Met zulke ideeën kun je nooit veel vrienden hebben>Edwin< schreef:Ze zullen vast alleen elkaar als vrienden hebben, en dat gaat onvermijdelijk snel vervelen.Erikje schreef:Gezellig volk. Ik heb er maar een blogje van gemaakt
Abdul Jabbar van de Ven op Ontdekislam! (Marinus' Fate)
Moderator: Moderators
- >Edwin<
- Forum fan
- Contacteer:
Ik zag trouwens dat ze ook een subforum islam en atheisme hebben, maar ik heb die nog niet doorgekeken.Erikje schreef:Met zulke ideeën kun je nooit veel vrienden hebben>Edwin< schreef:Ze zullen vast alleen elkaar als vrienden hebben, en dat gaat onvermijdelijk snel vervelen.Erikje schreef:Gezellig volk. Ik heb er maar een blogje van gemaakt
Van maroc.nl ben ik twee jaar geleden afgeschopt, nadat ik in een topic een vertoog had geschreven waarin mijn conclusie was dat God niet bestaat. Daarvoor kreeg ik veel strafpunten. Die zou ik volgens de moderator die mij deze had opgelegd niet hebben gekregen als ik had geschreven dat ik denk dat God niet bestaat. Ik zei dat ik het dan logisch zou vinden als de gelovigen voortaan zouden schrijven dat zij denken dat God wel bestaat. En dat was voor mij einde verhaal. Vreemd genoeg werd er in diezelfde dagen door de moderators niks ondernomen tegen het toendertijds hoog opspelende antisemitisme op dat forum. Ja prioriteiten...
It's always night, or we wouldn't need light.
-Thelonious Monk
-Thelonious Monk
- >Edwin<
- Forum fan
- Contacteer:
Ik waag het te betwijfelen of het per definitie domme mensen zijn. Een hele leuke en intelligente collega van me is moslim. We hebben heftig felle discussies over islam-atheisme, maar evengoed gaan we een halfuur later in de pauze naar de bakker aan de overkant een lekker broodje gezond halen en vervolgens buiten op een bankje aan de straat melig zitten zijn.Erikje schreef:Zolang je gelooft dat je gelijk hebt, hoef je niets te rationaliserenGeloof is voor 'domme' mensen.
-Thelonious Monk
-Thelonious Monk
Das wel heel kort door de bocht... Er zijn zat moslims die wel vrede willen. Ons aller Abdul Jabbar vd Ven daarentegen zou eens wat vaker bevredigende sex moeten hebben. Ongetwijfeld zou dat lukken zonder zn jurkje en zn plukbaard. Dat die ballenlikker zijn eigen wiki artikel heeft is ongelovelijk...collegavanerik schreef:brr wat een agressief stelletje daar zeg, en dan zeggen ze dat islam vrede predikt.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
-
Antiscience
- Banned
The Prophet schreef:Fout, Cymric. De AIVD is helemaal niet geinteresseerd in een stelletje vrijdenkers. Op het Ontdek Islam forum, daaar moet je wezen.cymric schreef:Hello, boyz! Doen jullie goed jullie best om het Vaderland tegen de Poelen des Verderfs te beschermen? Nee, mij opzoeken in de archieven zal niet veel opleveren: ik ben een hele brave burger. Natuurlijk wel met een universitaire graad in een vak dat bij Verkeerd Gebruik een heleboel doden veroorzaakt. Maar dat wisten jullie al. Oh ja, en ik heb recent het anarchistische Spelen Met Vuur van David Douwes---jullie helemáál bekend, natuurlijk--- gedownload. Vanzelfsprekend voor 'studiedoeleinden'.
Aardigheidje: in je signature woorden plaatsen als "Wilders bom CIA AIVD Jihad zelfmoord Israel Allah terrorist" etcetera, en je bezorgt de AIVD overuren.
maar laat dat maar liever.
Ik zei daarom ook: 'domme'. Zie de enkele aanhalingstekens. Wat ik simpelweg bedoel is dat je jezelf op een bepaald niveau dom moet houden wil je kunnen geloven. Zolang je gelooft dat je gelijk hebt, hoef je niets te rationaliseren.>Edwin< schreef:Ik waag het te betwijfelen of het per definitie domme mensen zijn. Een hele leuke en intelligente collega van me is moslim. We hebben heftig felle discussies over islam-atheisme, maar evengoed gaan we een halfuur later in de pauze naar de bakker aan de overkant een lekker broodje gezond halen en vervolgens buiten op een bankje aan de straat melig zitten zijn.Erikje schreef:Zolang je gelooft dat je gelijk hebt, hoef je niets te rationaliserenGeloof is voor 'domme' mensen.
