Columniste Ebru Umar mishandeld!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Devious
Erelid
Contacteer:

Columniste Ebru Umar mishandeld!

Bericht door Devious » 26 apr 2006 22:31

Ja, de bijgelovigen zijn weer fijn bezig met de Jihaad.
Columniste Ebru Umar mishandeld

AMSTERDAM - Columniste en schrijfster Ebru Umar is vrijdagavond in de buurt van haar huis in het Amsterdamse...
AD TV: Ebru Umar mishandeld

Ebru Umar in februari 2004 met de cover van haar boek Burka en blahniks. FOTO ANP...stadsdeel De Baarsjes mishandeld door twee jongens van Marokkaanse komaf. Ze kreeg een klap in haar gezicht, viel tegen een muur en raakte gewond aan haar hoofd.

De jongens hadden haar eerst een tijdje achtervolgd, zo liet ze zondag weten. Umar publiceerde onder meer columns op de website van Theo van Gogh. Sinds november heeft de Amsterdamse de column van de vermoorde Van Gogh overgenomen in de Metro. De plek waar de filmmaker wekelijks zijn verhaal schreef in de gratis krant, bleef na de moord een jaar leeg.

Meteen na het incident heeft Umar 112 gebeld. Dezelfde avond heeft ze aangifte gedaan bij de politie. De politie in Amsterdam wil niet op de zaak ingaan.

(ANP)
http://www.ad.nl/cultuurenshow/article293083.ece
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Devious
Erelid
Contacteer:

reacties op marokko.nl

Bericht door Devious » 26 apr 2006 22:38

Reacties van bijgelovigen op marokko.nl
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=908947

verbaast me niks, ik vond het eerder vreemd dat dit nu pas gebeurd is

ik kan die uitgeknepen kikker echt niet uitstaaaaaaaaaannn
weet niet wat er nog te mishandelen valt aan haar gezicht

misschien wouden ze haar miskiena alleen helpen..door die neus en die ogen recht te zetten voor haar of die dikke puist voor haar uitknijpen maar ik denk dat zij het heeft aangezien voor mishandeling je weet zodra een marokkaan naar je kijkt of wat dan ook lopen ze al te shacken...dus arzo of hoe ze ook heten mag je hebt het verkeerd...ze wouden je alleen maar helpen meer niet

Ik heb echt gelachen om sommige reacties.

Hoe komt het dat al die rascistische moslimhaters op KIKKERS (zij, Pim fortuyn), APEN (miss monkey ali, Bush) of ZWIJNEN (Sharon, Van Gogh) lijken?

Likkirrrrrrrr voor der ..

Hadden ze het nou maar meteen goed gedaan!!

lekker vor ebru je weet wat er gebeurt met mensen die te veel praten

Zij verdient die vuistslag en nog vele andere vuistslagen. Hoe kan je nou toegewijde moslims (nota bene als Turkse 'moslim') baardapen noemen. Dat is onacceptabel en dan hebben die jongens haar even laten weten, tja eigen schuld dikke bult (op je lelijke rotkop Ebru)

dom dat ze haar hebben geslagen .ze haden haar beter verkracht want iemand in nederland verkrachten is toch niet strafbaar ? tenzij die wet alleen voor blanke hollanders geld natuurlijk.

Een moslim zal ten alle tijde voor haar geloof en mensen opkomen, en zal altijd de waarheid vertellen en de kaaskoppen zullen dat niet van haar accepteren.

ps. Een echte moslima draagt een hoofddoek, omdat haar schepper dat van haar verwacht! snap je 'm nu....

Waarom is er nog geen Namus bij haar gedaan?
namus is ere wraak.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 27 apr 2006 09:02

Deze reacties geven aan dat vrijheid en tolerantie te ver zijn doorgeschoten. Wat dat aangaat steun ik het huidige kabinetsbeleid. Om maar even een amerikaan te quouten don't ask what your country can do for you etc.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric » 27 apr 2006 10:19

Even als advocaat van de duivel: zijn er op die vergaarbak met een hoog Marrokaans-LPF-gehalte nog andere geluiden te horen? Die bijvoorbeeld zeggen dat fysiek geweld onder geen enkel beding goed te praten is, zelfs al noem je mannen (volkomen terecht, zie onze nationale oefenterrorist) baardapen?
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 27 apr 2006 13:23

Ik heb even een korte analyse gedaan van de reacties van marokko.nl.
Wat mij op valt is dat vooral de vrouwen nogal een hard oordeel hebben.

