De politiestaat Nederland in oprichting?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Arjen2015
Ervaren pen

Re: De politiestaat Nederland in oprichting?

Bericht door Arjen2015 » 07 mei 2020 09:55

Bonjour schreef:
06 mei 2020 21:13
Maria schreef:
06 mei 2020 17:12
Bonjour schreef:
06 mei 2020 12:49
Ik zag een voorstel in die richting op cnn trouwens. Mensen die immuun zijn zouden meer privileges mogen krijgen en met een speciale ausweis moeten kunnen aantonen dat ze immuun zijn.
"Ausweis" in Duits om aan te geven wat een Engelse zender hierover meldt heeft voor mij hier een heel negatieve connotatie.

Je geeft geen link, daarom kan ik het niet nachecken hoe het in de tekst is gesteld.
https://edition.cnn.com/2020/04/03/heal ... index.html
Mij lijkt het een identiteitsbewijs als bewijs van bevoegdheid om je te bevinden op plaatsen, waar anderen dat niet zijn.
Een ausweis was niet alleen een identiteitsbewijs. Het kon stempels bevatten voor beperkingen of privileges. Daarom is de naam zeker op zijn plaats.
Absoluut niet abnormaal op heel wat verschillende soorten werkplekken en openbare gelegenheden.

Wat betreft volledige immuniteit:
Dat is absoluut niet bewezen, dat het bewaarheid zal kunnen worden.
Daar gaat het niet om. Maar denk eens aan wat dit voor effect gaat hebben. Mensen zullen zieke mensen juist op gaan zoeken om van de lockdown af te komen, met het extra risico dat ze dan nemen. Verder zal er een groep zijn die daar dan niet aan mee kan doen. Dat worden dan tweede rangs burgers.
Het is bizar dat zoiets voorgesteld wordt.
Zelf heb ik die gedachte wel ja...geef ik eerlijk toe. Als ik nu met mijn partner haar familie wil bezoeken is dat een oplossing...waar ik dan serieus over nadenk.
Love hurts - ;)

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 07 mei 2020 09:58

Rereformed schreef:
07 mei 2020 09:43
Ronaldus67 schreef:
06 mei 2020 20:06
Eigen verantwoording? Een soort ieder voor zich en God voor ons allen?
Heb je een voorbeeld van een samenleving die jij voorstaat waar dit goed gaat?
In ieder geval doet men dit in Finland en Zweden op deze manier. Van mensen boven de zeventig is vanaf half maart dringend afzondering verlangd, maar niets wordt hen verboden.

Bij één supermarkt waar ik langskwam stond op de voordeur dat de supermarkt nu tijdelijk om zeven uur 's morgens open is "voor enkel oudere mensen die hun boodschappen willen doen".
Dat vind ik nu een symphatieke actie, Precies waar mijn moeder problemen mee had, overvolle supermarkten.
Love hurts - ;)

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 07 mei 2020 10:17

Rereformed schreef:
Bij één supermarkt waar ik langskwam stond op de voordeur dat de supermarkt nu tijdelijk om zeven uur 's morgens open is "voor enkel oudere mensen die hun boodschappen willen doen".
Dat is in Nederland bij meerdere supermarkten ingesteld tot woede van de vertegenwoordigers van de doelgroep die zich gestigmatiseerd voelden :D
Supermarktketen Albert Heijn heeft zich met zijn initiatief voor speciale openingstijden voor ouderen de woede op de hals gehaald van ouderenbond ANBO.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/220275/O ... bert-Heijn
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 07 mei 2020 11:27

Arjen2015 schreef:
06 mei 2020 18:53
heeck schreef:
06 mei 2020 16:50
Arjen2015 schreef:Als de regering veel ruimer was geweest om alle bedrijven en personen te helpen die nu tussen de wal en en het schip vallen zou ik veel minder moeite hebben gehad met de lockdown maar nu laten ze zien er niet voor vele honderd duizenden burgers te zijn behalve dan een marginale oversterfte ietsje naar beneden te willen te brengen!
Zolang je maar niet hoeft aan te wijzen wie voor jou het leven mag laten zijn de morele problemen verwaarloosbaar.
Of toch niet?