-
Antiscience
- Banned
Net zoals atheisten zich ook op bepaalde manier 'dom' houden bedoel je ?Erikje schreef:Ik zei daarom ook: 'domme'. Zie de enkele aanhalingstekens. Wat ik simpelweg bedoel is dat je jezelf op een bepaald niveau dom moet houden wil je kunnen geloven. Zolang je gelooft dat je gelijk hebt, hoef je niets te rationaliseren.>Edwin< schreef:Ik waag het te betwijfelen of het per definitie domme mensen zijn. Een hele leuke en intelligente collega van me is moslim. We hebben heftig felle discussies over islam-atheisme, maar evengoed gaan we een halfuur later in de pauze naar de bakker aan de overkant een lekker broodje gezond halen en vervolgens buiten op een bankje aan de straat melig zitten zijn.Erikje schreef:Zolang je gelooft dat je gelijk hebt, hoef je niets te rationaliserenGeloof is voor 'domme' mensen.
Volgens mij begrijp je net als de meeste ( alle ? ) atheisten hier op dit forum
niet ( en ben je dus dom wat dat betreft ) niet wat geloof eigenlijk is.
Geloof is in wezen de persoonlijke relatie van een mens met God.
Geloof is een priveaangelegenheid.
Geloof is waar, voor diegene die de waarheid van het geloof in zijn/haar eigen leven bevestigd ziet.
Atheisten zijn volgens mij mensen die te laf zijn, te egoistisch zich op een persoonlijke relatie met God in te laten. Of anders uitgedrukt : " Atheisten zijn mensen die te laf zijn,
te egoistisch zijn naar de stem van het geweten te luisteren. "
Atheïsten zijn mensen waarbij het geloof in goden en aanverwante zaken afwezig is.Antiscience schreef:Atheisten zijn volgens mij mensen die te laf zijn, te egoistisch zich op een persoonlijke relatie met God in te laten.
Gooi het er maar uit jongen, lucht je hart maar.Antiscience schreef:Atheisten zijn mensen die te laf zijn,
te egoistisch zijn naar de stem van het geweten te luisteren.
Dit is een absurde stelling die niet wordt gedragen door enig feit.
De praktijk wijst zelfs op het tegendeel.
Het zijn de religieuze fanatici en de 'domme' gelovigen die niet naar hun geweten luisteren en als een zombie hun dogma en kerkleiders napraten.
Welke god heb jij het over trouwens?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
- >Edwin<
- Forum fan
- Contacteer:
Oo, dat is dus jouw opvatting van het atheisme? Ik vind 'm nogal goedkoop hoor.Antiscience schreef:Net zoals atheisten zich ook op bepaalde manier 'dom' houden bedoel je ?
Je voelt je in ieder geval aardig thuis tussen die 'domme' atheisten, gezien je grote hoeveelheid postings alhier.
Dat zou ik allemaal nog prima vinden, ware het niet dat het veel gelovigen blijkbaar toch snel gaat vervelen om geloof enkel maar als een priveaangelegenheid te zien, en het daarom heel aanmatigend naar de samenleving gaan uitdragen. En natuurlijk is het dan ook heel normaal om daarbij hun waarheden (volgens hun eigen zeggen 'Gods waarheid') tot het gezaghebbende woord te maken.Antiscience schreef:Geloof is in wezen de persoonlijke relatie van een mens met God.
Geloof is een priveaangelegenheid.
Geloof is waar, voor diegene die de waarheid van het geloof in zijn/haar eigen leven bevestigd ziet.
De eeuwige beschuldiging die de atheist telkens maar voor de voeten geworpen krijgt. Een ongefundeerde beschuldiging, maar door dat gegeven laat de gelovige zich volstrekt niet hinderen.Antiscience schreef:Atheisten zijn volgens mij mensen die te laf zijn, te egoistisch zich op een persoonlijke relatie met God in te laten. Of anders uitgedrukt : " Atheisten zijn mensen die te laf zijn,
te egoistisch zijn naar de stem van het geweten te luisteren. "
Ik heb geen stem van boven nodig, ik heb mijn eigen geweten, dat maakt mij tot een zelfstandig handelende mens. Ik durf tenminste naar mijzelf te luisteren en mijn eigen geweten tot uitvoering te brengen. Dat kan van jou duidelijk niet gezegd worden.
