Aanslag tegen Charlie Hebdo

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: Aanslag tegen Charlie Hebdo

Bericht door vegan-revolution » 13 jan 2015 21:08

pallieter schreef:Maar als ze jou daar mee bang krijgen zullen ze het echt niet laten.
Wat is de zin van die bangmakerij? Wat schiet je daar mee op?

Als ik het zo bekijk zijn dit dan dus het soort moslims waarvan Geert Wilders beweert dat hij daar niets op tegen heeft.

Maar goed, ik denk nog steeds dat islam foute boel is, ook al zijn er best veel aardige "moslims".
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 13 jan 2015 21:17

Wat is de zin van die bangmakerij? Wat schiet je daar mee op?
Die blanke lulletjes een kloot afdraaien.

Waarom denk je? Omdat die kerels gefrustreerd zijn omdat ze als burgerlijk ingenieur zelfs amper een job vinden. Omdat blanke vrouwen hun niet zien staan en moslima's absoluut niet met moslims in het rond neuken. Een prostitué is meestal de enige mogelijkheid voor die kerels. Omdat leraars er vanuit gaan dat ze dom en crimineel (zijn ze ook, moeten ergens aan geld geraken) zijn. Omdat ze in Brussels niet voorbij de beurs mogen komen of er binnen de minuut een combi stopt om hen weg te jagen. Omdat ze geen enkel Brussels café binnen mogen onder de 35. Omdat ze straatarm zijn en jaloers zijn.

Doe je daarentegen normaal tegen die klootzakjes en je hebt de beste vrienden voor het leven.
Maar goed, ik denk nog steeds dat islam foute boel is, ook al zijn er best veel aardige "moslims".
Natuurlijk is de islam rotslecht!!!!!!!! Maar dat maakt niet dat moslims slecht zijn. Gewoon dat je goede en slechte mensen hebt. En dat sommige slechte mensen een zeer goed middel hebben gevonden in religie om goede mensen aan hun kant te krijgen. Bestaat volgens mij al zo'n 60 000 jaar.
Laatst gewijzigd door pallieter op 13 jan 2015 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 13 jan 2015 21:22

pallieter schreef:Doe je daarentegen normaal tegen die klootzakjes en je hebt de beste vrienden voor het leven.
Zo zijn er misschien ook hele toffe "neonazi's" waarmee je, als je daar op de koffie komt, een heel gezellige babbel mee kunt hebben.

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 13 jan 2015 21:31

Zo zijn er misschien ook hele toffe "neonazi's" waarmee je, als je daar op de koffie komt, een heel gezellige babbel mee kunt hebben.
Ja, waarschijnlijk een hoop van de kinderen van Neo Nazi's die met dat gedachtegoed zijn opgegroeid en geen flauw idee hebben dat de andere rassen hun niet willen vermoorden.

Voor de rest is het Neo nazisme per definitie extremistisch en is onmogelijk naar je eigen goeddunken te interpreteren. Hitler was 60 jaar geleden. Wat islam inhoud is die al zo'n 1300 jaar oud en zo gefragmenteerd dat je er alle kanten mee op kan.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 13 jan 2015 21:45

pallieter schreef:
Ja, waarschijnlijk een hoop van de kinderen van Neo Nazi's die met dat gedachtegoed zijn opgegroeid en geen flauw idee hebben dat de andere rassen hun niet willen vermoorden.

Voor de rest is het Neo nazisme per definitie extremistisch en is onmogelijk naar je eigen goeddunken te interpreteren. Hitler was 60 jaar geleden. Wat islam inhoud is die al zo'n 1300 jaar oud en zo gefragmenteerd dat je er alle kanten mee op kan.
Leuke gedachtengang. Maar hier spreek je jezelf tegen. Je vraagt een paar pagina's geleden aan VR om de Islam op 1 manier uit te leggen en hier zeg je dat je er alle kanten mee op kunt! Wat bedoel of wil je dan?
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 13 jan 2015 21:49

Leuke gedachtengang. Maar hier spreek je jezelf tegen. Je vraagt een paar pagina's geleden aan VR om de Islam op 1 manier uit te leggen en hier zeg je dat je er alle kanten mee op kunt! Wat bedoel of wil je dan?
Euh ja?

Vegan vindt dat er maar een islam is en daarom vroeg ik hem om dan alle stromingen en alle verschillende reacties op de terreur uit te leggen.

