeurt.
Ik maak geen onderscheid tussen hen die samenwonen en hen die wettelijk getrouwd zijn. Dat onderscheid bestond - voor zover ik weet - ook niet toen deze tekst voor het eerst werd opgeschreven.
Zou je misschien toe willen lichten wat je bedoelt? Ik heb de citaat gevonden en ook deze heb ik hem laten zien...
Maar daarop zegt hij dat het alleen bedoelt is voor de gelovige onder elkaar...
Groetjes

Roosje1987

Bericht door Roosje1987 » 24 jun 2020 16:02

Maria schreef:
24 jun 2020 15:13
Geloof op basis van angst dus, want stel dat ik morgen aan de hemelpoort moet verschijnen.....
Daar valt idd. niet tegenaan te redeneren.
Een wanhopige toestand voor jou dus. (jullie)

Wat Dikkemick hier schrijft.
dikkemick schreef:
24 jun 2020 14:08
Mijn advies: Laat het los. Tegen geloof vechten is als vechten tegen de bierkaai.

Toch wens ik je alle succes, wijsheid(!) en geluk toe.
Zal misschien uiteindelijk toch het beste zijn.
Iig. het proberen hem over te halen.

Het is voor hem vechten voor jullie geluk of het risico van eeuwig verloren zijn.
Als hij kiest voor zijn geloof, dan moet hij jou aan de kant zetten
Dat kan niet jouw strijd zijn of worden.
Voor jou is het vechten voor jullie geluk met nul wapens in je handen.

Of het moet zo zijn dat hij een leven onder jou zich ook niet kan voorstellen.
Ik weet het is op dit moment veel gevraagd.
Maar wat kun je doen?

Misschien moet je hem toch voor het blok zetten.'
De keuze is sowieso aan hem.
Zijn fundamentalistische geloof en niet een zich verder informeren, dat er misschien toch een God van echte liefde zou kunnen zijn.

Zijn geloof nu zonder jou of met jou en met respect beiderzijds voor wat de ander wel of niet kan geloven.
Feitelijk, zoals er al is gezegd, is er al een keuze gemaakt door hem door jou tot de zijne te maken.
Deze "zonde" kan hij niet meer teniet doen.
De zonde van jou de laan uitsturen komt daar dan alleen maar bovenop.
Want daar komt het dan feitelijk wel op neer.
Wanhopig is het zeker en ik weet gewoon niet meer wat ik kan zeggen of doen...
Ik denk idd dat het tegen beter weten in is dat ik vecht voor ons maar ik vind het zo zonde want we hadden het zo ontzettend goed samen en waren ook gelukkig met elkaar...pfff
.
Quote hersteld. Maria.

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 24 jun 2020 16:11

Denk dat hierboven de quotes verkeerd zijn gegaan.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 24 jun 2020 16:31

Roosje1987 schreef:
24 jun 2020 15:52
Zou je misschien toe willen lichten wat je bedoelt? Ik heb de citaat gevonden en ook deze heb ik hem laten zien...
Groetjes
Mooi smoesje. Maar als hij fatsoenliik is, dan blijft hij je trouw. Dat is wat ik bedoel.
Ik wens u alle goeds

Roosje1987

Bericht door Roosje1987 » 24 jun 2020 17:12

Dat ben ik eigenlijk wel met je eens...
Zeker omdat hij zegt dat hij ontzettend veel van me houdt...
Maar voor hem is het naar eigen zeggen zijn "geweten die knaagt.... :roll:

Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours » 24 jun 2020 17:24

Roosje1987 schreef:
24 jun 2020 17:12
Dat ben ik eigenlijk wel met je eens...
Zeker omdat hij zegt dat hij ontzettend veel van me houdt...
Maar voor hem is het naar eigen zeggen zijn "geweten die knaagt.... :roll:
Zijn geweten 'knaagt'?

Neem maar van mij aan dat je aan het eind van het leven uitsluitend over jezelf oordeelt.
Er is geen enkele getuige of leer die dáár grip op heeft.
Beter een ongelovige die vrede brengt dan een gelovige die angst, haat, dood en verderf zaait.
(I am) Yours

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 24 jun 2020 17:36

Wat een moeilijke situatie voor jou, en ook voor je vriend. Er zijn hier al heel veel goede dingen gezegd en logische argumenten gegeven.

