Christelijk Informatie Platform

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

BadAssChick
Ervaren pen

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door BadAssChick » 29 mei 2011 01:37

er zijn een aantal van onze vrije denkers die gemist worden op CIP ,ik zal ze de groeten doen :lol:

dit schreef Huib op het CIP

Het is wel goed om te zien dat (nog)niet alle ongelovigen van de site zijn verwijderd.Ik mis een aantal van hen wel want ze zorgden wel dat ik goed moest nadenken en dat ik zo tot inzicht kwam bij sommige dinegn.Zoals de catechimus al zegt doet God alle dingen meewerken ten goede.
De gene die over gebleven zijn moeten zich echter geen illussies maken ik heb het over een aantal anderen en zij die hier nog zijn maken niet de beste indruk op mij.Het is dezelfde retoriek die ik al vaker heb gehoord hier en er wordt weinig verteld wat er dan allemaal echt bewezen is.Er waren betere debaters.
huib, Hoogvliet | 29-5-2011 0:14:45
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Jinny

Bericht door Jinny » 29 mei 2011 10:37

Ah, ik wil komende week ook eens een ban in de wacht slepen daar.
Heb er dan even tijd voor.

Eric vA

Bericht door Eric vA » 29 mei 2011 20:19

Ik heb inmiddels drie IP-bans van CIP op mijn konto staan, waarvan één hotspot bij La Place (V&D).
Inmiddels word ik (via een ander IP en onder een nieuwe nickname) alweer een tijdje gedoogd. Wel worden regelmatig reacties van mij verwijderd. Soms worden achteraf al mijn reacties verwijderd uit een al afgesloten draad, zoals bij een recente discussie over de hel. Ook humor wordt niet op prijs gesteld en kritiek op de redactie is zonder meer verboden.
Veel topics zijn trouwens het reageren niet waard of zijn daar te vaag voor, maar zo af en toe doe ik nog wel een duit in het zakje. Niet om Huib of een andere deelnemer aan de discussie te overtuigen, maar in de hoop dat de niet-actieve meelezers op ideeën kunnen worden gebracht. Ietwat naïef wellicht, maar ik kan het niet laten :)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 29 mei 2011 20:27

Eric vA schreef:Ik heb inmiddels drie IP-bans van CIP op mijn konto staan, waarvan één hotspot bij La Place (V&D).
Welkom Eric op freethinker. Zo te horen een veteraan. Onder welke naam ben je het laatst geband.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Destinesia

Bericht door Destinesia » 29 mei 2011 21:16

Eric vA schreef:waarvan één hotspot bij La Place (V&D).
:lol:

Jinny

Bericht door Jinny » 29 mei 2011 21:21

Welkom in hell Eric. :D

a.r.

Bericht door a.r. » 29 mei 2011 21:25

Welkom Eric, ik schrijf zelf niet op CIP, maar volg het een beetje. Ik word er nogal depri van en bovendien als ik schrijven wat er in mij opborrelt wanneer daar lees zou ik de snelste ban daar, ooit hebben. :D

biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer » 29 mei 2011 22:51

Welkom Eric,

Ik heb onder mijn naam Willem-Dongen ook al 1 ban. Maar niet via mijn mob. telefoon ! :D

Mijn berichten worden ook wel eens verwijderd.
Eric vA schreef:Ietwat naïef wellicht, maar ik kan het niet laten
Me too :)
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)

biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer » 29 mei 2011 22:52

a.r. schreef:Welkom Eric, ik schrijf zelf niet op CIP, maar volg het een beetje. Ik word er nogal depri van en bovendien als ik schrijven wat er in mij opborrelt wanneer daar lees zou ik de snelste ban daar, ooit hebben. :D
Ohhh. Ik dacht jij die 'Waterlelie' was ! :lol:
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)

biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer » 29 mei 2011 22:59

Waterlelie kan er wat van hoor !

@waterlelie
De vraag heb ik al vaker gesteld, maar zou jij kunnen verklaren waarom god 6 miljoen joden laat stikken, terwijl ze de blaren op hun handen hebben gebeden?
Willem, Dongen | 29-5-2011 21:41:02

Willem, Dongen

Zolang jij God met een kleine letter schrijft, heb ik feitelijk geen boodschap aan je.
Jij miskent Hem en probeert Hem van Zijn Troon te stoten, je veracht Hem etc.
Als zodanig zijn alle reacties aan je gericht tevergeefs.
Jij hebt helemaal niet de intense om iets te leren, zoals je onlangs beweerde.
Jij bent helaas niet op zoek naar God. Toch kun je niet aan Hem ontkomen dat is de werkelijkheid.
Stop met je haat tegen God. Hij is sterker dan jij. Ook jij zult er niet aan ontkomen dat je toch eenmaal je zult moeten buigen voor Hem en zult moeten erkennen dat Hij je Schepper is. Nochtans wil Hij je Redder zijn.

