Jordaanse piloot levend verbrand door IS

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Beagle1831
Ervaren pen

Re: Jordaanse piloot levend verbrand door IS

Bericht door Beagle1831 » 05 feb 2015 01:44

appelfflap schreef:
oplossingen zijn en ik heb al een aanzet gegeven vandaag. Iets voor de lange termijn en begint er bvb mee de moslim als mens te zien
geen ongedierte dat opgesloten moet worden, collectief gesteriliseerd moet worden of uitgeroeid moet worden (en andere mensonterende onzin dat ik hier en masse zie passeren).
Toen ik begin jaren 90 voor de eerste keer als zeeman een haven in een moslim land aandeed, Saudi-Arabië was dat, werd ons door de kapitein opgedragen om alles waar alcohol in zou kunnen zitten in te leveren, ook aftershave deo etc, ook moesten we alles waar meer dan een blote enkel in kon staan afgeven zodat het allemaal opgeborgen kon worden.
Eenmaal afgemeerd nam een soldaat met een automatisch wapen zijn plaats in onder aan de gangway.
Dit was niet om ons te beschermen maar om ons er van te weerhouden dat we als vieze heidense varkensvlees vretende westerling hun 'heilige' land zouden betreden.
Op een gegeven moment kwam je er achter dat dit ongeveer de standaard routine was in dat soort landen, ik ben ook in Jemen en Libië, Qatar, Koeweit geweest, zal er vast 1 vergeten zijn, en overal hetzelfde ritueel.
Jullie zitten hier heerlijk te zwammen hoor maar je hebt werkelijk geen idee waar je over praat.
Ik heb het al eens eerder gezegd maar we zijn volgens mij al zo afgestompt dat we een moslim die geen bomvest draagt al als een normaal mens willen gaan zien...
Nee, nee , nee driewerf nee, er is niets normaal aan iemand die een ander niet accepteert omdat die wel eens een ander of geen geloof zou kunnen hebben, die de verminking van de genitaliën van kindjes toe staat, die een vrouw als een wandelende baarmoeder en werkster behandeld die der bek moet houden, die vindt dat mensen dood moeten omdat ze een niet gewenste seksuele voorkeur hebben etc.
En ondertussen woekert het lekker door, Rushdie, Deense cartoonisten, Hirsi ali, van Gogh,911,het 'verplaatsen' van de dakar rally, Hebdo etc, etc etc ....

De woorden zijn heel mooi hoor en ik denk dat je het nog goed bedoelt ook maar je bent zo ver van de realiteit verwijdert.

Een oplossing ?
aangezien al deze rotzooi alleen maar door goed samenwerken van regeringen opgelost kan worden heb ik alle hoop al laten varen, geniet nog maar van het beetje vrijheid dat je nog hebt want het gaat alleen maar minder worden in de ( nabije ) toekomst.

Lang leve religie, amen ...ehh....shalom.. ehh oh nee salaam
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 05 feb 2015 07:09

Elsevier: IS zendt verbranding Jordaanse piloot uit op groot scherm.
Bericht uit de hoofdstad van het ISIS-kalifaat. De hoofdstad van het allerislamste gebied van de wereld, Raqqa.
De beelden van het juichende publiek laten ook interviews zien met aanwezigen, onder wie een achtjarig jongetje. 'Ik wil ook piloten gevangen nemen en verbranden,' verklaart het jongetje lachend.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 05 feb 2015 07:55

appelfflap schreef:... Moslims ..... Ongedierte
Ik was hier toch dacht ik duidelijk over geweest.
Je plaat blijft hangen appelfflap.
Je geitenwollen sokken houding helpt zeer zeker niet.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 05 feb 2015 08:15

Beagle1831 schreef: Toen ik begin jaren 90 ...

Een oplossing ?
aangezien al deze rotzooi alleen maar door goed samenwerken van regeringen opgelost kan worden heb ik alle hoop al laten varen, geniet nog maar van het beetje vrijheid dat je nog hebt want het gaat alleen maar minder worden in de ( nabije ) toekomst.