Rationeel zou ik zeggen: áls er een God bestaat, dan zijn er miljarden mensen die in die God geloven en maar een heel klein deel daarvan volgt de regels van de Jehova getuigen. Misschien 1%. Als dat echt de enige juiste manier is, dan zit 99% van de gelovigen er dus naast.
Welke god zou de liefde tussen twee mensen willen stuk maken vanwege regels waarvan 99% van de mensen niet eens weet heeft? Dat kun je niet echt een liefdevolle God noemen. Daarnaast zou het op zijn minst merkwaardig zijn als een God die een onmetelijk universum creëert zich over het volgen van dit soort regels druk zou maken. Dat klinkt als een erg onlogisch God en ik zou ook bijzonder somber worden van zo'n godsbeeld.

De andere mogelijkheid is dat het uiteindelijk toch niet om die regels gaat maar om de liefde tussen twee mensen (en zo je wilt de liefde voor God).

Maar logische argumenten werken vaak niet als een geloofsleer wat anders zegt. Nu levert dat voor jullie een hele lastige situatie op, maar als dit goed afloopt kom je het misschien in de toekomst vaker tegen.... Ook dan kan hij knel komen te zitten tussen de regels van het geloof van hem en datgene wat hij (of jullie) voelt / wilt / denkt. En wat gaat dan de doorslag geven?

Ik hoop dat jullie eruit komen in ieder geval.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 24 jun 2020 17:57

Roosje1987 schreef:
24 jun 2020 15:52
24 jun 2020 03:50
Wat ik tegen je ontrouwe vriend zou willen zeggen is een citaat uit de bijbel:
Mattheus 19 vers 5 en 6. Hij zal het ongetwijfeld in zijn wachttorenversie kunnen vinden.
In mijn ogen doet hij precies wat Jezus volgens de Evangelist daar afkeurt.
Ik maak geen onderscheid tussen hen die samenwonen en hen die wettelijk getrouwd zijn. Dat onderscheid bestond - voor zover ik weet - ook niet toen deze tekst voor het eerst werd opgeschreven.
Groetjes
Dat is geen antwoord op de vraag en geen goede verklaring van wat hij in de Bijbel kan lezen.
Dus idd. smoesjes. :wink:
Ik zou willen voor jullie, dat hij smoesjes zou verzinnen voor jullie om toch bij elkaar te kunnen blijven. :)

Dat is wat ik bedoelde met wat ik schreef.
Maria schreef:
24 jun 2020 15:13
Feitelijk, zoals er al is gezegd, is er al een keuze gemaakt door hem door jou tot de zijne te maken.
Deze "zonde" kan hij niet meer teniet doen.
De zonde van jou de laan uitsturen komt daar dan alleen maar bovenop.
Want daar komt het dan feitelijk wel op neer.
Ik las verder Mattheus 19 vers 9 en volgende:
9 Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw verlaat, anders dan om hoererij, en een andere trouwt, die doet overspel, en die de verlatene trouwt, doet ook overspel.
10 Zijn discipelen zeiden tot Hem: Indien de zaak des mensen met de vrouw alzo staat, zo is het niet oorbaar te trouwen.
11 Doch Hij zeide tot hen: Allen vatten dit woord niet, maar dien het gegeven is.
12 Want er zijn gesnedenen, die uit moeders lijf alzo geboren zijn; en er zijn gesnedenen, die van de mensen gesneden zijn; en er zijn gesnedenen, die zichzelven gesneden hebben, om het Koninkrijk der hemelen. Die dit vatten kan, vatte het.
Met daarop de vraag van de discipelen, dat dan ook de verlaten vrouw (jij dus) geen kans meer heeft op een huwelijk, omdat wie met een verlaten vrouw trouwt ook hoererij pleegt.
Hier antwoordde Jezus met vers 12
Hij vergeleek deze wetten met de wetten over besnijdenis.
Dat er veel verschillende variaties zijn bij verschillende mensen vanuit een verschillend verleden en dat je dat moet kunnen begrijpen.
Jezus noemde de Farizeeërs ook wettisch en hun eigen wetten makende.
Teksten zie achter de link.

