Aanslag tegen Charlie Hebdo

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Karssenberg
Banned

Re: Aanslag tegen Charlie Hebdo

Bericht door Karssenberg » 09 jan 2015 17:07

lanier schreef:Wat heeft de zondvloed met dit onderwerp te maken?????
Ja, dat vroeg ik me ook al af. Maar die vraag moet je eigenlijk stellen als iemand er een vraag over stelt (Genesis 7) en niet pas als die beantwoord wordt. Er waren mensen, die een verband zagen tussen de zondvloed en de aanslagen in Parijs. Wat mij betreft kan het onderwerp 'zondvloed' hier blijven rusten.
Wie de waarheid spreekt hoeft niet bang te zijn voor tegenspraak.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 09 jan 2015 17:23

17:20 Het ANP meldt dat beide verdachten van de aanslag op Charlie Hebdo zijn gedood.

Update 17:22 Het Franse persbureau AFP meldt dat de gijzelaars in de supermarkt bevrijd zijn. Of er slachtoffers zijn gevallen is nog niet bekend.
Laatst gewijzigd door Fenomeen op 09 jan 2015 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 09 jan 2015 17:24

sytze schreef:

Verder denk ik dat we iedereen die word opgepakt voor terrorisme gewoon voor de rechter moeten brengen en een eerlijk proces moeten geven, de rechtsstaat waarvoor we staan moeten we ook voor staan, juist nu om de eer aan onszelf te houden. Iedereen verdient een eerlijk proces. Ik hoop dat de gijzelingen goed aflopen en er zo min mogelijk slachtoffers zullen vallen. Mensen moeten met elkaar blijven praten op een respectvolle manier en de discussiepartner niet invullen met aangegeven labels, gewoon vragen naar wat iemand ergens van vind en daar op reageren.
In situaties als deze onmogelijk.
Voor een discussie heb je twee partijen nodig die dit willen.
Iemand die met een kalashnikov naar binnen gaat, mensen neerschiet en 'allah akbar' roept is niet echt van plan om te reageren op wat vragen, denk ik.
Zoals ik zei: deze mensen voeren oorlog, geen gesprek.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

sytze
Diehard

Bericht door sytze » 09 jan 2015 17:32

Dat beloof ik schreef:
sytze schreef:

Verder denk ik dat we iedereen die word opgepakt voor terrorisme gewoon voor de rechter moeten brengen en een eerlijk proces moeten geven, de rechtsstaat waarvoor we staan moeten we ook voor staan, juist nu om de eer aan onszelf te houden. Iedereen verdient een eerlijk proces. Ik hoop dat de gijzelingen goed aflopen en er zo min mogelijk slachtoffers zullen vallen. Mensen moeten met elkaar blijven praten op een respectvolle manier en de discussiepartner niet invullen met aangegeven labels, gewoon vragen naar wat iemand ergens van vind en daar op reageren.
Iemand die met een kalashnikov naar binnen gaat, mensen neerschiet en 'allah akbar' roept is niet echt van plan om te reageren op wat vragen, denk ik.
Ik bedoel op dit forum ;)

Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 09 jan 2015 17:35

Aha, duidelijk.
Ik begreep het anders.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 09 jan 2015 17:43

Fenomeen schreef:17:20 Het ANP meldt dat beide verdachten van de aanslag op Charlie Hebdo zijn gedood.

Update 17:22 Het Franse persbureau AFP meldt dat de gijzelaars in de supermarkt bevrijd zijn. Of er slachtoffers zijn gevallen is nog niet bekend.
Mag ik de hoop uitspreken dat ze door vrouwen gedood zijn? Volgens mij is dit nl. een belediging voor een Moslim (en krijgen ze wellicht ook de 72 maagden niet?).
Want tja...dat GELOVEN ze en geloven is weten.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 09 jan 2015 17:44

sytze schreef:
Dat beloof ik schreef:
sytze schreef:

Ik bedoel op dit forum ;)

Groet, Sytze
Eerlijk gezegd moet dat altijd en overal, maar "Dat beloof ik" heeft uiteraard gelijk als hij zegt dat sommigen dat gewoon niet doen. Helaas wordt er ook weer eens niemand berecht. De daders zijn al doodgeschoten. (als ze het tenminste waren, dat mag ik wel hopen).
Ik wens u alle goeds