Lang leve religie, amen ...ehh....shalom.. ehh oh nee salaam
Het bijltje erbij neergooien is wat mij betreft de snelste uitweg, maar niet de beste. We hebben 1 ding gemeen en dat is dat we mens zijn. En mensen moeten met elkaar de dialoog aan kunnen gaan. Zelfs de fundi-reli's. Alleen is de vraag: Hoe pak je dat verstandig aan?
1 Ding is zeker. Je moet over een hele lange adem beschikken.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

3 uur
Geregelde verschijning

Bericht door 3 uur » 05 feb 2015 08:46

dikkemick schreef: En mensen moeten met elkaar de dialoog aan kunnen gaan. Zelfs de fundi-reli's. Alleen is de vraag: Hoe pak je dat verstandig aan?
Gezien de discussie "1 reden voor het bestaan van god" geeft al aan dat je er niet doorkomt.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 05 feb 2015 08:49

3 uur schreef:
dikkemick schreef: En mensen moeten met elkaar de dialoog aan kunnen gaan. Zelfs de fundi-reli's. Alleen is de vraag: Hoe pak je dat verstandig aan?
Gezien de discussie "1 reden voor het bestaan van god" geeft al aan dat je er niet doorkomt.
Ik heb ook niet gezegd dat het makkelijk is. En...Ik ben niet de aangewezen persoon!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 05 feb 2015 09:21

Erik schreef:
Hoe bedoel je? Je pleit er toch niet voor om Jordaniërs (ook moslims) wél als ongedierte te zien?
In dat geval zou IS alleen maar geholpen hebben bij de verdelging. Dat zal toch niemand hier beweren hoop ik?
Dus wat is er mis met appelflap's houding? (Opdat we er niet naar hoeven raden)
De wol waarvan zijn sokkken zijn vervaardigd lijkt me in elk geval irrelevant.
Welke "houding" helpt volgens jou wel?
Ik wens u alle goeds

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 05 feb 2015 09:57

Natuurlijk had het westen niets te zoeken in het Midden-Oosten. Maar wat hadden de arabieren te zoeken in het christelijke westen van het M-O in Perzië, in Turkije, in Noord Afrika. En wat hadden later de Turken te zoeken in Arabië, op de Balkan, in Oostenrijk.

Ik heb overigens het idee, dat we hier moslims wel als mensen zien. We geven ze voorrechten, ze mogen moskeeën bouwen, we komen af op hun hulproep (nu vragen de koerden weer meer steun. Ze zouden weggevaagd zijn, evenals de yazidi's zonder luchtsteun. Ze hebben nu al 1000 doden te tellen. Zonder luchtsteun wellicht 10.000den ,maar altijd nog minder dan wat het westen gedood heeft?).
We werken samen met moslimlanden. En ik heb nog steeds het idee, dat e.e.a. tegen de IS is gericht en niet tegen moslims.
Als ik goed begrijp van Beagle is het eerder andersom. Moslims zouden mensen, die niet van hun richting zijn meer als gelijkwaardige mensen moeten zien.
Nu veralgemeniseer is natuurlijk. Maar ik lees toch regelmatig, dat moslims zich superieur achten wegens hun religie en glorieuze verleden. Hun Quran zegt ook:

Quran (8:55) -Voorzeker, in de ogen van Allah zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven:
Quran (48:29) - Mohammed is de boodschapper van Allah. En zij, die met hem zijn, zijn hard tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander.
Quran (8:12) -Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem angst in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
Quran (9:123) -O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is.
Quran (5:33) - De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

(Vervang 'ongelovigen' eens door 'moslims'. Wordt dat echt zo in het westen opgevat zoals appelflap suggereert?)

Het klinkt allemaal weinig tegemoetkomend van de kant van de islamitische leer en het is precies wat ze in de IS doen. Maar wellicht zijn ze ze daar voor rede vatbaar als bijvoorbeeld Obama zelf daar naar toe gaat om met ze te spreken en een aantal toezeggingen doet.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 05 feb 2015 10:23

Peter van Velzen schreef:
Erik schreef:
Hoe bedoel je? Je pleit er toch niet voor om Jordaniërs (ook moslims) wél als ongedierte te zien?
Peter, lees nou eerst eens even wat Erik hier schreef. Daarin zegt hij :
Erik schreef:Om te beginnen beschouw ik moslims niet als ongedierte.
Dus hoe kom je er dan bij om zo'n vraag te stellen?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

DiMensie

Bericht door DiMensie » 05 feb 2015 12:00

appelfflap schreef:Iets voor de lange termijn en begint er bvb mee de moslim als mens te zien
geen ongedierte dat opgesloten moet worden, collectief gesteriliseerd moet worden of uitgeroeid moet worden (en andere mensonterende onzin dat ik hier en masse zie passeren).
Wat jij ziet is in the eye of the beholder. Blijkbaar ben jij degene die geen verschil kan maken tussen IS terroristen en Moslims. Maar jij kunt dat verschil wel maken natuurlijk dus is hetgeen je doet discussie vervuiling!