Daarnaast vond ik een reactie die mij deed glimlachen, en ik citeer:
Het kan mij geen moer schelen of anderen de islam haten. Ik moet juist dankbaar zijn dat ik een moslima ben. Wij hebben tenminste nog manier en onze normen en waarden. Tegenwoordig doen niet moslims alles wat god verboden heeft. Drank, drugs, uitgaan,samenwonen,sex voor huwelijk enz.
Schandalig gewoon
Bron: http://forums.marokko.nl/showthread.php ... 47&page=12 (reactie van ZARAH14, 01:29 uur)

Het is mij inderdaad op gevallen dat veel fundamentalistische religieuzen er van overtuigd zijn
dat als je niet geloofd je dus immoreel bent!
Een wat overhaaste conclusie die bovendien niet automatisch volgt uit de stellingsname,
in de stijl van: "het sneeuwt niet dus regent het!"

Wat me deed glimlachen was de opmerking:
Tegenwoordig doen [niet] moslims alles wat god verboden heeft. Drank, drugs, uitgaan,samenwonen,sex voor huwelijk enz.
Schandalig gewoon
Deze opmerking is sterk van toepassing op het huidige Teheran!

Overigens, volgens mij komt het word 'hoer' van 'houris'.
En 'houris' waren de tot sex slaven gemaakte vrouwen.
En met veel enthousiasme en overgave gebezigde praktijk van de heilige profeet zelf!

Enfin, een strek staaltje van tolerantie, vergevingsgezindheid, medeleven en zelfkennis van de 'religie van vrede'.

MvG Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric » 27 apr 2006 16:15

wahlers schreef:Ik heb even een korte analyse gedaan van de reacties van marokko.nl.
Wat mij op valt is dat vooral de vrouwen nogal een hard oordeel hebben.
Het kan mij geen moer schelen of anderen de islam haten. Ik moet juist dankbaar zijn dat ik een moslima ben. Wij hebben tenminste nog manier en onze normen en waarden. Tegenwoordig doen niet moslims alles wat god verboden heeft. Drank, drugs, uitgaan,samenwonen,sex voor huwelijk enz. Schandalig gewoon.
Een principiële houding waar volgens mij de aanhang van de zwartekousenkerk een moord voor doet. Overigens: de moslims zelf verkrachten bij de vleet, mannen gaan regelmatig naar de hoeren omdat bruidlief-in-spé maagd moet blijven, een Iraanse ex-collega vertelde me 10 jaar geleden dat er in zijn land met verve illegaal drank werd gestookt, en als ik me goed herinner liggen er in het door de Taliban bezette Afghanistan enorme papavervelden waarmee ze hun regime financieren. Drugs zijn verdefelijk, maar natuurlijk niet als ze worden gebruikt voor de Strijd.

Ik denk overigens niet dat je je heel erg zorgen hoeft te maken over deze uitlatingen. De AIVD zou geen knip voor de neus waard zijn als die niet nauwgezet het reilen en zeilen van dit soort fora (en wie weet ook het onze) bijhouden.

Wat me wel zorgen baart is hoe ontstellend dom en generaliserend dit soort mensen is. Westerlingen zijn al werkelijk sinds de uitvinding van het vergistingsproces aan de alcohol (wijn, bier, jenever, noem maar op) dus is het op z'n zachtst gezegd OEREND STOM om te doen alsof dat opeens iets van de laatste tijd is. 'Uitgaan' wordt hier duidelijk gelijk gesteld aan hard-core houseparties waar de XTC, GBC, speed en cocaïne rijkelijk worden gesnoven en geslikt. Dat 99,9% van de Nederlanders gewoon naar de bioscoop/het theater/het concert gaat en aansluitend een drankje in een café nuttigt en dat óók uitgaan noemt, wordt vergeten. Weer OEREND STOM. 'Samenwonen' komt natuurlijk neer op losbandige seks, m.a.w., wordt gelijk gesteld aan seks voor het huwelijk. Want ik kan werkelijk geen enkele andere reden verzinnen waarom mensen erop tegen zouden zijn. Volgens mij schaamt die dame zich voor haar eigen lichaam en gevoelens als ze opgewonden wordt---echt een gevalletje platonische liefde voor het leven. (Tenzij er kindjes gemaakt moeten worden, natuurlijk. Dan mag er stevig worden gerampetampt. Maar owee als je het gewoon doet omdat je het fijn vindt!)

