De politiestaat Nederland in oprichting?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Maria
Site Admin

Re: De politiestaat Nederland in oprichting?

Bericht door Maria » 10 apr 2020 19:58

Nav. Jensen en zijn vlogs
Aan alle aluhoedjes
Begint pakkend en dat blijft het ook.
Vroeger werden mensen die net als jullie leden aan ernstige achtervolgingswanen en krankzinnigheid weggestopt op een plek waar zee- of boslucht mogelijk een frisse wind door hun verwarde brein zou blazen. En als dat niet werkte, wat helaas meestal het geval was, definitief opgeborgen en platgespoten, vastgebonden of erger.

Tegenwoordig mogen jullie gewoon vrij rondlopen.

Sterker: jullie hebben een megafoon gekregen.

Dat Elvis leeft, de aarde plat is en elke bewegende ster een UFO was, konden jullie vroeger hooguit kwijt in de plaatselijke kroeg, waar jullie in het beste geval werden genegeerd en in het slechtste, als de clientèle het zat en zelf zat was, in elkaar werden geslagen.

Maar toen kwam internet.

En Facebook.

En YouTube.

En nu kunnen jullie je wanen de hele wereld over schreeuwen.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Ronaldus67
Forum fan

Bericht door Ronaldus67 » 10 apr 2020 23:09

Maria schreef:
10 apr 2020 19:58
Nav. Jensen en zijn vlogs
Aan alle aluhoedjes
Begint pakkend en dat blijft het ook.
Vroeger werden mensen die net als jullie leden aan ernstige achtervolgingswanen en krankzinnigheid weggestopt op een plek waar zee- of boslucht mogelijk een frisse wind door hun verwarde brein zou blazen. En als dat niet werkte, wat helaas meestal het geval was, definitief opgeborgen en platgespoten, vastgebonden of erger.

Tegenwoordig mogen jullie gewoon vrij rondlopen.

Sterker: jullie hebben een megafoon gekregen.

Dat Elvis leeft, de aarde plat is en elke bewegende ster een UFO was, konden jullie vroeger hooguit kwijt in de plaatselijke kroeg, waar jullie in het beste geval werden genegeerd en in het slechtste, als de clientèle het zat en zelf zat was, in elkaar werden geslagen.

Maar toen kwam internet.

En Facebook.

En YouTube.

En nu kunnen jullie je wanen de hele wereld over schreeuwen.
Mooi gesproken!

Ook ik kan die losgeslagen patjepeeër Jensen met geen mogelijkheid serieus nemen. Hij is idolaat van Trump en koketteert graag met rechtse types als Thierry Baudet. Dan heb je bij mij de schijn al tegen. Al lijkt hij nu toch ook met laatsgenoemde in de clinch te liggen inzake 'de waarheid' over het coronavirus. Volgens Jensen is het allemaal maar nonsens en bangmakerij.

Jensen blijkt op wel meer domeinen een disfunctionele perceptie van de werkelijkheid te hebben, die je normaal gesproken inderdaad alleen binnen gesloten afdelingen van de geestelijke gezondheidszorg tegenkomt. Alles wat in de wereld gebeurt en dat niet in zijn politieke kraam past, beschouwt hij als een complot van links. Vanwege slechte kijkcijfers was er bij RTL geen plek meer voor Jensen op TV. Maar dit was volgens zijn zeggen natuurlijk een leugen. 'De waarheid' was dat men zijn rechtse geluid wilde uitrangeren, vond hijzelf. Jaja, een pur sang commercieel mediaconcern die een goedlopend programma met hoge kijkcijfers elimineert. Je moet flink paranoia zijn om zoiets te geloven.

Inmiddels heeft Jensen zijn platform voor maatschappelijke drop-outs met een kanaal op Youtube weten te vestigen en kan hij de hele dag zijn complottheorieën prediken voor eigen parochie. Zielig en gevaarlijk tegelijk.
I sat by the ocean.

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 11 apr 2020 01:26

Arjen2015 schreef:
10 apr 2020 11:54

In mijn ogen nog maar 1 ding te doen voor de vrijheid van ons Nederlanders , een enorme demonstratie tegen deze aanpak.
We laten onze vrijheid ons niet afpakken!