Maar de liefde en de menselijkheid in situaties, die zijn zoals ze zijn, ontbreekt bij wettische mensen.
Jouw vriend heeft eenmaal jouw gekozen en dan is de situatie niet meer zo dat een simpel wetje dit kan oplossen.
Heeft jouw tot zijn vrouw gemaakt, maar wil hier nu onderuit vanwege een onmenselijke wet.
Zoals dat ook de Farizeeërs leerden, maar Jezus ten stelligste bestreed, als er sprake was van andere dan de gewone joodse situaties.
Bestudeer eens wat wetticisme eigenlijk betekent.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

BdO
Forum fan

Bericht door BdO » 24 jun 2020 18:41

24 jun 2020 16:31
als hij fatsoenliik is, dan blijft hij je trouw. Dat is wat ik bedoel.
Dat is het hele punt, en daar zou ik het ook vooral bij houden.

Die sectes zijn drogredenfabrieken, de ene drogreden wordt aan de andere geknoopt, en drogredenen produceren gaat altijd sneller dan ze weerleggen. Redelijkheid wordt altijd gesmoord in filibusters.

Ik zou dan ook vooral heel duidelijk maken dat je geen enkele reden om af te wijken van wat Peter hierboven zegt accepteert, niet binnen geloof, niet buiten geloof, niet theologisch, niet wetenschappelijk, niet op de boerenklompen, maakt helemaal niet uit op welke manier, gewoon niet. Blijf uit het moeras van dogma's en drogredenen.

Het lijkt me nog veel beter om gewoon in de aanval te gaan. Een secte die god afschildert als een god die ontrouw in een goede relatie zou eisen is alleen daarom al een blasfemische club. Welke god zou zich vereerd voelen door een dergelijke smaad? Die kunnen niet anders dan een karikatuur schetsen van een god die goed zou zijn. Een goede god maakt op de dag des oordeels korte metten met leden van zo'n club, inclusief geschriften, drogredenen, smoesjes, theologietjes, etc. Zeg hem dat maar.

Een goede god beoogt het goede, en niet de vernietiging daarvan. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Een club die zegt dat een goede god vernietiging van het goede zou willen zou nog eerder betrekking hebben op satan, als er met alle geweld een geestelijk figuur aan gekoppeld zou moeten worden. Dus het is aan hem de keuze: je in de luren laten leggen door een secte die niets anders dan een wolf in schaapskleren kan zijn, of trouw blijven aan jou. Dat zijn de smaken. Dat hij daar even aan moet wennen kan wezen, maar ik zou daar niet minder duidelijk om zijn.

Roosje1987

Bericht door Roosje1987 » 24 jun 2020 19:12

Yours schreef:
24 jun 2020 15:34
Dag Roosje en vriend,

Het wachttoren genootschap maakt uit eigen belang meer kapot dan julie lief is: jehova’s getuigen scheiden (omdat hun god dit zou willen) mensen van elkaar waardoor Liefde vernietigd wordt.
De naam van zo’n od die dat bewerkstelligt, verdient niet eens een kleine letter.

Kan je vriend wat dat betreft niet inzien dat jullie relatie op buitengewoon sterke pijlers rust?
En dat er uiteindelijk geen krachtiger basis in het leven kan bestaan dan jullie Liefde voor elkaar?

Ik wens jullie samen veel geluk toe en je vriend veel wijsheid en kracht om zich van dit zelfzuchtige instituut los te maken.

Vriendelijke groeten,

Yours
Hoe vreselijk hij het ook vind althans dat zegt hij..vind hij dat hij deze "offer" MOET maken...
En daarbij geeft hij ook aan dat hij ontzettend veel van me houdt en eigenlijk niet bij me weg wil maar dat hij geen andere keus heeft...terwijl hij wel degelijk die keuze heeft in mijn optiek
Voor mijn gevoel is hij gewoon bang maar dat ontkend hij heilig...
Hij is vaker in de steek gelaten door vrouwen maar in ons geval was Daar absoluut geen spraken van. Onze liefde was zo echt en puur...hij omschreef het vaak als de geboorte van zijn kind. Het eerste moment dat je je kind in je armen houdt weet je dat dat voor altijd zal zijn....en zo voelde het voor mij ook...
Ik ben het eens met wat je zegt dat liefde buiten de gemeenschap vernietigt moet worden volgens dit geloof en ik snap werkelijk niet waarom...

