De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Nieuws allerhande Covid-19 gerelateerd

Bericht door Rereformed » 25 apr 2020 05:24

De fabrikanten van ontsmettingsmiddelen Lysol en Dettol hebben na de uitspraken van Trump met spoed een waarschuwing gepubliceerd: "under no circumstance should its disinfectant products be administered into the human body (through injection, ingestion or any other route)".

De clown in het witte huis heeft nu als reactie gegeven dat zijn opmerkingen gisteren bedoeld waren als sarcasme. Een opstapeling van idiotie op idiotie.

Vorige maandag sprak hij met enige trots als verwachting uit dat "when everything is said and done" het aantal slachtoffers in de VS beperkt kan blijven tot 50.000-60.000 mensen. De 60.000 wordt volgende dinsdag, precies 8 dagen na die uitspraak, bereikt. Dat laat conclusief zien dat deze man geen grip op de realiteit heeft.
Born OK the first time

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 25 apr 2020 05:49

Ik heb inmiddels een clip bekeken waar Trump tegen journalisten zijn escapade van een dag eerder uitlegt. Het is gecompliceerder dan dat hij eenvoudig met een leugen aankomt om zijn uitglijder te verdoezelen: er valt eenvoudig geen enkele hoogte te krijgen van zijn antwoord. Het is onsamenhangend, alsof iemand niet meer in staat is om samenhangende gedachten te formuleren:

https://www.youtube.com/watch?v=uPxct29FqD0

Letterlijk zegt hij dit:

"I was asking a question sarcastically to reporters like you, just to see what would happen. Now, disinfectant, for doing this [wrijft handen] on the hands would work. And I was asking the question of the gentleman who was there yesterday. Because when they say that something will last three or four hours or six hours, but if the sun is out, or if they use disinfectant, it goes away in less than a minute. Did your hear about this yesterday? But I was asking to sarcastic in a very sarcastic question to the reporters in the room about disinfectant on the inside. But it does kill it and would kill it on the hands and that would make things much better. That was done in the form of a sarcastic question to the reporters."

In vertaling:

"Ik stelde sarcastisch een vraag aan verslaggevers zoals jij, gewoon om te zien wat er zou gebeuren. Nu zou ontsmettingsmiddel, als je dit doet [wrijft handen], werken. En ik stelde de vraag van de heer die er gisteren was. Want als ze zeggen dat iets drie of vier uur of zes uur duurt, maar als de zon schijnt of als ze een ontsmettingsmiddel gebruiken, verdwijnt het in minder dan een minuut. Hoorde je hiervan gisteren? Maar ik vroeg om sarcastisch in een zeer sarcastische vraag aan de verslaggevers in de zaal over desinfectiemiddel aan de binnenkant. Maar het doodt het wel, en doodt het op de handen en dat zou de zaken veel beter maken. Dat werd gedaan in de vorm van een sarcastische vraag aan de verslaggevers."

Dit is absolute wartaal.

Maar afgezien daarvan, zijn opmerking heeft geen enkel verband met wat werkelijk gebeurde een dag daarvoor. De enorme ophef die zijn optreden veroorzaakte had niets te maken met zijn boze opmerkingen tegen een journalist die hij niet kan uitstaan, maar hebben betrekking op zijn opmerkingen daarvóór, die hij direct richtte tot de medische expert en een bureaucraat die naast hem op het podium zaten.
Zijn woorden laten zien dat hij eenvoudig geen idee heeft waar men zo'n ophef over maakt. Hij is hard op weg om dement te worden.
Born OK the first time

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 25 apr 2020 07:55

Rereformed schreef:
25 apr 2020 05:49
Dit is absolute wartaal.

