Getses schreef:Het pericoopje over Europa mag er van mij wel uit. Het beschrijft de situatie van heden, zonder duidelijke aktiepunten. En de situatie van heden weten we allemaal wel.
Ik denk inderdaad ook dat het Europa-onderwerp specifieker zou mogen worden vormgegeven. Er wordt op dit moment ook alweer aan gewerkt.
Toch is de algemene denklijn van de partij ten opzichte van Europa duidelijk in het programma: er is een bepaalde noodzaak voor het Europese 'project' maar dat betekent niet dat er mag worden beknibbeld op de democratie. Juist vanuit Europa moet de tijd optimaal benut worden om te werken aan democratische legitimatie van beslissingen.
Ik denk ook dat het beschrijven van de huidige situatie in een verkiezingsprogramma geen overbodige luxe is. Mijn (tot nu toe bevestigde) vermoeden is dat het voor veel mensen allemaal niet zo duidelijk is, wat weer boekdelen spreekt over het democratische gehalte. Voor mijzelf geldt dat trouwens evenzeer. Het is niet zo gemakkelijk grip te krijgen op 'Europa'.
Zie voor een voorbeeld van een mogelijke uitwerking van de PP-visie met betrekking tot Europa bv. ook mijn blog (geschreven i.s.m. met wat andere leden) over het Europees patenthof:
http://www.piratenpartij.nl/blog/potlatch" onclick="window.open(this.href);return false; Het is geen officieel partijstandpunt, wel een voorbeeld van hoe je vanuit de denkrichting van de PP tegen bepaalde Europese projecten aan zou kunnen kijken.
Getses schreef: oninteresse (sorry daarvoor)
Geen excuses nodig. Het is jammer voor de partij, dat wel. Mag ik vragen waar de desinteresse vandaan komt?
Fish schreef:
Ik begrijp dat het grootste deel van het programma nog vloeibaar is.
Dat is waar, maar ik ben verder nog niet op de hoogte van de feedback tot nu toe op het Europa-project.