De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Rereformed » 06 sep 2018 15:15

Gerard R. schreef:
06 sep 2018 15:01
Ja, ik heb meestal het idee, dat eigenlijk iederéen hem in de weg zit.
Maar het kan bij Trump altijd een graadje erger. Vandaag wordt zijn bui omschreven als "a volcanic level of anger".
Het is nu wachten op de eruptie.
Born OK the first time

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 06 sep 2018 15:19

Het lijkt mij teveel op wat zij zeggen te bestrijden.
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 06 sep 2018 18:19

ChaimNimsky schreef:
06 sep 2018 00:55
Indien dit waar is, dan is dat heel groot nieuws. Een zeer belangrijke medewerker van Trump die anoniem wil blijven, is naar de New York Times gestapt en heeft verklaard tegen de president te gaan werken. Ook heeft deze persoon gesuggereerd niet de enige te zijn. Het verzet is opgelaaid van binnenuit het Witte Huis =D> =D>

Indien deze info correct is - en dat kan haast niet anders - dan is het is nu slechts aftellen tot het eind van het presidentschap van de narcist die nu wel helemaal door zal gaan draaien. Hij suggereert reeds dat het hier verraad betreft, wat al aangeeft dat het maar al te werkelijk voor hem is. Tijd voor een voorzichtig feestje. Misschien beseffen we het nu nog niet helemaal, maar we leven middenin een periode waar men nog vele generaties over zal spreken.
Officieel is het een ambtelijke staatsgreep als mensen om Trump heen zo handelen. De zoektocht naar de persoon is inmiddels begonnen en ik denk ook wel dat ze die vinden. Telefoongesprekken en internet laten sporen na. Trump heeft het uiteraard afgedaan als fake news, maar er is wel degelijk iemand die dit verteld heeft, of het nu waar is of niet. Van verzet kan en mag eigenlijk geen sprake zijn, dat is hoogverraad jegens het presidentschap. Het zou me dan ook niet verbazen dat er een grote ontslaggolf aan zit te komen.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 06 sep 2018 18:34

Als de kapitein van het schip of de onderzeeër of zie maar niet meer goed bij zijn hoofd is (of lijkt) moet er ingegrepen worden. Het is niet anders. Ook als dat formeel niet zou mogen, wat ik betwijfel met dat gewicht van dingen.
En ontslagen, daar weet Trumpmans alles van, schreef ik al, dus dat komt goed.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 06 sep 2018 22:59

We zitten nu wel met een schizofrene president. Gaat hij ze straks een voor een vragen wie die anonieme opstandige is?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 07 sep 2018 03:58

Of besluit hij dt het "fake-news" is?
Ik wens u alle goeds

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 07 sep 2018 05:05

lanier schreef:
06 sep 2018 18:19
Officieel is het een ambtelijke staatsgreep als mensen om Trump heen zo handelen. De zoektocht naar de persoon is inmiddels begonnen en ik denk ook wel dat ze die vinden. Telefoongesprekken en internet laten sporen na. Trump heeft het uiteraard afgedaan als fake news, maar er is wel degelijk iemand die dit verteld heeft, of het nu waar is of niet. Van verzet kan en mag eigenlijk geen sprake zijn, dat is hoogverraad jegens het presidentschap. Het zou me dan ook niet verbazen dat er een grote ontslaggolf aan zit te komen.
Het grappige is dat in het boek van Woodward dat volgende week uitgegeven wordt twee bij naam genoemde personen vermeld worden die daadwerkelijk van verzet tegen het presidentschap beschuldigd kunnen worden op grond van handelingen die in het boek beschreven worden - James Mattis and Gary Cohn -, maar dat Trump een dag tevoren een stuk of twintig maal uitgesproken heeft dat alles in dat boek fictie is, en niets ervan waar.

Trump zit dus in een onmogelijk parket: als het allemaal fake news is kan hij helemaal niemand ontslaan. Maar als hij mensen gaat ontslaan dan staat dat gelijk aan erkennen dat de aanklachten op waarheid berusten.

Interessant is ook de berichtgeving die ik hoorde dat de New York Times dit opiniestuk binnen kreeg een of twee dagen voordat de media het boek van Woodward ter inzage kreeg. Het boek bevestigt dus de op-ed en de op-ed is dus geen reaktie op het boek.

Overigens denk ik niet dat Trump de op-ed persoon vindt. Dat telefoongesprekken sporen nalaten weet iedereen. Ik kan me daarom niet voorstellen dat deze persoon de telefoon gebruikt heeft om de zaak af te handelen.