Maar afgezien daarvan, zijn opmerking heeft geen enkel verband met wat werkelijk gebeurde een dag daarvoor. De enorme ophef die zijn optreden veroorzaakte had niets te maken met zijn boze opmerkingen tegen een journalist die hij niet kan uitstaan, maar hebben betrekking op zijn opmerkingen daarvóór, die hij direct richtte tot de medische expert en een bureaucraat die naast hem op het podium zaten.
Zijn woorden laten zien dat hij eenvoudig geen idee heeft waar men zo'n ophef over maakt. Hij is hard op weg om dement te worden.
Dan is het toch zo als ik in tweede instantie dacht.
viewtopic.php?p=573976#p573976

Geen wartaal voor wie mee kan denken in een puberale geest, die niet duidelijk het verschil tussen realiteit en fantasie kan verwoorden.
En die daarna zichzelf daarvan probeert schoon te wassen op een nog meer onbeholpen manier.

Het is de manier waarop hij dit (semi-)sarcasme bracht, zijn woordgebruik en ernst uitstralend, de tijd en de plaats en de omstandigheid.
En wat ondertussen heeft bewezen, dat het heel naïef is om te denken dat dit niet misbegrepen zou kunnen worden.
Niet doorhebbend, dat sarcasme slechts besteed is aan goede verstaanders.
En niet dit niet kan in een zo'n ernstige briefing van de werkelijke situatie, waarvan je weet dat het viraal gaat.
Ook dat is al heel lang bekend.

Verder vind ik, dat er veel clickbait en overdrijving en spotternij (bleach) is gebruikt, die idd. zoals ook gezegd wordt, vooral van de "leftists", dus zijn tegenstanders, vandaan komt.
Waar hij overigens, al sinds we hem kennen, zelf om heeft gevraagd. :evil3:

Ik moet nu trouwens ook steeds denken aan onze eigen Thierry, ik heb het niet zo bedoeld, Baudet. :D
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 25 apr 2020 08:45

Maria schreef:
25 apr 2020 07:55
Dan is het toch zo als ik in tweede instantie dacht.
viewtopic.php?p=573976#p573976

Geen wartaal voor wie mee kan denken in een puberale geest, die niet duidelijk het verschil tussen realiteit en fantasie kan verwoorden.
En die daarna zichzelf daarvan probeert schoon te wassen op een nog meer onbeholpen manier.

Het is de manier waarop hij dit (semi-)sarcasme bracht, zijn woordgebruik en ernst uitstralend, de tijd en de plaats en de omstandigheid.
En wat ondertussen heeft bewezen, dat het heel naïef is om te denken dat dit niet misbegrepen zou kunnen worden.
Niet doorhebbend, dat sarcasme slechts besteed is aan goede verstaanders.

Puberaal, allicht, we zijn niet anders gewend van de man. Maar de hele scene heeft volstrekt niets met sarcasme te maken. Dat is uiteraard een vluchtweg die zijn adviseurs hem naderhand hebben verteld om uit de benarde positie van clown weg te komen. Zijn adviseurs hebben natuurlijk net als de rest van de wereld het belachelijke van Trumps voorstel ingezien, en dus moet het uitgelegd worden als humor.

Maria schreef:Hij zei, dat een desinfectie middel het virus op je handen kan doden.
En of dat ook niet zou kunnen werken door het te injecteren en het dan zo ook je longen kon schonen.
Tot zover heb je helemaal gelijk.
Maria schreef:Mijn eerste indruk was, die van een gemanipuleerd filmpje.
Daarna dacht ik dat het weleens een welwillende humor zou kunnen zijn, ook al zijn we dat niet echt van Trump gewend.
Totdat ik las:
Het virus zal wsl. minderen als we meer zon krijgen en het warmer wordt.
En de reactie.
Stel dat je het licht in je lichaam brengt, via de huid.........

Simpele reacties en niet door hebben wat dat teweeg kan brengen.
Domme uitspraken, zoals we ze van hem kennen, die bedoeld zijn misschien om het grote publiek te amuseren, maar absoluut niet overkomen binnen de ernst van deze materie.
Er is absoluut geen sprake van humor. Daar is Trump zelfs niet toe in staat, zoals je zelf al aangeeft. Bekijk het filmpje in zijn geheel, dan zul je zien dat Trump zijn overpeinzingen in alle serieusheid aan de experts voorlegt. Misschien moet je het nogmaals bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=8cQlqlfXzyk&t=217s