Over de Holocaust heb ik inderdaad geen antwoorden. Een ding weet ik zeker, God zal dit niet ongestraft laten.
Maar heb jij een antwoord op het feit dat Kain zijn broer Abel doodsloeg? Was dat terecht?
Waterlelie, Z-H | 29-5-2011 22:36:08

@Willem,Dongen (vervolg)

Maar heb jij een antwoord op het feit dat Kain zijn broer Abel doodsloeg? Was dat terecht? Heb jij een antwoord waarom er zoveel doden zijn door geweld heden op deze wereld. Duizenden onschuldigen? Wat wil je feitelijk dat God optreedt? Heb je enig idee wat er dan zou gebeuren. Welke regel moet God stellen voor een gericht? Alleen moord en doodslag? Misschien ook stelen? De tien Geboden? Eert uw Schepper? En dan? Iedereen de doodstraf ogenblikkelijk? Wie zou er overblijven? Jij?

Vreselijk al het leed wat is en wat geweest is. Het is echter noch steeds Gods Genadetijd. Ook voor jou
Maar daar gaat een eind aan komen.

Waterlelie, Z-H | 29-5-2011 22:39:13

@Willem, Dongen (vervolg)

Eenmaal zullen we zoals Corrie ten Boom zei, de bovenkant van het borduursel zien. Nu zien we nog steeds de rafelige onderkant. Corie ten Boom heeft de Holocaust persoonlijk meegemaakt, ze is echter tot een ander standpunt dan jij gekomen. Jij hebt de God van Corrie ten Boom nodig en die gun ik je van harte.

Waterlelie, Z-H | 29-5-2011 22:41:36 @Willem,Dongen (vervolg)

Eric vA

Bericht door Eric vA » 29 mei 2011 23:43

@PietV

Ik ben van CIP geband onder de naam Eric (uit Genderen). Nu schrijf daar ik als Dik (uit Amsterdam, niet te verwarren met mijn "naamgenoot" uit Barneveld).

Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa » 30 mei 2011 00:00

Zijn er eigenlijk nog wel niet-freethinkers op CIP? :lol:

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 30 mei 2011 00:25

De godsdienstmeneer is geen wetenschapper, hij is een religieus.
Theologie is geen wetenschappelijke studie.
Dat blijkt ook wel, de schotse dominee weet het verschil niet meer tussen religie en wetenschap omdat hij de realiteit beschreven door de wetenschap met alle geweld ondergeschikt wil maken aan de grotendeels weerlegde schrijfsels van het christelijk geloof.
huib vindt hem daardoor aardig, ik juist niet.
Je reactie kan niet worden geplaatst; controleer of alle velden volledig zijn ingevuld, of het emailadres klopt en of het bericht geen links bevat.

Dat is een vreemd bericht.
Op het christelijke hersenspoel informatie centrum.

Ik vermoed dat deze bijdrage in het verkeerde keelgat is geschoten.
@huib
Toch, als je denkt dat jouw christenzijn wordt aangevallen, reageer je elke keer opnieuw heel erg onvolwassen.
Maar je hoeft niet ongelukkig te worden van deze boodschap, elke naarling die jou onzeker maakt, verdwijnt hier vanzelf.
Tournus, ZH | 29-5-2011 23:53:32
Nog een nagekomen reactie van huib, hem antwoorden kan ik niet meer.
Tournus, ik vraag niet om te verdwijnen en de mensen die hier niet meet mogen komen weten dat ik daar niet om heb gevraagd en sterker dat ik de redactie daar zelfs op aangesproken heb.Ik weet niet hoelang je hier komt maar je kent me dus absoluut niet.
Je mag mij ook aanvallen, en als je mijn reactie kinderachtig vind dan zij dat zo, maar ik val ook terug aan.Ik ga niet alleen maar verdedigen want dan denk ik dat jullie niet worden uitgedaagd om ook eens na te denken. Want jullie denken vaak dat christenen dat niet doen maar dan kan je die wereld niet.Ik wil dat jij nadenkt of er werkelijk niet een hogere intelligentie kan zijn dan de menselijke?
huib, Hoogvliet | 30-5-2011 0:16:52
Het was een aardig experiment, maar eerlijk gezegd kreeg ik een heel vies gevoel, zoveel losgeslagen christelijke achterlijkheid, ik had het niet veel langer uit kunnen houden daar.
Ik word te oud voor die christenshit.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Jinny

Bericht door Jinny » 30 mei 2011 00:27

Huib, hoewel ik hem ook probeer te verleiden tot een bezoek aan FT.

Cluny, duidelijk.
Ik wil eventueel jouw bijdrage uit naam van wel plaatsen?

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 30 mei 2011 00:35

Jim schreef:Huib, hoewel ik hem ook probeer te verleiden tot een bezoek aan FT.

Cluny, duidelijk.
Ik wil eventueel jouw bijdrage uit naam van wel plaatsen?
Eerlijk gezegd, ik had er niet zoveel zin meer in.
Die knipseldienst met de meest achterlijke christelijke gebeurtenisjes van de laatste tijd.
De christelijke achterlijkheid van die huib en ook anderen die ongestoord en infantiel kunnen razen met daartegenover de op eieren lopende lange tenen vermijdende normalen, de irritatie is gewoon te groot.
Dit soort christenen zijn gewoon een naar en gemeen laf en vooral knettergek volkje, iedereen zou eigenlijk beter moeten weten en daar wegblijven.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Plaats reactie