Jordaanse piloot levend verbrand door IS

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

A. T. Jist
Ervaren pen

Jordaanse piloot levend verbrand door IS

Bericht door A. T. Jist » 04 feb 2015 02:25

Als je denkt dat het niet walgelijker kan? Dan blijkt het toch te kunnen.
Ik heb er echt geen woorden voor dat mensen zo verschrikkelijk ziek kunnen zijn.

Het filmpje is echt walgelijk.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6638261 ... iloot.html" onclick="window.open(this.href);return false;
In een wereld waar alles mogelijk ZOU kunnen zijn, is er nog geen reden om alles maar aannemelijk te vinden.

Jagang
Ontoombaar

Re: Jordaanse piloot levend verbrand door IS

Bericht door Jagang » 04 feb 2015 02:39

Ik heb geen zin om er naar te kijken. :(
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

DiMensie

Bericht door DiMensie » 04 feb 2015 03:44

.
Heldere propagandafilm die geen doekjes windt om de bedoelingen van IS, waarbij ik na het zien niet anders kan, dan concluderen dat het een zegen voor de mensheid zal zijn als tot en met de laatste terrorist van IS is uitgeroeid
.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 04 feb 2015 05:46

DiMensie schreef:.
Heldere propagandafilm die geen doekjes windt om de bedoelingen van IS, waarbij ik na het zien niet anders kan, dan concluderen dat het een zegen voor de mensheid zal zijn als tot en met de laatste terrorist van IS is uitgeroeid
.
Ze vzich in elk geval verzekered van een onbarmhartige vijand.
Ik wens u alle goeds

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 04 feb 2015 12:28

Ik kan dit soort filmpjes niet eens aanklikken...Mijn voorstellingsvermogen zegt helaas al genoeg.

Ik zou zeggen 1 Hele grote dikke ondoordringbare muur om een IS-gebied heen en laat ze daar gelukkig wezen. Alleen: Arme kinderen die er geboren worden.

Bij sommige onderwerpen kun je te ver gaan, klopt daar helemaal niets van met je verwijzing naar mede-forumleden.
Daarom laatste zin verwijderd.
Maria
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 04 feb 2015 12:39

dikkemick schreef:Ik kan dit soort filmpjes niet eens aanklikken...Mijn voorstellingsvermogen zegt helaas al genoeg.
kun je je voorstellen hoe kinderen levend begraven of verbrand worden door drones?
ze voor de rest van hun leven levend verminkt worden en nadien te horen krijgen dat hun verdwenen ledematen er nog aanhangen en ze gewoon als propaganda gebruikt worden? of dat ze collaterale damage zijn?

hoe verwerpelijk dit ook is, in een ander topic tot genocide oproepen is net zo verwerpelijk

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 04 feb 2015 12:45

appelfflap schreef:
dikkemick schreef:Ik kan dit soort filmpjes niet eens aanklikken...Mijn voorstellingsvermogen zegt helaas al genoeg.
kun je je voorstellen hoe kinderen levend begraven of verbrand worden door drones?
ze voor de rest van hun leven levend verminkt worden en nadien te horen krijgen dat hun verdwenen ledematen er nog aanhangen en ze gewoon als propaganda gebruikt worden? of dat ze collaterale damage zijn?

hoe verwerpelijk dit ook is, in een ander topic tot genocide oproepen is net zo verwerpelijk
eensch
Philip K. Dick

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 04 feb 2015 15:39

dikkemick schreef: Ik zou zeggen 1 Hele grote dikke ondoordringbare muur om een IS-gebied heen en laat ze daar gelukkig wezen.
:shock:
Dan kan ook niemand meer vluchten.
Als iedereen binnen een te omgrenzen gebied er gelukkig mee zou zijn, dan waren deze gruwelijkheden er niet.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 04 feb 2015 15:45

Zolang er I.S. is hebben velen daar ongelooflijke ellende van.
Ik zie zelfs niets in een muur er omheen.
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 04 feb 2015 16:22

appelfflap schreef: kun je je voorstellen hoe kinderen levend begraven of verbrand worden door drones?

Ja altijd weer een dilemma, waar ook al over gediscussieerd is naar aanleiding van Dresden en Hiroshima.
Ben je gerechtigd om te doden om doden te voorkomen.

IS zal ongetwijfeld haar daden rechtvaardigen door te wijzen op de ellende die het westen en de westerse leefwijze aanricht.
Zo rechtvaardigt het westen haar daden door te wijzen op de ellende die IS aanricht.

