De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Bevlogen

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Gerard R. » 29 aug 2018 14:05

Ja, belastingen fors omlaag bij weinig rente (veel geld in de markt), dan krijg je aanzwengelende economie.
Niet moeilijk. Of het op die manier wenselijk is...?
Vaak ook oplopende inflatie en totaalschuld van een land.
De totaalschuld wordt iets getemperd door de oplopende inflatie.
Enzovoort.. Kijken hoe lang de kruik te water gaat.
http://www.destaatsschuldmeter.nl/ameri ... en-vs-usa/

O ja.. en Obama met Biden heeft ervoor gezorgd dat de VS nog bestaat. Nooit vergeten.
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 29 aug 2018 15:43

Dat de economie zo sterk staat is idd. maar een momentopname.
Gebaseerd op het bruto nationaal product, wat mij niets zegt over de doorsnee welvaart.
Gerard R. schreef:
29 aug 2018 14:05
De totaalschuld wordt iets getemperd door de oplopende inflatie.
Enzovoort.. Kijken hoe lang de kruik te water gaat.
De oplopende inflatie wordt niet bijgehouden door de incidentele kleinen verhogingen van de lonen.
Feitelijk gaat het grootste deel van de Amerikanen, die steeds werk hebben gehad, er per saldo voorlopig alleen maar op achteruit.

Dus voorlopig is de conclusie over verbetering van financiële omstandigheden door de genomen maatregelen voor een groot gedeelte luchtfietsen.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 30 aug 2018 08:49

Trump maakt zichzelf tot de risee van elk weldenkend mens.
Twitter
Google is de schuld. :lol: :lol:
Opvallend zijn de antwoorden.
Ook gefaked?
Of uitgeselecteerd door twitter?

Donald Trump's latest conspiracy theory on Google
On Tuesday, after weathering a self-inflicted wound caused by his unwillingness to acknowledge in any meaningful way the death of the late Sen. John McCain, Trump took to Twitter at 5:24 a.m. to send this message:
"Google search results for 'Trump News' shows only the viewing/reporting of Fake New Media. In other words, they have it RIGGED, for me & others, so that almost all stories & news is BAD. Fake CNN is prominent. Republican/Conservative & Fair Media is shut out. Illegal? 96% of results on 'Trump News' are from National Left-Wing Media, very dangerous. Google & others are suppressing voices of Conservatives and hiding information and news that is good. They are controlling what we can & cannot see. This is a very serious situation-will be addressed!"
RELATED: Trump slams Google search as 'rigged' — but it's not
So.The President of the United States is alleging a broad-scale conspiracy to filter news by the largest search engine in the world. His "evidence"? That when he types "Trump News" into Google, it produces "only the viewing/reporting of "Fake News Media."
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 30 aug 2018 14:35

Trump is een rasechte populist. Hij heeft zich direct gekeerd tegen de elite (volgens hem is de werkende klasse de super-elite) en tegen de pers. Dit kan hij makkelijk verkopen aan zijn achterban. Alle populisten doen dit en creëren daarmee groepen binnen de samenleving die lijnrecht tegenover elkaar staan. Vergeet niet dat Trump bij zijn achterban nog steeds mateloos populair is, net zo populair als George Bush na 9/11:
https://evajinek.kro-ncrv.nl/fragmenten ... ft-stijgen
De pers had nooit verwacht dat Trump zou gaan winnen. Hij werd nooit als serieuze kandidaat gezien en dat werd breed uitgemeten in de pers. Als je dan als winnaar uit de bus komt kun je makkelijk zeggen ‘ze hadden het allemaal fout’ en dat werkt enorm tegen de pers.
Trump is geen politicus en dat werkt in zijn voordeel. Clinton werd niet gekozen omdat men het ‘pluche’ beu was. Hij spreekt meer de taal van de werkende arbeider en dat werkt ook in zijn voordeel. Het is de elite tegen de super-elite.
Nu probeert hij weer de democraten in een verkeerd daglicht te stellen:
https://nos.nl/artikel/2248087-trump-al ... eweld.html
Als Trump twittert dat nieuwsbronnen fake nieuws verspreiden, dan is er een grote achterban die hem daarin gelooft. De president staat zeer hoog in aanzien in Amerika, en er wordt weleens onderschat hoeveel macht hij rechtstreeks heeft. Zijn leus ‘let’s make America great again’ is perfect gekozen. De werkende klasse merkt dat ze erop vooruitgaan. En zij vertrouwen erop dat Trump voor langere termijn gaat regelen. Zij denken dat Trump maatregelen bedenkt en neemt wanneer dat nodig is. Dat kun je niet op de lange termijn plannen. Als er tegenslagen zijn dan is dat nooit de schuld van Trump (denkt hij en zijn achterban). Hij wijst dan naar andere partijen die tegenwerken, met name het buitenland. Zijn achterban is bereid om diep te gaan, dieper dan veel mensen denken. Andere naties zullen eerder tot inkeer komen. China kan het zich bijvoorbeeld niet veroorloven om in het handelsconflict tot de bodem te gaan. Dat zal tot veel onrust leiden in het land. Er staan nog verrassende dingen te gebeuren.

