De politiestaat Nederland in oprichting?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Chinaman
Ervaren pen

Re: De politiestaat Nederland in oprichting?

Bericht door Chinaman » 09 sep 2020 19:09

@Mullog ah bedankt, wat doet dat andere ding (functie/app) dan?
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 09 sep 2020 20:26

Chinaman schreef:
09 sep 2020 19:09
Hier is info over de app te vinden https://coronamelder.nl/

Ik weet niet wat je met dat andere ding bedoelt. Dat ken ik niet.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 09 sep 2020 20:41

Mullog schreef:
09 sep 2020 20:26
Chinaman schreef:
09 sep 2020 19:09
Hier is info over de app te vinden https://coronamelder.nl/

Ik weet niet wat je met dat andere ding bedoelt. Dat ken ik niet.
Nogmaals bedankt, schijnt een ander systeem te zijn dan dat ze hier in China gebruiken, daarmee doel ik op de “groene” QR code die ik hier op veel plaatsen moet laten zien...

Mijn vriend in NL zei dat als je in je I phone naar instellingen gaat en dan naar “privacy” en dan naar “gezondheid” (wat blijkbaar een hartje als symbool heeft, je daar dan ook een app ziet of zoiets dat Apple al heeft downgeload op je telefoon, hij beweerde dat op zijn Samsung dit ook het geval is...
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 09 sep 2020 20:47

appelfflap schreef:
09 sep 2020 17:37
Chinaman schreef:
09 sep 2020 16:05
Ik doelde eigenlijk meer op de Nederlandse Covid App...
buitenlandse voorbeelden leren dat maximaal 25% vd bewoners dat ding gebruikt. men investeert dus massa's geld in een systeem waar men nu al van weet dat het niets uithaalt wegens te weinige gebruikers.
Ik weet niet dat 25% te weinig is om iets uit te halen. Laat ons aannemen dat die app maar voor 50% effectief is, zodat uiteindelijk maar 12,5% van de besmette personen zich op tijd kan isoleren om verdere besmettingen te voorkomen. Dat betekent dat de R waarde van de ziekte ongeveer met 12,5% omlaag gaat. Dat betekent dat een R waarde van 1,1 door deze app tot onder de 1 wordt geduwd.

Dat is misschien niet echt indrukwekkend maar het lijkt mij toch een beduidend verschil.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 10 sep 2020 18:49

Soms krijg je als vanzelfsprekend een verweving van verschillende onderwerpen. Toch maar een paar berichten aangaande de ontwikkeling rond het corona vaccin verhuisd naar het meer specifieke corona topic.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 14 sep 2020 12:23

In de Amerikaanse NFL is dit nu al verplicht. Het is een soort van chip die men verplicht is om te dragen... maar naast Covid tracking is het meer een chip/tag die allerlei sport gegevens van spelers opslaat voor analyse, apart is dus nu wel dat dit product nu verplicht is gemaakt voor Covid 19 “contact tracing”
https://www.cnbc.com/2020/07/21/nfl-nba ... acing.html
Meanwhile, the NFL is using Kinexon’s tags for mandatory contact tracing. In the Covid-19 policies and procedures the league provided players and clubs, it says that proximity recording devices will be used to identify in-game close contacts. The NFL said that during team activities, practice and team travel, the recording devices must be worn.

It’s not just players. Everyone in the NFL team environment will wear the devices on a daily basis.
Weet iemand hier of Nederlandse sport clubs ook zoiets gebruiken en of verplichten?

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 20 sep 2020 10:43

axxyanus schreef:
09 sep 2020 20:47
appelfflap schreef:
09 sep 2020 17:37
Chinaman schreef:
09 sep 2020 16:05
Ik doelde eigenlijk meer op de Nederlandse Covid App...
buitenlandse voorbeelden leren dat maximaal 25% vd bewoners dat ding gebruikt. men investeert dus massa's geld in een systeem waar men nu al van weet dat het niets uithaalt wegens te weinige gebruikers.
Ik weet niet dat 25% te weinig is om iets uit te halen. Laat ons aannemen dat die app maar voor 50% effectief is, zodat uiteindelijk maar 12,5% van de besmette personen zich op tijd kan isoleren om verdere besmettingen te voorkomen. Dat betekent dat de R waarde van de ziekte ongeveer met 12,5% omlaag gaat. Dat betekent dat een R waarde van 1,1 door deze app tot onder de 1 wordt geduwd.

Dat is misschien niet echt indrukwekkend maar het lijkt mij toch een beduidend verschil.
Ik ben ooit betrokken geweest bij de ontwikkeling en implementatie van NL-Alert. Daar heb ik gehoord dat een bereik van tussen de 15% en 20% voldoende is om mensen in beweging te krijgen bij een noodgeval. Mond tot mondreclame doet de rest. Ik weet dat deze app een ander doel en functie heeft maar ik vermoed dat ook hier het bereik beperkt mag zijn om toch het doel te bereiken.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Plaats reactie