Ben jij slimmer dan een atheist?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Re: Ben jij slimmer dan een atheist?

Bericht door Kitty » 10 sep 2013 17:59

Vond het wel een makkelijke quiz. Alle vragen goed!
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 10 sep 2013 19:51

Als ik zo alle antwoorden lees, zit ik hier met imamo-rabbi-theologen. Of is het werkelijk zo dat veel atheisten meer van religie weten dan menig dominee/imam/rabbijn?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 10 sep 2013 19:59

dikkemick schreef:Als ik zo alle antwoorden lees, zit ik hier met imamo-rabbi-theologen. Of is het werkelijk zo dat veel atheisten meer van religie weten dan menig dominee/imam/rabbijn?
Ja. 8*)

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT » 10 sep 2013 20:23

dikkemick schreef:Als ik zo alle antwoorden lees, zit ik hier met imamo-rabbi-theologen. Of is het werkelijk zo dat veel atheisten meer van religie weten dan menig dominee/imam/rabbijn?
Als je ergens tegen bent, moet je wel weten waar je het over hebt. Zit je midden in een religie, dan maakt het niet uit of je alles weet, dan is het zelfs nodig dat je niet alles weet ;).

Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa » 10 sep 2013 22:27

28. Deze 4 had ik fout:

Which of the following best describes Catholic teaching about the bread and wine used for Communion?
Mijn keus: The bread and wine are symbols of the body and blood of Jesus Christ

Which of these religious groups traditionally teaches that salvation comes through faith alone?
Mijn keus: Both

Which Bible figure is most closely associated with remaining obedient to God despite suffering?
Mijn keus: Abraham

Which one of these preachers participated in the period of religious activity known as the First Great Awakening?
Mijn keus: I don't know

Duidelijk geen christelijke opvoeding gehad :lol: Overigens wel erg simplistisch: de test was al beter geweest als een fout antwoord 2 strafpunten had opgeleverd en een 'I don't know' gewoon 1. Op deze manier loont het om te gokken en ook ik heb gegokt (door Gods wil was het helaas toch fout).

Grima
Forum fan

Bericht door Grima » 11 sep 2013 17:57

dikkemick schreef:Als ik zo alle antwoorden lees, zit ik hier met imamo-rabbi-theologen. Of is het werkelijk zo dat veel atheïsten meer van religie weten dan menig dominee/imam/rabbijn?
Ach theologie blijft interessant en qua Talmoedisch denken heb ik een streepje voor. Toch denk ik inderdaad dat atheïsten zich meer bezig houden met de kleine regeltjes om het zo te zeggen. Je moet je wel verdiepen in iets voordat je überhaupt voor of tegen kunt zijn.

epTa
Geregelde verschijning

Bericht door epTa » 17 sep 2013 18:52

Hmm 30 van de 32 goed.

Leuker vond ik de vergelijking tussen vampieren en katholieken in dit forum! :D

hotmail
Geregelde verschijning

Bericht door hotmail » 27 sep 2013 00:51

3 goed, om me voor te schamen.
veel te veel.

waarom zou ik me druk maken over de kennis van overtuigingen die kennelijk niet de mijne erkennen?

ik heb geen enkele keer I don't know geantwoord en gezien de reacties denk ik dat er een agnost achter zit,
toen ik de vraag over wat is een agnost fout wist te beantwoorden verscheen er een zeer duidelijk antwoord in het groen omlijnt, wat bij elk ander fout antwoord niet het geval was.

maar ik ben opgegroeid in een christelijke omgeving waar ik al niet zo vrolijk van werd,
moet ik dan ook nog in mijn hersenen sporen achterlaten die misschien wel sympathie opwekken voor andere visies?
nee, een vind ik al genoeg.

overigens heb ik heel veel bijbelkennis, zelfs zoveel dat mijn moeder het helemaal niet leuk vind dat ik liever als satanist (waarom satanist? ten eerste om van het gezeik af te zijn dat je moet kiezen, dus koos ik maar voor in elk geval niet het geloof in god, ten tweede omdat het supergaaf bleek te zijn) gezien wordt en elke symboliek schijn te snappen die dat maffe boek herbergt dan dat ik enig respect op breng voor de laffe masochist die ze god noemen in het boekie.
het is juist die afkeer dat ervoor zorgt dat ik de leugen zoek in hetgeen ze waarheid noemen en daardoor de symboliek weet te achterhalen.
afstand nemen en het grotere plaatje bekijken, maar ben de term daarvoor even kwijt. < Gestalt, dat was het woord dat ik zocht.

atheïsten zijn nu eenmaal wijzer, omdat ze open staan voor de gehele wereldwijsheid en niet zoals gelovige zich vooral weerhouden voor alles wat hun waarheid tegenspreekt, hoewel een echt wijze atheïst het woord omzeilt (zie engelse vertaling > klinkt als top-theïst), en open staat voor nieuwe bevindingen en dus agnost schijnt te zijn.
Laatst gewijzigd door hotmail op 27 sep 2013 01:13, 4 keer totaal gewijzigd.

hotmail
Geregelde verschijning

Bericht door hotmail » 27 sep 2013 00:59

Kevin schreef:Wtf... is er een soort van nominaal I.Q. voor de "groep" atheïsten? :')
zoals gewoonlijk: 100

hotmail
Geregelde verschijning

Bericht door hotmail » 27 sep 2013 01:04

clark24 schreef:Ik hou wel van gewaagde uitspraken. Vooral omdat ik in de comfortabele positie verkeer dat ik hoog opgeleid ben, op grond van inmiddels een redelijk ruime variatie aan onderzoeken weet dat ik qua intelligentie aan de, laten we zeggen atheïstische kant zit, en gelovig ben
dat kan maar een ding betekenen,
je belazerd de boel ten einde waarschijnlijk je kinderen een in jouw ogen betere wereld te gunnen.
en misschien zie je zelfs wel de waarheid in de bijbel zoals die bedoeld is, puur taaltechnisch
en symbolisch, maar NIMMER fysiek.

Verdi

Bericht door Verdi » 20 okt 2013 13:56

30

- bij Nirvana had ik beter iets minder snel aangevinkt
- maar dat de First Great Awakening aan mij voorbij is gegaan , is blijkbaar geen schande

voor de rest heb ik nergens hoeven gokken .

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 20 okt 2013 16:36

Verdi schreef:30

- bij Nirvana had ik beter iets minder snel aangevinktdat
- maar dat de First Great Awakening aan mij voorbij is gegaan , is blijkbaar geen schande

voor de rest heb ik nergens hoeven gokken .
Tsja. dat wist ik ook niet. Moet je blijkbaar vroeger voor opstaan. . .
Ik wens u alle goeds

Plaats reactie