De beste methode om uit te zoeken wie het geschreven heeft is via de linguistiek, iets wat ik vaak op dit forum gedaan heb om forummers te kunnen herkennen. Maar ook deze methode werkt in dit geval niet, omdat de schrijver zich hiervan uiteraard bewust was. Aangezien het Witte Huis van Trump lekt als een zeef is het zelfs regel geworden dat men opzettelijk woordgebruik en frasen van anderen overneemt om zo weinig mogelijk sporen van zichzelf achter te laten.
Zo sprong iedereen onmiddellijk op het woord "lodestar" (leid-ster), een zeer ongebruikelijk woord, dat toevallig regelmatig door Mike Pence gebruikt wordt. In normale gevallen kan men hieruit inderdaad concluderen dat Mike Pence het opiniestuk heeft geschreven. Maar in dit geval gaat het niet op aangezien het waarschijnlijker is dat iemand anders bewust dit woord van Pence gebruikt heeft om de aandacht af te leiden van de werkelijke persoon die achter het opiniestuk zit.
Born OK the first time

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 07 sep 2018 16:22

Iemand heeft dit verhaal naar buiten gebracht of het nu waar is of niet. Op basis daarvan zou Trump weleens mensen kunnen ontslaan. Als die persoon het niet verteld ontslaat hij gewoon een aantal mensen. Grote kans dat meer mensen in het Witte Huis weten wie het is.
Ik denk dat veiligheidsdiensten er vrij snel achter zijn. Er schijnt een aantal keren te zijn gebeld tussen deze persoon en New York Times.

Trump doet alles voor macht en populariteit en praat zoals het hem uitkomt. Dat heeft hij nooit anders gedaan en verandert echt niet nu hij president is. Zo verloor hij ooit een rechtzaak en brandde de vrouw publiekelijk helemaal af. Later liep hij toevallig een kamer binnen waar zij zat met een client. Hij prees haar de hemel in en zei tegen de client dat hij geen betere advocaat kon krijgen. Typisch Trump.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 07 sep 2018 17:11

En wat moeten we dan van zo'n president zeggen?
Grappig? 8-[

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 09 sep 2018 11:36

Deze toespraak van oud president Obama voor studenten in Illenois duurt ruim een uur, maar ik verveelde mij geen ogenblik.
Arme Amerikanen. Wat hebben zij weggegooid?

Youtube link verbeterd. Je hoeft alleen de code achter de 'v=' tot de eerste '&' tussen de haken van de youtube tag te zetten.
Bonjour

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 09 sep 2018 17:27

Gershom schreef:
09 sep 2018 11:36
Deze toespraak van oud president Obama voor studenten in Illinois duurt ruim een uur, maar ik verveelde mij geen ogenblik.
Arme Amerikanen. Wat hebben zij weggegooid?
Helemaal mee eens dat de Democraten hem tot nu toe niet hebben kunnen vervangen met iemand van hetzelfde kaliber. Hij heeft een uniek sprekerstalent.
Wellicht bedoel je het niet zo, maar de Amerikanen hebben Obama niet weggegooid. Hij heeft eenvoudig de maximum tijd volgemaakt.
Born OK the first time

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 09 sep 2018 18:57

Rereformed schreef:
09 sep 2018 17:27
Wellicht bedoel je het niet zo, maar de Amerikanen hebben Obama niet weggegooid. Hij heeft eenvoudig de maximum tijd volgemaakt.
Je hebt gelijk. Ik heb dat wat ongelukkig geformuleerd. Ik bedoelde te zeggen dat de Amerikanen de eerlijkheid, en het fatsoen hebben ingeruild voor een racistische ruziezoeker zonder enig moreel besef. Zo welsprekend als Obama was zal niemand snel kunnen evenaren. Maar het onsamenhangende megalomane gebazel van Trump is net zo uniek. Tenminste dat mag ik hopen...

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 12 sep 2018 09:39

Wellicht gaat Manafort alsnog praten (klik).
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 14 sep 2018 02:09

Manafort heeft een deal gemaakt met de aanklagers. Vrijdag wordt er op de details ingegaan. Het is dus nog niet bekend of dit betekent dat hij zijn oranje ex-baas erbij gaat lappen. Maar dat hij geïnteresseerd is in een deal klinkt alvast veelbelovend.

Ook heeft de narcist zich niet langer in kunnen houden met een nieuwe orkaan voor de deur: de vorige orkaan was een groot succes voor hem -- ongeveer 18 doden. Die overige 3000 betreft naar zijn eigen zeggen desinformatie van de Democraten. Iedereen - eveneens de Republikeinen - wisten niet hoe gauw ze zich van de woorden van hun president moesten distantiëren. Hij is aan het doordraaien.

O ja, en het is eveneens uitgelekt dat hij miljoenen heeft doorgesluisd van FEMA (de overheids-organisatie die zich o.a. met de gevolgen van orkanen bezighoudt) naar ICE (het programma dat kinderen van vluchtelingen in kooien opsloot).

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 14 sep 2018 19:51

Paul Manafort heeft zojuist besloten samen te gaan werken met Mueller =D>. Ben benieuwd naar de reactie van Twitler.

Plaats reactie