Arjen
Op het moment dat een ander in staat is jou verplichtingen op te leggen, ben je je vrijheid al kwijt.
De wet wordt gebruikt om je te verplichten.
Om vrijheid te behouden is het m.i. zaak voor vrijheid te kiezen in plaats van voor wetten.
Op het moment dat je je af gaat vragen welke vrijheden wel en welke niet, wie wel en wie niet, is er al geen sprake meer van vrijheid en kom je weer terug bij de oorsprong van wetgeving en het afschaffen van vrijheid, in ruil voor rechten en afhankelijkheid van 'toestemming'.
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.
In lack'ech, ik ben een andere jij, jij bent een andere ik.

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 11 apr 2020 01:57

Ben tegen een Nexit en het complotdenken. Natuurlijk bestaat het virus en zijn er mensen besmet, met alle Corona-specifieke kwalijke gevolgen van dien. Het enorme sterftecijfer is echt, valt te checken en artsen en medisch personeel op de IC zijn maar al te goed op de hoogte van de gevolgen. Maar Jensen houdt de mensen wel scherp -- daar ben ik hem dankbaar voor. De Corona app, de drones en het idee van een Corona paspoort of diploma, zijn aantoonbaar echt. Al zijn ze nuttig in deze tijd. Daarbij is het door de gevolgen van Corona nu inderdaad onmogelijk om samen te komen, ons samen fysiek te verenigen, te protesteren en samen een stem laten horen. We kunnen erover chatten, skypen, wat forummen, twitteren, facebooken en mailen. Al het geld dat decennialang is bezuinigd op de zorg, onderwijs en zovele andere zaken en waarmee nu met honderden miljarden tegelijk over en weer wordt gegooid. Ook heeft Rutte daadwerkelijk gezegd dat de tijd van voor Corona niet meer terugkeert. Dat vind ik zeer vreemd. Nog vreemder is, dat hij geen verdere toelichting heeft gegeven, terwijl het zo'n krachtig statement is. Ook is het videootje, waarvan ik eerst nog dacht dat het wellicht vals zou zijn, voor zover ik heb gezocht inderdaad nergens als vervalsing geïdentificeerd (weet iemand of het een vervalsing is?). Mocht het videootje inderdaad geen vervalsing zijn, dan zijn de betreffende experts die erin voorkomen, waaronder vooral de bekende Ab Osterhaus, apatische monsters. En hoe zit het met de arts - Rob Elens - die zegt samen met andere artsen iets te hebben gevonden dat in de praktijk veelbelovend lijkt te zijn? Hij lijkt me integer en ik ontdek geen dwingend motief bij hem om erover te liegen. Is daar al verder onderzoek naar gedaan? Anderzijds zijn genezen patiënten daadwerkelijke verloren klanten voor de farmaceutische industrie. Zeker na de opdracht die Osterhaus zo eenvoudig toegeschoven kreeg en waar ooit daadwerkelijk kamervragen over waren gesteld en nooit een bevredigend antwoord heeft opgeleverd. Wat zijn de resultaten van het veelbelovende medicijn waarover de arts naar buiten is getreden? Weet iemand dat?

Hij houdt ons scherp; al is een deel ongetwijfeld overtrokken en zijn de conclusies wellicht te vergaand getrokken. Ik zou zeggen: laten we in ieder geval de vinger aan de pols houden en zien hoe het zich ontwikkelt.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 11 apr 2020 05:45

IK ervaar dat als een goede houding, Chaimnimsky, om niet alles direct als (volkomen) onzin aan de kant te schuiven puur en alleen vanwege persoonlijke aversie of vanwege iets dat niet direct in je straatje te pas komt. En hoe vergezocht ook iets kan lijken, hoor en wederhoor kansen blijven geven is een goede traditie. Ik heb wel de indruk dat die traditie steeds meer onder druk komt te staan.

Over hoor en wederhoor (zonder elkaar te verketteren vooraf) bijvoorbeeld ook hier :

Is de NOS nog te vertrouwen?