Roeland
Nee ik geloof in eigen verantwoording , niet in een regering die dat voor jou bepaald. En mijn wedervraag is volgend griepseizoen als in 2018 ook maar de maatschappij op slot gooien? Of licht de grens bij een piek van 4000 bij jou om alles door te laten gaan ipv 5000 ?

Ik weet het moeilijke materie waar veel blij mee zijn dat de politiek dit voor ze beslist omdat ze dan zelf geen standpunt in hoeven te nemen ..ook begrijpelijk trouwens.

Roeland
Ten eerste vind ik het aardig als je mijn eerdere antwoord meeneemt in je reactie, want nu stel je dezelfde vraag met ietsje andere woorden.
Deel van mijn antwoord ging toen over het (ook nu alweer) blindstaren op de verkeerde getallen.
Naslagservice van de zaak: viewtopic.php?p=574505#p574505

Ten tweede is het zo dat enkelingen niet kunnen overzien welke maatregelen zinvol zijn en wat de effecten daarvan zouden zijn.
Een overheid is daarom onontbeerlijk als het gaat over een besmettelijke ziekte.
En ook dat antwoord had ik je al een keer gegeven.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 07 mei 2020 14:01

Arjen2015 schreef:
07 mei 2020 09:58
Rereformed schreef:
Ronaldus67 schreef:
06 mei 2020 20:06
Eigen verantwoording? Een soort ieder voor zich en God voor ons allen?
Heb je een voorbeeld van een samenleving die jij voorstaat waar dit goed gaat?
In ieder geval doet men dit in Finland en Zweden op deze manier. Van mensen boven de zeventig is vanaf half maart dringend afzondering verlangd, maar niets wordt hen verboden.

Dat vind ik nu een symphatieke actie, Precies waar mijn moeder problemen mee had, overvolle supermarkten.
De volgende stap is dat ze om andere tijden niet meer welkom zijn.

Ook zijn in de vroegte veel schappen leeg.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 07 mei 2020 14:16

doctorwho schreef:
07 mei 2020 10:17
Rereformed schreef:
Dat is in Nederland bij meerdere supermarkten ingesteld tot woede van de vertegenwoordigers van de doelgroep die zich gestigmatiseerd voelden :D
Supermarktketen Albert Heijn heeft zich met zijn initiatief voor speciale openingstijden voor ouderen de woede op de hals gehaald van ouderenbond ANBO.

Overduidelijk een domme reaktie, die eraan herinnert hoezeer Nederland een domme streak heeft die men ook in de VS tegenkomt. ("Liever dood van de corona dan onze vrijheid ontnomen").
Het is het virus dat aan stigmatiseren doet, dat is nu eenmaal een feit. Wanneer men maatregelen neemt die met feiten rekening houden is dat geen stigmatiseren, maar juist zorgzaamheid. Deze Nederlandse reaktie is ondenkbaar in Scandinavië.
Tiberius schreef:De volgende stap is dat ze om andere tijden niet meer welkom zijn.
Deze reaktie getuigt van dezelfde vreemde streak, een neiging om het uiterste op te zoeken en op de spits te drijven, blijkbaar om eigen gelijk maar stand te laten houden, of omdat men van nature pessimistisch denkt?
Deze reaktie zou in Scandinavië eenvoudig alweer ondenkbaar zijn, en de persoon die het uitspreekt zou niet meer serieus genomen worden.

Blij dat ik in Finland woon en nooit fanatisme om mijn hoofd heb.
Gisteren liet onze jonge nieuwe premier weten dat Finland geen gebruik gaat maken van die apps die ze in Azië hebben. Ik ben heel tevreden om in een maatschappij te leven waar men heel doodgewoon zowel rationeel als humanistisch denkt en daar altijd op kan rekenen.
Born OK the first time

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 07 mei 2020 14:54

Rereformed schreef:
07 mei 2020 14:16
Overduidelijk een domme reaktie, die eraan herinnert hoezeer Nederland een domme streak heeft die men ook in de VS tegenkomt. ("Liever dood van de corona dan onze vrijheid ontnomen").
Het is inderdaad een merkwaardige reflex op iets wat als een uitkomst zou moeten gelden. Maar de teergevoelige en snelgekwetste heeft maar een half woord nodig om zich aangevallen te voelen.