DiMensie

Bericht door DiMensie » 13 jan 2015 21:49

vegan-revolution schreef:
pallieter schreef:Die moslims die ik ken, willen dit niet.
Dat zijn natuurlijk geen ware moslims. :D

Nee, ik zit te dollen, ik vind het best interessant wat je hier vertelt. Ik ben wel benieuwd wat ze aan zichzelf nog moslimachtig vinden en waarom.
Mijn reactie was nogal off-topic, vandaar dat ik die daar geplaatst heb:

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 81#p452981

Ik zie daar uit naar jouw reactie
.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 13 jan 2015 22:01

pallieter schreef:Voor de rest is het Neo nazisme per definitie extremistisch en is onmogelijk naar je eigen goeddunken te interpreteren. Hitler was 60 jaar geleden. Wat islam inhoud is die al zo'n 1300 jaar oud en zo gefragmenteerd dat je er alle kanten mee op kan.
Qua ontstaanstijd is er uiteraard een enorm verschil. En de islam is inderdaad gefragmenteerd, maar met op welk spoor de hoofdstromingen nog steeds zitten maakt me echt nog niet gerust en naar welke "alle kanten" het op dit moment op gaat in hoofdlijnen ook niet. Misschien dat je de huidige islamstromingen tesamen zou kunnen zien als een soort verwaterd nazisme, maar in die verwatering zit naar mijn idee nog steeds heel veel narigheid. Genoeg om er zeer alert op te zijn, lijkt mij.

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 13 jan 2015 22:02

pallieter schreef:

Euh ja?

Vegan vindt dat er maar een islam is en daarom vroeg ik hem om dan alle stromingen en alle verschillende reacties op de terreur uit te leggen.
Daarom vraag ik het jou nu! Jij hebt het hier over 1 islam! Kun jij dat wel uitleggen? Maar dan wel alle stromingen he? Niet eentje overslaan! Oke?

Ps, je zegt zelf dat je met de Islam alle kanten op kunt!
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 13 jan 2015 22:06

Genoeg om er zeer alert op te zijn, lijkt mij.
Net zoals je elke ideologie moet bestrijden. Ze van eerst binnen uit verzwakken en dan neersabelen.

Kritiek blijven geven maar tegelijk wel ook de hand reiken naar de twijfelaars. Anders verandert er niets.

Daarom vraag ik het jou nu! Jij hebt het hier over 1 islam! Kun jij dat wel uitleggen? Maar dan wel alle stromingen he? Niet eentje overslaan! Oke?
Euh???

Ik heb het helemaal nooit over 1 islam gehad. Integendeel!

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 13 jan 2015 22:25

pallieter schreef:
Genoeg om er zeer alert op te zijn, lijkt mij.
Net zoals je elke ideologie moet bestrijden. Ze van eerst binnen uit verzwakken en dan neersabelen.
Daarnaast extra druk van buitenaf is ook niet verkeerd, lijkt mij, aangezien de islam (althans voor mij) taaier lijkt dan het christendom.
pallieter schreef:Kritiek blijven geven maar tegelijk wel ook de hand reiken naar de twijfelaars. Anders verandert er niets.
Mij lijkt ook dat dat zeker nodig is. Vooral steeds de nadruk leggen op de wenselijkheid van het naleven van mensenrechten.

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 13 jan 2015 23:17

Mij lijkt ook dat dat zeker nodig is. Vooral steeds de nadruk leggen op de wenselijkheid van het naleven van mensenrechten.
Maar dan ook niet meer generaliseren en alle moslims over dezelfde kam scheren. Je hoeft echt niet uit te leggen tegen 90% van de moslims dat ze de mensenrechten moeten naleven. Je kan wel perfect aan die 90% uitleggen waarom die overige 10% dat niet doet.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 13 jan 2015 23:39

Of die verhoudingsgetallen van jou hier ook ongeveer zo kloppen weet ik niet, maar iets in die trant kun je wel doen, ja.

DiMensie

Bericht door DiMensie » 14 jan 2015 01:06

NOS schreef:
Nieuwe beelden aanslagplegers Charlie Hebdo
Gisteren, 20:52 Buitenland

Er zijn nieuwe beelden opgedoken van de broers Kouachi, kort na de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo.

Op de beelden is te zien hoe de twee broers in een zwarte auto stappen en een stukje rijden. Hierna stuiten ze op een politieauto, waarna ze uitstappen en de politie onder vuur nemen.

De man die filmt, kan in eerste instantie niet geloven dat het om echte kogels gaat. "Dit zijn losse flodders", zegt hij meerdere malen.

Bron
De geplaatste videobeelden maken diepe indruk op mij.

Ik kan de aanslagplegers niet anders benoemen dan als goed getrainde militaire 'kamikazes'. Ik vrees derhalve dat spoedig zal blijken dat dit geen incident zal blijken te zijn. Afwachten op de volgende aanslag is geen optie, de terreurbestrijding moet undercover diep infiltreren in de Moslim gemeenschap ten behoeve van het verzamelen van de nodige info om dit soort terreur zo veel als mogelijk te voorkomen.

Dat geschreven hebbende besef ik meteen
dat zelfs de echtgenote van één van de aanslagplegers kennelijk van niets wist :?
.

3 uur
Geregelde verschijning

Bericht door 3 uur » 14 jan 2015 10:24

het is ironisch dat een krant die her en der wel wat werd gelezen, een minimale oplage heeft, niet erg winstgevend was door een aanslag nu wereldberoemd is, overal aandacht krijgt en de oplage van 3 miljoen stuks in meerdere talen niet genoeg is. Ik zie hier wel een beetje een averechtse werking van wat de terroristen voor ogen hadden, het uitschakelen van wat zij zagen als het "kwaad".

Plaats reactie