Insiders hebben inmiddels al uitgelegd dat Trump net voor de persconferentie werd ingelicht over de studie die men in een laboratorium gemaakt had, waarin uitgewezen werd dat het virus op oppervlakken snel doodgaat via zonlicht en desinfektiemiddel. Uit de scene kan men opmaken dat Trump al tijdens die briefing de suggestie had gemaakt aan de experts dat ze het licht en de desinfektiemiddelen wellicht binnen het lichaam zouden kunnen brengen om hetzelfde resultaat in de longen te krijgen: Trump vraagt Dr Birx of hij het goed begrepen had dat ze de mogelijkheden daartoe zullen onderzoeken. Hier is de hele idiote passage vanaf 4'07''

"And I think you said: "That hasn't been checked but it could be tested". And then I said: "Supposing you could bring the light inside the body, which you can do through the skin or in some other way, and I think you said you're going to test that too (kijkt opnieuw naar de expert Dr Birx). Sounds interesting. (Op dit punt begint Dr Birx naar de grond te kijken om daar als het maar mogelijk is nu doorheen te zakken). And then I see the disinfectant would knock it out in a minute, and is there a way we could do something like that by injection or, inside or, or, almost a cleaning, because you see it gets into the lungs and it does a tremendous number on the lungs, so it would be interesting."

Blijkbaar was deze expert in die briefing vooraf te bang om hem ronduit tegen te spreken en had ze hem met een kluitje in het riet gestuurd. Trump was deze informatie dus eenvoudig nog aan het overdenken tijdens de persconferentie en hij dacht zijn geniale suggestie nu ook ten overstaan van de gehele wereld te geven door de experts nogmaals aan te spreken met zijn geniale hint. Dat alles had dus niets met humor of sarcasme te maken, maar was bedoeld om zijn genialiteit aan te tonen: hij heeft gedacht aan iets waar de experts nog helemaal niet op zijn gekomen!

Ook is interessant te observeren dat wanneer even later de kritische journalist Trump vertelt dat het publiek geconfronteerd wil worden met degelijke informatie en betrouwbaar advies, niet met losse uit de mouw geschudde geruchten van wat eventueel mogelijk zou zijn, het antwoord van de president weer volkomen onsamenhangend is. Het komt niet bij hem op dat de journalist zijn uitspraken bekritiseert, maar Trump geeft de journalist een reprimande dat hij de briljante experts van het laboratorium waar hij juist de onderzoeksresultaten van te horen kreeg, niet wil geloven! M.a.w.Trump kan niet het onderscheid maken tussen wat de medische experts zeggen en wat hij voorstelde.
Uiteraard wordt zoiets ook in de hand gewerkt wanneer je omringd bent door experts die weten dat ze ontslagen worden wanneer ze Donald Trump tegenspreken en Trump in de waan laten dat hij er zelf over kan meedenken omdat hij zo bijzonder knap is.

Verder vind ik, dat er veel clickbait en overdrijving en spotternij (bleach) is gebruikt, die idd. zoals ook gezegd wordt, vooral van de "leftists", dus zijn tegenstanders, vandaan komt.
In werkelijkheid is de toestand veel erger dan alle lefties in Amerika durven te gaan. De man is half dement, maar dit uit te spreken durft bijna geen enkele commentator.
Born OK the first time

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 25 apr 2020 09:50

Rereformed schreef:
24 apr 2020 18:57
Maar dat is helemaal geen meerderheid. Het is op z'n hoogst 42% van de bevolking.
En na de coronacrisis zal het veel lager zijn. Trump zal niet worden herkozen.
je hoeft ook geen meerderheid te hebben, gewoon meer stemmen als je concurrent.

Ik ga echt niet beweren dat Trump zeker niet herkozen wordt.

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 25 apr 2020 10:23

gerard_m schreef:
24 apr 2020 19:40
TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
24 apr 2020 18:28

Het is niet zo'n slimme gedachte om Trump voor bijzonder dom uit te maken omdat vermoedelijk meer dan helft van de mensen net zo denkt als hij.
Van een president verwacht je wellicht toch iets meer dan van de domste helft van de bevolking.
Iedereen is vrij om op een verloren moment eens te filosoferen over het gebruik van licht of ontsmettingsmiddel als behandeling.