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 30 aug 2018 16:23

Maria schreef:
30 aug 2018 08:49
Trump maakt zichzelf tot de risee van elk weldenkend mens.
Twitter
Google is de schuld. :lol: :lol:
Opvallend zijn de antwoorden.
Lisa Hagan: ''Hey Trump, if you thought Google was bad, wait till you see the history books'' :lol:.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 31 aug 2018 07:33

De 100% narcist heeft tot het laatst toe geweigerd in te gaan op vragen van journalisten over het overlijden van McCain:

Afbeelding

Absoluut geen slimme zet natuurlijk & dat moet hij zelf eveneens geweten hebben, maar hij kom zich er nou eenmaal niet toe verzetten.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 01 sep 2018 12:11

Mueller heeft weer iemand gevonden die vals heeft gespeeld en nu - om zo weinig mogelijk straf te krijgen - zingt als een kanarie.

Mueller moet voor Trump wel net zo'n effect hebben als de man in het zwart die op Mozarts deur klopte en om een requiem vroeg. Mueller zegt helemaal niets, maar komt van tijd tot tijd met weer een nieuwe waterdichte aanklacht. Hij is de eigenlijke stoomwals die niet tegen te houden is. Nu het aantal aanklachten zo is gestegen heeft Trump zijn respons "witch hunt" moeten opgeven. Hij probeert het nu met het onderzoek voor "illegal" uit te maken. Trumps moord en brand schreeuwen komt meer en meer over als een zielige vertoning. Hij kwam een paar dagen geleden, nota bene 15 maanden na het beruchte interview met Lester Holt, (waarin hij - geheel onwetend over welke gevolgen zijn woorden hadden - de eigenlijke reden gaf voor het ontslag van Comey) aan met een tweet waarin hij Lester Holt aanklaagt voor "knoeien met de tape". Voor de toehoorders van dit schouwspel is het enkel hilarisch dat het Trump 15 maanden kostte om in te zien dat alleen al deze woorden tegen Lester Holt genoeg zijn voor een impeachment.
Born OK the first time

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 01 sep 2018 18:04

Het is zo goed als afgelopen met de oranje bullebak.

Zit nu live de begravenis van McCain te bekijken die wordt uitgezonden op alle Amerikaanse nieuwsnetwerken, ook Fox. Een zeer indrukwekende gebeurtenis! En de één na de ander vuurt rake en keiharde schoten op Trump af; soms enigszins verhuld, vaak direct: zowel de grote namen onder de Republikeinse als de Democratische genodigden, alsook McCain's eigen dochter. Dit hakt erin. De narcist is zelf expliciet niet uitgenodigd terwijl Obama en de Clintons eervol op de eerste rij zitten. Heb iemand nog nooit live op TV zo vernederd zien en horen worden. Begin bijna enige medelijden te krijgen met de uitgesloten Trump. Zelfs Fox kan dat niet meer wegmoffelen en dit zal nog een nasleep hebben.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 01 sep 2018 23:24

Ik begin mij af te vragen of hij pagina 100 nog haalt, in functie?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 02 sep 2018 13:02