Voor alle duidelijkheid:
  • Moslims zijn geen IS terroristen,
    dat de meeste (ALLE?) IS terroristen Moslim zijn staat daar los van.
.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 05 feb 2015 12:03

Erik schreef:
betuttelend en neerbuigend op de man spelen zou je jouw berichtje probleemloos kunnen noemen
knap staaltje vrijdenkerij :)

DiMensie

Bericht door DiMensie » 05 feb 2015 12:10

dikkemick schreef:Het bijltje erbij neergooien is wat mij betreft de snelste uitweg, maar niet de beste.
We hebben 1 ding gemeen en dat is dat we mens zijn.
IS terroristen beschuldigen van mens zijn gaat mij te ver.
Dat is echt een valse beschuldiging, IS terroristen gedragen zich beslist niet menselijk, integendeel!
Kun jij gezien hun onmenselijk beestachtig gedrag aantonen dat zij mens zijn?
IS terroristen zijn 'iets' maar beslist geen mens, want zij gedragen zich structureel onmenselijk!
IS terroristen zijn veel erger dan zombies! Weet je waarom?
Omdat IS terroristen bestaan!
.
appelfflap schreef:
Erik schreef:
betuttelend en neerbuigend op de man spelen zou je jouw berichtje probleemloos kunnen noemen
knap staaltje vrijdenkerij :)
En dan ook nog een smiley plaatsen? Ik wil jou gedrag ff benoemen: je wordt later vast een eikeboom!
.
Peter van Velzen schreef:
Erik schreef:
In dat geval zou IS alleen maar geholpen hebben bij de verdelging. Dat zal toch niemand hier beweren hoop ik?
Dus wat is er mis met appelflap's houding? (Opdat we er niet naar hoeven raden)
De wol waarvan zijn sokkken zijn vervaardigd lijkt me in elk geval irrelevant.
Welke "houding" helpt volgens jou wel?
Jammer Peter, maar je trapt met jouw reactie volledig in de forumvervuiling die Appelflap schaamteloos in dit topic aan het rondsmeren is, ff je voetzolen schoon maken en daar niet meer intrappen voor je Erik aan spreekt op iets wat die helemaal niet opperde!

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 05 feb 2015 12:25

is strijders geen mensen?
http://www.amnesty.nl/mensenrechten/enc ... dige-tekst" onclick="window.open(this.href);return false;

eigenlijk wel een leuke oefening
alle onzin die je hier ziet passeren gewoon aftoetsen aan de uvrm

DiMensie

Bericht door DiMensie » 05 feb 2015 12:31

appelfflap schreef:is strijders geen mensen?
http://www.amnesty.nl/mensenrechten/enc ... dige-tekst" onclick="window.open(this.href);return false;

eigenlijk wel een leuke oefening
alle onzin die je hier ziet passeren gewoon aftoetsen aan de uvrm
IS dat jouw 'vrijdenker' zijn in optima forma? Een link en wat kretologie neerplempen?

Heb je nou aangetoond dat die IS terroristen zich menselijk gedragen? Toon dat concreet aan dan!

Voor alle duidelijkheid: ik ben blij dat iemand advocaat van de duivel wil zijn: Bedankt daarvoor!

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 05 feb 2015 13:22

Nou, ik vond het wel een leuke oefening.
Bij doorstrepen waar IS zich niet aan houdt en waar de IS tegenstanders zich niet aan houden, scoort IS het slechtst.

De vraag is nu, moet je iets doen als een staat zoveel genoemde rechten met voeten treedt en niet in gesprek wil gaan met wie dan ook over een andere houding. Immers onze wetten zijn de hunne niet.

Leg de idealen van IS eens naast de Rechten vd Mens en ga er van uit, dat de IS idealen, die rechtstreeks van Allah komen (volgens IS en wie zijn wij om dat tegen te spreken) de meest gewenste zijn. Ook een leuke oefening. Dan komt het westen het er slechtst af.

Wie bepaalt nu wie gelijk heeft. Moeten we nu op basis van onze RvdM IS respecteren?

Op grond van Koran zien de IS jihadisten ongelovigen (niet-moslims in de breedste zin) als perverse beesten. Maar ik kom nergens tegen, dat de schrijvers hier moslims als beesten zien. Wel de IS jihadisten. De vraag is of dat terecht is. Dierenactivisten zullen dal als belediging zien. Dergelijk (in westerse ogen) wreed gedrag zien ze niet bij dieren.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Plaats reactie