elektro allergie

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

nachtvlinder

elektro allergie

Bericht door nachtvlinder » 17 apr 2006 15:12

wie o wie heeft eerder van dit onderwerp gehoord of beter nog weet meer van alle overgevoeligheidsreacties die kunnen ontstaan bij de mens>>>>>elektrosmog
www.elektronischeovergevoeligheid.org

ten eerste zoek ik deze info en/of lotgenoten, aangezien ik zelf een redelijk ernstige vorm
van elektro allergie heb.

ten tweede interesseren mij alle natuurlijke en magnetische invloeden die hiermee te maken hebben.

hopelijk tot spreex
xx
"wat strax n wonder is, zien we nu nog over t hoofd"

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric » 17 apr 2006 16:54

Hoe is vastgesteld dat je 'elektroallergie' hebt?
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 18 apr 2006 08:39

Welkom,

Ik denk dat het klachtenbeeld dat je noemt een pseudodiagnose is. Wordt alleen gebruikt in alterneuten/kwakzalverscircuit. Er is bovendien van nature al elektromagnetische straling aanwezig. Als je fysieke klachten hebt dan is het raadzaam de oorzaak niet in het onwaarschijnlijke te zoeken.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric » 18 apr 2006 08:57

Laat ik daar even aan toevoegen, voor je verontwaardigd reageert met 'Dit is toch een VRIJdenkersforum maar mensen OPEN en VRIJ moeten staan voor van alles?': we staan inderdaad wel open voor van alles, maar zijn daarnaast ook KRITISCH en zullen niet alles spoorslags aannemen. Vandaar dus ook mijn vraag.

Enne, ook welkom, natuurlijk.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli

bad_religion

Bericht door bad_religion » 18 apr 2006 09:31

Laat ik eens het in het midden houden, in de USA is een school verhuist vanwege het toenemde aantal gevallen van leukemie, bewijzen kan men het niet, maar toch....de oude school stond in de buurt van spanningsmasten.

De wil is er ook niet echt omdat het om nogal wat kappitaal gaaat, zo zijn er zeer veel mensen die last hebben van GSM torens op hun dak, en nog meer mensen die dat niet hebben. Ik vind dat je zeker moet oppassen met het kwakzalvers instituut dat hier dankbaar gebruik van maakt, maar ik vind ook zeker dat dit fenomeen maar zeer matig aandacht krijgt van overheden en dus matig aandacht krijgt van de reguliere wetenschap, het is een millioenen spelletje....ik meen dat de gedane onderzoeken door de fabrikanten zelf zijn gedaan.(???)

Overigens, ik krijg allergie van de kleur van je posting :wink:

nachtvlinder

Bericht door nachtvlinder » 18 apr 2006 11:32

Haha....kwakzalvercircuit....????
het valt in deze maatschappij zeker onder pseudowetenschap...helemaal waar.

juist die magnetische stralingen, meneer de directeur, die al aanwezig zijn in en om mij...zijn helaas
door o.a. n neurologische afwijking overgevoelig, waardoor dat ze negatief geladen zijn. en dus botsen met alle andere negatief geladen stromen..

ooit gezien dat n mens een lamp opblaast door hem alleen aan te raken??? watch me...

dus....kwakzalvercircuit ofnie..wel gebasseerd op de waarheid.

ruimdenkende reacties gevraagd aub

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 18 apr 2006 11:49

je terminologie klopt al niet. :shock:

electromagnetische straling en magnetische velden, niet magnetische straling.

magnetische velden hebben geen lading, deeltjes (ionen en electronen) wel.
Daarnaast is het merendeel van electrische stroom negatief omdat dit door de zeer mobiele (negatief geladen) electronen gebeurt.

voor welke golflengten ben je allegisch:
gamma, rontgen, UV,zichtbaar licht, infrarood, microgolf, of radiogolf?

Ikzelf ben erg allegisch voor golflengen korter dan zichtbaar licht, dit uit zich door rode vlekken op mijn huid, wat zijn jouw symptomen? Wie heeft de diagnose vastgesteld, en met welke instrumenten?

