De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door collegavanerik » 23 jun 2020 07:03

Rereformed schreef:
23 jun 2020 05:53
appelfflap schreef:
22 jun 2020 22:39
In democratische rechtsstaten functioneren de verschillende machten die mekaar in evenwicht houden
Trump, Merkel, Macron zijn geen dictators maar moeten rekening houden met hun parlementen, rechterlijke machten enz.
Uiteraard! Maar zoals je zelf aangeeft is het uitgangspunt dan "een democratische rechtsstaat". Wanneer daarvan domino's omvallen, bijvoorbeeld de scheiding van de macht grotendeels wegvalt is het afgelopen met dat evenwicht. En juist dat is in de VS gebeurd. De Republikeinse partij is bijvoorbeeld de persoonlijke partij van Trump geworden, republikeinse theoretische rechtsgeleerden geven de president opeens allerlei absolute macht, de minister van justitie Bill Barr voert eenvoudig alles uit waartoe Trump hem opdracht geeft, Fox channel is Trumps persoonlijke televisiezender. Wanneer daarbij alle andere media uitgemaakt worden voor "enemies of the state" en "fake news", en mensen opgefokt worden met haat voor de tegenstander, je de tegenstander van verkiezingsfraude beschuldigt, terwijl je jezelf daaraan schuldig gemaakt hebt, ben je letterlijk op weg naar een Orwelliaanse maatschappij.
Trump heeft van Orban geleerd, maar dat betekent niet dat Orban en Trump niks goed KUNNEN doen. Dat is gereformeerd(!) zwart-wit denken.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 23 jun 2020 07:10

Ben ik eens dat Trump ook goed KAN doen, maar heeft hij dit ook gedaan?

Ik wacht nog op een voorbeeld van een GROTE en goede actie van deze BEST PRESIDENT EVER. Een actie waar hij echt zelf verantwoordelijk voor is geweest. Niet wat hij roeptoetert of naar zich toeschuift op Trumpiaanse wijze.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 23 jun 2020 07:56

dikkemick schreef:
23 jun 2020 07:10

Ik wacht nog op een voorbeeld van een GROTE en goede actie van deze BEST PRESIDENT EVER. Een actie waar hij echt zelf verantwoordelijk voor is geweest. Niet wat hij roeptoetert of naar zich toeschuift op Trumpiaanse wijze.
Daar gaat het niet om, want dan volgt gelijk een discussie over het tegenvoorbeeld, immers Trump kan per definitie niets goed doen, dus kan het tegenvoorbeeld niet kloppen.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 23 jun 2020 08:16

collegavanerik schreef:
23 jun 2020 07:56
dikkemick schreef:
23 jun 2020 07:10
Daar gaat het niet om.

Hoe dwaas! Hier gaat juist alles om.

Overigens, zelden heeft iemand die zogenaamd geen aanhanger van Trump is zo lang en breed volgehouden dat hij af en toe iets goeds doet, zonder ook maar één voorbeeld te geven. :lol:
Born OK the first time

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 23 jun 2020 08:24

Ik ben geen aanhanger van Trump (en ook niet van Biden) maar dat past niet in je mindset hè.
Stop eens met dat zwart-witdenken rere.
In de groen-roodblauwdriehoek zit ik ergens in het paarse vlak.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 23 jun 2020 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Hebr 6:

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 23 jun 2020 08:30

Vilaine schreef:
22 jun 2020 13:08
Rereformed schreef:
21 jun 2020 18:57
Ik hoorde net dat de clown hoopte op 60.000 toehoorders van zijn Charlie Chaplin dictator speech, de start van zijn verkiezingscampagne in Oklahoma, maar dat er enkel 20.000 kwamen opdagen. Een goed voorteken.
Weinig opkomst, zou de tik-tok en K-pop jeugd voor gezorgd hebben.

De lage opkomst bij de eerste campagnebijeenkomst van Trump sinds de coronacrisis zou mede veroorzaakt zijn door K-pop-fans en TikTok-gebruikers. Zij zouden massaal kaartjes voor de rally in Tulsa hebben gereserveerd, maar zijn niet komen opdagen.
Inderdaad. Het is een veel groter debacle dan ik dacht. Ik hoorde gisteren dat Trump wel meer dan een miljoen aanhangers verwachtte! Hier zijn zijn eigen woorden, die natuurlijk al gretig aangegrepen zijn om de draak met hem te steken:
https://www.youtube.com/watch?v=zvSjYqsxP-g
Born OK the first time