Gelukkig is het in relatieve openheid dat dit soort dingen wordt gezegd---dat geeft aan dat ze de vrijheid van meningsuiting zich goed laten smaken. Nu de rest van de verantwoordelijkheden nog.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 27 apr 2006 16:30

cymric schreef: De AIVD zou geen knip voor de neus waard zijn als die niet nauwgezet het reilen en zeilen van dit soort fora (en wie weet ook het onze) bijhouden.
Welkom ook AIVD \:D/
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 27 apr 2006 16:59

Collegavanerik/cymric

Betreft: http://www.freewebs.com/tawheedwaljihaad/index.htm

...ik heb toch maar even de AIVD ingelicht!
Vrijheid van meningsuiting OK!
Maar deze website staat vol met welgemeende fysieke bedreigingen.

Hopelijk ontdekt deze verdwaalde ziel het pad der verlichting
...de humanistische verlichting wel te verstaan!
...maar zoals ze gemoedstand nu is heb ik weinig hoop!

Ik zie hier trekjes a la Mohammed Bouyeri.
...ik kon dan ook niet nalaten dit te melden.

MvG Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 27 apr 2006 21:54

Ik heb zelf de indruk dat die burkameisjes op marokko.nl zwaar gefrustreerd zijn. De cognitieve dissonantie moet bijna ondraaglijk zijn. Daarom reageren ze ook zo agressief.
Hun geliefde geloof zegt hun dat ze onderdanig moeten zijn, gehoorzaam moeten zijn aan hun man, vader en broer, dat ze sloofjes zijn voor hun (toekomstige) echtgenoot, die waarschijnlijk ergens anders ook nog adresjes heeft (hoeri's), dat ze elk moment hun man seksueel moeten bevredigen wanneer hij dat verlangt. Daarom proberen ze zo stoer te doen, om voor de buitenwereld de schijn te wekken dat ze heel sterk zijn. Zo proberen ze de dissonantie te reduceren. De gefrustreerdheid druipt er echter vanaf. Het is eigenlijk heel erg zielig.

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 12 jun 2006 23:11

Iemand die blij, trots of gelukkig is, hoeft dat niet te zeggen of op een forum te publiceren. Dat straal je uit.
:roll:
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)

distiple
Ervaren pen

Re: reacties op marokko.nl

Bericht door distiple » 12 jun 2006 23:29

Devious schreef:Reacties van bijgelovigen op marokko.nl
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=908947

verbaast me niks, ik vond het eerder vreemd dat dit nu pas gebeurd is

ik kan die uitgeknepen kikker echt niet uitstaaaaaaaaaannn
weet niet wat er nog te mishandelen valt aan haar gezicht

misschien wouden ze haar miskiena alleen helpen..door die neus en die ogen recht te zetten voor haar of die dikke puist voor haar uitknijpen maar ik denk dat zij het heeft aangezien voor mishandeling je weet zodra een marokkaan naar je kijkt of wat dan ook lopen ze al te shacken...dus arzo of hoe ze ook heten mag je hebt het verkeerd...ze wouden je alleen maar helpen meer niet

Ik heb echt gelachen om sommige reacties.

Hoe komt het dat al die rascistische moslimhaters op KIKKERS (zij, Pim fortuyn), APEN (miss monkey ali, Bush) of ZWIJNEN (Sharon, Van Gogh) lijken?

Likkirrrrrrrr voor der ..

Hadden ze het nou maar meteen goed gedaan!!

lekker vor ebru je weet wat er gebeurt met mensen die te veel praten

Zij verdient die vuistslag en nog vele andere vuistslagen. Hoe kan je nou toegewijde moslims (nota bene als Turkse 'moslim') baardapen noemen. Dat is onacceptabel en dan hebben die jongens haar even laten weten, tja eigen schuld dikke bult (op je lelijke rotkop Ebru)

dom dat ze haar hebben geslagen .ze haden haar beter verkracht want iemand in nederland verkrachten is toch niet strafbaar ? tenzij die wet alleen voor blanke hollanders geld natuurlijk.

Een moslim zal ten alle tijde voor haar geloof en mensen opkomen, en zal altijd de waarheid vertellen en de kaaskoppen zullen dat niet van haar accepteren.

ps. Een echte moslima draagt een hoofddoek, omdat haar schepper dat van haar verwacht! snap je 'm nu....

Waarom is er nog geen Namus bij haar gedaan?
namus is ere wraak.
Lang leve de integratie.
Wat de oren vertellen, zien de ogen.

HarrieMe
Ervaren pen

Blije moslima? lama ik bedoel laat maar.

Bericht door HarrieMe » 13 jun 2006 11:26

Door de jaren heen heb ik geleerd dat mensen die mij proberen te vertellen hoe goed het hun gaat, alleen zichzelf willen overtuigen van het tegengestelde waarover ze praten.
:?
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)

Plaats reactie