Het was mij niet bekend dat Elon Musk's plan bedoeld was om de overbevolking van de aarde terug te brengen.HierEnNu schreef: ↑04 dec 2022 08:50AHA! Ik had dus goed begrepen dat jou zulks totale onzin lijkt.
Ik heb er daar al op gereageerd:
viewtopic.php?p=607764#p607764
Zolang mensen zoals Elon Musk het geen totale onzin vinden en bereid blijven om er veel geld in te steken vind ik zulks een ambitieuze ruimteprojecten geen totale onzin, maar meer een jongens droom zoals bijvoorbeeld Jules Verne's science-fiction welke toch echt werkelijkheid werd.
Elon Musk says he plans to send 1 million people to Mars by 2050
by launching 3 Starship rockets every day and
creating ‘a lot of jobs’ on the red planet
3 raketten per dag te lanceren die elk 100 personen kunnen vervoeren. is niet slechts een beetje ambitieus. Het is waarschijnlijk niet te realiseren. Maar zelfs als het hem lukken zou, vervoer je op die manier zo'n 100.000 mensen per jaar. Voordat je een miljard mensen hebt vervoerd (en een lager aantal zou nauwelijks impact hebben op de overbevolking), ben je 10.000 jaar bezig.
Ik zeg niet dat het koloniseren van Mars totale onzin is. (al twijfel ik wel aan de zin ervan) Ik beweerde slechts dat het totale onzin is om te denken dat je daarmee de overbevolking van de aarde ongedaan kunt maken.
Heb je het nu eindelijk écht begrepen?