Het lastige is, dat ik westerling ben en de neiging heb de drones goed te praten (ze worden gericht gebruikt en schade aan burgers is jammer maar helaas) omdat ze een hoger doel dienen nml. vrede en vrijheid zoals wij die in Europa kennen sinds WO-II
De jihad-gangers zullen de maatregelen van IS goed praten omdat ze een hoger doel dienen. De aanbidding van Allah op de juiste manier en de ideale samenleving uit Mohammeds tijd, waarin iedereen gelukkig was en verzekerd is van een paradijselijk leven na de dood.

Ik ben er niet uit. Misschien inderdaad een muur er om heen en ons er niet mee bemoeien. Jammer maar helaas voor de shiïten, yazidi's, christenen, vrouwen, homo's enz. die daar wonen.
(Maar wat als ze er doorheen breken? Nieuwe muur iets wijder? Muur om onszelf zoals middeleeuwse steden een muur hadden?)
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 04 feb 2015 16:31

Maria schreef:
dikkemick schreef: Ik zou zeggen 1 Hele grote dikke ondoordringbare muur om een IS-gebied heen en laat ze daar gelukkig wezen.
:shock:
Dan kan ook niemand meer vluchten.
Als iedereen binnen een te omgrenzen gebied er gelukkig mee zou zijn, dan waren deze gruwelijkheden er niet.
Dan doen we een middeltje in het water dat ze zich niet kunnen voortplanten.
Philip K. Dick

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 04 feb 2015 17:04

Vilaine schreef:Het lastige is, dat ik westerling ben en de neiging heb de drones goed te praten (ze worden gericht gebruikt en schade aan burgers is jammer maar helaas)
en zo heb je dus dat dode verbrande en/of levend begraven kind ontmenselijkt en deze misdaad geminimaliseerd.
een perfect logische argumentatie in een wij-zij redenering en oorlogsretoriek

dikkemick
collectieve straffen zoals een gedwongen sterilisatie is een misdaad tegen de menselijkheid.
net zo verwerpelijk als oproepen tot volkerenmoord, miljoenen mensen opsluiten (muur omheen zetten) of een genocide goedpraten (een paar bommen gooien).
velen in het Westen beseffen eigenlijk totaal niet meer wat ze zeggen en wat de draagwijdte van hun stupide uitspraken zijn.

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 04 feb 2015 17:13

Maar beste appelfflap, wat is volgens jou dan een oplossing?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 04 feb 2015 17:16

@Appelflap
Ja, niets menselijks is mij vreemd. Maar ik schreef 'neiging', maar praatte het niet goed.
Voor het IS standpunt is ook wat te zeggen (weet zelf niet eens of ik het ironisch bedoel).

ik ben er nog steeds niet uit. Was Dresden en Hiroshima en is ingrijpen in IS juist of moeten we het de slachtoffers zelf laten uitzoeken?

En als we niks doen, worden we beschuldigd van medeschuldig zijn aan genocide op allerlei bevolkingsgroepen, als we wel wat doen, zijn we schuldig aan de dood van onschuldige kinderen.

Misschien toch proberen thee met ze te drinken en ze te bepraten.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 04 feb 2015 17:25

Vilaine schreef: En als we niks doen, worden we beschuldigd van medeschuldig zijn aan genocide op allerlei bevolkingsgroepen, als we wel wat doen, zijn we schuldig aan de dood van onschuldige kinderen.
We zouden natuurlijk ook eens kunnen kijken of we zelf niet ergens op 1 of andere manier medeverantwoordelijk zijn.
ik zie heel veel medeverantwoordelijkheid.
geweld, staatsgrepen, militiare dictaturen steunen, onderdrukking mee financieren, bezetting goedpraten, mensenrechten schenden uit economisch eigenbelang,...
héél misshcien kun je hier aan zetten.
ik besef ook dat het nogal moeilijk is in een compleet gepolariseerde wereld waar de ander nog net geen ongedierte is (aan beide kanten).

een thee drinken om 5 minuten later een woonblok uit zelfverdediging plat te gooien? waarna we zeggen dat de slachtoffers verzonnen zijn, het zelfverdediging was, de doden collaterale damage zijn,...
dat helpt volgens mij niet voor wederzijdse toenadering

is natuurlijk een werk van iets langere adem. om te beginnen het besef dat een moslim iets meer waard is als ongedierte dat uitgeroeid moet worden

Plaats reactie