De vraag is of de president van Amerika dat tijdens een briefing moet gaan doen.
Tijdens een briefing verwacht je eerder informatie, richting , zeker als een land in crisis is.
Het is te hopen dat zijn volgers het niet serieus nemen en hiermee gaan experimenteren.
Dat is het nadeel van de democratie, de kans is groot dat men eikels kiest.

Daarbij is Trump ook niets bijzonders de meeste politici zwammen een eind weg over zaken waar ze de ballen geen verstand van hebben.

Wat Trump bijzonder maakt is dat hij een ongelooflijke lompe bullebak is.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 25 apr 2020 10:28

appelfflap schreef:
25 apr 2020 09:50
Rereformed schreef:
24 apr 2020 18:57
Maar dat is helemaal geen meerderheid. Het is op z'n hoogst 42% van de bevolking.
En na de coronacrisis zal het veel lager zijn. Trump zal niet worden herkozen.
je hoeft ook geen meerderheid te hebben, gewoon meer stemmen als je concurrent.

Ik ga echt niet beweren dat Trump zeker niet herkozen wordt.
Als men de meerderheid van de kiesgerechtigden neemt dan zijn er nauwelijks presidenten met een meerderheid gekozen.
Dat komt omdat er zo weinig mensen gaan stemmen in de VS.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 25 apr 2020 11:02

Maria schreef:
25 apr 2020 07:55
Ik moet nu trouwens ook steeds denken aan onze eigen Thierry, ik heb het niet zo bedoeld, Baudet. :D

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 25 apr 2020 11:14

Rereformed schreef:
25 apr 2020 05:49
. Het is onsamenhangend, alsof iemand niet meer in staat is om samenhangende gedachten te formuleren:
twitter verplicht u om in slogans te werken. een beetje coherent iets uitleggen zijn meer als 140 tekens hé

Wat je bij trump ziet merk je wel vaker bij heel veel aandachtshoeren (politici, journalisten, opiniemakers,...)

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Rereformed » 25 apr 2020 11:42

dikkemick schreef:
24 apr 2020 20:35
Waarom mis ik deze?
https://www.nu.nl/coronavirus/6046899/t ... evaar.html

De Amerikaanse president Donald Trump heeft tijdens zijn dagelijkse persconferentie over de pandemie gesuggereerd dat het coronavirus misschien wel gestopt kan worden door een desinfectiemiddel te injecteren. Artsen stellen in een reactie met klem dat dit gevaarlijk is.

Later herstelde Trump zich door te suggereren dat het sarcastisch bedoeld was.
Maar ben je dan een lul of een LUL, als je dit in crisistijd als PRESIDENT hardop gaat beweren voor een camera?
Wellicht omdat de discussie wel in drie topics aangesneden werd. Ik had het vanaf hier becommentarieerd, omdat het me in eerste instantie toescheen als weer iets om te lachen. Maar bemerkte vandaag dat het topic dat Maria aanmaakte er helemaal door ondergesneeuwd wordt. De draad die daar ontstond heb ik inmiddels hiernaartoe overgeheveld en begint hier als je het nog wil doorlezen.
Born OK the first time

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 25 apr 2020 12:32

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
24 apr 2020 18:28
Ik denk meer dat Trump een kind van zijn tijd is.

Overal zie je dat mensen die niets van een onderwerp weten, toch er volop over meepraten.
Kreten als: ""Ach wetenschap is ook maar een mening"" komt men keer op keer tegen.