-Thelonious Monk
-Thelonious Monk
-
Antiscience
- Banned
Een stem van boven bestaat m.i. niet !>Edwin< schreef: Ik heb geen stem van boven nodig, ik heb mijn eigen geweten, dat maakt mij tot een zelfstandig handelende mens. Ik durf tenminste naar mijzelf te luisteren en mijn eigen geweten tot uitvoering te brengen. Dat kan van jou duidelijk niet gezegd worden.
Waarom blijf je niet bij destem van het geweten ?
Ook alweer typisch atheistentrekje, atheistentrukje.
Direct afdwalen, en niet bestaande begrippen ter sprake brengen
om voor verwarring te zorgen -> ontwijkingsgedrag.
Ik beweer dat voor mij de stem van mijn geweten gelijk is aan de stem van mijn God.
Het typische van een relatie, is nou net dat je niet autonoom bent.
Voorbeeld : Wanneer je een relatie met een vrouw hebt, dan communiceer je
en neem je uiteindelijk beslissingen die uit gezamelijk overleg ontstaan.
Zoals Gandhi het zei : " Ik buig voor geen enkele dictator,
als alleen voor de zachte stem van mijn geweten. "
- >Edwin<
- Forum fan
- Contacteer:
Antiscience:
Je maakt er een woordspelletje van en gaat doodleuk verder met je litanie aan ongefundeerde beschuldigingen, je gaat niet inhoudelijk in op mijn reactie en lult maar wat in de ruimte.
Is het echt teveel gevraagd als ik je verzoek jezelf voor heel even naar een hoger plan op te trekken, opdat je op zijn minst een fatsoenlijk antwoord op mijn reactie geven kan?
Je maakt er een woordspelletje van en gaat doodleuk verder met je litanie aan ongefundeerde beschuldigingen, je gaat niet inhoudelijk in op mijn reactie en lult maar wat in de ruimte.
Is het echt teveel gevraagd als ik je verzoek jezelf voor heel even naar een hoger plan op te trekken, opdat je op zijn minst een fatsoenlijk antwoord op mijn reactie geven kan?
-Thelonious Monk
-Thelonious Monk
Pilletjes kunnen goed voor u zijn 8)Antiscience schreef:[
Net zoals atheisten zich ook op bepaalde manier 'dom' houden bedoel je ?
Veel aanwezigen zijn vroeger gelovig geweest en begrijpen dit dus heel goed. Daarnaast is er veel kennis over religie en beweegredenen hiertoe onder een aantal aanwezigen.Geloof is in wezen de persoonlijke relatie van een mens met God.
Geloof is een priveaangelegenheid. Als dat waar was zou het er in de wereld op veel vlakken een stuk aangenamer op worden. Ik bestrijd deze aanname dan ook Geloof is waar, voor diegene die de waarheid van het geloof in zijn/haar eigen leven bevestigd ziet. Geloof kan ook zijn, meedoen met de groep om nare gevolgen van niet meedoen te voorkomen. Dit is zonder meer in een aantal geloofsgemeenschappen het geval.Atheisten zijn volgens mij mensen die te laf zijn, te egoistisch zich op een persoonlijke relatie met God in te laten. Of anders uitgedrukt : " Atheisten zijn mensen die te laf zijn,
te egoistisch zijn naar de stem van het geweten te luisteren. Atheisten zijn mensen die geen almachtige afschuifpost nodig hebben en zelf het bestaan in tegemoettreden zonder backup. Lijkt mij toch redelijk van moed danwel realiteitszin getuigen. Religie is escapisme en er is ook flink wat cognitieve dissonantie mee gemoeid."
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
-
Antiscience
- Banned
Edwin,>Edwin< schreef:Antiscience:
nee, in verdere woordspelletjes en afdwalingen heb ik geen interesse.
Ik dacht dat ik heel duidelijk neergeschreven heb wat ik bedoel.
En als ware skepticus zeg ik nogmaals : stemmen van boven, een hogere plan,
een God daarbuiten, een God daarboven bestaan niet !
Dus niks zweven naar een zgn. hoger plan ergens daarboven, daarbuiten...
Nee, gewoon vandaag hier en nu, op deze aarde, in dit lichaam, hier beneden
met beide voeten op de grond.
Als je vind dat ik niet inhoudelijk op je reaktie in ga, en wat in de ruimte lul,
dan kan ik er ook niks aan doen om jouw mening over mij te veranderen vrees ik.
Alle door mij genomen moeite, zou dan vergeefs zijn, dus ga ik het niet eens proberen.