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 23 jun 2020 08:47

Eerlijk is eerlijk. Trump zit 4 jaar op Zijn troon en heeft diverse maatregelen genomen of er doorgedrukt. Daar moet er dan 1 tussenzitten die wereldwijde belangstelling heeft gekregen omdat het een goed idee was/is.
Ik vraag me af welk plan/idee/voorstel.
Ik ben best bereid grijs te denken maar dan moet ik wel in die richting gestuurd worden. Ik neig nu toch evht naar overwegend zwart.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 23 jun 2020 09:08

collegavanerik schreef:
23 jun 2020 08:24
Ik ben geen aanhanger van Trump (en ook niet van Biden) maar dat past niet in je mindset hè.
Stop eens met dat zwart-witdenken rere.
Natuurlijk past dat niet in mijn mind-set. Zoals ik al eerder uitsprak verlies je met mensen zoals jij de strijd. Je bent een voorbeeld van iemand die niet begrijpt wat er ditmaal op het spel staat, en met welk een tegenstander je te maken hebt. We staan oog in oog met een situatie die enkel een zwart-wit antwoord vereist, voor of tegen. Als de volgende verkiezing eindigt in het voordeel van Trump is het gedaan met de Amerikaanse democratie.

Uiteraard kun je daarop antwoorden dat we geen Amerikanen zijn en niet aan de verkiezing meedoen, en we er als buitenstaanders naar kunnen kijken. In dat geval ben ik niet geïnteresseerd in een gesprek, net zoals ik me niet zou laten zien in een topic over Japanse politiek als iemand daar een topic voor zou openen. Of zoals ik me nooit laat zien in een topic waar Nederlandse politiek voorbij komt. Hoewel dat mijn geboorteland is gebeurt er niets wat mij zo verontrust dat ik er wat over te zeggen zou hebben. Ze regelen alles altijd prima daar.
Ik bekijk zaken niet als buitenstaander, of als wetenschappelijk onderzoeker. Ik voel me verbonden met de VS wanneer ik dagelijks het Amerikaanse cablenews beluister. Alsof ik er woon, alsof het mij aangaat. Ik had al een anglofiele en daarmee samenhangende globalistische mindset in 1978, toen ik Nederland voorgoed gedag zei en naar Engeland vertrok. Zo is ook het nieuws dat uit Britannië komt voor mij nog steeds alsof het mij persoonlijk aangaat. Lange tijd in mijn leven noemde ik Britannië mijn tweede vaderland. Het echtpaar dat me ooit verwelkomde en voor me zorgde toen ik er terechtkwam, Charlie and Florrie, noemde zich "your English mum and dad". Het lot van dat land gaat mij aan mijn hart.

Denken dat je strijdt voor "ruimte voor rechts geven", of denken dat dit forum door links platgelopen wordt, of denken dat je zo nodig met nuanceringen moet aankomen, is met gigantische oogkleppen oplopen. Hier draait het helemaal niet om. Het draait om de persoon Trump en om de gigantische schade die hij berokkent aan de Amerikaanse democratie.
Ik ben niet links, noch heb ik principieel iets tegen op rechts, noch heb ik me in mijn leven vóór het geval Trump ooit met politiek beziggehouden. Het is mij in de regel om het even wie er aan de macht is, juist omdat ik nooit zwart-wit denk. In Finland heeft men eens een paarse regering gehad, uit vijf partijen bijeengeharkt, en dat mogen ze wat mij betreft vaker doen, prima.
Wat mij van jou onderscheidt is dat ik besef dat de volgende verkiezing in de VS beslissend is voor de voortgang van de democratie in de VS en de gehele westerse naoorlogse world order en bondgenootschap. Het is een kwestie van erop of eronder.
Ik raad je aan om wat meer te gaan luisteren naar zeer rechtse mensen zoals Steve Schmidt (bijvoorbeeld hier en hier) en George Will, of Joe Scarborough van Morning Joe, mensen die ik bewonder voor hun uitgesprokenheid en vasthouden aan belangrijke principes die hun eigen partij opgegeven heeft, ooit republikeinen die hun partij gedag moesten zeggen omdat ze de ernst van deze periode in de tijd beseffen.
Born OK the first time

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 23 jun 2020 09:48

"Zoals ik al eerder uitsprak verlies je met mensen zoals jij de strijd."

weer lekker aan het generaliseren rere, hou toch eens op met die polarisatie.
Nuanceren doen we niet meer op dit forum?
Had ik al gezegd dat je doorschiet?

Je schiet door.
Je bent van het padje af.
Je radicaliseert.
Afbeelding Hebr 6:

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 23 jun 2020 09:57

collegavanerik schreef:
23 jun 2020 09:48

Je schiet door.
Je radicaliseert.