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 07 mei 2020 15:53

Rereformed schreef:
07 mei 2020 14:16
doctorwho schreef:
07 mei 2020 10:17
Rereformed schreef:

Het is het virus dat aan stigmatiseren doet, dat is nu eenmaal een feit. Wanneer men maatregelen neemt die met feiten rekening houden is dat geen stigmatiseren, maar juist zorgzaamheid. Deze Nederlandse reaktie is ondenkbaar in Scandinavië.
Tiberius schreef:De volgende stap is dat ze om andere tijden niet meer welkom zijn.
Deze reaktie getuigt van dezelfde vreemde streak, een neiging om het uiterste op te zoeken en op de spits te drijven, blijkbaar om eigen gelijk maar stand te laten houden, of omdat men van nature pessimistisch denkt?
Deze reaktie zou in Scandinavië eenvoudig alweer ondenkbaar zijn, en de persoon die het uitspreekt zou niet meer serieus genomen worden.

Blij dat ik in Finland woon en nooit fanatisme om mijn hoofd heb.
Gisteren liet onze jonge nieuwe premier weten dat Finland geen gebruik gaat maken van die apps die ze in Azië hebben. Ik ben heel tevreden om in een maatschappij te leven waar men heel doodgewoon zowel rationeel als humanistisch denkt en daar altijd op kan rekenen.
Ik ben blij dat ik niet in Scandinavië woon.
De landen waar tot in de zestiger jaren mensen verplicht werden gesteriliseerd, omdat ze niet volwaardig zouden zijn.

PS.
Ja ik heb een pessimistische kijk op de mensen.
Ik houd het niet voor onmogelijk dat we een herkenning moeten gaan dragen als 60+ zodat we geweerd kunnen worden.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 07 mei 2020 17:48

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
07 mei 2020 15:53
Ik ben blij dat ik niet in Scandinavië woon.
De landen waar tot in de zestiger jaren mensen verplicht werden gesteriliseerd, omdat ze niet volwaardig zouden zijn.
Je dient op een dienblad aan wat ik wilde zeggen! I rest my case!
Ja ik heb een pessimistische kijk op de mensen.
Ik houd het niet voor onmogelijk dat we een herkenning moeten gaan dragen als 60+ zodat we geweerd kunnen worden.
Gecondoleerd met deze levenshouding.
Born OK the first time

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 21 mei 2020 12:20

11 april:
ChaimNimsky schreef:En hoe zit het met de arts - Rob Elens - die zegt samen met andere artsen iets te hebben gevonden dat in de praktijk veelbelovend lijkt te zijn? Hij lijkt me integer en ik ontdek geen dwingend motief bij hem om erover te liegen. Is daar al verder onderzoek naar gedaan?
Iets dat door de inspectie uitdrukkelijk niet is toegestaan
8 april AD
De Limburgse huisarts Rob Elens, die coronapatiënten behandelt met een mix van medicijnen waarvan de werking niet is aangetoond, moet daarmee stoppen. Dat zegt de Inspectie voor Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) desgevraagd.

De Limburger 08-04-20, 16:31 Laatste update: 16:50

Nu is het 21 mei en Elens gooit de kop in de wind:
https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/orth ... inspectie/
Orthomoleculair huisarts Rob Elens van Centrum de Peel heeft de strijd aangebonden met de inspectie voor de gezondheidszorg IGJ. De huisarts uit het Limburgse Meijel wil met een petitie bereiken dat een niet-goed uitgezochte mix van medicijnen, waaronder het antimalariamiddel hydroxychloroquine (HCQ), in de huisartsenpraktijk mag worden ingezet bij de behandeling van ernstig zieke coronapatiënten. De petitie werd in een week (cijfer van half mei) door meer dan 25 duizend mensen ondertekend.