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 11 apr 2020 06:20

ChaimNimsky schreef:
11 apr 2020 01:57
Hij houdt ons scherp; al is een deel ongetwijfeld overtrokken en zijn de conclusies wellicht te vergaand getrokken. Ik zou zeggen: laten we in ieder geval de vinger aan de pols houden en zien hoe het zich ontwikkelt.
Ik kan deze mening niet delen. Je kent een verdienste toe aan iets wat het niet verdient.

Dat Jensen een idolaat van Trump is (ik neem aan dat Ronaldus gelijk heeft) had ik bijna verwacht. Toen ik de video bekeek die ik becommentarieerde had ik het gevoel naar een Fox channel uitzending te luisteren, een Nederlandse Sean Hannity. De uitwerking van dit soort figuren is exact wat het Fox channel in de VS heeft teweeggebracht: de oorzaak voor het hopeloos verdeeld raken van een maatschappij, het zozeer vervreemd raken van elkaar dat mensen uiteindelijk in volledig van elkaar afgeschermde denkwerelden leven en elkaar voor gek en idioot houden, er geen enkele saamhorigheid meer is, mensen mismoedig en boos, opgefokt, opgehitst rondlopen en agressief om zich heen slaan.
Deze praatgoeroe's zijn het equivalent van de vroegere opwekkingspredikers. Ze maken van mensen het moderne seculiere equivalent van wat ons allen maar al te bekend is: de gelovige fundamentalist. Ze sluiten hun aanhangers op in een luchtdicht afgesloten wereld, waar aan één stuk door wordt afgegeven op "de wereld buiten" die door de satan bespeeld wordt. Ze geven af op machtswellust omdat ze er zelf door verteerd worden. Hun hele optreden is niets anders dan uit zijn op zo veel mogelijk persoonlijke macht. Ze genieten van een massa die aan hun voeten ligt en bewonderende mailtjes stuurt.
Ze richten een land (de VS) of een heel werelddeel (de EU) ten gronde. Ze maken een eind aan wetenschappelijk denken.
Born OK the first time

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 11 apr 2020 06:42

vegan-revolution schreef:
11 apr 2020 05:45
IK ervaar dat als een goede houding, Chaimnimsky, om niet alles direct als (volkomen) onzin aan de kant te schuiven puur en alleen vanwege persoonlijke aversie of vanwege iets dat niet direct in je straatje te pas komt.
Ook jij laat je gemakkelijk bespelen door de volksmenners. Je besefte bijvoorbeeld niet de ernst van het gevaar Trump.
De reden die je geeft om het eens te zijn met Chaim is nietszeggend, aangezien wat je opmerkt een volkomen vanzelfsprekendheid is voor een vrijdenker. Je illustreert enkel hoe gemakkelijk men via de houding van Chaim verdienste toekent aan wat dan ook wat ons voor de voeten geschoven wordt.

Kijk wat die Jensen aanricht in het leven van Arjen. We worden begroet met een topictitel: De politiestaat Nederland in oprichting? Is er ooit zo'n wereldvreemde, maffe topictitel bedacht bedoeld voor een serieus gesprek? Alsof die bedacht is door een Noord-Koreaan.
Born OK the first time

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 11 apr 2020 07:49

doctorwho schreef:
10 apr 2020 17:07
Rereformed schreef:
10 apr 2020 15:13
Ik had nog niet gehoord over het idee van een EU vaccinatiepas waartoe ook verplichte vaccinatie zou behoren. Het wordt er niet bij gezegd, maar ik neem aan dat die verplichting enkel geldt indien je een reis naar het buitenland wil maken. Indien zo, dan vind ik dat een uitstekend idee.
Zo'n pas heb ik ook niets op tegen een beetje als het paspoort van onze kat die zonder juiste vaccinaties niet in het poezenhotel mag logeren als wij met vakantie gaan.
Ik heb al jaren zo'n ding bij me als ik naar Afrika ga. Van de Nederlandse GGD. Hoewel ik het nog nooit heb meegemaakt schijnt het te kunnen gebeuren dat je daar een grens niet mag passeren als je niet voor b.v. cholera bent gevaccineerd.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 11 apr 2020 08:08