Jij hebt letterlijk niets te zeggen wat je niet al tig maal opgemerkt hebt, noch geef je er blijk van ook maar iets te lezen wat je gesprekspartner schrijft, noch kun je tijd gehad hebben om de links die ik gaf te beluisteren.
Kortom, ik beschouw je vanaf nu als een troll en ben je one liners op bijdragen van mij waar ik uren tijd aan besteed beu en kap daarom het gesprek met je af.
Born OK the first time

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 23 jun 2020 10:10

dikkemick schreef:
23 jun 2020 08:47
Eerlijk is eerlijk. Trump zit 4 jaar op Zijn troon en heeft diverse maatregelen genomen of er doorgedrukt. Daar moet er dan 1 tussenzitten die wereldwijde belangstelling heeft gekregen omdat het een goed idee was/is.
Ik vraag me af welk plan/idee/voorstel.
Ik ben best bereid grijs te denken maar dan moet ik wel in die richting gestuurd worden. Ik neig nu toch evht naar overwegend zwart.
De vraag is of een positieve maatregel veel wereldwijde belangstelling zou krijgen. We zitten met zijn allen - inclusief de media in Europa- in een negatieve modus over Trump. Ik doe daar zelf enthousiast aan mee, tot we doorslaan en de man het Kwaad zelf maken. De media heeft al diverse oorlogen voorspeld (Noord-Korea, Iran) van dit kwaad maar het is er nog altijd niet van gekomen.

Mijn vraag: was het goed dat de VS islamitische verzetsgroepen steunde in Syrië, een vervolg op beleid dat al decennia werd gevoerd?
Ooit in Midden-Amerika, Afghanistan (de Taliban is er groot me geworden), Vietnam voor de Amerikanen er zelf gingen strijden, en ga zo maar door. Dit beleid heeft wereldwijd vele burgeroorlogen gevoed. Daarnaast heeft de VS decennia lang op allerlei plaatsen militair ingegrepen (Vietnam, Irak, Somalië, ….) om diverse redenen, de meeste van die landen in een rokende puinhoop achterlatend.

Dit is een trendbreuk. Trump heeft het beleid van zijn voorgangers op dit punt omgegooid. Het heeft weinig ruchtbaarheid gekregen. En ja, het gaat inderdaad samen met isolationisme.

Ik hou het voorlopig op zeer donkergrijs, maar ik zal de links van Rereformed beluisteren om te zien of ik naar pikzwart ga.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 23 jun 2020 10:59

Rereformed schreef:
23 jun 2020 09:57
collegavanerik schreef:

Je schiet door.
Je radicaliseert.

Jij hebt letterlijk niets te zeggen wat je niet al tig maal opgemerkt hebt, noch geef je er blijk van ook maar iets te lezen wat je gesprekspartner schrijft, noch kun je tijd gehad hebben om de links die ik gaf te beluisteren.
Kortom, ik beschouw je vanaf nu als een troll en ben je one liners op bijdragen van mij waar ik uren tijd aan besteed beu en kap daarom het gesprek met je af.
Rere hoe kan ik je in vredesnaam aan je verstand peuteren dat jij een LOGICABLUNDER maakt?
Don't shoot the messenger.
Afbeelding Hebr 6:

BdO
Forum fan

Bericht door BdO » 23 jun 2020 11:10

Rereformed schreef:
collegavanerik schreef:

Je schiet door.
Je radicaliseert.

Ik zei toch dat het verspilde nuance was?
viewtopic.php?p=576750#p576750

Meneer wil alleen maar nuance verspillen. Meneer herhaalt alleen maar, gaat nergens op in, komt niet met voorbeelden, en is dus inderdaad die luie donder die Peter het werk laat doen. Je kunt zijn deelname niet eens zien als gesprek voeren. Het is op z'n best fragmentjes blog die door het gesprek hier heen fietst vermomd als een verzameling schijnreacties.

BdO
Forum fan

Bericht door BdO » 23 jun 2020 11:11

collegavanerik schreef:
23 jun 2020 10:59
Rereformed schreef:
collegavanerik schreef:

Je schiet door.
Je radicaliseert.

Rere hoe kan ik je in vredesnaam aan je verstand peuteren dat jij een LOGICABLUNDER maakt?
De logica is hier dat bij 99,99999999999999999999999999999999999999999999999999% het niet zo relevant is dat er iemand tegen het afronden naar boven is.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 23 jun 2020 11:17

BdO schreef:
23 jun 2020 11:11
collegavanerik schreef:
23 jun 2020 10:59
Rereformed schreef:

De logica is hier dat bij 99,99999999999999999999999999999999999999999999999999% het niet zo relevant is dat er iemand tegen het afronden naar boven is.
Daar gaat het niet om, ik wijs rere op een fout in zijn redenering en ik krijg een emmer stront over me heen van heb ik jou daar.
Afbeelding Hebr 6:

Gesloten