De orthomoleculaire arts, lid van MBOG (Maatschappij ter Bevordering van de Orthomoleculaire Geneeskunde) eist in de petitie: ‘Overheid sta de behandeling toe van COVID-19 met HCQ en zink.’ Met onmiddellijke ingang, is zijn eis.
En passant meldt de Meijelse huisarts dat

‘het zware middel van lockdown en de 1,5 m social distancing onnodig is, indien er een vroegtijdige behandeling voorhanden is, gebaseerd op massaal testen.’
Kennelijk nog (eigen)wijzer dan Trump die HCQ, ook met zink!, slikt.
Zie ook de Limburger:
https://www.1limburg.nl/meijelse-huisar ... namedicijn

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 23 mei 2020 21:41

"De politie deelde de afgelopen weken 8800 boetes uit, vooral voor het te weinig afstand houden."

de waanzin van hoeveel mensen nu een strafblad hebben voor geen afstand bewaren terwijl nu wel duidelijk is dat besmetting geen reet heeft te maken met de 1,5 meter regel! en dan nog eens dat onder de 70 zonder kwalen , je net zo veel kans hebt te overlijden als elke griep die geweest is!

wanneer worden mensen wakker?
Love hurts - ;)

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 24 mei 2020 08:14

Een boete geeft geen strafblad.
De regering moet nog wel aantonen welke maatregelen effectief zijn, want allerlei regels die tegen de grondwet ingaan, invoeren, dient meer onderbouwing te hebben dan wat we nu krijgen.

Als 1,5 meter veilig is op een strand, hoeveel is dan veilig bij windkracht 3?
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Ronaldus67
Forum fan

Bericht door Ronaldus67 » 24 mei 2020 09:07

Arjen2015 schreef:
23 mei 2020 21:41
"De politie deelde de afgelopen weken 8800 boetes uit, vooral voor het te weinig afstand houden."

de waanzin van hoeveel mensen nu een strafblad hebben voor geen afstand bewaren terwijl nu wel duidelijk is dat besmetting geen reet heeft te maken met de 1,5 meter regel! en dan nog eens dat onder de 70 zonder kwalen , je net zo veel kans hebt te overlijden als elke griep die geweest is!

wanneer worden mensen wakker?
Ben je zelf wel voldoende uitgeslapen Arjen?

Hoezo is het wel duidelijk nu dat die anderhalve meter niets met besmettingen te maken heeft? Wie heeft dit definitief vastgesteld? Heeft deze uitspraak niet op zijn minst een redelijke nuancering nodig?

Je gaat telkens flink tekeer. Elders in het forum heb je de hele wereld al voor gek verklaard en zijn we ons allemaal hysterisch en slaafs aan de reguliere media aan het gedragen. Alleen jijzelf, alleskunner Maurice de Hond en de persoon wiens naam ik in relatie tot jou niet meer noemen mag, lijken hierop de uitzondering te vormen.

Ondank de talloze weerleggingen die je hier gegeven zijn, probeer je het virus wederom met de 'gewone' griep te vergelijken, terwijl we wereldwijd nog nooit zulke volle IC's hebben gezien.

Er valt ongetwijfeld genoeg aan te merken op wat er allemaal niet goed is gegaan in alle besluitvormingen die door de overheid tot nu toe zijn gemaakt. Maar waarom kun je niet gewoon accepteren dat ook zij midden in een proces van voortschrijdend inzicht zitten in plaats van alles hier uit te leggen als zou die overheid nu een vooropgezet plan uitrollen om onze vrijheid af te pakken, zoals je dit topic begonnen bent? Zoiets beweren vind ik nu juist een tikje hysterisch.
I sat by the ocean.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 24 mei 2020 09:56

Ben inmiddels wel van mening dat de anderhalve meter in de buitenlucht niet heel zinnig is. Beboeten van personen die hun handen niet ontsmetten bij binnenkomst en vertrek uit winkel of bouwmarkt lijkt me zinvoller.
Bij aerosolen in binnenruimte is de wijze van ventileren weer van invloed en de verblijfsduur.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 24 mei 2020 10:10

doctorwho schreef:
24 mei 2020 09:56
Ben inmiddels wel van mening dat de anderhalve meter in de buitenlucht niet heel zinnig is.
Dat is best mogelijk. Maar ik denk ook dat er een meta nivo is waarop dat wel zinnig kan zijn.

De regels moeten namelijk niet alleen zo zinnig mogelijk zijn, ze moeten ook behapbaar zijn door de burgers. Omwille van dat laatste kan het aan te bevelen zijn om zo weinig mogelijk uitzonderlingen te hebben in de regels i.p.v. overal waar dat zinnig is uitzonderingen toe te laten op de algemene regels.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Plaats reactie