Rereformed schreef:
11 apr 2020 06:42
11 apr 2020 05:45
IK ervaar dat als een goede houding, Chaimnimsky, om niet alles direct als (volkomen) onzin aan de kant te schuiven puur en alleen vanwege persoonlijke aversie of vanwege iets dat niet direct in je straatje te pas komt.
Ook jij laat je gemakkelijk bespelen door de volksmenners. Je besefte bijvoorbeeld niet de ernst van het gevaar Trump.
Dat is een te overhaaste en ongenuanceerd getrokken conclusie. Er bestaan naast het gevaar van Trump verschillende andere soorten van gevaren waar ik naast het gevaar van Trump terdege rekening mee probeer te houden. Dat is iets anders dan "geen besef hebben van de ernst van het gevaar Trump".
Rereformed schreef:
11 apr 2020 06:42
Kijk wat die Jensen aanricht in het leven van Arjen. We worden begroet met een topictitel: De politiestaat Nederland in oprichting? Is er ooit zo'n wereldvreemde, maffe topictitel bedacht bedoeld voor een serieus gesprek? Alsof die bedacht is door een Noord-Koreaan.
Het is gemakkelijker om te chargeren en zaken steeds in het belachelijke te trekken dan om zaken genuanceerd proberen te bekijken.

Jensen (zoals ook Trump) gaat regelmatig (en bij voorkeur zo lijkt het) op de populistische toer waarbij hij zich regelmatig schuldig maakt aan het gebruiken van te vergaande versimplificeringen en ook regelmatig oppervlakkig anecdotisch bewijs. De presentatie van Jensen is regelmatig ook "over de top" en (met opzet ?) ongenuanceerd. Niettemin kunnen zelfs "schreeuwlelijkerds" wel eens met een interessant gezichtspunt komen. Door jezelf voor die mogelijkheid af te sluiten verarm je jezelf.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 11 apr 2020 08:29

11 apr 2020 08:08
Het is gemakkelijker om te chargeren en zaken steeds in het belachelijke te trekken dan om zaken genuanceerd proberen te bekijken.
In werkelijkheid is het exact andersom. Het is niet gemakkelijk om te chargeren wanneer je opmerkt dat met een koel hoofd rondlopen niet erg populair is. Schoppen tegen alles wat de overheid doet is juist gemakkelijk. Noch doe ik aan zaken in het belachelijke trekken. Ik ben nota bene de enige die een video waar de topicopener naar gelinkt heeft bespreekt en van rationele kritiek voorziet.
Alweer, genuanceerd denken is voor iedereen die denkt een vanzelfsprekendheid. Ik klaag een mediagoeroe aan die de massa bespeelt met demagogie. Iemand die genuanceerd wil denken luistert naar wat wetenschappers ons vertellen, niet naar de Sean Hannities van deze wereld.
Jensen (zoals ook Trump) gaat regelmatig (en bij voorkeur zo lijkt het) op de populistische toer waarbij hij zich regelmatig schuldig maakt aan het gebruiken van te vergaande versimplificeringen en ook regelmatig oppervlakkig anecdotisch bewijs. De presentatie van Jensen is regelmatig ook "over de top" en (met opzet ?) ongenuanceerd. Niettemin kunnen zelfs "schreeuwlelijkerds" wel eens met een interessant gezichtspunt komen. Door jezelf voor die mogelijkheid af te sluiten verarm je jezelf.
Je spreekt jezelf hier voorbeeldig tegen.
Fijn dat je het wat betreft die mediageile Jensen met me eens bent, maar reken er niet op dat ik jou voor een cent geloof. Je houdt jezelf voor de gek op een gigantische manier, gelijk aan de manier waarop religieuze fundamentalisme hun geloof hooghouden.
De realiteit die je niet onder ogen wenst te zien is dat interessante gezichtspunten nooit voortkomen uit mensen die zich schuldig maken aan de zaken die je hier opnoemt.
Tsjonge, wat verarm ik mezelf als ik mezelf bescherm voor de populistische toer opgaan, vergaande versimplificaties, oppervlakkig anaecdotisch bewijs, over de top en met opzet ongenuanceerd bezig zijn en mezelf daarvoor afsluit en anderen erop wijs hoe gevaarlijk het is je daarvoor open te laten staan.
Born OK the first time

