Aanslag tegen Charlie Hebdo

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fish
Moderator

Re: Aanslag tegen Charlie Hebdo

Bericht door Fish » 07 jan 2015 16:19

lanier schreef:Ze schijnen de weg te hebben gevraagd,
Lijkt mij onwaarschijnlijk. :?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 07 jan 2015 16:24

Aldus een getuige, onder voorbehoud:

"vous direz aux médias que c’est Al-Qaïda au Yémen"

http://www.20minutes.fr/societe/1511879 ... ndissement" onclick="window.open(this.href);return false;
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 07 jan 2015 16:32

Ik kan mij slecht voorstellen dat je zoiets gaat doen zonder goede voorbereiding = oa de omgeving verkennen.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 07 jan 2015 16:58

Fish schreef:
lanier schreef:Ze schijnen de weg te hebben gevraagd,
Lijkt mij onwaarschijnlijk. :?
Zie:
http://nu.nl/buitenland/3967928/zeker-t ... azine.html" onclick="window.open(this.href);return false;

LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon » 07 jan 2015 17:04

Hier zijn de eerste beelden, ze zouden onder meer een politie agent die gewond op de grond lag gewoon in koelen bloede neergeschoten hebben, en ze zouden geroepen hebben dat ze van al qaida zijn. Lafbekken…

http://edition.cnn.com/videos/tv/2015/0 ... -in-paris/" onclick="window.open(this.href);return false;

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 07 jan 2015 17:10

Tegen extremisme is in feite weinig kruid gewassen.
Nóg meer inzet is het enige, dat men kan doen, dán eventueel maar richting politiestaat.
Wat een laffe zooi tegen zo'n doel.
Ze laten winnen?

Als die politiestaat er komt blaas IK het parlement op.

Wat je nu moet doen is zoveel mogelijk spotprenten publiceren en elke moslim executieve die daar een probleem heeft zwaar op zijn plaats zetten. Voor de rest ,ga je inderdaad niet elke moslim de schuld geven. Wel aan de hand van dit nu eens klaar en duidelijk stellen dat het vergoelijken van extremisme onaanvaardbaar is. Omgekeerd is het dan wel ook zeer evident dat wij nu ook niet elke moslim als extremist moeten beschouwen. Integendeel, vraag nu eens wat moslims op tv naar hun mening. Dwing ze kleur te bekennen. Dwing ze spotprenten te aanvaarden.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 07 jan 2015 17:10

LordDragon schreef:Hier zijn de eerste beelden,
Onder de middag liet het extra journaal de beelden nog ongecensureerd zien. Om één uur was het doodschieten van de op de grond liggende agent er al uit geknipt.

3 uur
Geregelde verschijning

Bericht door 3 uur » 07 jan 2015 17:14

Uit het onderwerp zelfmoord terrorist
dikkemick schreef:
3 uur schreef:Ik denk dat extremisme helaas steeds extremistischer vormen gaat aannemen.
Ook daar heb je gelijk in. Een kat in het nauw maakt altijd hele vreemde sprongen. Ik hoop echter dat het een steeds kleinere groep is welke zich extremistischer gedraagt. Zij die de secularisatie niet kunnen handelen! Die hier verstandelijk niet mee om weten te gaan.
Als de nieuwe trend gaat worden dan enkelingen op deze manier van zich laten "horen", hoe is het dan in te dammen. Heeft dit te maken met de terugkerende strijders die bij IS hebben gezeten?

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 07 jan 2015 17:17

pallieter schreef:
Tegen extremisme is in feite weinig kruid gewassen.
Nóg meer inzet is het enige, dat men kan doen, dán eventueel maar richting politiestaat.
Wat een laffe zooi tegen zo'n doel.
Ze laten winnen?

Als die politiestaat er komt blaas IK het parlement op.

Wat je nu moet doen is zoveel mogelijk spotprenten publiceren en elke moslim executieve die daar een probleem heeft zwaar op zijn plaats zetten. Voor de rest ,ga je inderdaad niet elke moslim de schuld geven. Wel aan de hand van dit nu eens klaar en duidelijk stellen dat het vergoelijken van extremisme onaanvaardbaar is. Omgekeerd is het dan wel ook zeer evident dat wij nu ook niet elke moslim als extremist moeten beschouwen. Integendeel, vraag nu eens wat moslims op tv naar hun mening. Dwing ze kleur te bekennen. Dwing ze spotprenten te aanvaarden.
Ik denk, dat het ze koud laat, Pallieter. Ik vermoed hoe dat soort krankzinnigen denken.
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 07 jan 2015 17:18

Ik denk, dat het ze koud laat, Pallieter. Ik vermoed hoe dat soort krankzinnigen denken.
Alle moslims?
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 07 jan 2015 17:21

lees het nieuws daarin worden al jullie vermoedens weersproken of bevestigd. door de
NOS.

Ik hoef uiteraard niet te vertellen dat er geen woorden zijn die deze daad sterk genoeg kan veroordelen.
Ik wens u alle goeds

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 07 jan 2015 17:26

pallieter schreef:Dwing ze kleur te bekennen. Dwing ze spotprenten te aanvaarden.
Dwang lijkt me niet het middel tegen deze extreme vorm van uiting geven aan de vrijheid van godsdienst.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 07 jan 2015 17:27

In Spanje heb je de afscheidingsbewegingen rond o.a. de Basken en Catalonië.

De Basken hadden de ETA, de Catalanen niet. Gevolg is dat de Baskische afscheidingsbeweging niets meer voorstelt omdat de meeste Basken zich tegen het aanhoudende geweld hebben verzet. Gevolg Catalonië is nu de koploper om als eerste onafhankelijk te worden.

Wat wil zeggen dat, o.a. omdat je niet alle Basken als potentiële terroristen beschouwd, de meerderheid van de Basken zich heeft weggetrokken van de afscheidingsbeweging. Dit kan ook bij de moslims. En het is nu de moment om verdorie elke ietwat bekende moslim te dwingen om kleur te bekennen. Hier kan je die religie met kapot krijgen. Maar niet met geweld, wel vanbinnen uit.

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 07 jan 2015 17:29

Dwang lijkt me niet het middel tegen deze extreme vorm van uiting geven aan de vrijheid van godsdienst.
Kiks, leg eens uit hoe op tv aan bv de moslim executieve te vragen om dit te veroordelen een probleem zou zijn? Om al die prenten aan moslims te laten zien en te vragen wat hun probleem hiermee is. En indien dat zij daar een probleem mee hebben even duidelijk maken dat ze dan maar in Syrië moeten gaan wonen?
Laatst gewijzigd door pallieter op 07 jan 2015 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.

writer
Bevlogen

Bericht door writer » 07 jan 2015 17:30

pallieter schreef:In Spanje heb je de afscheidingsbewegingen rond o.a. de Basken en Catalonië.

De Basken hadden de ETA, de Catalanen niet. Gevolg is dat de Baskische afscheidingsbeweging niets meer voorstelt omdat de meeste Basken zich tegen het aanhoudende geweld hebben verzet. Gevolg Catalonië is nu de koploper om als eerste onafhankelijk te worden.

Wat wil zeggen dat, o.a. omdat je niet alle Basken als potentiële terroristen beschouwd, de meerderheid van de Basken zich heeft weggetrokken van de afscheidingsbeweging. Dit kan ook bij de moslims. En het is nu de moment om verdorie elke ietwat bekende moslim te dwingen om kleur te bekennen. Hier kan je die religie met kapot krijgen. Maar niet met geweld, wel vanbinnen uit.
NB: Doe wel en zie niet om.

Plaats reactie