Mijn Gedachtengoed/filosofie.

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
groe5105
Contacteer:

Mijn Gedachtengoed/filosofie.

Bericht door groe5105 » 26 okt 2006 17:38

Filosofie?
Surf dan ook eens naar www.denkendopdiepte.nl - na vier seconden slaat de eerste pagina vanzelf om - en je vindt het resultaat van particulier verricht onderzoek, gedaan gedurende tientallen jaren, naar de gronden en werkingen van het bestaan.
Elke twee maanden wordt er een volgend denkthema aan toegevoegd.
Met ook citaten en opmerkingen.
Succes!
Met vriendelijke groet,
Jasper Groeneveldt.

Deze website is ook genoteerd op, onder andere, de book of bookmarks van een medewerker van de universiteit van Utrecht.

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 26 okt 2006 21:54

Ik zou graag willen dat je wat meer informatie geeft over de inhoud van die site.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic » 26 okt 2006 21:58

Met FireFox bekeken is de site inhoudsloos, ik zie alleen de voorpagina en die slaat niet om.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 26 okt 2006 22:00

Ik vind dat mensen een concretere beschrijving moeten geven van de inhoud van een site, als ze een link plaatsen.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 26 okt 2006 22:09

Mijn Gedachtengoed.
Ik zal eens een poging doen het te lezen ....
De inleiding ( waar meestal alles al wordt gezegd , als het goed gedaan is ) alleen al vraagt , zo te zien, al een serieus pak studie ..... Vandaag beter niet want ik ben een beetje aan het drinken geslagen .... en eigenlijk ook nog wat chagrijnig ....
Deze website is ook genoteerd op, onder andere, de book of bookmarks van een medewerker van de universiteit van Utrecht.
Goed zo
Dat book of bookmarks is hier te vinden
www.bjernv.dds.nl .
Kunt u ook aanduiden in welke afdeling van dat soort digitaal "telefoonboek " je te vinden bent ? :lol:
Overigens sta ik zelf ook vermeld in het reusachtige dossier van het Universitair ziekenhuis van de universiteit van Gent op de afdeling Cardiolololologie ... burps ....
pardon .... :oops:
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )

Blueflame
Forum fan

Bericht door Blueflame » 27 okt 2006 02:10

skeptic schreef:Met FireFox bekeken is de site inhoudsloos, ik zie alleen de voorpagina en die slaat niet om.
Skeptic, met Firefox raak je er wel als je even de source van de pagina bekijkt.
Dan vind je de url : http://www.denkendopdiepte.nl/begin.html

Daar kan je lezen ( Titelpagina ):
Titelpagina schreef: Er bestaan legio, grote en kleine op zichzelf staande zelfstandigheden ; als evenzovele aparte, het in zichzelf vindende werelden/wereldjes, die elk voor zich al wervelend/roterend zich afzonderen van de andere. Maar als haaks op deze afsluitende cirkelomtrek/bolwand staan vanuit het middelpunt weer legio stralen, waarmede de zelfstandigheden aldoor buitenuit uitstralend alsnog "ergens" contact hebben met elkaar. Ook beïnvloeden zij elkaar ( " als tandraderen" ) op elkaar indraaiend ; of in het collectief samen-op wentelen om eenzelfde as.
Ik was nog niet aan de drank, maar ik denk dat ik er samen met Tsjok45 wel ene ga open doen.
De (woord)salade hebben we al ; nu nog graag iemand die voor een portie nootjes zorgt.
Mvg.
111 111 111 x 111 111 111 = 12 345 678 987 654 321

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 27 okt 2006 06:35

denkend op diepte schreef: In het genereren/voortkomen van iets uit niets, kan men zich afvragen, wat het niets toch wel is om iets te kunnen voortbrengen.
Na me erin te hebben verdiept, komt het genereringsproces bij mij over als een verdieping van het generzijds/niets tegenover een verhoging van het dezerzijds/iets. Alsof een "voor het dezerzijds verborgen "activiteit/mol" aldoor het generzijds, zich
daarin verdiepend, uitdiept bij tegelijk het opwerpen van een "molshoop" dezerzijds als
iets". Waarbij onder de (onder)druk(king) der volte dezerzijds het woeden in de diepte/holte generzijds toeneemt en zich steeds heviger verdiept in het uitdiepen/ uithollen dier diepte - bij volop de toename/ generering van iets dezerzijds.
Het alleroerspronkelijkst ontstaan, van iets uit niets, kan dan zijn een "zich plots tekort doen van dit woeden, waarop, onder het dan ontstane iets, het woeden al woedender zich verliest in het generzijds bij een gewinnend dezerzijds. Het kan ook zijn, dat alleroerspronkelijkst het ontstaan noch het niets noch het iets "bestond" en uit een niet te ontsluieren, geheimnisvolle "oergesteldheid" plots de woedende tweespalt van niets-iets onstond - en het genereringsproces verwoed zijn "aanvang" vond.
Ik heb een poging gedaan om bovenstaand kopje tot mij door te laten dringen. Ik kreeg hetzelfde gevoel als toen ik bepaalde gnostische teksten van Nag Hammadi doorlas: alles begint te draaien. Met de wetenschap hoeveel bladzijden er nog komen, krijg ik het beklemmende gevoel dat ik me er nooit door kan worstelen. Ik voel me intellectueel onbekwaam er ook maar twiet of kwak op te zeggen.