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 11 apr 2020 08:33

Rereformed schreef:
11 apr 2020 08:29
Iemand die genuanceerd wil denken luistert naar wat wetenschappers ons vertellen, niet naar de Sean Hannities van deze wereld.
Iemand die genuanceerd wil denken luistert niet uitsluitend naar wat wetenschappers ons te vertellen hebben. Ook wetenschappers kunnen zich schuldig maken aan propaganda en wat dies meer zij. Niets menselijks is hen vreemd. Kritische journalistiek blijft nodig. En niet alleen kritische houdingen van journalisten maar ook van anderen. En ja, journalisten zijn ook mensen met de daarbij horende onvolkomenheden. En ja, Fox News komt met een gekleurde berichtgeving. En als je goed om je heen kijkt dan zul je zien dat Fox News niet het enige kanaal is waar gekleurde berichtgeving vandaan komt. Oók van kanalen met Fox News haters.
Rereformed schreef:
dat interessante gezichtspunten nooit voortkomen uit mensen die zich schuldig maken aan de zaken die je hier opnoemt.
Voor jou is dat blijkbaar een absolute waarheid. Voor mij niet.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 11 apr 2020 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 11 apr 2020 08:40

11 apr 2020 08:33
Rereformed schreef:
dat interessante gezichtspunten nooit voortkomen uit mensen die zich schuldig maken aan de zaken die je hier opnoemt.
Dat weet ik, daarom beschouw ik jou ook als één van de mensen die ontvankelijk zijn voor demagogie en populisme.
Born OK the first time

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 11 apr 2020 08:47

Rereformed schreef:
11 apr 2020 08:40
Rereformed schreef:
Dat weet ik, daarom beschouw ik jou ook als één van de mensen die ontvankelijk zijn voor demagogie en populisme.
Toch is dat wat mij betreft een ernstige misvatting verzeker ik je. Het is niet zo dat ik iemand zonder meer geloof. Wie het ook betreft.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 11 apr 2020 08:56

Iemand die genuanceerd wil denken luistert niet uitsluitend naar wat wetenschappers ons te vertellen hebben. Ook wetenschappers kunnen zich schuldig maken aan propaganda en wat dies meer zij. Niets menselijks is hen vreemd. Kritische journalistiek blijft nodig. En niet alleen kritische houdingen van journalisten maar ook van anderen. En ja, journalisten zijn ook mensen met de daarbij horende onvolkomenheden. En ja, Fox News komt met een gekleurde berichtgeving. En als je goed om je heen kijkt dan zul je zien dat Fox News niet het enige kanaal is waar gekleurde berichtgeving vandaan komt. Oók van kanalen met Fox News haters.
Lees ik dit echt op deze site?
Zal ik nog wat olie op het vuur gooien?
Ook journalistiek kan zich schuldig maken aan propaganda en wat dies meer zij.
Zitten we in een globaal complot verwikkeld? Wordt de mensheid gechipt via het nieuwe corona-vaccin?
Laat mij maar naïef zijn, ik vertrouw, als het op kennis/adviezen wat betreft dit virus aankomt op de virologen.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 11 apr 2020 09:05

11 apr 2020 08:47
Toch is dat wat mij betreft een ernstige misvatting verzeker ik je. Het is niet zo dat ik iemand zonder meer geloof. Wie het ook betreft.
Nee, ik geloof niet dat je "iemand zonder meer gelooft". Waar het om gaat is dat je je zo aan "genuanceerdheid" overgeeft, dat je de boodschap waar ik mee aankom volkomen links laat liggen. Je genuanceerdheid maakt je blind voor dit grootste gevaar voor onze maatschappij. Door te denken overal een graantje vandaan te kunnen halen kom je er nooit achter wat je vijanden zijn, maar ben je op z'n minst bezig met ze in leven te houden, en zul je op z'n ergst, zonder dat je er erg in hebt, een speelbal van ze zijn.
Born OK the first time

Plaats reactie