ChaimNimsky schreef:
01 sep 2018 18:04
Het is zo goed als afgelopen met de oranje bullebak.
De narcist is zelf expliciet niet uitgenodigd terwijl Obama en de Clintons eervol op de eerste rij zitten. Heb iemand nog nooit live op TV zo vernederd zien en horen worden. Begin bijna enige medelijden te krijgen met de uitgesloten Trump. Zelfs Fox kan dat niet meer wegmoffelen en dit zal nog een nasleep hebben.
De wens is de vader van de gedachte. maar ik ben bang dat Trump niet voortijdig af zal treden. Tot nu toe heeft hij alle negatieve berichten over zijn persoon ontkent, genegeerd, of afgedaan als fake-news. De man is met kritiek eenvoudig niet kapot te krijgen. Men moet werkelijk met onweerlegbaar bewijs komen in het Rusland onderzoek, wil men gaan denken over een afzettingsprocedure. Al die affaires met vrouwen van jaren geleden worden hem door zijn achterban niet kwalijk genomen, al heeft hij miljoenen aan zwijggeld betaald. zelfs als zou blijken dat hij gesjoemeld heeft met de belasting, dan zal hij daar slechts bewondering voor oogsten bij zijn aanhang.
Ik vrees dan ook dat hij gewoon zijn termijn zal uitdienen. Of hij herkozen zal worden betwijfel ik wel.

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 02 sep 2018 13:14

Fish schreef:
01 sep 2018 23:24
Oh jawel, want als de term impeachment echt valt, zijn er zo 12 pagina's volgeschreven hier.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 02 sep 2018 13:34

Gershom schreef:
02 sep 2018 13:02
De wens is de vader van de gedachte. maar ik ben bang dat Trump niet voortijdig af zal treden. Tot nu toe heeft hij alle negatieve berichten over zijn persoon ontkent, genegeerd, of afgedaan als fake-news. De man is met kritiek eenvoudig niet kapot te krijgen. Men moet werkelijk met onweerlegbaar bewijs komen in het Rusland onderzoek, wil men gaan denken over een afzettingsprocedure. Al die affaires met vrouwen van jaren geleden worden hem door zijn achterban niet kwalijk genomen, al heeft hij miljoenen aan zwijggeld betaald. zelfs als zou blijken dat hij gesjoemeld heeft met de belasting, dan zal hij daar slechts bewondering voor oogsten bij zijn aanhang.
Ik vrees dan ook dat hij gewoon zijn termijn zal uitdienen. Of hij herkozen zal worden betwijfel ik wel.
Zijn aanhang wordt steeds kleiner, zijn populariteit daalt richting een nieuw dieptepunt, de approval ratings zijn reeds lager dan alle andere voorgaande presidenten rond deze periode en de Midterm verkiezingen komen eraan in November. Indien de Democraten voldoende zetels terugwinnen - en daar ziet het steeds sterker naar uit - dan ligt impeachment ineens voor de hand.
Fish schreef:
01 sep 2018 23:24
Met gemak. We zitten nu op pagina 88. Hoe meer stommiteiten deze man begaat, des te meer er over hem wordt geschreven. Met het tempo waarmee deze man stommiteiten begaat, haalt hij in functie eenvoudig pagina 200. Ook als hij zeer binnenkort afgezet zou worden, vertrouw ik erop dat deze president rond die tijd voldoende rare en strafbare dingen heeft gedaan om in ieder geval probleemloos pagina 100 te halen.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 03 sep 2018 15:36

Gershom schreef:
02 sep 2018 13:02
De wens is de vader van de gedachte. maar ik ben bang dat Trump niet voortijdig af zal treden. Tot nu toe heeft hij alle negatieve berichten over zijn persoon ontkent, genegeerd, of afgedaan als fake-news. De man is met kritiek eenvoudig niet kapot te krijgen. Men moet werkelijk met onweerlegbaar bewijs komen in het Rusland onderzoek, wil men gaan denken over een afzettingsprocedure.
Inderdaad, maar wat Trump zegt doet er weinig toe. Sterker nog, veel van zijn uitspraken werken in een rechtszaak tegen hem. Er bestaat weinig twijfel over dat het uiteindelijke rapport van Mueller vernietigend zal zijn. Ik denk dat het eindverhaal dat we te horen krijgen, in alle details zal uiteenzetten hoe de Russen een informatieoorlog hebben gevoerd om de verkiezingen te sturen, hoe Trump met de Russen samenwerkte en daarbij de wet overtrad, en hoe Trump na de verkiezingen het onderzoek om de waarheid te achterhalen op talloze manieren, en bijkans dagelijks, heeft getracht te blokkeren. Het rapport zal met onweerlegbare bewijzen beklonken worden, zodat een impeachment daarna eenvoudig onvermijdelijk is.

