Big Bang & De leeftijd van het heelal

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Doppelgänger
Bevlogen

Big Bang & De leeftijd van het heelal

Bericht door Doppelgänger » 22 aug 2016 12:58

Enige tijd geleden kwam in een topic de leeftijd van het universum weer eens ter sprake. De onderstaande artikelen geven m.i. redelijk duidelijk aan hoe die leeftijd nu eigenlijk berekend wordt en wat de onzekerheidsmarges zijn. Wellicht handig ter referentie, voor als het onderwerp weer eens ter sprake komt.

Determination of the Universe's Age, tₒ
Daniel Perley - Faculteit Astronomie, Universiteit van Berkeley

The Age of the Universe
David N. Spergel, Michael Bolte, Wendy Freedman - Faculteit Astronomie, Universiteit van Maryland

Our Expanding Universe: Age, History & Other Facts
Charles Q. Choi - Wetenschapsjournalist voor o.a. Nature, The New York Times, Science, Wired en Scientific American

Er zijn ongetwijfeld nog veel meer artikelen over dit onderwerp beschikbaar, waarvoor ik me warm houd aanbevolen. Post ze hier!
"Strange new trend at the office. People putting names on food in the company fridge. Today I had a tuna sandwich named Kevin." - Some E-cards

Vilaine
Bevlogen

Re: Big Bang & De leeftijd van het heelal

Bericht door Vilaine » 22 aug 2016 13:30

Ook de sites waarin de argumenten en berekeningen voor een jonge aarde naar voren worden gebracht?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 22 aug 2016 13:49

Google gaf mij de volgende pagina's in het Nederlands
Ik wens u alle goeds

Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger » 23 aug 2016 08:26

Vilaine schreef:Ook de sites waarin de argumenten en berekeningen voor een jonge aarde naar voren worden gebracht?
Ik hou het liever bij kennis die we hebben verzameld m.b.v. de wetenschappelijke methode, als je het niet erg vindt.
"Strange new trend at the office. People putting names on food in the company fridge. Today I had a tuna sandwich named Kevin." - Some E-cards

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 23 aug 2016 10:16

http://map.gsfc.nasa.gov/universe/uni_age.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://biologos.org/common-questions/sc ... d-universe" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.slate.com/blogs/bad_astronom ... years.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Plaats reactie