Voilgens mij zit je op het verkeerde forum....
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric » 18 apr 2006 13:22

juist die magnetische stralingen, meneer de directeur, die al aanwezig zijn in en om mij...zijn helaas door o.a. n neurologische afwijking overgevoelig, waardoor dat ze negatief geladen zijn. en dus botsen met alle andere negatief geladen stromen..
Let op je terminologie. Het is elektromagnetische straling. Verder is die straling niet negatief: het is 'gewoon' straling en die kan onder bepaalde omstandigheden bepaalde effecten opwekken. En dat zijn er nogal een hoop. EM-straling kan fysieke stroom opwekken, maar dat wil niet zeggen dat jij door je neurologische afwijking meteen 'overgevoelig' bent.
ooit gezien dat n mens een lamp opblaast door hem alleen aan te raken??? watch me...
Inderdaad, watch you. Dat wil ik wel eens zien, want ik geloof er eerlijk gezegd geen snars van. Dan moet jij alles en iedereen die je aanraakt van levensgrote schokken voorzien, en moet je haar, als je op rubber zolen loopt, uit zichzelf uit elkaar gaan staan door het enorme potentiaalverschil dat je door je 'allergie' opwekt. Ik denk dat je gewoon een keertje door onoplettendheid kortsluiting hebt veroorzaakt, of met vieze vingers aan een lamp hebt gezeten die daarna op die plek stukging.
dus....kwakzalvercircuit ofnie..wel gebasseerd op de waarheid. Ruimdenkende reacties gevraagd aub
Zoals ik al zei: de meesten van ons zijn KRITISCH ruimdenkend. Ik vrees echt dat je naar het alternatieve circuit moet voor de onkritische ruimdenkendheid die je zoekt.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 18 apr 2006 16:34

Ik heb als kind wel eens mijn hand in een fitting gestoken waar spanning op stond. Ik meen mij te herinneren hier ook heel allergisch op gereageerd te hebben :lol:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

nachtvlinder

Bericht door nachtvlinder » 18 apr 2006 20:19

t lijkt me onzinnig elkaar te gaan pakken op terminologie...gelukkig is t geen schoolexamen...

ik hoef niet te weten wie me wel of niet geloofd, daar heb ik totaal geen boodschap aan.

ben wel blij te horen dat er mensen zijn die er net iets meer van weten dan ik, heb nl nooit beweerd dat ik er alles al van weet...juist dat ik meer wil weten.
en dit lijkt me nou juist n geschikt forum. denk je daar anders over dan reageer je toch gewoon niet...

voor de duidelijkheid, ik ben allergisch voor alle vormen van magnetistische stralingen. Dit uit zich o.a. in ernstige huiduitslag, duizeligheid, concentratieproblemen en achteraf ontzettende hoofdpijn. daarnaast werken de stralingen me altijd op mijn zenuwen.
daarnaast heb ik tot mijn schrik al meerdere apparaten natuurlijk onbewust! uit t niets kortsluiting laten maken.
volgens alternatieve doktoren heeft het te maken met het feit dat ik al extreem veel voor mijn leeftijd meegemaakt heb in mijn leven, waardoor ik negatieve energie om mij heen heb.
Voor alle duidelijkheid: stroom=negatieve energie>>>>en botst dus met andere negatieve energie, wanneer deze sterk genoeg geladen is...

JanC
Ervaren pen

Bericht door JanC » 18 apr 2006 21:34

nachtvlinder schreef:volgens alternatieve doktoren heeft het te maken met het feit dat ik al extreem veel voor mijn leeftijd meegemaakt heb in mijn leven, waardoor ik negatieve energie om mij heen heb.
Voor alle duidelijkheid: stroom=negatieve energie>>>>en botst dus met andere negatieve energie, wanneer deze sterk genoeg geladen is...
Wooha! Een nieuwe theorie is geboren! Dan moet je weten dat het negatiefje van een kleurenfoto altijd oranje kleurig is, en dat oranje komt natuurlijk van Orange wat sinaasappel betekent in het frans en zoals andere citrusvruchten voor zuur staat. Heb jij ook last van brandend maagzuur? Ik durf te wedden van wel. Negatief is negatief!
Ni dieu, ni maître.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 18 apr 2006 22:37

nogmaals: wie stelde de diagnose en hoe?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 19 apr 2006 00:19

Gut, sinds wanneer heeft energie een lading en sinds wanneer kan er een monopool bestaan?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

bad_religion

Bericht door bad_religion » 19 apr 2006 08:31

Tja, ik dacht dat het onderwerp ging over mensen die last hebben van GSM masten en hoogspanningskabels. Hoewel dit niet bewezen is sluit ik dat niet uit, maar wat nu te berde komt doet meer SF aan, en negatieve lading die negatieve lading aantrekt is volgens mij een nieuw natuurkundig verschijnsel.....wordt zo'n bio stabiel snel overbelast.... :wink:

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 19 apr 2006 12:23

Zucht, huppeldekut daar gaan we weer.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

Plaats reactie