Behalve dat ik "alleroerspronkelijkst" een geweldige taalvondst vind.
Overigens sta ik zelf ook vermeld in het reusachtige dossier van het Universitair ziekenhuis van de universiteit van Gent op de afdeling Cardiolololologie ... burps ....
Iemand heeft mij ook gevonden op de zolder van het academisch ziekenhuis in Groningen. 'k Schijn er al te liggen vanaf 1959. Ik heb niet gevraagd of ik er beschimmeld bijlag of over 2000 jaar met fanfare uitgegraven zal worden en vertaald in alle talen.

JanC
Ervaren pen

Bericht door JanC » 27 okt 2006 08:25

Lijkt wel HarrieChristus voor gevorderden.
Ni dieu, ni maître.

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 27 okt 2006 08:31

Behalve dat ik "alleroerspronkelijkst" een geweldige taalvondst vind.
Er bestaat geen inhoud zonder vorm
Er bestaat geen vorm zonder een zekere inhoud
maar
in elke fles zit geen weldoende wijn
soms is het ook gewoon zure azijn
of de luchtjes van een groot vleesetend vliegend konijn

Erger nog dan een blik wormen is een leeg blik

Alhoewel
de "e" en de "r" liggen vlak naast elkaar op een "azerty keyboard "
het kan ook een "slip of the fingers " zijn geweest ipv een " slip of the tongue " ...
of ook mijn bovenstaand gehele verhaal is de slop van de slappe slipslap , wie zal het zeggen ?

RR schreef
Met de wetenschap hoeveel bladzijden er nog komen, krijg ik het beklemmende gevoel dat ik me er nooit door kan worstelen
OK ,
Maar RR toch , je leest het alweer eens "verkeerd ": het is duidelijk jouw soort koffie , of slappe thee niet :wink:
Misschien is het wel in palindroom schrift , gesteld ? Al aan gedacht ReReetje ? :idea:

Maar ook wanneer je de tekst van dit fragment achterstevoren(of averechts zeggen ze hier in vlaanderen ) leest , krijg ik hetzelfde beklemmende gevoel en kan ik ook niet besluiten of het nu "kawk fo tiewt " betreft ( om nu maar in de "kreeftgang mode" ___ zoals al eens in de muziek wordt toegepast ____ te blijven )
Er zit inderdaad ook geen handleiding bij dit werkje en je kan eigenlijk overal beginnen met lezen / alle deuren staan wagenwijd en het tocht er onwaarschijnlijk, ook door de vele vers-gebakken luchtwervelingen (gegenereerd uit het niets ? )

Het is echer wel een doorwrocht DADA kunst(meester?)werk uit de school der naiven van de "art brut " , dat waarschijnlijk heel veel zweet heeft gekost en nog groter kunst vergt het de turf uit te lezen ( in de twee betekenissen van volledig " lezen" en "uitlezen "of selecteren op iets bruiksbaars ) zonder bloed en tranen van het lachen of het huilen ( er is ook in dit werkje voor elk wat wils ) ....

Ik heb het alleszins doorgegeven aan het Museum Dr Guislain te Gent , die zijn tuk op dit soort werkjes voor hun " internationaal befaamde " verzameling ....
http://www.museumdrguislain.be/
En ze zullen het voorzekers vermelden in hun eigenste digitale telefoonboek ...
( ze bezitten bijvoorbeeld al een manuscript van een goede vijfduizend bladzijden
volgeschreven met de symbooltjes van een door de auteur zelf uitgevonden taal : niemand weet waarover de verhandeling gaat maar het is wel uniek ___ tot zover bekend )

ROFL
Het lijkt .... voor gevorderden
:D :D :D
SSST ...SSST
maar inderdaad , toegegeven , het is weer van dat soort "laa ikraaha fi-id-dien;" in vergevorderde staat ..

" Te veel lezen kan de gezondheid schaden ...."
Dat is hier een risico ....
Nee ( maar, toch ) bedankt , Dieptedenker
Ik wordt namelijk terug een beetje vrolijk bij mijn bezoek aan dit forum , en dank zij jouw linkje , het werd tijd voor dit soort opkikker -shot :wink:

ik heb trouwens NU af te rekenen medt een kanzer van een oprispende ( en geurvlaggetjes plaatsende ) kader uit "het niets gegenereerd " waardoor hier meteen een voorlopig braak- einde komt aan mijn hier geposte blabladiebadablabla

GGGRRRR !!!!!

PS
Een numerologische analyse of een telepathische doorlichting van het werk , laat ik graag over aan terzake deskundigen , occultisten en andere mystiekers die hier kunnen "uittreden " ....Doen jongens ..... laat deze kans niet als een beker aan je neus voorbijgaan en je godje jullie eindelijk kan verlaten ....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )

Plaats reactie