Dank je wel voor je reactie...:)

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 24 jun 2020 19:18

Ik denk dat een hoop van de gegeven antwoorden hier gegeven de reden zijn voor het "verbod" waarin het "geloofsleven" niet samengaat met het "wereldse leven".

Mij is ooit iets onder ogen gekomen , wanneer ik het me goed herinner was het een verslag van een vergadering, die bij de de dode zeerollen is gevonden.
Daar werden ook uitspraken gedaan die "ongelovigen" uitsluiten van deelname. Het betrof hier gewoon aan het kampvuur zitten.
Dat wat gezegd werd over het niet willen delen van een kampvuur met een ongelovige, was omdat hij het verderf en de leugens van het wereldse met zich mee zou brengen om het evangelie te vergiftigen.
Zoals ik deze woorden begreep is het vergelijkbaar met " het mengen van rassen" waarbij de raszuiverheid verloren. In plaats van raszuiverheid gaat het dan om het "geestelijk zijn" of de geestelijke gedachte puur en rein te houden.
Hoe er gereageerd wordt is vergelijkbaar met hoe er momenteel t.a.v. corona gehandeld wordt. Infectiehaarden willen voorkomen,waarbij de wereldse gedachte als een virus wordt gezien. Het gaat dus niet om hoe de persoon is wie gemeden wordt, maar de angst voor besmetting met het "wereldse" overheerst, zoals ik het begrijp.
Laatst gewijzigd door Mcmadtasty op 24 jun 2020 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.
In lack'ech, ik ben een andere jij, jij bent een andere ik.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 24 jun 2020 19:19

welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Roosje1987

Bericht door Roosje1987 » 24 jun 2020 20:12

gerard_m schreef:
24 jun 2020 17:36
Wat een moeilijke situatie voor jou, en ook voor je vriend. Er zijn hier al heel veel goede dingen gezegd en logische argumenten gegeven.

Rationeel zou ik zeggen: áls er een God bestaat, dan zijn er miljarden mensen die in die God geloven en maar een heel klein deel daarvan volgt de regels van de Jehova getuigen. Misschien 1%. Als dat echt de enige juiste manier is, dan zit 99% van de gelovigen er dus naast.
Welke god zou de liefde tussen twee mensen willen stuk maken vanwege regels waarvan 99% van de mensen niet eens weet heeft? Dat kun je niet echt een liefdevolle God noemen. Daarnaast zou het op zijn minst merkwaardig zijn als een God die een onmetelijk universum creëert zich over het volgen van dit soort regels druk zou maken. Dat klinkt als een erg onlogisch God en ik zou ook bijzonder somber worden van zo'n godsbeeld.

De andere mogelijkheid is dat het uiteindelijk toch niet om die regels gaat maar om de liefde tussen twee mensen (en zo je wilt de liefde voor God).

Maar logische argumenten werken vaak niet als een geloofsleer wat anders zegt. Nu levert dat voor jullie een hele lastige situatie op, maar als dit goed afloopt kom je het misschien in de toekomst vaker tegen.... Ook dan kan hij knel komen te zitten tussen de regels van het geloof van hem en datgene wat hij (of jullie) voelt / wilt / denkt. En wat gaat dan de doorslag geven?

Ik hoop dat jullie eruit komen in ieder geval.
Ik ben het echt helemaal met jou eens wat je zegt is precies hoe ik het zie...
Ik heb hem verteld dat ik geen moeite heb met zijn geloof in die zin dat ik respecteer dat hij erin wil geloven maar dat het inhoudt dat wij niet meer samen mogen zijn vind ik persoonlijk belachelijk...wij houden zoveel van elkaar en dat wordt nu eigenlijk als een virus gezien in mijn ogen iets wat uitgeroeid moeten worden en hoe sneller hoe beter.
Ik heb daar moeite mee omdat we elkaar eindelijk na jaren gevonden hadden...
Maar goed ik vrees dat ik dit gevecht kei hard aan het verliezen ben en dat hij dit nooit zal inzien...en helaas voor ons betekend dat dat ik me van hem los moet maken hoe moeilijk ook.
Bedankt voor je input

Plaats reactie