Het is niet zo'n slimme gedachte om Trump voor bijzonder dom uit te maken omdat vermoedelijk meer dan helft van de mensen net zo denkt als hij.
Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid, dat de meeste mensen niet zo slim zijn als we graag zouden willen aannemen. :wink:

En dat ze koste wat kost de eigen mening voorrang willen zien verlenen en dan anderen, die schijnbaar slimme dingen zeggen en daarmee weg lijken te komen komen, gaan napraten.
Natuurlijk het meest gemakkelijk bij een sociale meeting met gelijkgezinden of op de sociale media, waar je er meestal niet direct of te hard op wordt afgestraft.
Daarbij heeft iedereen hier en daar wel eens een blinde vlek of een stokpaardje, wat hoe dan ook bereden wil worden. :angel12:

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 25 apr 2020 12:58

"It’s Just A Suggestion, I’m Not An Expert"

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 25 apr 2020 13:21

De invloed van Trump is groter dan je denkt. Gisteren sprak ik (op gepaste afstand) een dame, uiteraard na een opmerking van we houden afstand in deze crisistijd.
Een opmerking van mij dat je niet alles moet geloven wat je hoort, omdat soms mensen die geen arts zijn je op het verkeerde been kunnen zetten, werd door haar direct beantwoord in de strekking van; “ maar soms luisteren mensen niet goed, want Trump had het over Chloroquine en iemand heeft hydroxychloroquine ingenomen. Ik had de naam Trump niet eens genoemd.
Het was zijn eigen schuld dat hij niet goed geluisterd had. Trump had nog veel meer goede oplossingen tegen Corona, vervolgde ze, maar de domme mensen zouden niet goed luisteren.
Een opmerking van mij dat we gewoon de regels van hogerhand moesten volgen tot de medici een veilig vaccin ontwikkeld hadden, werd direct beantwoord met; je kunt beter geen vaccins gebruiken, omdat daar meestal ernstige bijwerkingen van te verwachten waren, zette mij al op het spoor.
En toen ik een opmerking maakte, dat zelfs een president geen dokters voorschriften kon geven, tenzij hij een doktersbulk had, werd ze kwaad en liep weg. Ik hoef er niet bij te vertellen dat ik in de bijbelbelt woon. Ook in Nederland hebben we dus mensen die zich door deze gek in de luren laten leggen en in hem geloven.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 25 apr 2020 14:30

Eigenlijk verlang ik in deze situatie maar 1 ding van heer Trump. Dat hij weet dat hij zijn Amerikaanse volk vertegenwoordigd en dat velen, zeer velen hem toch serieus nemen omdat hij nu eenmaal president van deze wereldmacht is. Je woorden afwegen op een goudschaaltje dus!
Wat dat betreft doet Rutte het vele malen beter. En ja, ook die maakt ongetwijfeld fouten, maar ik ben bereid hem serieus te blijven nemen.
Dat er nu nog steeds Amerikanen zijn die hun leider serieus nemen en nog 4 jaar leiderschap gunnen, gaat er bij mij dan ook niet in.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 25 apr 2020 18:11

HarrieMe schreef:
25 apr 2020 13:21
Een opmerking van mij dat je niet alles moet geloven wat je hoort, omdat soms mensen die geen arts zijn je op het verkeerde been kunnen zetten, werd door haar direct beantwoord in de strekking van; “ maar soms luisteren mensen niet goed, want Trump had het over Chloroquine en iemand heeft hydroxychloroquine ingenomen. Ik had de naam Trump niet eens genoemd.
Het was zijn eigen schuld dat hij niet goed geluisterd had. Trump had nog veel meer goede oplossingen tegen Corona, vervolgde ze, maar de domme mensen zouden niet goed luisteren.
Als je de dame weer tegenkomt moet je haar maar deze link laten zien en zeggen dat ze moet leren beter te luisteren:

https://www.youtube.com/watch?v=3GuNbGC2D_8

Overigens had ze wel gelijk dat de man die overleed slecht naar Trump had geluisterd. Hij nam medicijn in dat aquaristen gebruiken tegen parasieten: chloroquine fosfaat.

Overigens is ook het medicijn dat Trump aanbeval en waarvan hij later aankondigde dat de regering een voorraad van 29 miljoen tabletten heeft opgekocht, in een onderzoek ineffectief gebleken en verhoogt het het risoco te sterven bij mensen die al levensgevaarlijk ziek zijn. De FDA, (food and drug administration) heeft inmiddels ervoor gewaarschuwd het middel niet op eigen houtje te gebruiken.
Born OK the first time

Gesloten