De Trump beerput is eenvoudig bodemloos. Lisa Hagans prachtige commentaar ''Hey Trump, if you thought Google was bad, wait till you see the history books'', is grappig om te lezen, maar tezelfdertijd bittere ernst: Trumps hele geschiedenis als volwassene zal men nu hij president is doorgaan en men zal een nooit eindigende reeks aan kwalijke zaken naar boven halen. Deze man is nooit een dag in zijn leven eerlijk geweest.
Born OK the first time

Ronaldus67
Forum fan

Bericht door Ronaldus67 » 03 sep 2018 21:32

Rereformed schreef:
03 sep 2018 15:36
dat een impeachment eenvoudig onvermijdelijk is.
Hoezeer ik het ook met je eens ben en Trump van mij nog liever vandaag dan morgen van het toneel mag verdwijnen. Vrees jij niet dat een afzettingsprocedure Trump het 'martelaarschap' en daarmee 'eeuwige roem' onder zijn kiezers zal opleveren? Nog maar niet te spreken over alle onvermijdelijke onrust (lees geweld) die na zo'n afzetting in het land zal ontstaan? Trump lijkt mij het type slecht verliezer die het volk in zijn val zal meeslepen en dan vervolgens de schuld van alle anarchie bij zijn tegenstanders zal leggen.
Het alternatief is dan de hele rit met hem uitzitten en hopen dat een deel van het electoraat tot inkeer zal zijn gekomen bij de eerstvolgende verkiezingen. Of is de door hem aangerichte schade inmiddels al zo groot dat een impeachment niettemin de voorkeur geniet en potentieel geweld nadien op de koop moet worden toegenomen?
I sat by the ocean.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 04 sep 2018 13:46

Ronaldus67 schreef:
03 sep 2018 21:32
Hoezeer ik het ook met je eens ben en Trump van mij nog liever vandaag dan morgen van het toneel mag verdwijnen. Vrees jij niet dat een afzettingsprocedure Trump het 'martelaarschap' en daarmee 'eeuwige roem' onder zijn kiezers zal opleveren?
Niet in het minst. Er zijn al talloze boeken over Trump verschenen, en ze zijn allemaal ontluisterend. Er is met Trump eenvoudig geen roem te behalen. In de toekomst enkel schaamte ooit zo dom te zijn geweest erop gestemd te hebben.

Trump lijkt mij het type slecht verliezer die het volk in zijn val zal meeslepen en dan vervolgens de schuld van alle anarchie bij zijn tegenstanders zal leggen.
Inderdaad. Trump is tot alles in staat om zijn hachje te redden. Zelfs het nieuws van één dag is wat dat betreft ontstellend:
https://www.youtube.com/watch?v=KFrtlHGkItY

Hij wil Jeff Sessions direct na de verkiezingen in november ontslaan, en hij zal dan alles doen om er een lakei voor in de plaats te krijgen die een eind maakt aan Muellers onderzoek. Indien dat hem niet lukt is er nog een eindscenario: wanneer Mueller zijn eindrapport aan Rosenstein overhandigt, kan Trump Rosenstein verbieden om het publiek te maken en naar het Congres op te sturen. Idioot dat zoiets mogelijk is in een democratie/rechtstaat, maar blijkbaar is alles mogelijk in de VS: https://www.youtube.com/watch?v=lwAs8i1mXiY
Maar deze zet houdt tevens in dat je dan werkelijk alle poppen aan het dansen zet, want iedereen heeft zich braaf gedragen en met eindeloos geduld ingetoomd om op dat eindrapport te wachten.
Het is goed mogelijk dat zijn presidentschap zowel in impeachment als in gewelddadigheid eindigt.
Born OK the first time

Plaats reactie