3 uur
Geregelde verschijning

Bericht door 3 uur » 09 jan 2015 18:10

dikkemick schreef: Volgens mij is dit nl. een belediging voor een Moslim (en krijgen ze wellicht ook de 72 maagden niet?).
Want tja...dat GELOVEN ze en geloven is weten.
Misschien krijgen ze die alsnog wel en staan er 72 g#ile kerels op ze te wachten

Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante » 09 jan 2015 18:20

Ik ben blij te constateren dat moslims in Nederland en in Parijs afstand nemen van de terreur. Ze zeggen dat hun godsdienst gekaapt wordt door barbaren. Op rtl7 zag ik dat joden, christenen en moslims in de nabijheid van de supermarkt vertelden dat ze allen één zijn en de terreur verwerpen.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 09 jan 2015 18:26

Het is mooi dat dat gebeurt. Nog beter zou het zijn als zoiets ook zou gebeuren in landen waar moslims de meerderheid vormen.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 09 jan 2015 18:38

vegan-revolution schreef:Het is mooi dat dat gebeurt. Nog beter zou het zijn als zoiets ook zou gebeuren in landen waar moslims de meerderheid vormen.
zelfs geen verdoken racisme meer :)
is Syrie slacht ISIS aan de lopende band moslims af die te gematigd zijn

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 09 jan 2015 18:58

Die 72 maagden zullen hun neus wel voorbij gaan. Het waren terroristen, waarbij het islamitische geloof geen rol speelde. Het waren dan ook geen moslims. Zoveel is wel duidelijk geworden uit de reacties van moslims en moslimorganisaties. Ook veel niet-moslims benadrukken, dat de gebeurtenissen helemaal niets met de islam te maken hebben.

Ook het feit, dat ISIS geclaimd heeft verantwoordelijk te zijn voor de aanslagen, geeft al aan, dat het om terreur gaat. Immers, ook ISIS wordt door moslims niet gezien als een islamitische organisatie.

Er zijn overigens ook al twitteraars, die "je suis Kouachi" tweeten. Hoewel de namen nogal arabisch of turks lijken te zijn, kan het niet om moslims gaan.

Wellicht kunnen zo de schapen van de bokken gescheiden worden. Diegenen, die de aanslagplegers steunen, c.q. hun daden verdedigen, zullen herkend worden als niet-moslims.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante » 09 jan 2015 19:20

De terroristen wilden als martelaar sterven. Dat is ze niet gelukt.
Ze zijn gestorven door een zelfmoordactie "suicide by cop".

Martelaar word je zodra je wordt opgejaagd vanwege je (afwijkende) ideologie en je wordt afgeslacht om die reden.
In Syrië en Irak sterven zeer veel martelaars. Yezidi's bijvoorbeeld die weigeren zich te bekeren tot de islamversie van ISIS. DAT zijn martelaren. DAT zijn de echte helden, die zeggen dat zij trouw blijven aan hun eigen geloof ook al staat er iemand klaar om hen de strot af te snijden.

De terroristen van Parijs zijn lafaards, het zijn allesbehalve martelaren. Want ze plegen zelfmoord door zich te laten doodschieten door een overmacht aan politie. DAT is zelfmoord. DAT is LAF.

Het zijn losers van de hoogste orde. Het zijn grote lafbekken die nergens voor deugen en gaan voor een bekendheid (roem is teveel gezegd). Ze willen in de schijnwerpers staan en daarmee hun ego strelen. En ze plegen ZELFMOORD door zich te laten neerknallen door politiepersoneel.

Martelaren? My ASS.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 09 jan 2015 19:23

appelfflap schreef:
vegan-revolution schreef:Het is mooi dat dat gebeurt. Nog beter zou het zijn als zoiets ook zou gebeuren in landen waar moslims de meerderheid vormen.
zelfs geen verdoken racisme meer :)
is Syrie slacht ISIS aan de lopende band moslims af die te gematigd zijn
Ik mag aannemen dat ook jij vindt dat het goed is als mensen zich distantiëren van terreur waar ook ter wereld. Dus het zou inderdaad nog beter zijn als ook in landen waar moslims de meerderheid vormen zich distantiëren van aanslagen (of andere wreedheden en mensenrechtenschendingen) gepleegd door moslims waar ook ter wereld.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 09 jan 2015 19:34

Dat zou enorm helpen.
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Plaats reactie